Auteur Topic: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983  (gelezen 150377 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #660 Gepost op: di, 20 jan 2009, 17:18:38 »
Het was al een beetje bruinig, precies op de kitnaad.

Een half jaar geleden heeft er iemand met een aanhanger oid tegen het achterschort geramd, waardoor er een deukje zat. Toen kon ik al zien dat het plaatwerk er vrij dun was.


Nu, na de pekeltroep heb ik maar eens een schroevendraaier gepakt.. Nu was het niet meer te ontkennen -wanker- :)

Er zitten nog meer kleine aandachtsplekjes aan de auto (geen rottigheid, maar lakbeschadigingen), die pak ik ook direct mee. Heb op het internet van die Poetsfreaksfora gevonden, met enorm veel tips/trucks om steenslag weg te werken zonder te spuiten.  :P
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #661 Gepost op: di, 20 jan 2009, 18:57:45 »
Na weken stinkweer/pekel/vieze wegen heb ik de auto weer gewassen.. Wat een verschil -naughty-

Ben er achter gekomen dat de hoek RA van het achterschort niet zo hard meer is. Het wordt wat bruin en als ik met een schroevendraaier prik voel ik op sommige plaatsen een iets dunner stukje plaatwerk. Binnenkort op de sloop eens zoeken naar een donordeel en dat er inlassen. Anders zelf maar een plaatje kloppen.

Het spatschermpje ligt nog steeds bij Ghopmeister, die wil ik binnenkort halen en monteren.


Ook heb ik afgelopen weekend in de coupe met ABU van mijn broertje gereden..  -sturen- -naughty- Wat een verschil tov mijn HK. Heerlijk fel onderin, merkbaar meer koppel! De originele ECU/inlaat zit er op, maar met een regelbare brandstofdruk (die nu ws. iets hoger is dan standaard).

Heb nu al spijt dat ik die ABU aan hem overgedragen heb..  -wtf-


achterscherm ligt hier ook nog wel voor je eventueel helemaal nieuw en ori vw  :D

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #662 Gepost op: di, 20 jan 2009, 20:42:42 »
achterscherm ligt hier ook nog wel voor je eventueel helemaal nieuw en ori vw  :D

De rest is keihard, het is alleen de rechterhoek. Ga niet het hele scherm vervangen.

Bedankt voor het aanbod! -prut-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #663 Gepost op: vr, 23 jan 2009, 18:48:01 »
Altijd als ik iets wil doen, regent het -gert-

Vandaag nog wel een nieuwe mal gemaakt voor een filterbak V2:) De oude werkt prima, maar kan mooier/netter.



Ook direct de carbs weer gedemonteerd en voorzien van nieuwe aansluitrubbers. De oude waren aan de korte kant, om te voorkomen dat deze valse lucht gaan trekken heb ik ze maar vervangen:)
Sproeiers 150/148/148/150 heb ik vervangen door 156/156/156/156 exemplaren, mocht nog wel ietsje rijker lopen. Vooral in hogere toerentallen bij flink doortrekken was het mengsel kritiek.




Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #664 Gepost op: zo, 25 jan 2009, 01:25:15 »
Vanochtend accu stuk... :P

Andere (oude) accu gemonteerd en even gemeten wat de dynamo doet;

ruim 18 volt:) -wtf- Spanningsregelaar naar de kloten dus.  -klus- -klus-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #665 Gepost op: di, 27 jan 2009, 16:02:50 »
Herstel;

Voltmeter is op hol geslagen -gert-... Na montage nieuwe spanningsregelaar geeft de multimeter 21V aan met draaiende motor. ??
Accu in mijn huisgenoot zijn Volvo 145 doorgemeten; ook 19V (nieuwe accu).. Daar gaat dus iets niet goed. Dat is wel het laatste waar je op rekent -wtf-.

Spanningsregelaar schoonmaken en terug in het doosje; Voila geld terug -ja-
Nou is met een goede multimeter geconstateerd dat de accuspanning met draaiende motor maar 12.4V is, onafhankelijk van de oude of nieuwe spanningsregelaar. Hoogstwaarschijnlijk is dus mijn dynamo naar de kloten.

Laat morgen eerst de dynamo doormeten bij Auto Electric Delft, die reviseren dynamo's en verkopen nieuwe spanningsregelaars.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #666 Gepost op: di, 27 jan 2009, 16:21:51 »
Ja,dat is wel het laatste waar je aan denkt je voltmeter.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #667 Gepost op: di, 03 feb 2009, 21:44:22 »
vond nog wat leuke foto's





Samen met de golf

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #668 Gepost op: wo, 04 feb 2009, 06:49:13 »


deze is wel stoer  -thumbsup-

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #669 Gepost op: do, 05 feb 2009, 09:46:44 »
Wellemsblokken zijn overrated ;)

Ben nog steeds ontevreden over het feit dat de stabilisatorstang ook direct een dragend deel van de wielophanging is.  Gister heb ik in een rustig uurtje op mijn werk wat geklust, met als voorlopig resultaat;



De stabilisatorstang kort ik in, deze komt bovenop deze draagarm te zitten.



Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline fishman

  • Non-Register lid
  • Berichten: 620
  • Geslacht: Man
  • Iepe Visser
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #670 Gepost op: do, 05 feb 2009, 10:22:35 »
 -thumbsup-
Lik my de aaien.

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #671 Gepost op: do, 05 feb 2009, 11:10:21 »
3-ecks ??
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #672 Gepost op: do, 05 feb 2009, 11:22:10 »
Tja, in theorie wel.

Ik maak alleen geen triangel, wil dit op de originele draagarm aansluiten. Zo behoudt ik de originele fuseekogel. Wil ivm slijtage e.d. niet met stangkoppen werken aan dat uiteinde van de draagarm.

De stabi bevestig ik met Polysport bussen aan de draagarm. Moet alleen nog even uittekenen waar dat het beste kan, moet de stabi hier nml. voor inkorten.

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #673 Gepost op: do, 05 feb 2009, 12:46:26 »
 -thumbsup-

Sjon heeft volgens mij helemaal zoiets onder de groene zitten, zoals jij ze maakt:


Zo kan het ook:
http://www.clubpolo.co.uk/forum/lofiversion/index.php/t77066.html

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #674 Gepost op: do, 05 feb 2009, 13:14:23 »
Niet helemaal. Ik wil de reactiestang niet door de draagarm heen laten lopen.

Deze wordt bij mij verstelbaar, zonder dat de bevestiging aan de dwarsbalk los hoeft.

én ik wil de originele stabi behouden. Bij de systemen die jij geeft is dit niet het geval. De stabi wordt iets ingekort en aan de draagarm gemonteerd.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983