Auteur Topic: Tuning NZ  (gelezen 1043 keer)

Offline Polo_coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 117
  • Geslacht: Man
Tuning NZ
« Gepost op: do, 07 dec 2006, 19:43:31 »
Goedendag
Ik heb in mijn polotje een NZ liggen, maar wil graag meer vermogen. Wat kan ik het beste doen:
Verder op injectie tunen
of
Carbs kopen en daar op verder tunen,
Ik ben opzoek naar voorbeelden.
Hoeveel vermogen
wat er aan veranderd is
DMV welke onderdelen,
Enz enz enz
Groeten Henri
Coupe all the way

Offline FoZ

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.441
  • Geslacht: Man
  • Niek
Tuning NZ
« Reactie #1 Gepost op: do, 07 dec 2006, 20:09:25 »
meestal is toch het belangrijkste ; Hoe diep wil jij in je buidel gaan ?

Offline Polo_coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 117
  • Geslacht: Man
Tuning NZ
« Reactie #2 Gepost op: do, 07 dec 2006, 20:13:03 »
Ja toch wel vrij diep. Ben een beetje uitgekeken op de standaard 54 pk. Ik kan gelukkig alles zelf doen, heb t gemak van toegang tot een garage op zaterdag
Coupe all the way

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Tuning NZ
« Reactie #3 Gepost op: do, 07 dec 2006, 20:53:09 »

functie gebruiken werkt prima  -thumbsup-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Polo_coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 117
  • Geslacht: Man
Tuning NZ
« Reactie #4 Gepost op: do, 07 dec 2006, 21:07:33 »
Heb wel hier en daar gezocht maar kon niet echt wat leuks vinden. K zocht op tunen en tuning. K ben echt opzoek naar meningen van iedereen. injectie of carbs, dat is t twistpunt
Coupe all the way

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Tuning NZ
« Reactie #5 Gepost op: do, 07 dec 2006, 22:51:36 »
Wil je je blok houden of mag er ook een andere in?
Een al dan niet standaard snel injectieblok is wat zuiniger dan carbs. In de meeste gevallen ook wat betrouwbaarder.
Carbs zijn wat meer oldskool en daar is het geluid dan ook naar.  -love-
Bovendien is aan carbs makkelijker te regelen dan aan injectie. Bij injectie zit je weer gelijk vast aan je motormanagement... (hoewel, da's ook maar weer net hoeveel je eraan wilt uitgeven  -naughty- )
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Tuning NZ
« Reactie #6 Gepost op: vr, 08 dec 2006, 04:55:32 »
nz ,heb ik nog wel een ander progje vorr liggen (cpu)
dan heb jenog nodig een 272 nokkenas ,benzinde druk potje 3 mm indrukken .
evt cylinderkop bewerken ,3f inlaatspruitstuk.
spaghetty spruitstuk ,en een sportkat(imitatie kat is al een metal kat) uitlaat van uitwendige diameter 50mm.
hiermee zul je al leuk mee kunnen doen .
liefste nog gk(motorcode) zuigers plaatsen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Tuning NZ
« Reactie #7 Gepost op: vr, 08 dec 2006, 10:00:35 »
Ik heb nog 7 GK zuigers met nieuwe veren en lagerschalen!! Ik geloof dat pieter nog een 3F inlaat had. Spagettie van Ebay. Kopje naar serge!
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Tuning NZ
« Reactie #8 Gepost op: vr, 08 dec 2006, 10:15:41 »
Knobloch setje, betrouwbaarheid voorop zeg ik dan!
http://www.knobloch-sport.de/katalog.htm

25 pk extra in theorie althans....



Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline Polo_coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 117
  • Geslacht: Man
Tuning NZ
« Reactie #9 Gepost op: vr, 08 dec 2006, 13:17:40 »
Kijk daar heb ik wat aan, bedankt. Ik zal er is ff over nadenken. Misschien kan ik aan een 1300tje met cbr carbs komen, ik zie wel
bedankt
Gr Henri
Coupe all the way

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Tuning NZ
« Reactie #10 Gepost op: vr, 08 dec 2006, 13:45:15 »
ik zie wel

Nee,.. zo zijn we niet getrouwd :)

Vragen stellen prima.. maar we willen natuurlijk wel op de voet blijven volgen hoe / wat je allemaal gaat doen!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Polo_coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 117
  • Geslacht: Man
Tuning NZ
« Reactie #11 Gepost op: vr, 08 dec 2006, 16:34:20 »
Dat komt zeker goed. Ik zal binnekort mijn project topic weer ff up 2 date fixen, heb nu een grill van een derby met H4 gold lampen
Coupe all the way

Offline coupe GT 2f

  • Non-Register lid
  • Berichten: 9
  • Geslacht: Man
Tuning NZ
« Reactie #12 Gepost op: ma, 18 dec 2006, 18:37:26 »
Knobloch setje, betrouwbaarheid voorop zeg ik dan!
http://www.knobloch-sport.de/katalog.htm

25 pk extra in theorie althans....

iemand ooit al eens zo'n knoflook set gemonteerd? en wat waren de resultaten?

Offline barry8V

  • Non-Register lid
  • Berichten: 817
  • Geslacht: Man
  • Barry de Wit
Tuning NZ
« Reactie #13 Gepost op: ma, 18 dec 2006, 20:56:50 »
Ik heb nog 7 GK zuigers met nieuwe veren en lagerschalen!!

Jorp, je hebt PM



GROTER is niet altijd beter

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Tuning NZ
« Reactie #14 Gepost op: ma, 18 dec 2006, 23:51:47 »
Wat ook interessant is voor een NZ, is het monteren van een luchtmassameter met grotere doorlaatdiameters.

Deze kun je bijv. nemen van een Golf 2 GTI 8V blok, motorcode PF, en diverse andere types VW motoren, of bepaalde types BMW.
Luchtfilterhuis moet wel iets aangepast worden, en je moet het printje met de weerstandsbaan uit de originele luchtmassameter overnemen.