Auteur Topic: Remmerij Polo '89  (gelezen 594 keer)

Offline zavion

  • Non-Register lid
  • Berichten: 55
  • Geslacht: Man
  • Rij niet harder dan je beschermengel kan vliegen
    • http://www.nurburgring.nl
Remmerij Polo '89
« Gepost op: vr, 21 dec 2007, 11:40:34 »
Standaard papapolo sedan 1300inj '89

Ben van plan de remmerij van mijn papapolo aan te passen
welke remmetjes kunnen er zo op (bv. van een Golf)
zo ja welke Golf en zijn er adapters voor nodig

Mvrg Dennis
« Laatst bewerkt op: ma, 24 dec 2007, 11:20:40 door Dennis »

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Remmerij Polo '89
« Reactie #1 Gepost op: vr, 21 dec 2007, 12:40:14 »
Standaard 'Polo 1300 NZ of 3F' heeft massieve schijven met een diameter van 239mm.

Een Polo G40 heeft 't iets luxer: "VWII''  zelfde diameter maar 'dubbel-geventileerd' uitgevoerd. Helpt niet zoveer voor meer remkracht, maar helpt wel tegen:
1 kromtrekken (dikker en koeler)
2 fading (koeler, bij langduriger remacties).

Upgrades:
256mm (dubbelgeventileerd) schijven, incl klauwen met grotere zuigers: Niet op Polo geleverd, maar wel op diverse andere modellen. Golf 2 past niet zomaar, maar Scirocco 16v wel. En die klauwen zitten ook op diverse andere auto's.

Maak je het helemaal bont: 280érs erop. Maar dan moet je even uitzoeken hoe of wat.




Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Remmerij Polo '89
« Reactie #2 Gepost op: vr, 21 dec 2007, 16:18:57 »
en dan vergeet je de hefboom werking .
met 175/50-13 en 239 remt een polo als een achterlijke.
 met 185/45-15 en 280 vond ik het nog steeds niet super .
 draaipunt van de hefboom is middelpuntas (dus ook gewicht auto )
einde hefboom is raakpunt band wegdek . aangrijppunt is dus remblok
vergelijk het maar met een stok van 6m en een stok van 3 meter ,bind hier 1 kg aan vast en til hem aan het andere eind maar op die van 6m is loeizwaar en die van 3m is zwaar
je hebt laagvliegers en modelvliegers .