Auteur Topic: Itb's monteren op 1.3nz motor  (gelezen 1641 keer)

Offline Zoeff

  • Non-Register lid
  • Berichten: 174
  • Geslacht: Man
Re: Itb's monteren op 1.3nz motor
« Reactie #15 Gepost op: zo, 20 jan 2013, 20:02:25 »
 -thumbsup-
-Binnendoor is nooit om-

Offline nielsfeenstra

  • Non-Register lid
  • Berichten: 183
  • Geslacht: Man
  • niels feenstra
Re: Itb's monteren op 1.3nz motor
« Reactie #16 Gepost op: zo, 20 jan 2013, 20:26:40 »
Wel kicken ze een  geluid van itb,s
Rust is lighter than carbon fibre

Offline Zoeff

  • Non-Register lid
  • Berichten: 174
  • Geslacht: Man
Re: Itb's monteren op 1.3nz motor
« Reactie #17 Gepost op: ma, 21 jan 2013, 19:33:24 »
Ja ja, deze discussie zet me aardig aan het denken.... -naughty-
Moet in nog wel verder met mijn NZ?

Heb ergens een stukje gelezen over het bouwen aan een andere motor.
Deze motor werd samengesteld uit delen van diverse vw motoren.
Heb zelf de gegevens van diverse motoren erbij gehaald.

De meest "vierkante" motor is de APQ 1.4   Boring/slag. 76,5/75,6
De kop met de grootste kleppen daarop de 1.6AEE
268 graden  nokkenas
Deze voeden door CBR600 carburateurs

Wat is jullie mening hier over?
Of kan ik beter ander componenten gebruiken?
Is er "iets" bekend over de resultaten die hier uit komen?

Ben in deze opsomming van een 8v uitgegaan omdat ik goedkoop aan deze delen kan komen.

Hoor graag jullie mening!

-Binnendoor is nooit om-

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Itb's monteren op 1.3nz motor
« Reactie #18 Gepost op: di, 22 jan 2013, 09:46:34 »
Wat is je doel? Oefenen met sleutelen en tunen?  -dunno-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Zoeff

  • Non-Register lid
  • Berichten: 174
  • Geslacht: Man
Re: Itb's monteren op 1.3nz motor
« Reactie #19 Gepost op: di, 22 jan 2013, 10:08:50 »
Mijn doel is een snelle Polo op de oprit die heel mooi loopt.
Oefenen met sleutelen is voor mij niet nodig.
Het tunen van deze motoren en de motorfiets carburateurs zijn wel nieuw voor me, ik vind dit zeer interessant om dit te doen en om me hierin te verdiepen.


-Binnendoor is nooit om-

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Itb's monteren op 1.3nz motor
« Reactie #20 Gepost op: di, 22 jan 2013, 11:26:57 »
"Snel" met voorkeur voor koppel of vermogen?

En toch zul je nog veel meer de zoekfunctie kunnen gebruiken want er staat al heel veel. Zowel over de standaard 1.3 tjes  als 1.6 jes.  -thumbsup-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Zoeff

  • Non-Register lid
  • Berichten: 174
  • Geslacht: Man
Re: Itb's monteren op 1.3nz motor
« Reactie #21 Gepost op: di, 22 jan 2013, 11:46:52 »
Rijd er iemand op dit forum met de bovengenoemde setup?
Ben benieuwd naar zijn ervaringen en resultaten.

Dit kan ik in de zoekfunctie niet terug vinden.
-Binnendoor is nooit om-

Offline Zoeff

  • Non-Register lid
  • Berichten: 174
  • Geslacht: Man
Re: Itb's monteren op 1.3nz motor
« Reactie #22 Gepost op: do, 31 jan 2013, 14:50:14 »
Gezien de tijd van crisis, de motor ombouw plannen maar in de vriezer gezet.  :)
Toch wil ik kijken of er nog wat te doen valt met mijn huidige NZ en de injectie behouden.

De injectie wil ik graag behouden om de bedrijfszekerheid te behouden en het verbruik ook binnen de perken te houden.
Mijn vrouw gebruikt onze Polo dagelijks voor woon werk verkeer.

Nu ben ik me gaan concentreren op het inlaat traject.
Op mijn zolder heb ik nog een Lmm gevonden van een Opel Rekord 2.4i
Deze wil ik gaan aanpassen en op de Polo monteren dit tezamen met een diameter upgrade van het inlaat traject. -klus-

-Binnendoor is nooit om-

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Itb's monteren op 1.3nz motor
« Reactie #23 Gepost op: do, 31 jan 2013, 14:52:12 »
als je hem enigzins zuinig wilt houden zou ik gewoon op basis van een normaal inlaat systeem gaan werken, dus met 1 gasklep. Itb's is heel leuk, maar heeft vaak wel een enorme toename in verbruik tot gevolg.

Maar experimenteren met de dingen die jij noemt kan wel leuk zijn als je het toch hebt liggen.

Offline Zoeff

  • Non-Register lid
  • Berichten: 174
  • Geslacht: Man
Re: Itb's monteren op 1.3nz motor
« Reactie #24 Gepost op: do, 31 jan 2013, 14:59:43 »
Het verschil Rekord v/s Polo.


« Laatst bewerkt op: do, 31 jan 2013, 15:58:53 door Zoeff »
-Binnendoor is nooit om-

Offline Zoeff

  • Non-Register lid
  • Berichten: 174
  • Geslacht: Man
Re: Itb's monteren op 1.3nz motor
« Reactie #25 Gepost op: vr, 01 feb 2013, 18:42:04 »
Vervolg van de ombouw is te zien op mijn voorstel topic -thumbsup-
-Binnendoor is nooit om-

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Itb's monteren op 1.3nz motor
« Reactie #26 Gepost op: vr, 01 feb 2013, 18:51:44 »
 -thumbsup-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Itb's monteren op 1.3nz motor
« Reactie #27 Gepost op: vr, 01 feb 2013, 20:03:54 »
Naaaise!
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..