Korte update hier.
Afgelopen weken niet veel aan de blauwe gebeurt.
Carb is schoon gemaakt wat er toe heeft geleid dat het onregelmatig stationair lopen en het vasthangen van de vlotter is verholpen.
Daarnaast is hij opnieuw afgesteld waardoor hij nu niet meer terugvalt. Dit was de afgelopen weken steeds erger geworden.
In de tussentijd was ik vergeten om de koelvloeistof te vervangen. Te veel auto's die aandacht vragen
Deze bleek dus niet tegen de vorst bestand.
Na 8 uur onder een autohoes met een elektrakachel was alles gelukkig weer ontdooid zonder verdere schade.
De vloeistof is natuurlijk inmiddels uitgewisseld.
Met nieuwjaar heeft mijn dagelijkse auto (de pug) uiteindelijk de geest gegeven.
Kapot:
De motor
De accu (anderhalf jaar oud
)
De startmotor
De dynamo (anderhalf jaar geleden gerivseerd)
Besloten deze niet meer op te bouwen.
Gewoon geen zin en energie voor.
De vectra is ook nog niet af en 4 auto's onderhouden is ook wat veel van het goeie.
Waarschijnlijk krijgt hij wel een 'second life' maar dan niet meer in mijn bezit
Besloten om de blauwe als dagelijks vervoer te gaan gebruiken aangezien ik nu toch een baan dichterbij heb.
En twee auto's voor erbij toch wel overdreven is
Om deze reden gaan de schoks en veren er weer onderuit.
Mogelijk dat die uiteindelijk toch onder de rode gaan, je weet maar nooit
als kilometervreter is de vering nu niet echt comfortabel genoeg en het is op de lange termijn toch een extra aanslag op de auto.
Meteen alle rubbers en de toplagers vervangen (als ik dan toch bezig ben)
Voor achter heb ik nog een nieuw setje sachs schoks originele hoogte liggen.
Voor voren ben ik ondertussen even op ebay aan het struinen voor een goed setje.
De motorwissel blijft gewoon staan.
Opzet zoals ergens anders al besproken
HK blok
MH kop
GK carb
8P bak