Auteur Topic: Motor ombouw van NZ naar 3F  (gelezen 1849 keer)

Offline zavion

  • Non-Register lid
  • Berichten: 55
  • Geslacht: Man
  • Rij niet harder dan je beschermengel kan vliegen
    • http://www.nurburgring.nl
Motor ombouw van NZ naar 3F
« Gepost op: zo, 06 jul 2008, 15:12:42 »
Dag mensen ik heb mijn NZ motortje vervangen naar een 3f motor.
Na alles naar mijn weten en andere mensen goed aangesloten te hebben werkt
hij nog niet. Het probleem is m'n cilinders blijven droog de inspuiting geeft geen benzine hoewel er wel een
signaal er heen gestuurd word. heb meerdere mensen gesproken waar het aan kan liggen.
De eene zegt je hebt te weinig benzinedruk de andere zegt inspuiting vuil (4stuks lijkt me sterk)
maar heb alles schoon gemaakt maar nix.
Nu weet ik (oftopic) dat een BMW316 en een 318 een andere luchtmassameter hebben kan het zo
zijn dat het ook bij mij het geval is.

Nu heb ik jullie expertise hard nodig om het motortje aan de praat te krijgen. -sturen-
Wat zijn jullie bevingingen daarme.

mvrg Dennis

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motor ombouw van NZ naar 3F
« Reactie #1 Gepost op: zo, 06 jul 2008, 15:15:01 »
zet beens direct 12v op je benzine pomp. en dan starten
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline zavion

  • Non-Register lid
  • Berichten: 55
  • Geslacht: Man
  • Rij niet harder dan je beschermengel kan vliegen
    • http://www.nurburgring.nl
Re: Motor ombouw van NZ naar 3F
« Reactie #2 Gepost op: zo, 06 jul 2008, 15:19:09 »
Benzine komt naar voren spuit als een gek de inspuitingrail het vult zich ook met bezine maar inspuitnorsels doen nix

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motor ombouw van NZ naar 3F
« Reactie #3 Gepost op: zo, 06 jul 2008, 15:22:16 »
denk daT JE DAN je retour en aanvoer slang op je injectie rail verkeerd om zitten .oftewel slangen verwisselen en starten maar
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline zavion

  • Non-Register lid
  • Berichten: 55
  • Geslacht: Man
  • Rij niet harder dan je beschermengel kan vliegen
    • http://www.nurburgring.nl
Re: Motor ombouw van NZ naar 3F
« Reactie #4 Gepost op: zo, 06 jul 2008, 15:28:00 »
denk daT JE DAN je retour en aanvoer slang op je injectie rail verkeerd om zitten .oftewel slangen verwisselen en starten maar
Dat werd ook al gezegt en ja dat had ik ook al geprobeert geen verandering kan het niet zijn dat de bezinedruk te laag ligt?

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motor ombouw van NZ naar 3F
« Reactie #5 Gepost op: zo, 06 jul 2008, 15:31:37 »
dat kan zet op het tuitje waar nu een schroef zit (deze eerst weg halen )een bandenspannings meter ,je moet bij contact aan een 2,5 bar halen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline zavion

  • Non-Register lid
  • Berichten: 55
  • Geslacht: Man
  • Rij niet harder dan je beschermengel kan vliegen
    • http://www.nurburgring.nl
Re: Motor ombouw van NZ naar 3F
« Reactie #6 Gepost op: zo, 06 jul 2008, 15:33:10 »
Ja dat kan ik proberen want ik weet niet of er genoeg druk is

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Motor ombouw van NZ naar 3F
« Reactie #7 Gepost op: ma, 07 jul 2008, 15:20:15 »
Heeft 3F blokje lang stilgestaan?

Offline zavion

  • Non-Register lid
  • Berichten: 55
  • Geslacht: Man
  • Rij niet harder dan je beschermengel kan vliegen
    • http://www.nurburgring.nl
Re: Motor ombouw van NZ naar 3F
« Reactie #8 Gepost op: ma, 07 jul 2008, 16:42:04 »
ja dat weet ik niet of hij lang heeft stil gestaan.
kan dat een oorzaak zijn dan ? ? ? ?

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Motor ombouw van NZ naar 3F
« Reactie #9 Gepost op: di, 08 jul 2008, 15:26:56 »
Injectoren kunnen best vast gaan zitten.
Zou ze bij een geheel onbekend blok laten reinigen en testen bij een revisiebedrijf.

Offline zavion

  • Non-Register lid
  • Berichten: 55
  • Geslacht: Man
  • Rij niet harder dan je beschermengel kan vliegen
    • http://www.nurburgring.nl
Re: Motor ombouw van NZ naar 3F
« Reactie #10 Gepost op: di, 08 jul 2008, 22:01:12 »
Ik kan natuurlijk de oude injectoren gebruiken die zijn namelijk hetzelfde
en die werken zeker te weten
Thanks voor de tip Den=

Offline zavion

  • Non-Register lid
  • Berichten: 55
  • Geslacht: Man
  • Rij niet harder dan je beschermengel kan vliegen
    • http://www.nurburgring.nl
Re: Motor ombouw van NZ naar 3F
« Reactie #11 Gepost op: di, 15 jul 2008, 00:58:52 »
Injectoren kunnen best vast gaan zitten.
Zou ze bij een geheel onbekend blok laten reinigen en testen bij een revisiebedrijf.

En ja hoor het waren de injectoren heb ze van het oude blok
genomen (is hetzelfde) en het liep vraag niet hoe maar het liep.
Na wat klooien met de ontstekingsvolgorde 1342 is dat opgelost.
Nu het andere probleem hij bouwt te veel druk op (koel vloeistof)
ik denk termostaat blijft dicht staat morgen maar naar kijken
ga nu slapen

Den=

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motor ombouw van NZ naar 3F
« Reactie #12 Gepost op: di, 15 jul 2008, 06:40:23 »
controleer waterpomp .en anders koppakking
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline zavion

  • Non-Register lid
  • Berichten: 55
  • Geslacht: Man
  • Rij niet harder dan je beschermengel kan vliegen
    • http://www.nurburgring.nl
Re: Motor ombouw van NZ naar 3F
« Reactie #13 Gepost op: di, 15 jul 2008, 22:50:14 »
waterpomp kan het in principe niet zijn want die is nieuw
koppakking ? ? moet dus naar kijken
heb nog 2 weken dan moet het klaar zijn want
dan gaan we naar de Nordschleife 

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Motor ombouw van NZ naar 3F
« Reactie #14 Gepost op: di, 15 jul 2008, 23:23:08 »
Misschien ten overvloede, maar ik roep 't toch maar:
Expansiedop erop en erop laten, warm draaien met binnen de kachel op standje sambal
en dan ontluchten dmv kraantje bij kachelradiateur.