Auteur Topic: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983  (gelezen 150392 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #1080 Gepost op: wo, 24 mrt 2010, 14:15:55 »
Ben weer eens in Delft, dat betekent  -sturen-  -naughty-

Ik moet binnenkort de carbs weer bijstellen. Na de koprevisie/kanaalbehandeling en GK as blijft het toerental bij warme motor (overschakelen) iets te lang hangen. Hij loopt onbelast iets te arm en ws. moeten de CO schroeven een tikje verder uitgedraaid worden.

Auto is gelukkig kurkdroog van binnen, blijkbaar lag de lekkage toch alleen aan het deurrubber.


Nu weer verder met inpakken, moet over een paar weken verhuisd zijn en heb weinig tijd om dat allemaal te regelen. Wat een teringbende kan je verzamelen op een 25m^2  :)

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #1081 Gepost op: wo, 24 mrt 2010, 14:40:21 »
Verkoop topic?  :)
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #1082 Gepost op: wo, 24 mrt 2010, 18:04:49 »
Nog even inhakend op het 'hete item'..

De temperatuur van de motor loopt nog steeds op bij stadsverkeer met warme motor (110graden, dan slaat de fan pas aan). Beide slangen worden wel warm en hard.

Zonet toen ik de ontsteking een beetje bijgedraaid heb merkte ik dat de dop van het KVS reservoir behoorlijk pruttelt (sist)..

Actieplan:
CO schroeven tikje verder uitdraaien
Andere KVS dop monteren

Mocht dat niet werken, dan Plan B:
Tempsensor in thermostaathuis vervangen door die van het oude thermostaathuis
Tempmeter in dash vervangen
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #1083 Gepost op: do, 06 mei 2010, 11:18:46 »
Krijg net een email van mijn pa:

"Ik heb de polo meegenomen naar mijn werk, een hele gewaarwording moet ik zeggen..... !! "

Polootje staat bij mijn ouders, heb nog geen parkeervergunning in Groningen en moet de auto dan op plekken zetten waar ik hem 's avonds liever niet heb staan.

Binnenkort toch echt even bezig met de thermosensor en thermostaat.. Nu het buiten weer warmer wordt loopt de temperatuur in fileverkeer op naar 105 graden voordat de fan aanslaat. Thermoschakelaar is misschien ook niet fris meer..
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #1084 Gepost op: do, 06 mei 2010, 12:24:25 »
Als oud-eigenaar zou ik zeggen: kijk eens of je er niet een andere/nieuwe radiateur in wil zetten, of is dit inmiddels al gebeurd? -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #1085 Gepost op: do, 06 mei 2010, 12:36:00 »
Zit al een andere in. Vlak na aanschaf heb ik deze vervangen omdat de oude lek was. Niet voor een nieuwe, maar wel een lekvrije :D

Het zit 'm niet in de radiateur, aangezien bij snelwegritjes de temp niet hoger wordt dan 70 graden. Puur bij stadsverkeer,met lang stilstaan voor stoplichten/optrekken en remmen wordt de motor (te) warm. De Fan slaat aan bij 105 graden, dat is gewoon te laat.

Of de meter geeft niet aan wat de werkelijke temp is (combinatie oude tempsensor/ 2f dash??) , of de thermostaat is toch kapot, of de tempzender zelf is niet goed meer.

het probleem is dat de auto het goed doet, dan is de noodzaak ook niet echt aanwezig om het snel aan te pakken.

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #1086 Gepost op: do, 06 mei 2010, 20:07:00 »
Nog even inhakend op het 'hete item'..

De temperatuur van de motor loopt nog steeds op bij stadsverkeer met warme motor (110graden, dan slaat de fan pas aan). Beide slangen worden wel warm en hard.

Zonet toen ik de ontsteking een beetje bijgedraaid heb merkte ik dat de dop van het KVS reservoir behoorlijk pruttelt (sist)..

Actieplan:
CO schroeven tikje verder uitdraaien
Andere KVS dop monteren

Mocht dat niet werken, dan Plan B:
Tempsensor in thermostaathuis vervangen door die van het oude thermostaathuis
Tempmeter in dash vervangen
fan slaat aan bij 105 graden is te warm dus de tempschakelaar in je radiateur vervangen door een ander exemplaar (persoonlijk nam ik altijd die van 90 graden
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #1087 Gepost op: zo, 09 mei 2010, 10:57:41 »
Dat is sowieso waar  -thumbsup- Of de tempmeter in het dashboard klopt niet, en 105 graden geen 105 graden is..
Schakelaar is makkelijker te vervangen dat het tellerpaneel, daar ga ik dus eerst voor  -thumbsup-

Sinds gistermiddag staat de steilheck weer op zijn oude vertrouwde compo ML1360's  :)

De Speedlines zijn er nog steeds, heb ze even gepolijst en de randen voorzien van originele BBS RM boutjes. Daar zaten origineel nepboutjes in, na het restaureren alleen nog de gaten   -gert-

De Speedlines zitten nu onder mijn ' laatste aanwinst ' : Golf2 1.3 met 3f motor/AHD bak en 36mm Keihins  -naughty-. Schroefsetje mag nog iets lager (eigenlijk moeten er minder platte banden om  -nana- )

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #1088 Gepost op: zo, 09 mei 2010, 11:25:10 »
stoer bakkie die golf -thumbsup-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #1089 Gepost op: zo, 09 mei 2010, 11:38:51 »
Thnx  -thumbsup-

Vind het ook niets tegenvallen, maar toch rij ik liever in de polo.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #1090 Gepost op: zo, 09 mei 2010, 11:40:39 »
Het is ook wel de enige goede kleur voor de Golf 2, maar ik vind 't model simpelweg te log/fatsig... Ik dacht trouwens dat die Speedlines over waren gegaan naar een forumgenoot? Ik herinner me een photoshop op een 2F? -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #1091 Gepost op: zo, 09 mei 2010, 13:17:04 »
Dat gaat helaas niet door. Nu heb ik eindelijk tijd gemaakt om ze ' af ' te maken. Met boutjes en poetsdoek zijn ze toch wel erg mooi :D

@GG: Golfke2 is ook niet echt mijn model, maar het oudere type in een origineel ogende trim doet me toch wel iets. Op het volksforum is iemand met een marsrode GTI 8v uit 1984 met ATS Cup wielen, da's toch wel mooi.

 Het rijdt naar mijn idee ook een beetje lomp/grof/ruim. Doe mij het boodschappenkarretje gevoel van de polo (of AX, die nog kleiner oogt) maar. Daarbij klinkt die sleeptuimelaar veel beter  -naughty-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #1092 Gepost op: za, 05 jun 2010, 11:31:01 »
Gisteravond  op bezoek bij de schoonouders, en voor de verandering de polo weer tot leven gewekt..
De uitlaat rammelde wat bij het starten, bij stoplichten werd dat erger en bij het optrekken was het helemaal drama.

Mijn gokje was: uitlaatrubber kapot. Bij de schoonouders maar even geinspecteerd; middelste rubber gescheurd.  -boehoe-

Achter in de bak lagen nog 2 oude rubbers van een achterdemper, die kan je ook best gebruiken voor de middendemper.


Maar mijn god zeg.. Wat is het lastig een rubber te monteren bij een verlaagde steilheck met 13" wieltjes en platte banden, met alleen een schroevendraaier en een orri krikje... De krik gebruikt om de uitlaat zo ver mogelijk omhoog te drukken, de auto met voorwielen op de stoep gereden en proberen maar.  -klus-
Leuke is ook dat de krik onder in de achterbak ligt, die nogal vol ligt met troep. Alles er uit en op de parkeerplaats naast de auto gelegd. Voelde me wel een beetje een "tokkie" :D
Een klein half uur later zat de uitlaat weer in de rubbers.  -klus-



Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #1093 Gepost op: zo, 06 jun 2010, 16:27:42 »
Whaha Die-hard stoepsleutelen  -thumbsup-
Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #1094 Gepost op: za, 12 jun 2010, 22:37:35 »
Bestuurdersdeur wil ineens niet meer open van buitenaf. Van binnen = geen probleem..

Klink er af, toen bleek dat er een scheur in 1 van de scharnierstukken zat, en daardoor de slag van het systeempje niet groot genoeg meer was om het slot los te drukken.
Gelukkig gooi ik nooit iets weg en had ik nog een aantal klinkjes liggen  :). Slotcilinder overgezet en voila: Probleem opgelost  -hug-

Na het Diehard stoepsleutelen  -nana-  van vorige week heb ik gemerkt dat het nodig tijd werd om de kofferbak eens goed op te ruimen. Daar lag zoveel troep in...  -gert-.

Nu is de achterbak leeg, de auto gewassen en met colourwax gepoetst  -klus-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983