Het Polo86c Register
Algemeen forum => Voorstellen => Topic gestart door: bryan6732 op ma, 25 jun 2012, 20:47:20
-
Hallo beste Polo-ers,
Ik ben Bryan en kom uit Heerlen, Zuid-Limburg. Ten eerste wil ik vermelden dat ik NOG geen Polo bezit,
maar z.s.m. een G40 (2F dus) aan wil schaffen. Daarvoor zal ik eerst mijn huidige auto, een Honda Accord Aerodeck uit 1986, moeten verkopen. Mocht iemand interesse hebben dan hoor ik het graag!
Kortom: ik heb me dus alvast aangemeld om wat draadjes te lezen en evt. wat vraagjes te stellen.
Groeten, Bryan
EDIT: de foto voor het overzicht ook maar even toevoegen aan mijn eerste post:
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-NJOOUQYR.jpg)
-
-welkom- en hoef dan nog niet gelijk om -foto- te zeuren :)
-
Dankjewel!
Haha foto's kun je krijgen, maar had ergens gelezen dat foto's van alles wat tot de niet-Polo's behoort niet bepaald gewenst zijn! ;)
-
-welkom-
Een 86'er aerodeck kan best cool wezen ;) -foto-
-
Ben vanavond helaas aan het werk tot laat dus uiterlijk morgenvroeg staan ze erop, I promise! ;)
-
-thumbsup-
-
Heb trouwens wel een advertentie op marktplaats staan, dus daar kun je ook foto's kijken! ;)
http://auto.marktplaats.nl/oldtimers/566885392-honda-accord-aerodeck-2-0-ex-ps-1986-grijs.html?return=eJwFwdsJgDAMAMBdOkCrIH6kiLMEDDb0YWiiUMTdvUOY4WWYosK6gKsjJjOBEB7q%2BRJqvmLPJgXR1LcSbqWOR%2BUW6vCSZLchtBVW43aqi98Pmwgdxw%3D%3D&df=1
-
Kan nog wel een stukkie zakken zo te zien :D -thumbsup-
-
-welkom-
Gelijk maar stukje opvoeding doen:
maar z.s.m. een G40 (2F dus) aan wil schaffen.
G40 is er ook in de smaak Polo 2 GT G40 (alleen nooit geleverd in NL)
-
@Der Ghopmeister: Klopt, maar helaas niet met deze schroefset... Moet er wel bij zeggen dat ik vind dat deze auto gemaakt is voor 17" velgen.
De velgen op de foto zijn 16ers.
@Sjon: Dank u! Ik had inderdaad wel eens van de Polo 2 G40 gehoord maar aangezien ik er nog nooit een gezien had ging ik er vanuit dat die in NL niet bestonden.
Toch bedankt voor het lesje geschiedenis! :)
-
-welkom-
-
-welkom-
En toch dwalen er hier een paar 2 g40 ers op het forum rond. :)
-
Zo, de Accord is vandaag (eindelijk!) opgehaald geworden dus als alles goed is ga ik overmorgen (maandag) een Polo'tje ophalen! :)
Het betreft een Genesis uit 1993 met verse APK vanaf afgelopen maandag.
De bedoeling was eigenlijk dat ik hem woensdag al opgehaald zou hebben, maar de eigenaar mailde me dinsdagavond dat hij inhield bij vol gas. De auto had een tijdje stil gestaan. Dit wilde hij eerst opgelost hebben, maar na alle ontstekingsdelen vervangen te hebben en een andere G-lader geprobeerd te hebben was het probleem nog steeds niet verholpen. Nog even afwachten dus, maar als dit opgelost wordt ga ik deze dus halen. :)
-
Flink afdingen :) Er is hier genoeg kennis -naughty- (en dan heb ik het niet over mezelf)
-
Haha dat zou een optie kunnen zijn, maar om te beginnen is het fijn als hij het gewoon doet zoals hij het hoort te doen. Prijs is al niet verkeerd vind ik, en inmiddels zijn al nieuwe bougies, bougiekabels, verdelerkap en rotor vervangen. Oh, de eigenaar had het ook over een blauwe koelvloeistofsensor die hij ging vervangen omdat dat een redelijk vaak voorkomend probleem is, maar zou niet weten wat dat met inhouden bij volgas te maken heeft...
Als het uiteindelijk erop neerkomt dat hij het niet opgelost krijgt dan kijk ik wel eens tot hoever ik de prijs kan drukken. ;)
Mocht iemand nog tips hebben wat het zou kunnen zijn, dan hoor ik het graag uiteraard. :)
-
Die blauwe sensor komt wel vaker voor dus....... -thumbsup-
-
Vollast schakelaar controleren en desnoods afstellen?
-
Bedankt voor de reacties, maar het bleek een slangetje van de vacuümvervroeging te zijn, die zat los.
Ga hem morgenmiddag ophalen in Nieuw-Dordrecht! :)
Edit: bleek uiteindelijk de slang te zijn die richting de ECU loopt om de boost te meten.
-
Da's van Heerlen uit een dikke 300 km / 3 uur rijden -thumbsup-
I.i.g op terugweg via Duitsland gaan, zou ik zeggen, op de A31 lekker 140 km lang uitproberen hoe hard ie kan -hitit-
-
Het was inderdaad een pokke eind ja, maar wel lekker kunnen doorrijden via Duitsland.
Nou heb ik geen ervaring met G40jes maar heb het idee dat hij niet meer helemaal standaard is.
Vorige eigenaar attendeerde me erop dat in de G-lader en de ECU het kenteken gegraveerd staat. Is dit normaal of duidt dit ergens op?
Heb een boekwerk met rekeningen meegekregen dus deze morgen even uitpluizen.
Foto's volgen morgenavond trouwens, maar ik ben een trotse Polo-rijder! ;)
-
-thumbsup- welkom bij de club :)
ik houd morgen mijn ogen open of ik je zie als ik langs heerlen rijd -thumbsup-
-
-welkom- g-spot-40 :)
-
Bedankt allemaal!
Later dan beloofd (excuses hiervoor!!!) eindelijk 'n foto:
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-NJOOUQYR.jpg)
In de tussentijd paar kleine probleempjes gehad: geen vonk én geen benzine bij de motor op hetzelfde moment. Heel toevallig waren tegelijk de bobine en de kabel naar de benzinepomp kapot gegaan. Nieuwe bobine geplaatst en nieuwe kabel getrokken (had geen zin om de hele kabel na te gaan lopen om de breuk te zoeken) en toen deed ie het uiteraard weer gewoon.
Boostmeter geeft 0,7 bar bij hoge toeren (al heb ik inmiddels begrepen dat je dit op een speciale manier moet uitvoeren), ECU is gechipt en de g-laderpoellie heeft een diameter van 68mm als ik het goed gemeten heb (loopvlak van het riempje toch? Niet de buitenste "opstaande" rand?!)
Iemand hier toevallig die deze Polo kent? (GJ-DX-13)