gewassen, gekleid, gereinigd en gepoetst...
Wat een K-klus, maar de auto is prachtig schoon en glimt als een 'ekkel'.
De motor vertoonde de laatste tijd wat vermogensverlies bij flink doortrekken (+4000tpm), om dan bij 5500tpm weer door te kachelen. De motor had ik in de winter afgesteld, en stond in de zomer blijkbaar te rijk. De bougies waren zwart ipv het koffiebruin.
De carbs stonden al een tijdje op de planning om gesynchroniseerd te worden, dat heb ik maar eens gedaan. Maar goed ook, carb3 stond behoorlijk asynchroon.
Ontsteking gereinigd/puntjes gesteld en op 14 graden voor BDP gezet bij ongeveer 900tpm.
Sproeiers terug naar 155 ipv uitgeboorde sproeiers (1.6mm boor).
Naaldclipje trapje lager.
Op 1 of andere manier was dat niet goed gegaan, bij 3000tpm sputterde de motor ontzettend, om dan ook echt geen zin meer hebben om verder door te trekken. De motor had ik in de winter afgesteld, en stond in de zomer blijkbaar te rijk. De bougies waren zwart ipv het koffiebruin.
Volgende verdachte; de stukken rubber slang die de carbs met de inlaat verbinden. Die drogen na een tijdje niet gebruikt te zijn best wel uit, getuige de haarscheurtjes.
Via de Mercedes dealer maschettes/aansluitrubbers besteld van een mercedes W124 5cyl. ,die hebben exact de juiste maat, en hebben een heel klein rubber balgje waardoor de boel niet star opgehangen wordt. Echt een prima oplossing, waar ik heeel toevallig op de sloop achter kwam (zag zo'n ding liggen en dacht heeeej dit is handig
).
Deze zullen ook niet zo snel uitdrogen, aangezien ze toegepast worden in het inlaattraject van de Merc.
Nieuwe rubbers, schone onsteking, nieuw filterelement en een setje sychrone carbs = POUWAH! over het hele toerengebied heb ik paardjes, zonder gehik/gestoot of gesputter.
Tijdens de testrit hoorde ik wat gezoem van RA komen, bleek dat het achterwiellager iets bijgesteld moest worden, er zat enige speling op.
Verder de spatbordranden ingespoten met Tectyl, de hoeken van het achterschort van binnenuit van Tectyl voorzien en de kriksteunen en andere gevaarlijke plekjes ook maar een tufje gegeven.
De Witte is weer helemaal fit, maar misschien moet ie het veld ruimen....
Ik heb weinig geld, en moet binnenkort ws. zo'n 300km per dag gaan rijden ivm een (droom)afstudeerplaats. Dan is alle geld welkom en moet/ga ik een dieseltje of G3 auto aanschaffen.
Ik heb nu mijn coupeetje te koop en wil ook van de RX-7 af, mocht dat binnen korte tijd lukken, dan blijft de schicht. (fingers crossed)...