Graaf......
Mijn vader had de polo even 'weg gezet', omdat hij in de weg stond voor het huis ivm een sleurhut
..
Ik weet nu dat 'wegzetten' betekent dat ik de auto half in de bosjes, in de verste hoek van een begroeide parkeerplaats, met een lege accu terug kan vinden
Tja, er zit geen lichtverklikker op..
Mbv startkabels en 2 keer goed pompen was direct weer starten. Gelukkig heeft de revisie van de 2e3 een heerlijk stationair spinnend motortje opgeleverd!
De matten/vloerbedekking heb ik helemaal gereinigd met de hogedrukreiniger (op standje zacht) en uit laten hangen. Met de harde wind van dit weekend was de vloerbedekking zo weer droog.
Na het lange stilstaan (weekje of 4) blijft de linkervoorrem hangen.. Hier heb ik al eerder last van gehad en wil nu eigenlijk upgraden naar VW1 of VW2 icm stahlflex. Volgende week even zoeken op de sloop naar een setje VW1 klauwen.
De rest van 't weekend met de mazda RX7 bezig geweest;
Ik zal nooit meer zeggen dat een 2E3 Pierburg een ingewikkelde carb is.. Daar zit geen 'anti-afterburn valve', 'Choke relief retarding valve', warm cruising retractor valve etc. op.. Wat een hel om die carb überhaupt uit elkaar te halen en te reinigen.. Wel erg interessant hoe de Jappen met mechanisch/electrische systeempjes geprobeerd hebben om de uitstoot van de wankelmotor te beperken om de auto in California door de emissietesten te krijgen.
Volgende week is de polo weer aan de beurt!