Auteur Topic: Wie is Ferdi (polog60) ?  (gelezen 1941 keer)

Offline polog60

  • Non-Register lid
  • Berichten: 112
Wie is Ferdi (polog60) ?
« Gepost op: wo, 30 jul 2008, 10:44:49 »
hey hallo!ik zal me zo ff voorstellen eerst heb ik ff een vraagje over de achterklep van de polo1,ik had gisteren mijn achterruit bekeken en die is inderdaad ietsjes bol,niet overdreven bol er zit maar iets in,maar hij is ook niet zo vlak als bijvoorbeeld een achterruit van een fiat panda...waarschijnlijk heb ik dus wel een klep nodig met een bolle ruit....

Ik zal me effe voorstellen,ik dacht dat ik dat hier al een keer had gedaan maar dat zal wel op een ander forum zijn geweest...
Naam:Ferdi Beeuwkes
Woonplaats:Hoogeveen
Aantal auto's in bezit:5stuks

Polo1         1976 (Project Momenteel mee bezig)
Polo3 G60   1992 (Project Stilstaand project)
Bus T1       1966 (Project nog niet aan begonnen)
Bus T3       1980 (Daily Driver)
Audi 80      1977 (Daily Driver)

Aantal auto's gehad:

Polo3 coupe      1.3 1994
Polo2 coupe      1.3 1989
Polo3steilhecke  1.1 1992
Polo2steilhecke  1.3 1989
Golf 1               1.1 1982

Ok ff wat over mijzelf,ben ferdi beeuwkes 28 jaar lasser van beroep en gek van autos en motoren alleen volkswagen,heb aardig wat polootjes gehad en blijf ze nog steeds mooi vinden,ik heb een kawasaki ninja en een paar vw's en rij ook het nederlands kampioenschap minibikes...
Ik heb een aantal projecten staan waarvan ik er nu een druk mee bezig ben en dat is een polo1 van 1976 die bijna spuitklaar is op de achterklep na...
Verder heb ik nog een Polo G40 staan die omgebouwd is naar een 1.3 G60,dit project ben ik een aantal jaren geleden mee begonnen maar staat al enige tijd op een laag pitje omdat ik te weinig te heb voor de polo's ivm het racen wat ik vaak 2x per maand doe op alle bijna alle kartbanen in nederland,de polo G60 moet alleen strak gemaakt worden en gespoten worden,ik vindt het zelf een vrij bijzondere auto waar ik zelf al veel werk aan heb gehad,alle spatbordranden zijn uitgerold,verlengde motorkap gelast,rondom audiklinken,ook in de dichte achterklep gladde bodem,(komt geen vloerbekleding meer in)alle gaten in de bodem die er vanuit de fabriek in zitten zijn dichtgelast,de bodem wordt mee gespoten in de kleur van de auto incl het stalen dak(stoffen hemel komt er ook niet meer in),zelfbouw rolkooi,verchroomde sparco tankdop achter het rechterachterlicht en nog veel meer details...deze polo is trouwens te koop omdat ik graag verder wil gaan met het restaureren van mijn 1966er spijlbus die staat te wachten tot hij gerestaureerd mag worden waar ik zelf veel zin aan heb...
Verder heb ik nog een T3 Turbodiesel bus waar ik normaal dagelijks in rij hiervan is alleen de motor stuk dus voor wie er misschien nog een weet voor mij hoor ik het graag...
In de 77er Audi 80 rij ik dagelijks lekker op gas voor naar mijn werk superfijn autotje voor veel kilometers...
Dit was zo'n beetje wat ik zo nu weet te vertellen,nu weten jullie dat er in Hoogeveen ook nog een polo1 staat die staat te popelen weer kennis te gaan maken met het asfalt want hij is zeker al 4 jaar niet meer op straat geweest.....vanmiddag ga ik een paar foto's maken van hoe hij er nu bij staat...zodra het mij lukt zal ik ze plaatsen op het forum...
Mvg Ferdi
« Laatst bewerkt op: wo, 30 jul 2008, 10:49:25 door polog60 »

Offline Area51

  • Non-Register lid
  • Berichten: 213
  • Geslacht: Man
Wie is Ferdi (polog60) ?
« Reactie #1 Gepost op: wo, 30 jul 2008, 10:58:38 »
Bus T1       1966 (Project nog niet aan begonnen)

Ahhh, nog iemand hier met een spijlbus  -thumbsup-


Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Wie is Ferdi (polog60) ?
« Reactie #2 Gepost op: wo, 30 jul 2008, 11:11:09 »
Hebben we een schitterende mooie voorstel-rubriek........

De naam Ferdi al zo vaak voorbij horen komen op 't pch-forum,
maar je was eigenlijk nooit echt forum-actief, maarah: welkom!
Je hebt iig al een hele polo-geschiedenis -thumbsup-

Ga je voor de origineliteit met je polo 1? (wat wodt de kleur)
Zo niet: een achterklep met vlakke ruit is wat makkelijker te vinden.

Ennuh: die 2f G60 lekker afmaken en ermee gaan rijden,
want daar ben je al best lang mee bezig, als ik 't goed hebt?

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Wie is Ferdi (polog60) ?
« Reactie #3 Gepost op: wo, 30 jul 2008, 13:24:33 »
Welkom!
Heb ik jou al niet eens een voorbumper verkocht, een paar jaar geleden?

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Wie is Ferdi (polog60) ?
« Reactie #4 Gepost op: wo, 30 jul 2008, 20:29:39 »
welkom hier  -thumbsup- polo g60 is idd erg mooi aan t worden!! en neem aan dat de polo 1 net zo strak wordt

Offline EppeRRR

  • Non-Register lid
  • Berichten: 72
  • Geslacht: Man
  • Eduard van der Weide
    • http://partyflock.nl/user/224604.html
Re: Wie is Ferdi (polog60) ?
« Reactie #5 Gepost op: vr, 01 aug 2008, 09:22:31 »
Hey Ferdi, jij ook actief :D

G60 blijft toch in bezit? Zag hem +/- een half jaar terug nog op marktplaats staan.

suc6 met de vw's :D
"It does not matter if it's 10hp or 1000hp, understeer = understeer"

Offline polog60

  • Non-Register lid
  • Berichten: 112
Re: Wie is Ferdi (polog60) ?
« Reactie #6 Gepost op: ma, 04 aug 2008, 20:34:28 »
Welkom!
Heb ik jou al niet eens een voorbumper verkocht, een paar jaar geleden?   

kan wel kloppen dennis ik had de bumper vorige week nog in mn hand en zei tegen mijn vriendin dat ik helemaal niet eens meer weet hoe ik er aan kwam hahaha inmiddels heb ik nog van iemand een achterbumper gekregen met daarin het zwarte rubberen stootlijst...dus eigenlijk moet ik nu zo'n bumper hebben of alleen de rubberen lijst....
grtz ferdi

Offline polog60

  • Non-Register lid
  • Berichten: 112
Re: Wie is Ferdi (polog60) ?
« Reactie #7 Gepost op: ma, 04 aug 2008, 20:44:51 »
Hebben we een schitterende mooie voorstel-rubriek........

De naam Ferdi al zo vaak voorbij horen komen op 't pch-forum,
maar je was eigenlijk nooit echt forum-actief, maarah: welkom!
Je hebt iig al een hele polo-geschiedenis

Ga je voor de origineliteit met je polo 1? (wat wodt de kleur)
Zo niet: een achterklep met vlakke ruit is wat makkelijker te vinden.

Ennuh: die 2f G60 lekker afmaken en ermee gaan rijden,
want daar ben je al best lang mee bezig, als ik 't goed hebt 


Hey Sjon kan best kloppen dat je mijn naam vaker heb gehoord,jaren geleden was ik heel actief met meetings en polo's mijn passie ligt nog steeds daarbij maar ik moet mijn tijd een beetje verdelen met de andere passie's hahaha en ze kosten allemaal klauwen vol geld,de polo g60 staan inmiddels net weer een paar minuten op marktplaats omdat mijn passie voor de spijlbus op het moment ook heel erg groot is,ben ook met een maat van mij naar de aircooled meeting in budel geweest en was toen helemaal verkocht van de spijlbus,zo'n 3 jaar geleden een gekocht en ik kan niet wachten om er mee aan de gang te gaan maar eerst wil ik graag de polo1 klaar hebben,als de G60 niet wordt verkocht voor het geld wat ik er voor wil hebben ga ik hem alsnog klaarmaken maar ik verkoop hem zo liever zodat ik het geld kan gaan gebruiken voor mijn spijlbus en er geen werk meer aan heb,hij hoeft alleen strak gemaakt te worden en gepoten te worden maar dat is toch weer extra geld en tijd wat ik in de spijlbus kan gaan steken...
De polo 1 wordt naar alle waarschijnlijkheid mat bruin,heel erg donkerbruin en heel erg laag met de chromen bumpertjes erop voor de rest wil ik er niet veel aan doen...ik heb inmiddels de achterklep van Jorp gekocht en die staat klaar om gerepareerd te worden of een deel van die klep in mijn klep te lassen...en dan alleen nog een beetje werk aan het achteronderste dan is die klaar om gespoten te worden...
Ik heb foto's van de polo gemaakt,maar ik weet alleen niet hoe ik die hier op kan krijgen dus is er oemand die het mij kan vertellen?grtz ferdi

Offline polog60

  • Non-Register lid
  • Berichten: 112
Re: Wie is Ferdi (polog60) ?
« Reactie #8 Gepost op: ma, 04 jan 2010, 17:36:52 »
hallo jongens,ik ben alweer een hele tijd niet meer actief geweest op het forum maar ook weinig in mn schuur waar mn polo's en spijlbus staan,ik had 3 weken vakantie en ik heb in die tijd van 3 garage's maar een gemaakt nu heb ik een garage van 8x8 meter lekker helemaal voor mij alleen met daarboven een zolder van 8 bij 3 meter,voorheen moest ik de garage van 8x8 delen met iemand,een normale garagebox delen met iemand,en 1 normale garagebox voor mij alleen...
Dus de laatste week kan nog gelukkig nog even bezig met mijn polo 1,vanwege mijn werk ben ik haast nooit thuis en heb ik erg weinig tijd voor mijn projecten,deze week is de laatste week van mijn vakantie maar ik kan nu nog wel lekker een hele week met mn polo 1 bezig...
Ik was vandaag bezig om een 1.3 NZ blok klaar te maken,kop en inlaatspruitstuk even mooi zilvergrijs gemaakt en morgen het onderblok zwart maken en de versnellingsbak zilvergrijs...
Dit blok komt uit een jetta dus de motorsteunen moet ik ook even verwisselen voor de polo motorsteunen...
De versnellingsbak is een 5 bak maar nu vraag ik mij af als ik het schakelmechanisme+schakelstang van de polo1 4 bak kan gebruiken,wie van ons kan mij dat vertellen?
Voor de rest moet ik de brandstofpomp nog onder de polo plaatsen maar moet ik de benzinetank ook vervangen?
De benzinetank heb ik nog liggen van een polo2 ook van een NZ motor...
Ik hoor het graag van jullie...Gr Ferdi -klus-

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Wie is Ferdi (polog60) ?
« Reactie #9 Gepost op: ma, 04 jan 2010, 20:04:09 »
Schakelmechanisme van de polo 1(f) behouden en een beetje precies afstellen (of de bak een beetje verbreden voor de 5 als het echt niet lukt). Ik heb van alles geprobeerd met de latere schakelstangen op me derby, dit paste in geen enkele manier, uiteindelijk toch maar weer een schakelstang/mechanisme van een polo 1(f) gekocht.

Benzine tank kun je gewoon van de polo 1 houden. De opvoerpomp kun je gewoon van de (polo) NZ gebruiken en de andere pomp naast je reservewielbak hangen. De onderste 2 pijpjes van de tank even met elkaar doorverbinden met een stukje slang.
« Laatst bewerkt op: ma, 04 jan 2010, 20:07:03 door Jorp »
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Wie is Ferdi (polog60) ?
« Reactie #10 Gepost op: ma, 04 jan 2010, 20:20:03 »
heb je de 2f g60 nog?

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Wie is Ferdi (polog60) ?
« Reactie #11 Gepost op: ma, 04 jan 2010, 21:11:56 »
iemand met een G60 blok in een polo, toevallig las ik vandaag op een ander forum over iemand die een G40blok in een golf had gezet. De omgekeerde wereld :P

veel forumplezier hier. enne  -foto-

je hebt iig veel projecten lopen!

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Wie is Ferdi (polog60) ?
« Reactie #12 Gepost op: ma, 04 jan 2010, 21:59:37 »
g40 met g60 lader geen g60 blok ;)

en er rijd ook een 6n met g40 rond in steenwijk

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Wie is Ferdi (polog60) ?
« Reactie #13 Gepost op: di, 11 jan 2011, 21:47:34 »
Zo te lezen weer druk aan de klus  -thumbsup- Der ligt hier eventueel wel een vraagbaak incl stroomschema voor je te leen ;)

Offline polog60

  • Non-Register lid
  • Berichten: 112
Re: Wie is Ferdi (polog60) ?
« Reactie #14 Gepost op: do, 13 jan 2011, 00:19:27 »
Nou ik heb de kabelboom eens grotendeels uit elkaar gelegd en het lijkt erger dan het is....(hoop ik)ik had hier bij m'n garage ook nog iemand met een rooie polo2 steilheck,die had waarschijnlijk nog een kabelboom liggen met alleen het nodige om hem aan de loop te brengen...
We zullen zien,morgen de achteras eronder van de g40 en dan de NZ motor erin hangen...
Vandaag had ik het hele g40 onderstel gebeuren eronder gezet stabi stang,poten en stuurhuis,de stuurhuis van mn g40 heeft er trouwens nog een mooie stuurdemper op zitten....
« Laatst bewerkt op: do, 13 jan 2011, 00:23:55 door polog60 »