Wij rijden momenteel enkel in posterholt met de sprint 1300. Momenteel is het zo dat deze klasse het zwaar heeft, er zijn ongeveer 10 - 11 auto's. Dit weekend waren twee corsa's er niet bij. Afgelopen week hebben we een vergadering gehad. Daar is de versnellingsbak besproken. Deze is nu vrij, maar er moet wel een H-patroon aanwezig zijn. Ik schakel zelf ook, dit doen wij om het toerental te drukken en de motor te ontlasten. Twee keer per seizoen een motor maken kost meer.
Verder mogen wij enkel met carburateurs rijden (dus webers) max 45 ers. Ik geloof niet in een 1300 met 160pk, in ieder geval niet zonder injectie/turbo. Aan het onderblok wordt niet veel gedaan, de kop is het belangrijkst, deze heb ik afgelopen jaar laten maken. Het vermogen kan verbeterd worden door een nokkenas wissel en misschien het aanpassen van de kop op het blok. Ik begrijp dat er koplopers zijn die rijden met een 326 nok dacht ik. We zijn gewoon nog zoekende naar een goed concept en daar hangen gewoon kosten aan. Komend jaar gaat ee vriend ook rijden, samen gaan we kijken om ervoor te zorgen dat andere coureurs met ons rekening moeten gaan houden
. En hebben nu ook een adress voor redelijk betaalbare avons.
Dus het wordt sleutelen