Het Polo86c Register
Algemeen forum => Voorstellen => Topic gestart door: dutchlimits op ma, 24 mrt 2014, 17:33:33
-
Ik zal mij ook eens voorstellen. Ik ben Alex, ik woon in provincie Groningen en heb deze Polo G40 Genesis voor mijn vriendin gekocht. Het was een opknappertje. Inmiddels is er veel aan gebeurd, alleen nog op sommige plekjes het lak herstellen en een paar parkeerdeukjes. De dorpel had een rot plekje, deze is al gelast. Ik heb er cup velgjes onder gedaan, gruppa a RVS pijp en een raceland RVS spruitstuk. Katalysator is ook verwijdert, zonder moeite door de APK -thumbsup-
Modificaties
- Getinte ramen
- Booskijker
- Haaienvin antenne
- Veerpootbrug
- TA Technix schokbrekers
- H&R Cup veren
- Cupvelgen 15 inch
- Gruppa A 63,5mm catback uitlaat
- katvervanger
- Rennsport RVS Spruitstuk
- Green filter
- Corrado stoelen
- Bar meter
- Nieuwe remschijven en remblokken
- Castrol Magnatec olie
- G lader gereviseerd door Ruud half jaar geleden
Foto's
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/1_zpsa94e4baf.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/2_zpse68085ca.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/3_zpsd91269ec.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/4_zps8d0da079.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/5_zpsfba1955b.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/6_zpsf75c20f9.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/7_zps8669ebe9.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/8_zps91f1c263.jpg)
-
-welkom-
-
-welkom-
Ik heb nogmoriginele smoke/rode achterlichten liggen.
Bij intresse stuur maar een pm.
-
-welkom- met een leuke G40 -thumbsup-
-
-welkom-
-
thnx
Bedankt voor je aanbod patrick maar ik ga deze net als de knipperlichten bij die onderste rij nog donker spuiten :)
-
Welkom, succes met je G40!
-
thnx -thumbsup-
-
-welkom-
-
-welkom- Leuke wagen!
-
-thumbsup- dank u
-
Videootje van geluid, geluidskwaliteit valt wel tegen van microfoon maar goed het is wel duidelijk te horen
http://youtu.be/n2DG3XPokLA
-
Even een update en extra info;
Na vervanging van enkele buizen van de G lader is er nu geen lekkage meer. Vandaar leek het mij leuk om een 0-120 videootje te maken. Ik begon wel rustig omdat ik mijn koppeling heel wil houden maar hij zit redelijk snel boven de 100. -thumbsup-
Op het filmpje trilt de uitlaat een beetje tegen de hitteschild aan. Ik moet hier nog mee bezig maar is lastig om de uitlaat er goed onder te krijgen. Is 3 maal zo dik dan de standaard pijp.
https://www.youtube.com/watch?v=bftuggTy1_c&feature=youtu.be
De bestuurdersdeur was mislukt afgelopen zomer, hier zaten deuken in en heb deze zelf gespoten, ik heb blanke lak van een spuiterij gehaald maar het wordt niet goed hard dus kan het niet uitpoetsen. Ik ga aankomende zomer opnieuw beginnen met de deur met andere blanke lak. De kofferbak heb ik ook gedaan vanwege roest aan de onderzijde (gebruikerssporen), daarbij had ik andere blanke lak gebruikt en deze is geslaagd. Ook heb ik op het verlangingslijstje een andere einddemper. Stationair klinkt deze als een tractor. Ook vind ik deze wat té qua looks.
Ik wil alle ruiten behalve de voorruit met hele lichte folie tinten zodat het wat strakker lijkt dus de huidige folie gaat eruit.
De vorige eigenaren konden niet echt fatsoenlijk met krikken omgaan. de krikranden rondom zijn allemaal erg krom gedrukt en hierdoor is de dorpel op sommige plekken ook roestig. Kleine plekjes waar je met je vinger zo er doorheen drukt. Gelukkig kan ik dit zelf lassen, rechtsvoor heb ik al gedaan. Ook zit er in de kofferbak roest, het valt wel mee maar moet er wel mee aan de slag aankomende zomer. Er zit op 1 plek al een klein gaatje van 1cm. De kofferbak is namelijk lek geweest (rubber). Natte bekleding en metaal gaat niet samen op lange duur.
Qua onderhoud heb ik ook al best veel gedaan direct na aanschaf. De vorige eigenaar dacht dat de distributieriem over zijn term heen was, ik heb een stickertje gevonden onder de (power)filter waaruit blijkt dat ik nog wel een jaartje vooruit kan met deze riem. Inmiddels heb ik trouwens de originele filterbox terug gezet, geeft ten eerste een diepere geluid maar is ook minder gevoelig voor vuil. Zo'n "power" filter vind ik sowieso Johnny gevallen. Komt er weer zo'n gast voorbij knallen met 60pk onder de kap maar toch een dikke aanzuig geluid, wat een lachertje. Maar goed, wat heb ik inmiddels gedaan aan onderhoud afgelopen 3000km en 1 jaar:
- Nieuwe olie (Castrol Magnatec 10w40)
- Nieuwe oliefilter
- Nieuwe remschijven en remblokken
- Nieuwe schokdempers, bij aanschaf zat er een cupsetje onder van H&R. Hiervan waren de schokdempers niet zo goed meer. Veren behouden.
- Nieuwe buizen vanaf intercooler naar gasklephuis
- Het belangrijkste, de G lader laten reviseren bij 1 van de bekendste g lader boer
- Nieuwe filter
- Nieuwe velgen en banden
- Veerpootbrug
- Nieuwe koperen remleidingen en uiteraard remvloeistof
Ik moet nog de kleppendekselpakking vervanging want hij zweet een beetje. Voor de rest is het motortje echt helemaal in orde.
Vandaag even wat nieuwe foto's geschoten
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/1_zpsfc427fa4.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/2_zpsbbea1ea1.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/3_zpsf1955c6e.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/4_zps093fb4f4.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/5_zpse495e10a.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/6_zps12874d8b.jpg)(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/7_zps40e851fd.jpg)
-
-thumbsup- mooi verhaal!
-
Mooi man!
-
-thumbsup- Ik zeg: lid worden en topic aanmaken :)
-
-thumbsup- Ik zeg: lid worden en topic aanmaken :)
-imstupid-
-
9j aan de achterzijde
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/1_zpsaac3fb4f.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/2_zpsf5cb8609.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/3_zpsf3685a75.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/4_zps8f7f7763.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/5_zpsdadde346.jpg)
-
Mooi man!
-
Waar zit de vind ik leuk knop hier
-
-thumbsup-
-
Dag aan't cruisen geweest.
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/030_zpsa7795cd2.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/029_zps45bc77c2.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/028_zps697cc37a.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/027_zps74d707ea.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/026_zpsa0e960f0.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/024_zps359ce0ed.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/025_zps2552a0b2.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/022_zps473cd6b8.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/023_zpscd9f5942.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/021_zps0257cf4d.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/019_zpsec60c575.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/020_zpsdcf79750.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/018_zps94b4aa09.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/017_zpsde1cef9f.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/015_zpse454938b.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/011_zpsa433f3f6.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/014_zps0a53efb1.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/012_zps42207b6e.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/016_zps3a6a1c45.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/08_zps69d33094.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/06_zpsb2dbf4a0.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/010_zps9635f7e0.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/07_zpsda798538.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/09_zpsdd4f5314.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/04_zpsf2ed412c.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/03_zps49b5b619.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/1_zps20739e1b.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/01_zps0036d70b.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/05_zps634de094.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/02_zps94cd1ba5.jpg)
-
-thumbsup- voor de foto's
-
Ik zien alleen maar windmolens, windmolens in de vrije natuur, windmolens in auto' s :)
-
Ik zie geen windmolens in de auto's, wel door de auto's heen -gert- :)
-
G40 lader is ook niet meer dan een windmolentje ....... :)
-
leuke foto's en leuke cruise area ;)
-
Helaas is de Polo G40 (met BBS velgen) op bovenstaande foto's kapot gelopen vandaag. Dit was de G40 die te koop stond hier voor degenen die nieuwsgierig zijn. Zijn versnellingsbak is kapot gegaan. Hij en ik wisten dit niet dat dit eraan kwam, bak reed goed en had geen lawaai. Hij wou al een andere auto en nu geeft hij de G40 helemaal op, vandaar dat ik hem overneem en zijn auto in onderdelen ga gebruiken. Zonde, heel erg zonde, maar gezien de kosten is het financieel gezien verstandiger om de auto te gebruiken in onderdelen. Groot voordeel voor mij; kan er veel onderdelen vanaf halen.
Nu nog voor mij de vraag: mogelijk de zijne gebruiken, repareren dus en de mijne opgeven? Zijn auto heeft een ton minder op de klok, maar dit zegt ook niet alles, geschiedenis is ook belangrijk en van beide is de geschiedenis niet bekend. Wel weet ik dat mijn auto technisch gezond is, van de andere weet ik wel dat het motorblokje goed is, g lader ook, die van hem loopt zelfs harder dan de mijne, ook vanwege zijn kleinere poelie en hij had een kortere versnellingsbak, waarschijnlijk ooit de originele stuk gegaan en die van een standaard 1.3 polo erop gezet (waarschijnlijk de oorzaak van kapotte bak). De rest er omheen, ja wie weet of het goed is allemaal. Aangezien er een gereviseerde versnellingsbak onder zat, welke blijkbaar 10x bagger is, is de motor er al een keer uit geweest en aangezien die bak kapot loopt met normaal gebruik vertrouw ik degenen niet die dit hebben verricht.
Toch overweeg ik om de mijne ook te gebruiken voor onderdelen en de zijne in gebruik te nemen vanwege een ton verschil in KM stand.
Mijn auto:
Pluspunten:
- Dakraam
- Technisch goed, kan zo door de APK welke in december is vernieuwd
- Ook al is er geen geschiedenis, ken de vorige eigenaar van de afgelopen 5 jaar en hij was er zuinig op
- G lader is 10.000 km geleden gereviseerd
Minpunten
- Een ton meer gedraaid
- Kofferbak heeft roestplekken door langdurige lekkage bij vorige eigenaar
- Krikrand is niet zo best meer op sommige plekken, helemaal krom gedrukt op een paar plekken en moest rechtsvoor zelfs lassen, linkerkant is volgend jaar ook aan de beurt
- Iets met mijn onderstel deugt niet, doet soms gek in bochten, soms speling in stuur
- Barst in voorruit
- Parkeerdeukjes (ben nog van plan om dit te laten verwijderen)
Andere auto
Pluspunten
- Lak is wat netter, iets minder parkeerdeuren
- ton minder
- Interieur is wat netter
- Geen roest in kofferbak
- G lader gereviseerd, ook al vertrouw ik het nooit 100% als dit door een ander is gebeurd, of tenminste heeft laten doen
Minpunten
- Rechter zijde heeft enkele deukjes, niet diep maar toch
- Versnellingsbak kapot
- Remleidingen niet APK goed
- APK verloopt bijna
- Iets deugt niet met de brandstofpomp aanstuur computer oid heb ik begrepen van hem
- Roest aan beide kanten van voorruit
- Geen idee over geschiedenis
Het gaat mij vooral om de KM stand. Geen idee hoe lang zo'n blokje meegaat. Ik wil eigelijk ook niet het andere blokje bewaren totdat de mijne op is, ook zonde om zo'n blok weg te laten stoffen. Kan er ook nog geld voor krijgen, heb er zelfs al wel een koper voor, lepelt hem in zijn Golf 1.
Waarschijnlijk is het meest verstandige besluit: doorrijden in mijn eigen auto, de mooie onderdelen overzetten, g lader bewaren als reserve, mogelijk ook de motorblok en de rest in de verkoop. Wat er overblijft naar onze lokale autosloper en dan gaat die daar in de schredder. -boehoe-
-
Zoals ik 't zie en lees: bak wisselen en weer door.
Beide nog te mooi om te slopen -thumbsup-
Een G40 bak is niet zoveel spannender als een 'normale' bak,
kroonwiel zit gebout/klinknagels ipv geperst en eindoverbrenging is langer:
niet echt reden om een 'normale' bak sneller kapot te rijden icm een G40 blok.
-
Oh ik had dus het idee dat een g40 bak sterker is na dit geintje... Ik zal dan eens op zoek gaan naar een normale bak. Is dan zonde om die hele auto op te geven hiervoor.
Edit:
Heb de auto bekeken, gaat toch in onderdelen, ik zie er zelf geen winst in om de auto te repareren, kan de onderdelen zelf goed gebruiken.
-
Ik heb mogelijk wel intresse in een rollend g40 chassis voor de juiste prijs -thumbsup-
Mocht je toch overgaan op slopen ofcourse, zonde om een g40 door de schredder te halen.
-
Zoals ik het lees is het waarschijnlijker dat de huidige eigenaar het niveau van de bakolie niet gecheckt/bijgevuld heeft, en nu de bak (bekend zwakste mechanische punt van de 86c) kapotgelopen is is er reden om de monteur van de laatste bakwissel te verdenken van amateurisme/beunwerk? -dunno-
Iets zelfkritischer mag ook wel?
Neem in ieder geval aan dat jij van de ervaring van je vriend hebt geleerd om zsm het niveau en de toestand van de bakolie te checken, alsmede de mate waarin de ring om de schakelas (nog) afdicht? -dunno-
-
Ik heb mogelijk wel intresse in een rollend g40 chassis voor de juiste prijs -thumbsup-
Mocht je toch overgaan op slopen ofcourse, zonde om een g40 door de schredder te halen.
Ik ga de onderdelen die netter zijn op de mijne overzetten, dan zal ik zoveel mogelijk onderdelen verkopen en dan blijft er dus inderdaad het chassis over, is nog redelijk netjes. Motorblok gaat eruit en g lader ook, deze bewaar ik voor mezelf. Dus zodra het zover is zal ik je een email sturen of de onderdelen hier op het forum zetten.
Ik heb alleen wel wat roest in mijn kofferbak dus wou misschien wat over lassen van de andere maar dat kan ik ook met normaal plaatwerk doen.
-
Zoals ik het lees is het waarschijnlijker dat de huidige eigenaar het niveau van de bakolie niet gecheckt/bijgevuld heeft, en nu de bak (bekend zwakste mechanische punt van de 86c) kapotgelopen is is er reden om de monteur van de laatste bakwissel te verdenken van amateurisme/beunwerk? -dunno-
Iets zelfkritischer mag ook wel?
Neem in ieder geval aan dat jij van de ervaring van je vriend hebt geleerd om zsm het niveau en de toestand van de bakolie te checken, alsmede de mate waarin de ring om de schakelas (nog) afdicht? -dunno-
Hij heeft deze auto pas ongeveer 2 maanden dus lijkt me sterk dat het in die maanden van goede peil naar slechte peil gaat. Dus ja ik kijk naar de monteur of de doe-het-zelver. Dat een "gereviseerde" versnellingsbak kapot loopt vind jij dus normaal na 2000 km's? Je gaat toch niet na elke rit die peil controleren. Na een revisie verwacht je dat dat goed is. Ik heb ook al 10.000 km's in mijn auto gereden en die heeft toch ook geen problemen. Waar moet die olie heen?
Maar even serieus, lopen de bakken van 86c vaak droog dan? Die ring zal ik eens controleren dan en ook de peil.
-
Ja, die lopen vaak droog... Zoek maar eens op schakelaskeerring.
-
Gezien. Ik ga morgen even kijken onder mijn auto of hij ook lekt. Zo niet dan zal de peil ook wel goed zijn neem ik aan.
-
Assumption is the mother of all fuck-ups... -naughty-
-
zoveel werk is het niet om het peil te controleren. En een litertje bakolie zal rond de 10 euro zitten ofzo. Denk dat je voor die 10 euro geen gedonder wil toch? En als er meer dan een liter bij moet zou ik eerst maar eens kijken waar dat allemaal heen lekt dan.
-
Ik zal morgen even olie halen. Welke moet erin?
Heb nog bij mijn keerring gekeken, geen lekkage gelukkig, bak schakelt ook erg lekker vind ik. Die andere Polo schakelde altijd al voor geen meter.
-
Wordt steeds mooier :)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/1_zps4c7efb4c.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/2_zps186673ba.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/4_zps4de4dff5.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/5_zps3f9cba09.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/3_zps1a72b9dd.jpg)
-
-thumbsup-
-
Welk uitlaatsysteem heb je? Ziet er super uit!
-
Supersprint, ging tot de middendemper, heb hem afgezaagd tot de einddemper en met een verloopje op mijn oude systeem aangesloten van 63,5mm, de supersprint is namelijk maar 44mm. Heb ook een katvervanger en een RVS spruitstuk.
-
Poeh das een mooi dempertje -hitit-
-
-thumbsup-
-
Die foto met die bomen is gaaf -thumbsup- Staat lekker breed zo
-
Poetsbeurt, motorkap overgezet en US lights gekocht -klus-
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/5_zps2452ec82.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/4_zpsa857cc31.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/2_zps963ff1de.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/3_zpsbdc6dafd.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/1_zpsa6a7ac4e.jpg)
-
-thumbsup-
-
Ben de velgen aan het opknappen, de eerste is al klaar, alleen nog blanke lak maar dat ga ik tegelijk doen.
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/velg1_zps3223172f.jpg)
-
Mooi zo!
-
De tijdelijke velgen voor komende paar weken
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/2333B5F3-965A-41B6-A169-E525C2EB49E1_zpsyrpvso4s.jpg) (http://s869.photobucket.com/user/Dutchlimits/media/2333B5F3-965A-41B6-A169-E525C2EB49E1_zpsyrpvso4s.jpg.html)
-
Velgen worden mooi! Leuke G40, ben er maar zuinig op -naughty-
Je velgen hebben iets weg van mijn RH cupvelgjes trouwens qua look
-
Thanks, ik ben er ook erg zuinig op. Ik ben ook blij dat die andere ook weer dankzij Hofstay op de weg komt. Toch doodzonde om een G40 van de weg te halen. Hij komt van de week bij mij langs om hem even te bekijken.
Aangezien mijn vriendin nu ook een rijbewijs heeft, hebben we een stukje gereden achter elkaar aan. Zij in de G40 en ik in de Volvo.
Toch leuk om je eigen auto in de spiegel te zien!
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/Polo-en-Volvo_zps9953798c.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/10468141_775725449133692_6425481202445721908_o_zpsa2c8ba90.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/1537541_775724839133753_8093886493028179450_o_zps2a2e571a.jpg)
-
Nou, ik had Corrado stoelen in mijn Polo maar die zijn er natuurlijk niet in Genesis uitvoering. Ze waren grijs. natuurlijk is dat een schande in een Genesis dus ik ben begonnen met het overzetten van de bekleding. Wat en rotwerk. -boehoe-
Maar goed de eerste leuning is al klaar, van de bestuurdersstoel.
Eerst maar eens de bekleding van de Polo stoel afhalen
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/1_zps4d2ef27d.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/2_zps17fb63c7.jpg)
Toen de Corrado stoel
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/3_zps771fe500.jpg)
En dan zie je ineens dat de wang best wel verrot is -dunno-
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/4_zpsbaaee092.jpg)
Dan denk je, geen probleem, maar dan kom je erachter dat de Corrado die middenstuk van de leuning een losse deel is.. dus dan begin je wel even te twijfelen
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/5_zps31b4e6f3.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/6_zpsf1eb082a.jpg)
Toch maar doorgaan natuurlijk, zoals je kunt zien is die van de polo maar uit 1 deel
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/8_zpsdea052bc.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/7_zpsd571d5f4.jpg)
En het past er gewoon omheen. -thumbsup-
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/10_zps4c7194bc.jpg)
De opbouw is ook hetzelfde namelijk, kijk maar eens 3 foto's naar boven, kijk dan maar eens naar deze van de corrado
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/9_zps763c5f4f.jpg)
Bekleding er omheen, nog niet op spanning
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/11_zpsc5bd3db2.jpg)
Nu de onderkant nog op spanning. Het zit wel wat krapper dan bij de Polo stoel, heb de buitenkant met tie wraps moeten vast maken, zat te strak. Wil ook niet verder.
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/12_zps86595b41.jpg)
Tadaa!
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/13_zpsbc199a12.jpg)
Maar nu mist de knop nog van de leuning, die zit namelijk bij een corrado stoel aan de zijkant van de stoel, dussss gaatje maken
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/14_zps9ecbd3e9.jpg)
En nu is de bovenkant helemaal klaar -naughty-
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/15_zpsdb72e9e2.jpg)
Morgen de zitting, die wordt lastiger, heb al opgemeten en scheelt enkele cm's. We gaan het zien.
-
-thumbsup-
-
Toppie! -thumbsup-
-
De zitting is niet gelukt. Zetel is veel langer dan ik dacht van de Corrado. Ook dieper. Dus ik heb nu de rugleuning van de Corrado stoelen op de zetels van de Polo gezet. Het interieur heb ik nu volledig opgeknapt van binnen. Ook het vloertje heb ik goed zitten nu, de vorige had ook scheuren in het bekleding, nu is dit klaar.
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/polo1_zps20f8e544.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/polo2_zps7dcf93ba.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/polo3_zps006984ae.jpg)
-
mooie upgrade!
-
-thumbsup-
-
Grote kans dat de auto volgende week niet meer van mij is. Komt mogelijk een Corrado VR6 voor in de plaats. Is nog niet helemaal zeker, ligt aan de staat van de Corrado.
-
De Polo blijft gelukkig. Verkoper van Corrado vertrouw ik niet helemaal. Voor de verandering eens een paar foto's van mijn geliefde Volvo!
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/vulva1_zps0528ee6e.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/vulva4_zpsb8a6979a.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/vulva2_zps639cb3aa.jpg)
-
Das ook een vette bak zeg -thumbsup- Volvo is altijd goed!
-
En de Polo die ik voor onderdelen gebruikte is verkocht!
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/10452968_787122941327276_9001508773789608063_o_zps04d3941b.jpg)
Bye bye zwaai zwaai, grote dank aan de Polo voor de vele onderdelen. Oke ik zou dus het motorblok als reserve bewaren maar kon er een mooie bedrag voor krijgen, dus weg ermee dan. Heb al zoveel ruimte (ahum). De Polo komt helaas niet meer op de weg, motorblok komt in een Golf 2.
-
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/10_zpse6223554.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/8_zps019f0f54.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/9_zpsd3c639d8.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/7_zpsc879a731.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/6_zps79874dd5.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/4_zpsed5a77dc.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/5_zpsc40aaa02.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/1_zpscd72eb6f.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/3_zps1e4fee17.jpg)
-
wielen zijn klaar
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/8_zpsf8ceb1b9.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/5_zpsc93455fe.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/3_zpsb91f5e28.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/7_zpsb9891e17.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/6_zps0cc8e7f3.jpg)
-
Vandaag in het echie gezien, net ding -thumbsup-
-
Thanks! Ik laat het wel zien binnenkort hoe het wordt met jouw stukkie plaatwerk -thumbsup-
-
Super kerel! Wat een wagen -thumbsup-
-
Ik ben momenteel bezig met een BBS RM setje (15 inch). Die liggen nu bij de powdercoater. Ik wil voor de originele randen behouden, 6,5J en achter wil ik er 8J van maken dus daar moet ik nieuwe randen voor bestellen. Ze zullen wit worden met gouden boutjes.
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/Schermafbeelding2014-11-28om180145_zps1cb4af92.jpg)
De auto is inmiddels mooi gepoetst en alles, binnenkort komen er foto's.
-
Zo lijkt dat dan
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/bbsjes_zps8c3cd305.jpg)
-
Kwijl -love-
-
Dik -thumbsup- Ik vind die Volvo ook erg net!
-
Thanks, de volvo is inmiddels ook weer wat verandert, nieuwe stuur, handgrepen, lip in kleur, grill en meer, ziet voor uzelf -nana-
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/1_zps61a5d123.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/6_zps1d9c03d8.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/4_zps6bdd4351.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/3_zps60c030ca.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/2_zps024cb2ee.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/8_zps31517958.jpg)
Momenteel 15 inch winterset eronder -boehoe-
-
Waarschijnlijk andere velgen halen donderdag -klus-
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/polooo_zpse28155a9.jpg)
-
Mooie bak -thumbsup-
-
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/1_zpsb226a91f.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/2_zps38920599.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/3_zps4399f071.jpg)
-
Niet alleen ziet het dempertje er mooi uit, er komt ook een mooi geluid uit -dj-
http://youtu.be/x6vmSdA6z28
-
Ziet er goed uit en een super geluidje -thumbsup-
Ben nu stiekem toch wel erg benieuwd hoe de witte velgen zouden staan met genesis paarse velglintjes op de velgrand :)
-
klinkt super!
en de witte velgen staan ook mooi bij het paars
-
Ik zag een Corrado G60 staan, hij was het eens met een ruil, dus zo gezegd, zo gedaan. In andere woorden: de Polo is niet meer van mij. Ik moet wel zeggen dat ik de auto ga missen, het was een heerlijk karretje waarmee ik met een glimlach in reed. Evenals mijn vriendin. Maar goed, de Corrado zit werk aan en ik houd wel van uitdagingen. De G lader van de Corrado was niet meer helemaal goed, hij presteerde nog wel maar niet verstandig om te reviseren. Dus heb uit Duitsland van de kleinanzeigen ebay een andere gevonden. Deze wordt nu compleet gereviseerd. Het interieur is net verwisseld, zitten andere koplampen in, een andere grill, andere achterlichten, een fatsoenlijke uitlaat en er komt nog veel meer. De Corrado zal compleet wit gespoten worden en er komt een BBS RM setje onder 8J en 10J of 9J in het rood.
Bedankt voor alle informatie op deze nuttige forum -thumbsup-
-
-foto- or is did not happen! Geniet van je nieuwe waggie :)
-
Thanks, hierbij foto's :)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/FullSizeRender_zpsbg3cnpyy.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/1BFE3E6E-BC6C-47E1-B961-C13B1BD7203D_zpsld5o9k3f.jpg)
Auto word compleet opnieuw gespoten dit jaar. Andere velgen... Zal niet terug te herkennen zijn.
-
Werkt het spoilertje nog?
Coole bak hoor! -thumbsup-
-
alles aan de auto werkt, airco, elec: ramen, spiegels, dak, cv met remote en ja het spoilertje ook -thumbsup-
-
Alhoewel ik geen g40 bezitter meer ben, wil ik toch even een update doen..
Het motorblok is gezond, 11 komma nog wat bar op 2 cilinders en 10 komma nog wat op de andere 2. Het plaatwerk is rondom super strak. De auto heeft airco, moet alleen even worden bijgevuld. Alles aan de auto werkt nog behalve het dakraampje dat niet naar achteren wil schuiven. Plaatwerk van de auto is gewoon rete-strak voor zijn leeftijd. Geen roest op te vinden behalve op de dorpeltjes, dit ga ik nog aanpakken. Centrale vergrendeling met afstandsbediening werkt ook prima, tank klepje gaat ook op slot.
De g lader is vervangen door een goede gereviseerde lader met uitgefreesde poortjes. 0.9 bar op de meter. De velgen zijn vervangen door BBS RM 15x8 en 15x9. Nieuwe randen, rvs vergulde boutjes en gepowdercoat in fel-rood. Banden ietsjes getrokken 185/45 en 195/45. Het dansen van de poelie van distributieriem enz kwam doordat de bout van de krukas was uitgerekt. Gevolg was dat de krukas wat rond was afgesleten en de poelie van binnen hol was. Bij het wisselen van distributie is dit allemaal opgelost door de krukas bij te slijpen en een nieuwe poelie te monteren. Er is ook een splinternieuwe carterpan onder gekomen. Er lagen wel wat stukjes onderin van een ooit geplofte lader waarschijnlijk. Gastrol 10w40 magnatec erin geknikkerd en direct een nieuwe filter. Ook direct nieuwe bougies van bosch erin. De schroefset is ook vervangen door een TA Technix setje. Lekker stug. De middendemper is ook vervangen voor een nieuwe (prijzige dingen zeg voor een g60)...Het interieur is vervangen naar een amerikaanse setje. Er zaten geeneens verklikkers in, deze zijn dus overgezet van de oude stoelen. de achterbank is nu in 1 deel.
Ik kom met een beetje moeite door APK, ik moet voor de derde keer heen, de eerste keer afgekeurd op ashoesjes en handremkabel, daarna bij de tweede keer afgekeurd omdat ik niet op de remtest ding kon komen omdat de auto te laag is. Subframe kwam op de grond. Ze gingen ook ineens moeilijk doen dat de velgen te breed zijn. Dus morgen voor de derde keer heen met de schroefset zo hoog mogelijk en suzuki velgen (ik ga naar de hel). Relatief nog gemakkelijk door apk gekomen al met al.
Plannen voor de toekomst met de auto: compleet opnieuw spuiten. Ik wil eigelijk wit, maar de auto is van oorsprong donker paars. Dus ben er nog niet over uit of die weer paars gaat worden of niet. Er zijn al zoveel paarse corrado's en het is wel eens leuk om wat anders te hebben dacht ik. Daarbij wil ik de ramen eruit halen om het goed te doen. Spatborden en deuren ook demonteren, als je het doet moet je het goed doen. De dorpels moet ik nog opknappen, kleine roest plekjes. De hele bodem wordt ook nog getectyleerd. Ik wil eigelijk ook nog in de toekomst leer erin hebben. Motorisch blijft de auto standaard. Het is een cruise auto, geen race bak voor mij.
Opbouwen van de velgen
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/bbs_zpswcxbebfe.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/DSC_000001_zpsharmdux0.jpg)
Repareren van handrem kabel (clipje was geknapt)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/motorkapkabel_zpswfuldms6.jpg)
Opbouwen van g lader
De nieuwe lader met bewerkte poortjes en nieuwe lagers.. en een nieuwe RSR uitlaat (standaard is dit een plastic demper box)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/b2c83fb220d22d94a8901b0b2eee00a7_zpseyxqzmpc.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/lader1_zpsukwcmag6.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/lader2_zpsnbe6gg9v.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/lader3_zpsrlnkxhyo.jpg)
Nieuwe middendemper
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/2_zpswbk2frvp.jpg)
Bijna klaar met installeren van de lader en dynamo:
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/2_zpsnrfscwuw.jpg)
Auto staat er momenteel zo bij
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/3_zpsktwhkhjt.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/1_zps3zn0o4b8.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/4_zps430l1x1w.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/6_zpsigpdjoez.jpg)
Stuurtje
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/stuur_zpsowpckhcm.jpg)
Grootste roestplek
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/6_zpskfnrep1e.jpg)
Updates zullen volgen.
PHOTOSHOOT!
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/6_zpsqegmv1nx.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/12_zps64alk1eq.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/11_zpsv6z9vrac.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/9_zpschmp9m0j.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/10_zpsuce2q8p7.jpg)
-
Deze kleur houden,dit echt goed in combinatie van de velgen en achterlichten.
-
Ja maar het vuil hecht eraan/lastig schoon te maken en bij de randen laat het los op sommige plekjes.. -boehoe-
-
Ik denk dat patrick bedoeld, deze kleur houden maar dan opnieuw met een fatsoenlijke spuitbeurt
-
Precies Paul.Ik dacht eigenlijk dat paars alleen op de vr6 verkrijgbaar was
-
Nope, dit is een nieuwere generatie he met de bolle motorkap, toen kwamen de paarse kleuren ook geloof ik
-
Heren,
Mijn g40 is bij arie beekman demontage, en gelukkig blijft hij intact. Wie een betrouwbare g40 zoekt, dit is hem. Ik wil graag dat die bij een liefhebber terecht komt.
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/Schermafbeelding%202015-04-21%20om%2022.23.28_zpslb1xj5vn.png)