en dan n og 105 paardjes ik vindt het netjes .tot de 100 pk is zeer makkelijk met een 1.3 8v ,alles er boven is investeren in arbeid en onderdelen .
jouw vermogens gebied ligt tussen de 3700 en 6800 dus moeten de bakverhoudingen korter worden .eigenlijk moet jij 200kmh rijden met 7000rpm . je moet koppel compenseren met vertragingen om die snelheid te halen . Hierin zoek je een compromis tussen race en toeren ivm straat gebruik .een geblazen motor met 1 bar is gelijk aan een atmosferische motor met 2x de cylinderinhoud grofweg .en levert dus ook bij lagere toeren meer koppel ,vandaar de langere bak om het vermogen te "beheersen" .
mijn ervaring is voor sprint en ragwerk een ahd bak en voor straat een 8p met 175/50-13 .
Tewgenslagen kan ik je ook een boek over schrijven .Ik had je al eerder gezegd dat deze bak te lang was .
Ik vind de uitslag van je rollenuitdraai zeer mooi voor een 1.3 8v motor .mooie koppel vlakte en gestadig stijgende pk curve welke mooi afkapt .(dat wil zeggen dat er eigenlijk grotere carburateurs op mogen voor het vermogen nog verder in je toeren te leggen ,maar voor op straat is dit al perfect )
Je bent zeer eigen kritisch ,dat is goed ,maar soms moet je even een stapje terug doen en kijken naar het totaal plaatje .Jij hoorde 84 pk en dacht aan kruk pkaas terwijl het wiel pkaas zijn ,dan is het slikken inderdaad .