Auteur Topic: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT  (gelezen 46115 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #240 Gepost op: vr, 04 okt 2013, 22:44:48 »
Trial error = time consuming  :). Als er iemand is die dit kan, dan is dat degene waar je al geweest bent  -klus-

Heb een ander huis + andere baan op 300km van huis + dochtertje gekregen, daardoor ben ik online niet actief geweest zeg maar.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #241 Gepost op: vr, 04 okt 2013, 22:49:42 »
Dat verklaart een hoop, blij dat je er weer bent! -thumbsup-
Heb jij die carbs nog steeds draaiende?
'83 GT, das macht spaß!

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #242 Gepost op: vr, 04 okt 2013, 23:08:10 »
Volgens mij is dat setje naar mij gegaan als ik me niet vergis.
Of Martijn heeft later een ander setje gebruikt. :)
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #243 Gepost op: za, 05 okt 2013, 07:33:06 »
Dat setje wat naar jou gegaan is , heb ik verkocht omdat ik krap bij kas zat :) Heb daarna een andere set gemaakt, met aluminium headers en wederom R6 carbs.

De carbs waar ik over schrijf zitten niet meer op mijn polo, daar heb ik een gereviseerde originele 2E3 op gezet. Mijn vader/moeder gebruikten de auto afgelopen jaar wel eens, die waren niet zo happig op de motorcarbs  -dunno- :)
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #244 Gepost op: za, 05 okt 2013, 15:21:32 »
'83 GT, das macht spaß!

Offline Bunkerrat

  • L86C-0200
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.425
  • Geslacht: Man
  • Jorin Elstrodt
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #245 Gepost op: za, 05 okt 2013, 15:37:25 »
Volgens Newman cams is tot 272 graden voor straatgebruik bedoeld, alles scherper is circuit werk.

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #246 Gepost op: za, 05 okt 2013, 15:40:12 »
Dat is wat ze zeggen ja, maar hoeveel rijden er niet met veel gekker ook gewoon straatgebruik?
Vraag me zo af in hoeverre het verschil tussen 280 en 300 te merken is.
Ik wil niet boven de 7500 rpm uitkomen..
'83 GT, das macht spaß!

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #247 Gepost op: za, 12 okt 2013, 22:51:09 »
Hmmm, weer een dag verprutst aan de GT..
Carbs er paar keer vanaf gehad, en ben er nog steeds niet over uit..
Het stomme is dat ie 's avonds (koud) veel beter loopt dan overdag..
Starten moet met remmenreiniger, maar start meteen! Choke kakt in na 5 seconden, dan moet ik m op gas aan de gang houden. Zodra ie rijdt gaat alles best, schakelen blijft ie even op toeren hangen, en zakt dan terug in toeren.
Hoe warmer de motor is, hoe hoger het stationairtal is, zodra de motor op temperatuur is, hangt het toerental echt van de buitentemperatuur af. Enkel blijft ie bij het schakelen nog steeds een paar tellen in zijn toeren hangen.
Starten met warme motor gaat perfect, met choke erop start hij dan na een seconde of 4.
Ik kom er echt niet uit.. Wie kan mij bijvoorbeeld helpen de exacte timing van de ontsteking te krijgen??
'83 GT, das macht spaß!

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #248 Gepost op: zo, 13 okt 2013, 09:33:58 »
Hoe is de brandstoftoevoer geregeld?

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #249 Gepost op: zo, 13 okt 2013, 10:34:51 »
Ik denk toch valse lucht. Dan kun je afstellen wat je wil...
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #250 Gepost op: zo, 13 okt 2013, 11:12:15 »
Brandstoftoevoer komt van een facet pomp met daarachter een drukregelaar.
Kan de druk nog eens controleren.. Heb het gevoel dat in z'n 5 bij langdurig plankgas hij helemaal inkakt.. Dus druk kan iets te laag zijn.. Maar valse lucht snap ik nog niet. Ik kan nog eens proberen het spruitstuk eraf te halen en overnieuw bevestigen, maar zodra ik rij is er niets aan de hand, ten minste, in het accelereren..
'83 GT, das macht spaß!

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #251 Gepost op: zo, 13 okt 2013, 13:19:38 »
Benzinedruk 0,15 bar, niks meer of minder => zorgt geheid voor problemen.
Ge-emmer met beroerd starten, koud/warm, => allemaal meegemaakt, juiste drukregelaar was bij mij de oplossing.
(recentelijk hetzelfde meegemaakt bij Andy => bleek ook benzinedrukprobleem te zijn.)

Verder wil ik nog even toevoegen dat je met een GK nokkenstok geen wonderen kunt verwachten:
carb's/kopbewerking/uitlaat, allemaal leuk, maar als ie 't niet goed 'kauwen & slikken' kan.....
( -uitlachen- inlaat = happen, kop = kauwen & slikken, uitlaat = poepen)
Evengoed mot deze setup natuurlijk wel normaal kunnen lopen.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #252 Gepost op: zo, 13 okt 2013, 13:39:08 »
Langdurig plankgas in 5 met een onvolledige afstelling lijkt me dan ook niet slim....

 -dunno-


Wat Sjon zegt kan een goeie zijn, is ook makkelijker te checken, zou daar beginnen. Daarna alle andere mogelijke oorzaken bij langs.  -klus-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #253 Gepost op: zo, 13 okt 2013, 13:55:13 »
Op zich rijdt de auto best in z'n 5.. Niet meer kracht ofzo, maar hij stottert gewoon en kakt in..
Zal benzinedruk wel eens controleren met een tuinslang ofzo -thumbsup-
'83 GT, das macht spaß!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #254 Gepost op: ma, 14 okt 2013, 07:07:45 »
0,15 bar is 1.5meter waterkolom doe je ditt met benzine . kom je uit op 1,9meter kolom .
dus doorzichtige slang op de drukregelaar . stift streep op de juiste afstand . slang verticaal omhoog . regelaar naar 0 draaien . pomp aan en regelaar inschroeven tot de peut aan de streep staat .
dit is de jbf methode die feiloos werkt .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .