Auteur Topic: Probleem met de kruas poelie  (gelezen 774 keer)

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Probleem met de kruas poelie
« Gepost op: zo, 28 nov 2004, 14:03:29 »
aangezien hier de wat slimmere mensen zitten onder de polo gasten zet ik het hier ook maar even neer want we zoeken een antwoord wat betreft de getande kruas poelie voor de g-lader van mijn 16vg40 motor..


dit is dus de getande poelie die 1 groot gat en 4 kleine schroefgaten heeft voor te centeren en vast te zetten.



dit is dus de g60 poelie die er normaal opziet met multiriem maar zit vast met 1 centreer gat...
ik denk dat de meeste nu wel zien wat m,n probleem is -dunno-  -dunno-  -dunno-
dus mijn vraag is heeft er iemand zo,n onderste distributie rol van de riem liggen voor g40 want deze set is eigenlijk voor de 1.3ig40.
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Probleem met de kruas poelie
« Reactie #1 Gepost op: zo, 28 nov 2004, 14:46:06 »
nobody -dunno-
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Probleem met de kruas poelie
« Reactie #2 Gepost op: zo, 28 nov 2004, 17:03:42 »
Keb niks liggen helaas.

Ongeveer hetzelfde probleempje ben ik ook tegengekomen.
Kortste maat verkrijgbare multiriem was zelfs te lang, dus dan maar v-snaar.
Mijn oplossing: krukaspouly dmv vulring op 1.6 krukas-tandwiel gemeubeld.
Maar goed: daar wordt alleen de dynamo mee aangedreven.
G-lader is een ander verhaal.

Er zal vast wel iemand een krukas-tandwiel hebben liggen.
Alhoewel: Paul is ook al op zoek naar zoiets, geloof ik
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Probleem met de kruas poelie
« Reactie #3 Gepost op: zo, 28 nov 2004, 17:25:20 »











denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Paul

  • Non-Register lid
  • Berichten: 646
  • Geslacht: Man
Probleem met de kruas poelie
« Reactie #4 Gepost op: zo, 28 nov 2004, 19:43:29 »
Mmhh.... ik ben op zoek naar een Low-torque krukastandwiel voor de distributieriem van een 8-klepper, dus met rechthoekige vertanding. Wat jij nodig hebt, begrijp ik niet precies (ik weet weinig van g-40 motoren), maar volgens mij  een poulie (vertand?) voor de riem van de G-lader(?)...  -dunno-
Een schaap wordt een wolf, in mijn Golf

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Probleem met de kruas poelie
« Reactie #5 Gepost op: zo, 28 nov 2004, 21:29:15 »
las een plaat in de g40 pouly ,draai daar een gat uit exact als de originele pouly met schuine centreerkant



je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Probleem met de kruas poelie
« Reactie #6 Gepost op: ma, 29 nov 2004, 18:16:15 »
ik snap wat je bedeold serge maar da,s nooit precies genoeg he zo uit de hand dat moet gefreest worden anders loopt die poelie straks krom.
mij is verteld door een belgische tuner dat deze poelie uit 2 delen bestaat( wat ik zelf betwijvel maar hij heeft er nog vaker meer gewerkt zei die en die dingen kun je laten freesen bij een draai een frees bedrijf  en anders zal ik daar een adapter moeten laten fresen die er op past zoals jij bedoeld denk serge
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Probleem met de kruas poelie
« Reactie #7 Gepost op: ma, 29 nov 2004, 18:19:12 »
ik dacht weer te slim want ik denk het is plug and play maar ja da,s natuurlijk voor de 1.3ig40 -dunno-  en not de 16vg40
wat heeft roger jetten voor aandrijving op zijn kompressor.. multiriem of niet!
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Probleem met de kruas poelie
« Reactie #8 Gepost op: ma, 29 nov 2004, 18:22:24 »
multiriem idd
maar die pouly pas maken kan prima ,als je er maar de tijd voor neemt
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Probleem met de kruas poelie
« Reactie #9 Gepost op: ma, 29 nov 2004, 18:36:43 »
dat gaat ook prima maar ok het nou uit de hand te doen da,s wel riskant he dat setje heeft me 220euro gekost dus om het nou effe te vernielen dat zou zonde zijn. maar we zijn er nog niet mee klaar hoor alleen weet ik niet of als we er wat aan lassen het geheel nog past want der is geen ruimte voor een langere poelie -dunno-
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Probleem met de kruas poelie
« Reactie #10 Gepost op: ma, 29 nov 2004, 19:40:15 »
Volgens mij heeft Michiel idd een nieuw gat laten maken, met special made bout. Maar dat kan ik ook mis hebben...  -dunno-
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Probleem met de kruas poelie
« Reactie #11 Gepost op: ma, 29 nov 2004, 19:43:09 »
kan michel me hier meer over vertellen..
heeft michel ook dit probleem dan? hij heeft toch geen lader erop zitten -dunno-  ik heb eigenlijk geen zin om met die standaart multiriem te gaan rijden want die blijft slippen
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud