Het Polo86c Register
Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: Hofstay op di, 09 okt 2012, 14:21:44
-
Gelijk maar een projectpage bouwen (zit al midden in het project)
Het begon dus allemaal op het Puchforum, met de (ook hier) wel bekende vercrackte steilheck.
Als forum-slet ging dat ding al een tijd rond en toen de vorige eigenaar de steekas ''kapot'' had ben ik em gaan halen.
We hebben er nog 100km mee gered maar bij Heerenveen was het dan uiteindelijk einde aandrijfas :)
Spul weer gefixt en daarna heb ik er een half jaar mee gereden, veel lol aan bleefd omdat een deukje meer of minder toch niks uitmaakte en voor een zo weinig mogelijk wat leuke goody's gekocht en gemonteerd.
(https://dl.dropbox.com/u/36727784/2012-07-27%2012.34.44.jpg)
(https://dl.dropbox.com/u/36727784/2012-07-27%2012.35.16.jpg)
Naast dat de auto op de snelweg 1 op 17 haalt, het geen bal uitmaakt hoe hard je de auto aftrapt, hij blijft het altijd doen en andere Polo's met een N/A 1.3 en die golfjes met die 1.6'jes het nakijken gaf (evenals één keer een civic -gert-) was het toch eens tijd om wat aan het vermogen te gaan doen.
Dat kwam er dus op neer dat ik door iemand om kwart over 3 snachts wakker werd gebeld van hé moet je eens luisteren, er staat een g40 voor weinig op internet.
Dus ik gelijk gemaild, afspraak gemaakt, testrit vlucht gemaakt en uiteraard meegenomen.
tijdje zonu en dan de g40 eens meegepakt om wat kabaal te maken en wat spelen met het vermogen een paar Porsches en honda's vernedert en daarna maar gelijk het blok eruit gehaald. (auto was een 1.0 op kenteken dus leek me niet verstandig om er mee door te gaan rijden.)
Dus dan gelijk de steilheck maar even flink oplappen.
Hoe het er nu voorstaat:
Vooral Polo onderdelen... VEEL Polo onderdelen, over het hele erf versprijd :)
Ouders zijn het er nogsteeds niet helemaal mee eens, maargoed een mens moet natuurlijk een hobby hebben! -nana-
(https://dl.dropbox.com/u/36727784/IMG_4814.JPG)
(https://dl.dropbox.com/u/36727784/IMG_4816.JPG)
(https://dl.dropbox.com/u/36727784/IMG_4812.JPG)
Enja, dat is een kapotgewaaide partytent -gert-
Karkas kan hopelijk aan het eind van de week weg en dan ga ik de Steilheck strippen.
Ill keep you informed, cheers! -thumbsup-
-
Fijne plannen , waarom ombouwen naar een turbo trouwens ?
-
Omdat deze glader gereviceerd mag worden en ik totaal niks met die dingen heb.
Eaton is dan weer niet ideaal omdat zelfsmering, en ik denk dat ik na 300km snelweg zelfmoordneigingen krijg van het constante gejank van dat ding :)
Dus dan blijft een turbo over -thumbsup-
-
Dat is duidelijk :)
-
Flink bezig zeg! Succes -thumbsup- -klus-
-
Thanks -thumbsup-
Alvast tankklepje in de lak gezet omdat ik benieuwd was hoe de kleur uit zou pakken op het plaatwerk :)
(https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/250450_358415984248306_1916980368_n.jpg)
-
klinkt goed ben benieuwt hoe het wordt en een mooi kleurtje
-
hofstay is trouwens de trotse eigenaar van mijn oude gepaintbrushde speaker roostertjes.
En om hem even te pesten een foto van zijn pook.
(http://i47.tinypic.com/2pozmmq.jpg)
-
Schakelt dat niet een beetje raar? Telkens over het bolletje aaien? Of hou je 'm van de zijkant vast? -uitlachen-
-
wat dacht je ervan dat zijn moeder er wel eens mee gereden heeft?
-
Net eronder vastpakken, bij dat stukkie blanke staal -thumbsup- :)
Wat ik wel heel kinderachtig vind is dat de meesten die meerijden een soort van fobie voor versnellingspoken hebben -dunno-
Zit ze volgens mij gewoon tussen de oren :)
-
Kan je niet een soort mayonaise pompje er in bouwen???
Dat bij enthousiast schakelen.......eeehm, nou ja laat maar..
-
Had toen een remmentest laten doen bij de garage toen ik de achterremmen had vervangen, Poolse monteur die de remtest deed had het pas na een paar keer schakelen door wat hij vast had... werd er nog bijna kwaad om ook :)
-
Laatste tijd weinig aan de auto gedaan, portomonee is behoorlijk leeg -dunno-
Morgen maar eens beginnen met de AAV weer inelkaar zetten.
Iemand is zn afspraken niet nagekomen en heb nu geen rijdende auto meer..
Steilheck heeft geen apk en moet ik dus kosten wat het kost toch maar keuren -gert-
-
dus m.a.w de kontmobiel staat nu ook zonder apk te staan?
-
Niet bij mij, en ook niet op mijn naam -thumbsup-
Zitten nog wel wat spulletjes op die van mij zijn, dus die ga ik er volgende week nog wel eventjes afschroeven :)
-
eeehm, maar jij hebt hem toch wel betaald?
-
Gelukkig niet
-
Dus mister D heeft een niet verzekerde kontmobiel zonder apk in de tuin staan?
-
wel verzekerd, geen apk.. heeftie ook al een dikke prent voor gekregen trouwens
-
ook lekker zinloos dan.
Kan je hem beter schorsen, verzekerd zijn terwijl je er niet mee mag rijden doh
-
Oldtimer verzekering, 8 euro per maand.
Maar door zn laksheid ben ik het compleet zat, heb hem nog een kans gegeven maar dat was hij 10 min na het telefoontje wss alweer vergeten... ken hem langer als vandaag.
-
Maar wat was dan de bedoeling er van?
Ik snap er de ballen niet meer van.
Ik dacht nml dat JIJ hem gekocht had,maar dat hij tijdelijk op mister D zijn naam mocht staan?
Tot dat jij de vulveau kwijt zou zijn?
-
MSN?
-
Haha druk bezig met de ombouw zie ik al. Hoe gaat t met de drift trike dan? Blijf je volgen hier -thumbsup-
-
Doodpunt, moet wielen -nana-
-
MSN?
ach ja, waarom niet.
Het is daar de laatste tijd ook erg als mijn portemonnee.
leeg dus
-
Inmiddels al weer lekker met de autotjes aan het knoeien -klus-
Moet nog even een motorbok/steun zien te scoren zodat ik verder kan met het G40 blok.
Planning is dus om het ding compleet te overhaulen om zomaar te zeggen :)
Nieuwe Krukaslager, drijfstanglagers, zuigerveren, pakkingen, keerringen etc. Gewoon zoals het hoort dus -thumbsup-
En als het goed is komt PostNL vrijdag of zaterdag mij een dikke turbo afleveren :)
Maargoed, ben tegelijkertijd ook bezig met het hok wat als daily gebruikt zou moeten worden..
Kon goedkoop aan een Corsa A komen, belastingsvrij, liep prima en bar weinig roest (zeldzaam bij deze hokken)
Dus na 10 dagen oid.. Sloeg het noodlot toe, eventjes doortrekken en RAKTAKTAK de drijfstanglagertjes deden even hallo zeggen.
Nog geen km verder besloot de drijfstang dat hij maar door het onderblok heen moest komen..
Dus daar moet ik in de stervende kou ook nog eventjes een andere motor in prutsen -boehoe-
Maar heb m'n lesje wel geleerd! Schijt Opel's! Is voor mij de 1e en de laatste, ding gaat gelijk weer op internet zodra die loopt -nana-
-
Jij bent meteen genezen -uitlachen-.
-
Inmiddels al weer lekker met de autotjes aan het knoeien -klus-
Moet nog even een motorbok/steun zien te scoren zodat ik verder kan met het G40 blok.
Planning is dus om het ding compleet te overhaulen om zomaar te zeggen :)
Nieuwe Krukaslager, drijfstanglagers, zuigerveren, pakkingen, keerringen etc. Gewoon zoals het hoort dus -thumbsup-
En als het goed is komt PostNL vrijdag of zaterdag mij een dikke turbo afleveren :)
Maargoed, ben tegelijkertijd ook bezig met het hok wat als daily gebruikt zou moeten worden..
Kon goedkoop aan een Corsa A komen, belastingsvrij, liep prima en bar weinig roest (zeldzaam bij deze hokken)
Dus na 10 dagen oid.. Sloeg het noodlot toe, eventjes doortrekken en RAKTAKTAK de drijfstanglagertjes deden even hallo zeggen.
Nog geen km verder besloot de drijfstang dat hij maar door het onderblok heen moest komen..
Dus daar moet ik in de stervende kou ook nog eventjes een andere motor in prutsen -boehoe-
Maar heb m'n lesje wel geleerd! Schijt Opel's! Is voor mij de 1e en de laatste, ding gaat gelijk weer op internet zodra die loopt -nana-
Heb ook meerdere opels gehad....ook een A. Lang mee gereden. Maar moet zeggen een polo -thumbsup- . Heb er nooit veel aan gehad...dan heb ik het over de sprint. De A corsa's die bij ons meerijden hebben vaak problemen.
-
-naughty-
(https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/893445_430738070349430_284309926_o.jpg)
-
Bi-turbo -naughty-
-thumbsup-
-
-wanker- -klus-
-
dat word leuk speelgoed -thumbsup-
-
Vandaag maar weer eens bezig geweest met de polo..
Wastegate netjes afgesteld op 0.6 bar en wat gaan meten betreft het uitlaatsysteem.
Word nog een heel gepruts met die lompe downpipeaansluiting van dit ding gok ik..
(https://dl.dropbox.com/u/36727784/2013-04-02%2015.06.24.jpg)
3,5'' oftewel praktisch een koker van 10cm doorsnee van de turbo naar de kat/katvervanger -gert-
Gaat em niet worden betreft de ruimte denk ik dus moet ik maar een verloop lassen van 3.5'' naar 2.5'' of 2'' en hopen dat de downpipe niet te heet gaat worden enzo..
We shall see :)
-
volgens mij heb je de verkeerde turbo genomen, je hebt die van een passat of a4 nodig en dit lijkt me een turbo van een golf of a3 -dunno-
word heel lastig deze netjes passend te krijgen denk ik
-
Klopt dit is niet de turbo die ze vaak gebruiken op die Rothe manifolds. Die zitten 90 of 180 graden gedraait en kunnen ondersteboven nét tussen het blok en het front
In grote lijnen lijkt deze turbo er wel op maar deze kwam zo op (relatief goedkoop) m'n pad en er komt toch nog een keer een Garrett of IHI op gezien ik KKK best wel meuk vind.
Ik zie niet in waarom ik geld uit zou geven aan een spruitstuk terwijl ik zelf iets kan bouwen wat meer in de goeie richting ligt.
Even snel een fototje gezocht van Yoof's g40 van ClubG40, en als je de spruitstukjes vergelijkt snap je waarschijnlijk wel dat zo'n rothe spruitstuk verre van ideaal is, maar wel minder ruimte inneemt.
(http://img263.imageshack.us/img263/1554/dsc03179jc.jpg)
(http://img.photobucket.com/albums/v251/Young_Un/IMG_0113.jpg)
-
met de k03 en het rothe spruitstuk worden toch bijzonder mooie resultaten gehaald op de polo's
en een spruitstuk maken is nog best een klusje om het echt degelijk en goed te maken.
iig echt heel veel werk, kun je dan niet beter een spruitstuk maken voor een garret dan hoef je het niet 2x te doen -dunno-
wat heb je voor plannen met het blok verder?
-
Zeker, zijn zat Polo's die écht hard lopen met een Rothe manifold maar er is zeker nog ruimte voor verbeteringen -klus-
Zelfde als de inlaat van een g40.. doet z'n werk wel maar kán een heel stuk beter.
MIsschien heb je wel eens gehoord van het dual chamber plenum systeem? Audi heeft het onder andere toegepast op de S1 Rallywagens.
Ik ben namelijk van plan om dit systeem ook toe te passen op het nieuwe blok voor mijn Polo,
Voorbeeldje;
(http://www.dentsport.com/wp-content/gallery/fabrication/sr_manifold.jpg)
Ben vooral van plan om veel onderdelen zelf te gaan fabriceren of te laten doen bij een autosport bedrijf waar een maat van mij werkt.
Natuurlijk kun je ook een dikke jabbasport lader bestellen, en zo'n complete ''stage 3'' kit of weet ik het veel hoe ze het noemen met aquamist en dat soort grappen om je g40 tegen de 190pk te laten kopen.
Maar dat laat mijn hart niet echt sneller kloppen om zomaar te zeggen :)
Het is veel uitdagender om iets speciaals te bouwen waarop ik mijn eigen visie en ideeën in kwijt kan -thumbsup-
Exacte setup heb ik nog niet echt voor ogen, ik zie wel wat voor onderdelen er op m'n pad komen in de toekomst. :)
-
mooi project hoor, polo van yoof is ook niet verkeerd.
wat zijn de plannen voor de auto, sprint of circuit rijden ofzo?
-
Thanks -thumbsup- En nee, zeker niet, Yoof's polo is een enorme inspiratiebron :)
Vooral voor op straat en meetings denk ik, maar misschien ook nog wel een paar keer een rondje Nurburgring doen of een keertje naar de Street Legal Nights op de dragstrip @Drachten -naughty-
-
ga het op de voet volgen -thumbsup-
-
http://www.zk-rudi-berlin.de/ kun je veel informatie en inspiratie bij opdoen....
zo,n dual plenium is leuk en heel duur maar voor grote cilinderinhoud, bij zo,n polootje met 1300 of 1400cc volstaat een goedbewerkte voldoende..
Maar goed als je zo,n inlaat voor een mooie prijs kan laten maken zou ik het ook doen -klus-
Het is ontzettend belangrijk de Juiste flow+compressieverhouding te creéren voor je doeleinde...
Zeer zeker een interesant projekt om te blijven volgen dit. -thumbsup-
-
das een interessante site
-
Boh wat gaat die kerel netjes te werk met flowen zeg!
Interessante site idd en mooi om te zien, bedankt voor de link -thumbsup-
En idd, ben me er bewust van dat je als je A en B zegt ook C moet zeggen, maar dat komt met de tijd wel.
Is namelijk niet zo dat de auto binnen nu en morgen af moet om zo maar te zeggen :)
-
das een interessante site
Zeer zeker, en deze kerel/G40 is die van de site! erg informatief topic dit:
http://www.g-laderseite.de/forum/viewtopic.php?t=23885
es gibt ein paar Neuigkeiten. Ich habe auf Zahnriemen umgebaut und der Ladedruck liegt mit der kleinsten Übersetzung 48 Zähne auf 20 Zähne bei 1,4bar maximal. Mit Doppelkeilriemen lag ich bei 1,55bar.
Der Ladedruck fiel immernoch, obwohl jetzt auf Zahnriemen umgebaut ist.
Sorry voor de topic vervuiling -oops-
-
2 randjes netjes op nog wat belgom-handwerk na, nog 2 te gaan en alle harten strak maken en (laten)spuiten.. We're getting there! -naughty-
(https://dl.dropbox.com/u/36727784/IMG_4981.JPG)
-
Jij blijft maar doorgaan hé :) -thumbsup-
-
(https://dl.dropbox.com/u/36727784/2013-04-04%2016.38.57.jpg)
(https://dl.dropbox.com/u/36727784/2013-04-04%2016.16.09.jpg)
(https://dl.dropbox.com/u/36727784/2013-04-04%2016.33.24.jpg)
(https://dl.dropbox.com/u/36727784/2013-04-04%2016.33.02.jpg)
ET waarde is prima lijkt me zo :) Loopt achter ook nét niet aan bij de achteras, dus helemaal tevreden -naughty-
Nu de overige wielen nog afmaken en alles netjes afwerken -klus-
-
-love-
Geef niet zoveel om wielen, but just love 'em!
-
Wat n contrast :)
-
Écht he? als een vlag op een strontpraam :)
-
Mooi toch -thumbsup-
Ga je dat ding helemaal strak maken?
-
Jazekers.. gaan nog heel wat uurtjes werk in zitten gok ik zo :)
-
VET -thumbsup-
-
Heerlijke velgen idd!
-
Mooi! -thumbsup-
Alfa velgen toch..? -dunno-
-
klopt, met 4 x 98 steek
-
Klopt, zijn OZ Monza's, als fabrieks optie onder bepaalde alfa's geleverd -thumbsup-
-
-foto- motor -klus-, ich gucke fill g40 turbo in Portugal -thumbsup-
-
Mooi hoor, Geart -thumbsup-
-
Yesssss, vordering :)
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/36727784/yesss.jpg)
-
Mooi hoor! -thumbsup-
-
Donders... word het toch nog een mooi ding zo :)
-
zeker netjes -klus-
-
moet toegeven dat ze er zeker mooi uit zien, netjes man -thumbsup-
-
super mooie velg :P -love- in een retro omgeving :)
-
Thanks iedereen -thumbsup-
Hahaha ja, m'n ouders zijn ergens blijven steken in de 60's
-
Je ouders hebben wel een zoon die velgen smaak heeft :) (en die tegen een geintje kan -thumbsup-)
-
Vandaag de uitlaat er onderweg getrokken, moest in delen gezien de bouten van de tunnelversteviging praktisch weg zijn gesleten :)
Was even prutsen maar dan toch gelukt, uitlaatje is weer APK proof gemaakt dus.
De lassen zijn echt niet toonbaar en is ook gewoon bagger gelast, maar deze pijp gaat toch het asvat in na de keuring.
Verder to-do voor de apk;
-Hendel rechter deur repareren (vierkante stukje gietijzer is gebroken)
-Ashoesje vervangen links
-Schijfen schoonremmen (zit behoorlijk roest op)
-vloerkleed en stoelen er weer in
-Twingodak er weer in bouten en opnieuw kitten
-passende uitlaatrubbers zoeken
Iemand trouwens een idee wat voor uitlaatrubbers dit zijn?
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/36727784/auspuffrubber.jpg)
zijn geloof ik 3 opties gezien ik ze al eens vervangen heb
A, ze zijn van een 86c
B, peugeot 405
C, Golf 3
Zelf geen idee meer welke het zijn, misschien dat iemand ze herkent :)
Oh, en nog een oud fototje die ik op internet trugvond -sturen-
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/36727784/86c.png)
-
Zo'n uitlaatrubbers zie ik vaker hoor , bij verschillende merken auto's.
Vaak zit de achterste uitlaatdemper vast met 2 van dat soort rubbers.
Ik heb mijn ophanging van me achterste uitlaatdemper ook extra verstevigd met ong zo'n rubber.
Gewoon bij de automaterialen zaak in een verzamelbak gekeken met allehande universele uitlaat rubbers. Heb er toen de meest stevige gebruikt.
-
Prima, zal ik eens kijken voor een set universele dingen. Thanks -thumbsup-
-
Ik las ergens dat de uitlaatrubbers van een renault 19 een beetje dezelfde zijn als die van de polo, maar dan met staal verstevigd ofzo.
-
mooie velgen, zouden mijn steilheck ook leuk staan :)
-
Hmm dat moet ik juist niet hebben, uitlaatrubbers komen namelijk flink op spanning als de auto word opgekrikt (achteras drukt uitlaat naar beneden)
@Feffe, ja écht wel -nana-
-
Ja maar "normale" mensen krikken hun auto niet 48 keer per dag op.
-
Als je de krik onder het scharnierpunt zet valt het wel mee Geart....
-
Net m'n ECU open getrokken om te kijken hoe en wat.
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/36727784/IMG_5043.JPG)
Zit dus een chipje in van SLS tuning in duitsland -dunno-
Iemand ervaring met chips van dit bedrijf?
-
Nee, ken vnl. Lays, Croky en de huismerken........
-
SLS is toch een hele bekende in Duitsland.
Vooral op de 1/4 mijl races. -naughty-
-
Mercedes heeft toch ook een SLS? -nana-
Ik heb mijn ECU ook defect gehad en hem laten repareren, onderdeeltje vernieuwd: nog niet ok -boehoe-
Toen op Ebay (in duitsland) voor 145 euro een gereviseerde ECU gekocht, en samen met een ontsteking op "onderdelen zoeker" in Friesland, er eentje voor 45 euro(!) gekocht. (deze is ook ok) Ik heb er nu eentje reserve :)
-
Hij vroeg naar ervaringen.... :) ik niet dus...
-
Nee, ken vnl. Lays, Croky en de huismerken........
Hahaha die is goud, verslikte me in m'n drinken -thumbsup-
@Patrick, ah, zo! geen zolderkamer tuners dus :)
Liep ook wel aardig hoor, alleen pisrijk toen het blok nog ingebouwd zat. (zwarte rookpluimen en flammetjes bij overschakelen enzo :))
Denk dat het er aan lag dat het blok niet een hele spectaculaire setup heeft en die chip daar waarschijnlijk wel voor is geschreven.
@Julion,
Die hebben ze bij mercedes zeker! -love-
Mijn ECU doet het trouwens wel gewoon prima, was alleen benieuwd wat er allemaal extra ingesoldeert zat :)
-
SLS is idd een bekende. Deed een 15 tot 20 jaar geleden veel in de Polo G40. Net als RSL alleen hoor je daar niet veel meer van.
Kun je hem niet uit laten lezen -dunno-
-
Ik denk alleen dat je er achter moet komen voor welke stage deze chip is.
Voor de g40 hebben ze 4 stappen.
-
http://www.slstuning.de/f/vw/polo-ii/23469-1-3-g-lader-kat-83kw/ (http://www.slstuning.de/f/vw/polo-ii/23469-1-3-g-lader-kat-83kw/)
-
Uhu, maar staat verder ook niks op het stickertje, geen nummer ofzo.
Niet dat het heel veel uitmaakt, wil op den duur toch overgaan op KDFI
-
Hulde voor vlammetjes bij overschakelen! -ja- :D
-
Hoe zat dat ook al weer met die achterwiellagers, zit er nou 1 of 2 lagers per kant in -dunno-
Vond nog een zakje met ''ACHTERWIELLAGERS'' erop geschreven en daar zitten 2 verschillende lagers in, klopt dat? :)
Edit; en ook nog een kleine update,
Ben inmiddels rustig bezig om de auto APK klaar te krijgen, dus maar eventjes een stoel begonnen pas te maken.
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/36727784/2013-05-21%2015.13.39.jpg)
Uno problemo, ik pas met m'n vette bakkes dus niet in die kuipstoel, dus de wanden maar wat breder geperst met een potkrik en wat agressie -uitlachen-
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/36727784/2013-05-21%2017.09.20.jpg)
Bij nader inzien zit het toch wat te hoog, dus morgen maar een frame aan de bodem lassen.
Dan maar niet verstelbaar -klus-
-
Zit die Sparco op een origineel polo onderstel?
-
Jazeker, is geen succes overgens, bedenk morgen wel wat anders
-
Dat dacht ik al.
Vroeger had ik ook een Sparco maar die kon ik in hoogte stellen door de bouten die op de slede zaten.
-
Hoe zat dat ook al weer met die achterwiellagers, zit er nou 1 of 2 lagers per kant in -dunno-
Vond nog een zakje met ''ACHTERWIELLAGERS'' erop geschreven en daar zitten 2 verschillende lagers in, klopt dat? :)
Iemand hier een antwoord op, ik zal er waarschijnlijk ook aan moeten geloven namelijk.
De bromtoon die van achter komt, is zwaaaaaaar hinderlijk
-
ja zitten 2 verschillende maten in. 1 is naar binnen gericht met het conische deel en zit op de buitenkant, dat is de kleine. En de grote wijst met het conische deel naar buiten en zit dus op de binnenkant. En zo'n lager vervangen doe ik zelf minder dan 30min over en dat is gewoon met een bankschroef een hamer en een schroevendraaier.
-
Gaat nog wat worden met dit ding....
Uitlaatrubbers zijn, zoals ik al geantwoord had, degene die ik kreeg bij de Brezen, toen vroeg ik vroeg om de grootste, dikste en stevigste rubbers die ze hadden liggen -naughty-
-
Ja ze houden zich flink van de domme bij de brezan, denk dat ik maar gewone simpele rubbertjes haal en het ophangingssysteem maar ga verbouwen.
Interieur ziet er ook weer leefbaar uit, moet nog een paar stukjes aflassen voor de apk, alles wat gelast is in de hammerite knallen, uitlaatrubbers dus, en een aandrijfas moer en ring vinden, want die ben ik al dagen kwijt :(
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/36727784/2013-05-27%2014.30.39.jpg)