Zoo, na weken klussen aan de daily had ik zin om eens wat leuk kluswerk te doen.. Een golf3 die vlak voor de APK helemaal dood gaat is niet leuk. Ander blok gemonteerd, bleek een lekke koppakking te hebben én een joelende bak. Dus... OOk nog eens 2 versleten banden, een kapotte motorsteun, roestende handremkabel én een lekkende gaykineethoes verder is het beessie weer APK gekeurd.
Back to da polo
Ik ben er achter wat het gejoel bij mijn (HK) motor was;
de distributiekap zat op 2 plaatsen vast, ipv 3. Daardoor lag deze bij bepaalde toerentallen (resonantie) tegen de waterpomp aan. Kap is er nu af vanwege stralen/spuiten, en het geluid is weg
Ach ja
;
verder de motorruimte helemaal opgepoetst en de ontsteking mbv strobo netjes op 6 graden vBDP gezet. chokehuisje netjes gesteld, stationair toerental iets bijgesteld en de polo loopt weer als vanouds.
nieuwe benzinepomp gemonteerd (olielekkage is ook verleden tijd!)
uitlaat afgehangen (geen geKNOEP meer tegen de bodem..)
binnenkant gestofzuigd
reservebandje op druk (was zacht)
speakers in de deurpanelen gemaakt (heb nu eindelijk achtergrondmuziek, nu de CV-carbs er niet op zitten..)
wasbeurtje
Nu nog een rot hoekje onder de achterbumper repareren (het beruchte hoekje..). Ik zag daar wat bruins, begon te prikken en het gat werd steeds groter.
Ik ga deze week langs de sloop om een stuk plaat uit een donor te zagen , dat wordt er dan ingelast.