Auteur Topic: AAU perikelen  (gelezen 1678 keer)

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
AAU perikelen
« Gepost op: vr, 09 feb 2007, 15:59:09 »
Zojuist probeerde ik de auto auto te starten, maar dat ging niet!
Startmotor draait wel. Luchtfilterkap eraf en nog eens starten: geen benzinenevel! Als ik de leiding zo eens grondig inspecteer lijkt deze ook droog te staan.

Wat kan het zijn? Benzinepomp naar zijn grootje? En zoja welke? AAU dus voor een pomp en achter een pomp bij de tank. Of kan het filter vol zitten?

Ik heb nog geen tijd gehad  er even naar te kijken, maar hoe kan ik het e.e.a. even snel controleren om het probleem vast te stellen?




Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
AAU perikelen
« Reactie #1 Gepost op: vr, 09 feb 2007, 16:49:28 »
-Check je zekeringen.
-Check bij contact aan of je de brandstofpomp hoort zoemen en (zo niet) of je een relais hoort klikken bij je zekeringkast.
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
AAU perikelen
« Reactie #2 Gepost op: vr, 09 feb 2007, 16:59:49 »
Zowel zoem als klik aanwezig!
Zekeringen in de in het parafaan allemaal intact. (welke zekering is het specifiek?) Of zit hij bij de relais onder het dash?

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
AAU perikelen
« Reactie #3 Gepost op: vr, 09 feb 2007, 17:00:13 »
Zit er nog peut in de tank?

Is het filter/pomp niet bevroren? (water onderin de tank kan ook nog)..


Trouwens: Welcome back..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
AAU perikelen
« Reactie #4 Gepost op: vr, 09 feb 2007, 17:08:26 »
thanks: tja when in need... :)

Ik heb vanmorgen nog in de auto gereden en het is nu dooiende.

Het gezoem komt wel van enkel de achterste pomp. De voorste die in het spatbord zit verwerkt geeft geen kick. Peut is aanwezig!




Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
AAU perikelen
« Reactie #5 Gepost op: vr, 09 feb 2007, 17:16:11 »
Het gezoem komt wel van enkel de achterste pomp. De voorste die in het spatbord zit verwerkt geeft geen kick. Peut is aanwezig!

Voor heb je geen pomp zitten dat is je absorbtie koolfilter (of zoiets).
Er zit een opvoerpomp in je tank (zitgedeelte achterbank naar voren klappen dan zie je een dekseltje) en een drukpomp onder de auto naast je reservewiel.
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
AAU perikelen
« Reactie #6 Gepost op: vr, 09 feb 2007, 17:18:56 »
injectie-86c: 2 brandstofpompen achteraan:
1 opvoerpomp IN de tank en 1 naast de tank samen met brandstoffilter.

Dat ding in 't rechterspatbord wat je bedoeld is een koolstoffilter voor benzinedampen.

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
AAU perikelen
« Reactie #7 Gepost op: vr, 09 feb 2007, 17:25:59 »
oeps... Ik beroep me op het feit dat ik geen vraagbaak heb van de injectieblokjes :)

Iemand nog andere suggesties?

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
AAU perikelen
« Reactie #8 Gepost op: za, 10 feb 2007, 10:32:08 »
Aloha!

Als er geen benzine ingespoten lijkt te worden, eerst maar eens controleren of de benzine wel op de inspuiteenheid aankomt.
Zo ja, dan is het ook maar de vraag of de druk dan hoog genoeg is.

Je zou kunnen proberen om wat start-hulp in het injectiehuis te spuiten, als hij dan te minste wat meer rochelt dan is het iig een brandstof-probleem.

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
AAU perikelen
« Reactie #9 Gepost op: ma, 12 feb 2007, 18:26:04 »
She's alive!

Kraftstof-filterke was de boosdoener! Ik nam het waarschijnlijk wat te letterlijk op toen ik ooit las dat er voor het benzine-filter van een injectie-motor geen vervangingsinterval stond voorgeschreven. :P

Maar nu: Raar getik uit het vooronder. Klepstoters???

En hij houdt zo nu en dan wat in bij het gas intrappen: Lucht in de leidingen?




Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
AAU perikelen
« Reactie #10 Gepost op: ma, 12 feb 2007, 19:03:40 »
Trouwens:



Nummertje 16 wat is dat eigenlijk? Op vagcat staat dat het ook een filter is. En in 'jetzt helfe ich mir selbst' (met dank aan Dennis  -thumbsup- ) staat dat het een 'vorratsbehalter' is.

Nummertje 15 heb ik nu vervangen.




Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
AAU perikelen
« Reactie #11 Gepost op: ma, 12 feb 2007, 19:06:01 »
Het boek heeft gelijk...

Getik -> klepstoters? Zou na korte tijd lopen weg moeten zijn.
Inhouden -> luchtfilter?  -nana-

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
AAU perikelen
« Reactie #12 Gepost op: ma, 12 feb 2007, 19:09:17 »
Hoe kort is kort? En waarom tikken wanneer hij het een tijdje zonder benzine heeft moeten stellen? Hij heeft welgeteld 3 dagen stil gestaan.

Luchtfilter? Heb ik me weer verkeken op het vervangingsinterval?  :P

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
AAU perikelen
« Reactie #13 Gepost op: ma, 12 feb 2007, 20:39:10 »
Om even door te gaan op de aau perikelen,mijne heeft met koude motor slecht sationair loop.
hij moet eerst iets op temp komen, dan kan ik gaan rijden.
ik heb al eens een keer de blauwe sensor vervangen.
tijdens het opwarmen ruik je ook benzine.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
AAU perikelen
« Reactie #14 Gepost op: di, 13 feb 2007, 00:11:23 »
Om even door te gaan op de aau perikelen,mijne heeft met koude motor slecht sationair loop.
hij moet eerst iets op temp komen, dan kan ik gaan rijden.
ik heb al eens een keer de blauwe sensor vervangen.
tijdens het opwarmen ruik je ook benzine.

@Alfred: moet na een half uurtje wel weg zijn, oliepeil in orde?

@Patrick: en als ie warm is het helemaal goed?