Auteur Topic: choke mh motor blijft hangen  (gelezen 604 keer)

Offline FFP50

  • Non-Register lid
  • Berichten: 16
  • Geslacht: Man
choke mh motor blijft hangen
« Gepost op: vr, 02 nov 2007, 15:42:36 »
goede middag heren,

heb een 1300 MH motor met een 5 bak ( code CEG, verhoudingen iemand ??) incl stabi etc...in m'n audi 50 gehangen


CEG bak is al de derde 5 bak die ik erin gehangen heb, de twee eerste (8p en nog een andere) maakte herrie en waren dus kapot.valt me wel tegen, ben nog niet veel VW bakken tegengekomen die stuk waren. zal wel olie tekort geweest zijn

loopt nu prima alleen de autochoke blijft lang "aan"

er zitten twee stekkers op de carb, op de chokebehuizing en op klep/naald achterop de carb ( type 2e)
ik heb nu alleen stroom op de achterste naald gezet en niet op het choke mechanisme

tevens kan ik het originele audi 50 temperatuur sensortje nergens kwijt ( zit alleen lampje in het dash)
zit deze normaal op de sensor bij de thermostaat of op de sensor tussen de slang naar kachel/spruitstuk aangesloten of is deze sensor om de choke aan te sturen??

gr Marc


Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: choke mh motor blijft hangen
« Reactie #1 Gepost op: vr, 02 nov 2007, 17:34:39 »
heej, bekend verhaal!!
Ben jij familie van Marnix? Die vroeg mij laatst naar een 5-bak voor een polo om in een audi50 te plaatsen!! Hoorde ook dat er al meerdere 5-bakjes kapot gegaan waren..
T'is wel bekend dat deze 5-bakken gevoelig zijn, vooral de latere types (in de 6N polo's) gaan vaak stuk.

Die chokebende;

de choke wordt uitgeschakeld doordat een bimetaaltje opgewarmd wordt door het koelwater. Als de motor op temp. is, wordt de choke uitgeschakeld. De choke is af te stellen, met een klein inbus-stelschroefje, vlak naast het chokehuisje. Ook is het chokehuis te verstellen, op het dekseltje en carb huis zitten markeringen, die je gelijk kan zetten.

Die aansluiting achter op de carb. is de stationair afslagklep, SLuit je die niet aan, dan loopt je motor niet stationair en ook niet laag in toeren.

De temp. sensor zit in die koelleiding naar je inlaatspruitstuk, niet op je thermostaathuis. Hoe dat bij een audi50 origineel zit weet ik niet, maar gok dat het daar ook niet op je thermostaathuis zit.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: choke mh motor blijft hangen
« Reactie #2 Gepost op: vr, 02 nov 2007, 18:16:15 »
Bij mijn Polo 1 (motorcode HA) zit de temp schakelaar (dus alleen een lampje, geen wijzer) toch echt IN het termostaathuis. Vorig jaar nog vervangen :)



De choke (het huisje) kan eventueel nog een elektrische opwarming hebben: deze zorgt ervoor dat (met ontstekign of contact aan) de choke sneller uit gaat: Zou dus maar zo kunnen dat dit t probleem is.. Ik heb echter niet zo 1-2-3 een MH bij de hand (vandaag nog wel een verplaatst :) ) dus kan ik t je niet mer zekerheid zeggen.

5 bakken (vooral de latere met een C in de code :) :) ) hebben een slechtere smering van de 5e versnelling, maar uberhaupt loopt de 5 er vaak uit. Het niveau van de bakolie is zeker van belang, maar de 5 bakjes hebben (itt de 4 bakjes) echt niet het eeuwige leven helaas.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline FFP50

  • Non-Register lid
  • Berichten: 16
  • Geslacht: Man
Re: choke mh motor blijft hangen
« Reactie #3 Gepost op: vr, 02 nov 2007, 20:10:01 »
marnix is mn kleine broertje  constante + dus op de choke en op de carb, brand dan de choke verw niet door? Sensor voor lampje zit dus in de kop. Probeer ik wel tussen slang te plaatsen  weet iemand de bakverhoudingen? Is langer dan 8p bak (heb ik ook gesloopt)  gr marc

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: choke mh motor blijft hangen
« Reactie #4 Gepost op: vr, 02 nov 2007, 23:50:41 »
8P en CEG hebben dezelfde verhoudingen

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Re: choke mh motor blijft hangen
« Reactie #5 Gepost op: za, 03 nov 2007, 12:58:27 »
2e carbs zijn leuk zolang ze werken, IMHO niet geschikt voor gebruik in een andere auto als waar ze origineel uit komen. teveel stekkers en zooi die niet werkt. kan je de carb van je originele 1.1 niet gebruiken of een mechanische 1300 carb?

algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl