Auteur Topic: Bekend nz probleem  (gelezen 5057 keer)

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Bekend nz probleem
« Gepost op: vr, 27 aug 2004, 00:29:07 »
het NZ blok van mij loopt niet mooi stationair. Tenminste, niet altijd. Koude start is goed. Maar zodra die warm is, contact uitgezet is en ik em weer start komt ie niet echt op toeren en valt ie soms (bijna) uit.

Mijn NZ blok:

- CatCams 268 graden nokkenas
- max 7000 tpm ipv 6200 tpm
- nieuwe (sterke) bougiekabels
- power boost valve benzinedrukregelaar
- K&N vv luvhtfilter
- origineel uitlaat op einddemper na

Ook voor deze veranderingen begon ie ermee. Wat zou het kunnen zijn? temperatuursensor al vervangen en heeft nu goede koude start.

lambdasensor? luchtmassameter? ontstekingshuis?

HELP!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Bekend nz probleem
« Reactie #1 Gepost op: vr, 27 aug 2004, 09:33:20 »
Carterontluchtingsslang nog goed?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Bekend nz probleem
« Reactie #2 Gepost op: vr, 27 aug 2004, 13:12:17 »
wat kan er niet goed aan zijn??

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Bekend nz probleem
« Reactie #3 Gepost op: vr, 27 aug 2004, 13:42:11 »
kennerlijk zuigt deze valse lucht via je carter ventilatie op je inlaat slang tussen lmm en drosselklep.hierdoor meet de llm een rijk mengsel een gaat hij arm afleveren .de lamdasnol meet een arm mengsel en zal de motor te rijk afleveren
dit is een veel voorkomend euvel
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Bekend nz probleem
« Reactie #4 Gepost op: vr, 27 aug 2004, 13:43:46 »
wat ook kan is vacuum doos op je ontstekingshuis.
maar je carter ventilatie lijkt mij eerder dat de slang ergens gescheurd is
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Bekend nz probleem
« Reactie #5 Gepost op: ma, 30 aug 2004, 11:21:52 »
en waar vind ik die carterventilatie?

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Bekend nz probleem
« Reactie #6 Gepost op: ma, 30 aug 2004, 12:02:43 »
sinds die sterkere bougiekabels en hogere benzinedruk loopt het blokkie niet goed. Gisteren van Hoogeveen naar Alphen gereden en soms kwam die niet of moeilijk boven de 120 km/u. Zo afentoe kreeg ie een kracht stoot zodat ie opeens hup naar 140 klom. Ik d8 gelijk aan 3-cilinders ipv 4 die op en neer gaan. Hoe kan ik dit checken???

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Bekend nz probleem
« Reactie #7 Gepost op: ma, 30 aug 2004, 12:35:05 »
Check inderdaad de carterontluchting.

Mijn Jetta met NZ heeft ook een groot gat in een slang zag ik gister.
Stationair schommelt wat, en is te hoog.
En onder het rijden bokt de motor bij het uit laten rollen onder de 2000 toeren.

Ik haal vanmiddag een nieuw stukkie slang, maak wel even wat foto's van het vervangen, wordt het wel duidelijk van.

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Bekend nz probleem
« Reactie #8 Gepost op: ma, 30 aug 2004, 13:06:44 »
oke dan, thnx, Dennis

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Bekend nz probleem
« Reactie #9 Gepost op: ma, 30 aug 2004, 13:13:06 »
sinds die sterkere bougiekabels en hogere benzinedruk loopt het blokkie niet goed. Gisteren van Hoogeveen naar Alphen gereden en soms kwam die niet of moeilijk boven de 120 km/u. Zo afentoe kreeg ie een kracht stoot zodat ie opeens hup naar 140 klom. Ik d8 gelijk aan 3-cilinders ipv 4 die op en neer gaan. Hoe kan ik dit checken???

Loopt ie niet gewoon te rijk? (want benzinedruk hoger)
Je moet het eigenlijk afstellen met een air-fuel display.
*ahummoetíkzeggen* :)

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Bekend nz probleem
« Reactie #10 Gepost op: ma, 30 aug 2004, 13:53:02 »
sja... weet niet hoe ik dat op dat power-boost valve aan pkan passen... eerst maar ff ontluchtingslang bekijken. en je foto's zien.

ze zeiden dat ie op 2,2bar stond standaard en dus nu naar 3,0 bar gaat bij ghasgeven

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Bekend nz probleem
« Reactie #11 Gepost op: ma, 30 aug 2004, 21:56:31 »
Carterontluchting begint achter op het blok, met een halve bol-vorm waarin een gaasje zit, van daaruit gaat een slang naar een olie-opvangreservoir. Dan via een slangetje naar een regelklep die boven de 0,7 bar carterdruk geen carterdampen meer doorlaat. dan uiteindelijk via een slang naar de aanzuigbuis.
Bij mij was de slangverbinding tussen de regelklep en het reservoir compleet kapot, zoals op de foto´s wel te zien is.
Door dit gat zuigt de motor valse (niet door de luchtmassa gemeten) lucht aan, waardoor de motor ontregeld raakt.
Had last van schokkende motor bij het uitrollen en een onregelmatige stationair. Ook trok ie vanuit lage toeren niet mooi door.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Bekend nz probleem
« Reactie #12 Gepost op: ma, 30 aug 2004, 22:02:43 »
Zo ziet het geheel eruit, in het rood de plaats van de kapotte slangverbinding.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Bekend nz probleem
« Reactie #13 Gepost op: ma, 30 aug 2004, 22:03:32 »
En wat er over is van die slang..

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Bekend nz probleem
« Reactie #14 Gepost op: ma, 30 aug 2004, 22:04:50 »
Klepje met nieuw stukje slang.
Officieel heb je daar oliebestendige slang voor nodig. Moest bij de dealer apart besteld worden en kost 15 euro.
Stukje verwarmingsslang houdt het vast ook wel even vol -ja-