Het Polo86c Register
Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: Arnotown op za, 10 apr 2010, 17:47:08
-
Hallo!
Zo, laat ik hier maar eens een nieuw project starten als vervolg op "wat te doen met een PY blok.."
http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,8758.0.html (http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,8758.0.html)
Ik heb dus besloten het blok te houden, voor in me toekomstige Polo.. Nu had ik zitten denken om er misschien dan wel een Turbo blok van te maken, dus zodoende zette ik mijn G-Lader te koop..
Diezelfde dag werd ik gebeld door Heuvel dat hij een nog een turbo had die hij wel wilde ruilen tegen mijn lader.. Prima!
Dus naar Hoogeveen gereden vd week en daar de Turbo opgehaald..
En nu moet ik dus nog een leuke Coupeetje vinden waar hij in kan na verloop van tijd(lees:maanden)
Maar goed, foto's!
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-SUOJJZPC-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-JBSSPDNN-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-6W68PZB4-D.jpg)
Zo! De auto is er! Een rode NZ uit 1990, 150000 gelopen, moet wel het een en ander aan gebeuren, maar daar was de prijs ook naar;)
Foto's:
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZCPWU68H-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-U7INK6JR-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-EG7GFMV8-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-GMDHT6E3-D.jpg)
-
Zooo hee, da's een best n G-R-O-T-E turbo of niet!? -thumbsup-
-
Zooo hee, da's een best n G-R-O-T-E turbo of niet!? -thumbsup-
Ghehe, best wel ja!:p
-
Hard gewerkt vandaag -thumbsup-
Ben benieuwd wat je er van gaat maken!
-
Hard gewerkt vandaag -thumbsup-
Ben benieuwd wat je er van gaat maken!
Mwa, viel wel mee eigenlijk! Met zo'n takeltje heb je hem er zo uit!
-
Ja dat is ook waar ook. En je had de boel al een heel eind kaal vanmorge
-
Big ass turbo :)
Denk dat je niet over een turbogat kan spreken als je `m ergens in bouwt, zal eerder een turbokrater zijn -nana-
Ik ben benieuwd.
-
Ja dat is ook waar ook. En je had de boel al een heel eind kaal vanmorge
Ja, in principe was het niet meer dan paar motorsteunen en paar kleine dingetjes;) Bak pak je er zo vanaf met een slagmoersleutel...
Dus voor herhaling vatbaar!
-
Big ass turbo :)
Denk dat je niet over een turbogat kan spreken als je `m ergens in bouwt, zal eerder een turbokrater zijn -nana-
Ik ben benieuwd.
Hahaha, idd! Beetje tsar bomba stijl! -thumbsup-
Maar we zien het wel! Bouw hem gewoon op en laat dan de chip op maat maken.. Hele nieuwe mapping op de testbank! -goodjob-
-
Nice! Maar eh Hoogeveen -dunno- komt ook niet ff aan wippen ofzo?
-
haha, was blij dat ik weer thuis was! Volgende keer!:D
-
is dat nou een t35 garret turbo ik had zo een ding onder mijn ford escrot rs 1600 turbo -thumbsup-
volledig open geschroeft bracht 189 paarden op het wegdek -naughty- -naughty- -naughty-
maar ik denk dat je dan toch ook je lucht wat moet gaan opschroeven en je benzine druk en je injectoren
als je hem volledig aan de praat krijgt dan heb je echt een raket onder je kont -naughty- -sturen- -sturen-
gr dies2000
-
is dat nou een t35 garret turbo ik had zo een ding onder mijn ford escrot rs 1600 turbo -thumbsup-
volledig open geschroeft bracht 189 paarden op het wegdek -naughty- -naughty- -naughty-
maar ik denk dat je dan toch ook je lucht wat moet gaan opschroeven en je benzine druk en je injectoren
als je hem volledig aan de praat krijgt dan heb je echt een raket onder je kont -naughty- -sturen- -sturen-
gr dies2000
Nope, een T03.. Maar ben heel benieuwd:) Uhu, groene G60 injectoren, brandstofdrukregelaar etc.. Kop, inlaat en gasklephuis laten bewerken, schrickje etc etc.. Rocketpower!
-
haha, was blij dat ik weer thuis was! Volgende keer!:D
-thumbsup-
-
klinkt helemaal toppie!!!!!! -thumbsup- -thumbsup-
-
Morgen naar Enschede!
Mooi Coupeetje gezien, even kijken -thumbsup-
http://link.marktplaats.nl/336812027 (http://link.marktplaats.nl/336812027)
-
die turbo is wel erg groot, niet te? steekt boven het blok uit, en die kantelt straks ook nog. zal denk ik eerder een turbo gat in je motorkap worden :D maar succes! ben benieuwd
-
die turbo is wel erg groot, niet te? steekt boven het blok uit, en die kantelt straks ook nog. zal denk ik eerder een turbo gat in je motorkap worden :D maar succes! ben benieuwd
Nee, past hartstikke mooi! Moet een klein stukje uit de slotplaat halen, meer niet;)
-
-thumbsup- (heeft blijkbaar al eens in een polo gezeten?)
-
Beginpost aangepast!
Morgen meer informatie, moet nu gelijk weer weg:P
-
-thumbsup- doet de naam eer aan: Action!
-
Ah toch nog gelukt om een Polootje te halen zie ik? -thumbsup-
Stuk beter als fietsen dacht ik zo haha
-
Huh? Een Polo 2 Action........ik ken die uitvoering alleen als 2f:
gezien ie geen glazen schuifdak heeft, denk ik aan een blije sticker-plak-actie van
een vorige eigenaar of NL-dealer?
-
Hij staat nu bij de garage, voor apk! Hopen op het beste! -thumbsup-
-
Hij staat nu bij de garage, voor apk! Hopen op het beste! -thumbsup-
Afgekeurd.. Remleidingen achter, wiel RA, en uitlaat ophanging.. Die haken voor de achterdemper zijn zo goed als weg:p
-
een 2f aktion bestaat er rijden er ook 2 in leiden het is ongeveer het zelfde als een fox
-
een 2f aktion bestaat er rijden er ook 2 in leiden het is ongeveer het zelfde als een fox
Dat zei ik: Polo 2f action ken ik wel => heb zelfs de folder, maar Polo 2 Action ken ik (nog) niet
-
dit gaat een rap karretje worden zo te zien! -thumbsup-
-
Afgekeurd.. Remleidingen achter, wiel RA, en uitlaat ophanging.. Die haken voor de achterdemper zijn zo goed als weg:p
Naja, als t niet erger is! Wat voor oplossing ga je maken voor de demperophanging?
-
Naja, als t niet erger is! Wat voor oplossing ga je maken voor de demperophanging?
weet ik nog niet.. ik denk tijdelijk een of andere stevige teun de beun ophanging..
straks met dat andere blok komt de pijp toch in het midden denk ik..
-
dit gaat een rap karretje worden zo te zien! -thumbsup-
dat is wel de uiteindelijke bedoeling ja! -thumbsup-
-
Update:
Uitlaat
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-AIBL366C-D.jpg)
Deur Links
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-GMJRWHIZ-D.jpg)
Kriksteun, is al een keer aan gebakken
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-PWHN6NY3-D.jpg)
En heb vd week nog even een 60/40 setje gescoord, kan er goed onder! Alleen voor laat ik nog een keer napersen denk ik..
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-Y8FWSP7M-D.jpg)
-
Update:
Uitlaat
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-AIBL366C-D.jpg)
stukje staal door dat gat waar nou die kabel zit {pijp wat buigen aan beiden kanten} en je kan de rubbers gebruiken -marcel- , met wat dikke typwraps dichtknijpen -klus-
en de demper hangt weer goed,..
-
stukje staal door dat gat waar nou die kabel zit {pijp wat buigen aan beiden kanten} en je kan de rubbers gebruiken -marcel- , met wat dikke typwraps dichtknijpen -klus-
en de demper hangt weer goed,..
ja, zoiets zat ik ook al te denken -thumbsup- En je kan dan de gewone uitlaatophangrubbers gebruiken -thumbsup-
-
En heb vd week nog even een 60/40 setje gescoord, kan er goed onder! Alleen voor laat ik nog een keer napersen denk ik..
Napersen...? Hoe gaat dat in zn werk? (Heb er zelf een 70/50 setje onder zitten en de voorkant valt me nl een beetje tegen qua 'laagte')
-klus-
-
Napersen...? Hoe gaat dat in zn werk? (Heb er zelf een 70/50 setje onder zitten en de voorkant valt me nl een beetje tegen qua 'laagte')
-klus-
datzelfde heb ik dus.. zou schijnt er iemand van het opel forum die dingen te kunnen laten naperzen bij v-maxx.. dus even informeren he! Ga liever richting de 80..
-
DL design doet dat ook, zo maken zij de verlagingsveren die ze leveren.
Veren in de pers, verhitten en afkoelen (schrikken), veren uit de pers = voila.. Een veer met een kortere onbelaste lengte.
-
Lang leve de schroefsetjes -klappen- :)
-
DL design doet dat ook, zo maken zij de verlagingsveren die ze leveren.
Veren in de pers, verhitten en afkoelen (schrikken), veren uit de pers = voila.. Een veer met een kortere onbelaste lengte.
Dl design Harskamp -thumbsup- Super service en niet duur!
-
Dl design Harskamp -thumbsup- Super service en niet duur!
hmm, dat is nagenoeg om de hoek! Morgen eens even bellen dan maar!
-
Ik vraag me af he, als ik nu dat PY blok er vast in lepel, met een NZ inlaat en NZ Ecu etc, kan ik hem dan al laten omkeuren bij de RDW? En kan dat blok dan een beetje lopen ivm compressieverhoudingen?
-
g40 remmen en achteras zijn wel beter, zou die er ook eerst inzetten. Bij zulke vermogenswinst, gaat de rdw alles keuren, van remvertraging tot de vraag of de constructie het wel aan kan. Je moet ook even nazoeken of een polo 2 g40 wel een typegoedkeuring heeft in nederland. Dennis heeft er een, maar of die ook als g40 op kenteken staat? Ze zijn nooit in nederland geleverd.
-
Geachte heer,
In reactie op uw e-mail bericht ik u het volgende.
Als er een wijziging aan de motor van een personenauto is aangebracht, dan moeten het kentekenbewijs en het kentekenregister worden gewijzigd. Hiervoor moet u het voertuig voor een keuring bij n van de keuringsstations van de RDW aanbieden.
Het gaat om de volgende wijzigingen:
- het aanbrengen van een motor met een andere motorcode of van een ander motortype;
- het wijzigen van het aantal cilinders;
- het wijzigen van de cilinderinhoud;
- het wijzigen van het vermogen van de motor, waardoor deze meer dan 20% afwijkt van de oorspronkelijke waarde;
- het wijzigen van de brandstofsoort, met uitzondering van de wijziging naar een al of niet tot vloeistof verdicht gas (bijvoorbeeld LPG of aardgas).
In gebruik genomen voor 1 januari 1998:
Als het voertuig in gebruik is genomen voor 1 januari 1998 moet het voertuig na het aanbrengen van een wijziging aan de motor voldoen aan de permanente eisen. De permanente eisen zijn de eisen voor de APK, aangevuld met onder andere eisen ten aanzien de geluidsproductie.
In gebruik genomen na 31 december 1997:
Als het voertuig in gebruik is genomen na 31 december 1997 moet het voertuig voldoen aan zowel de permanente eisen als de toelatingseisen. In de praktijk betekent dit dat het voertuig in omgebouwde toestand overeen moet komen met een bestaande typegoedkeuring. De RDW adviseert dan ook om eerst bij de fabrikant van het voertuig of zijn gemachtigde vertegenwoordiger in Nederland na te vragen of er een dergelijke typegoedkeuring bestaat en of het voertuig in gewijzigde uitvoering overeenkomt met de typegoedkeuring. Als dit het geval is zal aan u een Certificaat Van Overeenstemming (CVO) worden verstrekt. Deze moet u bij de keuring tonen.
Bestaat er geen typegoedkeuring, dan is het in principe mogelijk om het voertuig individueel te laten toetsen op de toelatingseisen. Het kan zijn dat het hiervoor noodzakelijk is dat er testen moeten worden uitgevoerd.
In alle gevallen wordt tijdens de keuring nagegaan of het voertuig aan de gestelde eisen voldoet. Als dit het geval is worden de gegevens op het kentekenbewijs en in het kentekenregister aangepast en wordt er een gewijzigd kentekenbewijs verstrekt
Kosten:
De kosten voor een wijziging voertuig bedragen ? 42,00 voor een licht voertuig (<3500 kg) en ? 50,00 voor een zwaar voertuig (>3500 kg).
Als de personenauto in gebruik is genomen na 31 december 1997 worden de eventuele aanvullende testen ook in rekening gebracht.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben genformeerd.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
-
Da's duidelijke taal -thumbsup-
Heb wel 'ns overwogen om Polo'tje te laten keuren met 'nieuw' vermogen (140-113)/113 = 24% toename op een MAHA rolbank.
Btw: hoe meet de RDW eigenlijk het vermogen van de motor?
-
Dennis heeft een echte originele polo 2 G40 net als Arno! Heb je wel eens op het register gekeken? Er "rijden" er namelijk een aantal rond in nederland.
Ik weet trouwens niet of een G40 beter remt dan een standaard polo. De schijven zijn alleen geventileerd en de achteras is verdeeld bekrachtigd. Volgens mij zijn de G40 remmen alleen beter bestand tegen het sportief rijden. De schijven kunnen beter warmte afvoeren. De zuigerdiameter is volgens mij van VWI en VWII hetzelfde.
-
Blok te koop!
-
Da's duidelijke taal -thumbsup-
Heb wel 'ns overwogen om Polo'tje te laten keuren met 'nieuw' vermogen (140-113)/113 = 24% toename op een MAHA rolbank.
Btw: hoe meet de RDW eigenlijk het vermogen van de motor?
naar mijn weten wordt er gewoon gekeken naar de motorcode!
wanneer je een ander type blok erin legt met meer vermogen moet je het officieel wel laten registreren..
-
hallo arno
ben jij arno van santen ?
broertje van berry en william?
uit de vlietweg te apeldoorn
grt martijn
-
hallo arno
ben jij arno van santen ?
broertje van berry en william?
uit de vlietweg te apeldoorn
grt martijn
Dan ben jij vast Shellshock..... http://www.steilheck.nl/smf/index.php?action=profile;u=195
-
Da's duidelijke taal -thumbsup-
Btw: hoe meet de RDW eigenlijk het vermogen van de motor?
ben ik ook erg benieuwd naar!
word het normaal niet altijd via de wielen gemeten? bijvoorbeeld de bugattie vyron heeft 1001 wielpk,s!!
een polo g40 heeft standaart 113 wielpk,s ??
altijd gemeten via de wielen en door gerekend naar motor pk,s!! -dunno-
-
Die 113pk's van de G40 zijn geen wielpk's, maar krukaspeekaa's.
Tenminste; fabrieksopgaves zijn altijd de vermogens aan de krukas.
-
Volgens mij meet de RDW eigenlijk nooit zelf het vermogen, die pakken gewoon de fabrieksopgave, ik denk dat je als je het werkelijk vermogen genoteerd wilt hebben dat je dan zelf met een uitdraai moet komen.
.
-
hallo arno
ben jij arno van santen ?
broertje van berry en william?
uit de vlietweg te apeldoorn
jazeker! ondertussen niet meer van de vlietweg, maar nog wel broertje van! En jij?
grt martijn
-
Check, martijn leurink! Maatje geweest van renze en guido;) -hitit-
-
Die 113pk's van de G40 zijn geen wielpk's, maar krukaspeekaa's.
Tenminste; fabrieksopgaves zijn altijd de vermogens aan de krukas.
dan zou een orginele g40 minder aan moeten geven dan 113pk op de bank? motor geeft immers meer dan de wielen!
ik heb alleen g40,s gezien op de bank die orgineel waren en meer hadden dan 113pk..
de fabrieksopgave van bugattie is 1001 pk,s en dan aan de wielen...
verwarrend allemaal. en niemand die er een zinnig antwoord over kan geven..
-
Een rollenbank meet ook het verlies van de bak. Alleen is dit een "goede" benadering, maar niet zo nauwkeurig als aan de krukas.
En uiteindelijk wil je zoveel mogelijk pk's op je wielen, je hebt niks aan 150 pk als de helft ervan omgezet wordt in warmte -nana-
-
aaaaaah arno ! heeft ie al apk dan ?