Auteur Topic: Stuurnaaf probleem  (gelezen 581 keer)

Offline ZNIV

  • L86C-0211
  • Non-Register lid
  • Berichten: 220
  • Vincent Wildvank
Stuurnaaf probleem
« Gepost op: za, 19 okt 2013, 00:47:30 »
Zoals ik al eerder een keer beschreven had in mijn projectpagina heb ik een probleem met mijn stuurnaaf/contacthuis. Ik heb namelijk het contactblokje vervangen (hiervoor contactslothuis gedemonteerd) maar toen ik het spul weer wou monteren was de stuurnaaf ineens korter. Raar maar waar. Vandaag een nieuw stuk stuurnaaf opgehaald inclusief buis en contactslothuis. Onder het mom van meten is weten eens even hier en daar wat opgemeten.

Als de zwarte buis gemonteerd zit en ik mijn contactslothuis daar tegenaanzet (zoals het hoort) dan meet ik van de voorkant van het contactslothuis tot aan het einde van de naaf 6,5 cm, terwijl bij de naaf die ik vandaag heb gekocht 7,5 cm meet. Als ik de buis weghaal (en het contactsluithuis tot aan de gelaste stuurslot dingen druk) dan is de lengte wel 7,5 cm. Mijn conclusie: de naaf moet dus verder naar me toe komen, wat me toch als een vreemd verschijnsel in de oren klinkt, zoiets lijkt me toch vast te zitten? Maar oke, het zij zo. Ik heb de klem die bij de pedalen zit los gedraaid, en nu zit er ietwat speling op de naaf, maar zelfs nu krijg ik de naaf nog niet ver genoeg naar me toe. Laat staan dat ik hem los krijg...ik begin hier wat radeloos over te worden.

Begeleidende foto:



Wie o wie kan mij het verlossende antwoord geven op de vraag: how ken da?  -dunno-
Polo 2f GT '91

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Stuurnaaf probleem
« Reactie #1 Gepost op: za, 19 okt 2013, 09:37:59 »
Aangezien je 't hele spul al utgebouwd, kun je hamer&beitel gebruiken, maar
mits aanwezig: met een poulytrekker de (adapter)bus eraf trekken.
Valt soms ook niet mee: kan verschrikkelijk vast zitten en weinig vlees om achter te haken:
meestal doe ik met een spanband de benen van de poulytrekker bij mekaar houden.
 -uitlachen- Poulytrekker aangespannen tot je denkt 'it's gonna break', weg lopen voor een bakkie koffie
en dan achter je rug een knal horen *jeej*

Offline ZNIV

  • L86C-0211
  • Non-Register lid
  • Berichten: 220
  • Vincent Wildvank
Re: Stuurnaaf probleem
« Reactie #2 Gepost op: zo, 20 okt 2013, 20:12:39 »
Sjon, bedankt voor je reactie  -thumbsup-

Probleem was dat het bovenste deel van de naaf weggezakt (ofwel iets teveel kracht op gezet is) was. Na wat getrek en gedoe kwam die weer in zijn goeie positie in nu past alles er weer op.  :)
Polo 2f GT '91