Het Polo86c Register
Algemeen forum => Algemeen => Topic gestart door: jones op wo, 01 dec 2010, 21:01:43
-
wie heeft er wat meer info over een 1.1 met motorcode gg?
compressieverhouding? verbrandingsruimte in kop/zuiger?
bvd groeten
-
bedenk me net dat ik dit beter bij techniek had kunnen zetten, mijn excuses
-
gg=hb ,verbrandingsruimte in de kop en compressie van 9 op 1
-
Volgens mijn info heeft een HB compressie 8:1 (m.u.v. Formel E, ook motorcode HB => 9,7:1)
-
en bedankt he nou moet ik wel 3 hele stappen naar een vraagbaak zetten :)
-
en u heeft gelijk vanaf mn 799 999 is het compressie 9,7 op 1
-
Net ff anders als ik 't zei, meneer Olving zegt dat vanaf 800000 de compressie 9,7:1 werd,
niet alleen Formel E, maar alle HB'tjes.
Geen info over GG hier => bah.....golf.......
-
zegt meneer 16v :)
-
zegt meneer 16v :)
is polo he -nana-
-
ok, dus de gg golf heeft iets hogere compressie als de oudere hb motoren.
weet iemand of er een blokje is dat standaard nog hogere compressie heeft en de verbrandingsruimte in de kop?
-
@Jaap maar niet in de Polo's van dit forum, he.. -thumbsup-
-
ok, dus de gg golf heeft iets hogere compressie als de oudere hb motoren.
Hoe kom je tot die conclusie?
Wij geven aan dat de GG erg veel lijkt op de HB, want ook 1.1 en 50pk en zelfde tijdperk.
Maar de HB is er in 2 versie's: of dat bij de GG ook zo is => geen idee.
Hmzz....tijdens 't tikken schiet me ineens een leuke site te binnen met veel info over golf-karretjes:
http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Information_79_VW-Golf-Motoren.html (http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Information_79_VW-Golf-Motoren.html)
Daar zeggen ze dat de GG compressie 9,7:1 heeft
-
hc
-
dat is idd een leuke site,
zat nog even ergens anders te lezen, motorcode hc is maar kort gemaakt.
die zullen niet voor het oprapen liggen, eens even rondkijken.
hier toevallig iemand die er een weet of heeft liggen en er vanaf wil?