Het Polo86c Register
Algemeen forum => F.A.Q. & How-to => Topic gestart door: Pieter op di, 19 aug 2008, 21:35:13
-
men neemt een draagarm, snij met een mes de kraag van de rubber door.
(http://i101.photobucket.com/albums/m62/polo1f/P1080693.jpg)
(http://i101.photobucket.com/albums/m62/polo1f/P1080694.jpg)
daarna vlik je met een (bank)hamer (lees geen moker) het oude rubber eruit.
(http://i101.photobucket.com/albums/m62/polo1f/P1080695.jpg)
(http://i101.photobucket.com/albums/m62/polo1f/P1080696.jpg)
en dan kun je de bussen plaatsen via een pers/bankschroef, eind resultaat.
(http://i101.photobucket.com/albums/m62/polo1f/P1080698.jpg)
(http://i101.photobucket.com/albums/m62/polo1f/P1080700.jpg)
PS: heb geen idee dat er al een topic van is, maar bij deze mijn ervaring
-
thnaks
had er uiteindelijk zelf ook wel op gekomen maar toch wel handig dat iemand het even met foto's beschrijft!!!!
gr maikel
-
Netjes hoor! Duidelijker kan niet ( qua foto's )
-
Een hele duidelijk toipic,mischien kan dit ook voor de stabiblokjes.
is mischien wel handig voor de leeken onder ons.
-
net de stabi blokjes gemonteerd maar geen foto's van gemaakt.
-
Stabi-blokjes is meer gepiel en geduw/getrek om ze er goed onder te krijgen, dus het moeilijkste deel kun je niet in foto's uitleggen..
Bussen kun je ook erin krijgen door lange bout met grote ringen en een moer, en die dan samendraaien (staat ergens in een topic..)..
-thumbsup-
-
Sticky!
-
heb jij die set van de g-lader site in duitsland besteld? wand volgens mij zijn de zelfde als ik. en ik zit met probleem dat die staby blokkjes niet passen hoe zat bij jou
-
Retrokip: iets beter zoeken op het forum, en je vindt dat je een stabi-steun (rechtsvoor vanaf bestuurdersplaats gezien) los kunt draaien, waarna je de blokjes kunt monteren. Vervolgens kun je de stabi-steun weer vastzetten...
Je zou de eerste Polo op de wereld hebben waar de blokjes van G-laderseite niet zouden passen?! -gert-
-
nee nee me polo ligt helemaal uit elkaar. maar als ik de blokjes er onder zet dan is net als of een bout 3 mm van gat af zit en deze krijg ik er niet in gedraai. daar zit mee
-
Tja, je moet het zelf maar weten, maar je beschrijft precies het probleem dat je krijgt als je de stabisteun niet eerst losdraait... -dunno- :(
De rechtersteun, waar je de blokjes op vastschroeft, kun je net iets hoger losdraaien en daardoor net wat meer speling geven?! -klus-
Maar ja, als jouw Polo "helemaal uit elkaar ligt" snap ik sowieso niet hoe je de stabistang er onder wil monteren, laat staan de Wellems-blokjes? -gert-
-
nee goed ik zal het een proberen bedank voor de tip hoor
-
Waar heb je dat gelezen Geert, dat je de bevestiging van de stabilisator los moet halen?
Het lijkt mij niet echt handig, je zult toch met wat hulp (spanband oid) de stabi naar voren moeten halen. Met de steun los zul je ze misschien makkelijker vast kunnen zetten, maar dan moet je alsnog het spulletje naar voren zien te krijgen.
-
Ik doel op bevestiging in de breedte... -ja-
Ik heb eerst de stabistang vastgemaakt met/aan de Wellemsblokjes, en pas daarna de draagarmen op moment gezet, volgens mij.
Bij mij zat het probleem in het vastzetten van de laatste bout van de Wellemsblokken, waar door de bochten in de stabistang teveel innerwaartse kracht op stond. Ik heb vervolgens (volgens mij naar info van dit forum -dunno-) die rechtersteun een stukje gelost, vervolgens Wellemsblokjes vastgezet, toen steun weer op moment vastgezet, toen stabi door draagarmen op moment gezet... -klus-
-
Topicnaam herzien? draagarm-ombouw + monteren wellemsblokken:
oftewel 't complete racing-pakketje van die gladerseite.......of mis ik dan nog de achteras?
----------------------------------------------------------------------------
Meerdere wegen naar Rome....zeg ik dan.
Krik + motivatie-ijzer (ook wel koevoet genaamd) + spierballen (die ik niet heb,
ondanks dat ik vroeger wel spek at :D) was bij mij voldoende.
Vooral splinternieuwe wellemsblokken is ff pielen met monteren:
wat GG zegt: o.a. de bochten van de stabi werken niet mee, zeg maar.
2e keer monteren gaat makkelijker: blokken hebben enigsinds de vorm van de stabi aangenomen.
-
Weet iemand van wat voor soort kunstof die stabi setjes gemaakt worden en waar ik dit kan kopen?
-
G-lader seite *duitse website*. De vulbussen zijn van een soort teflon gemaakt (werkstoff heet het geloof ik), zeer slijtvast en zelfsmerend.
De bussen van Prothane of Polysport zijn zachter, van polyurethane rubber.
-
waarom staat dit eigenlijk niet bij de how-to's? net als het topic NZ opvoeren, heb me laatst rot gezocht naar dit topic. nu zie ik 'm ineens staan -gert- -gert-
-
heeft iemand op forum eigenlijk al eens de wellemsblokken in combinatie met de bussen in de draagarmen gemonteerd?
ik ga dit zaterdag doen maar verwacht nogal wat problemen eigenlijk.
gezien dat nieuwe wellems blokken al enige spanning opwekt met monteren.
ik hoor het wel gr maikel
-
Heb bij alle wielen van de groene dingen zitten.
Zie foto's op http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,6271.msg207222.html#msg207222
'k Heb destijds wel een beetje geholpen maar vooral staan kijken hoe - daar is ie weer :) - Garageman alles los haalde en de oude rubbers verving door die groene blokken/ringen/schijven. Kan me niet herinneren dat het moeilijk ging (behalve dat gedoe met die spanband).
-
heeft iemand op forum eigenlijk al eens de wellemsblokken in combinatie met de bussen in de draagarmen gemonteerd?
ik ga dit zaterdag doen maar verwacht nogal wat problemen eigenlijk.
gezien dat nieuwe wellems blokken al enige spanning opwekt met monteren.
ik hoor het wel gr maikel
heb een complete set gemonteerd en dat viel mij dik mee, maar ja licht ook aan je handigheid. -uitlachen-
-
waarom staat dit eigenlijk niet bij de how-to's? net als het topic NZ opvoeren, heb me laatst rot gezocht naar dit topic. nu zie ik 'm ineens staan -gert- -gert-
hmm. verplaatst!
-
ik zie dat ik blij mag zijn dat wagen nog op z'n dak ligt kan je er makkelijk bij.
gr maikel
-
Hoe zit `t eigenlijk met de apekeuring, als je alle rubbers door kunststof vervangt?
Of wordt daar niet moeilijk over gedaan?
-
Hoe zit `t eigenlijk met de apekeuring, als je alle rubbers door kunststof vervangt?
Of wordt daar niet moeilijk over gedaan?
Doen ze niet moeilijk over, als het allemaal maar deugelijk bevestigd is!
-
ik kan melden dat met auto op z'n kop het best makkelijk is om die set te monteren.
je kan makkelijker met 3 man aan de stabi stang hangen.
en een 4 persoon kan de bouten erin draaien met veel moeite.
(auto staat nu trouwens wel weer op z'n wielen.)
gr maikel
-
ik kan melden dat met auto op z'n kop het best makkelijk is om die set te monteren.
je kan makkelijker met 3 man aan de stabi stang hangen.
en een 4 persoon kan de bouten erin draaien met veel moeite.
(auto staat nu trouwens wel weer op z'n wielen.)
gr maikel
-foto-
-
van de week in mijn projec topic rr-63-np
gr maikel
-
ik kan melden dat met auto op z'n kop het best makkelijk is om die set te monteren.
je kan makkelijker met 3 man aan de stabi stang hangen.
en een 4 persoon kan de bouten erin draaien met veel moeite.
(auto staat nu trouwens wel weer op z'n wielen.)
tja tis maar wat je makkelijk noemt.. 4 man voor 1 bout -gert-
zorg er gewoon voor dat het spul niet onder spanning staat, oftwel, draai meer los: maak het jezelf gemakkelijk
gr maikel
-
Waarom moeten die rubbers eigenlijk vervangen worden ik snap het nietzo goed Welke voordelen heeft dit? Word het sturen daardoor beter?
-
Mag je de draagarm gewoon losmaken?
-
heeft er iemand de maten van de bussen zo dat ik ze zelf kan maken op het werk ;p
-
Strongflex. bedrijf in polen maakt ze, 71 euro incl verzenden.. (83 polo steilheck)
-
Weet iemand de maten zo dat ik ze zelf ook kan maken
-
Ik denk dat het antwoord ‘nee’ is...