Auteur Topic: AAU perikelen  (gelezen 1680 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
AAU perikelen
« Reactie #15 Gepost op: di, 13 feb 2007, 09:07:30 »
AAU,. AAV: allemaal 1 pot nat:

Mijn 1.nulleke doet 's ochtends heel soms moeilijk:
Starten, lopen, en direct netjes stationair.
Maar soms, aan het einde van de straat (van 2e terug naar 1e versnelling, full-stop), wil ie soms ineens niet meer oppakken, stottert de boel (prut-prut; plop) en slaat ie af. Start ik m dan weer, dan is er niets meer aan de hand, en loopt de boel weer als een zonnetje.

Ik heb t vermoeden dat ie gewoon door vochtig weer komt: bevriezende injector ofzo, of de lambda sonde die nog niet helemaal wakker is. Voor de rest doet ie het prima: warm, koud, warme start: pas de problemmes

Zolang het maar heel af en toe voorkomt wordt storingzoeken ook erg lastig: misschien een keer laten uitlezen?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
AAU perikelen
« Reactie #16 Gepost op: di, 13 feb 2007, 13:20:18 »
Om even door te gaan op de aau perikelen,mijne heeft met koude motor slecht sationair loop.
hij moet eerst iets op temp komen, dan kan ik gaan rijden.
ik heb al eens een keer de blauwe sensor vervangen.
tijdens het opwarmen ruik je ook benzine.

@Alfred: moet na een half uurtje wel weg zijn, oliepeil in orde?

@Patrick: en als ie warm is het helemaal goed?

Jazekers,warm is er niks aan het handje.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
AAU perikelen
« Reactie #17 Gepost op: di, 13 feb 2007, 13:23:36 »
AAU,. AAV: allemaal 1 pot nat:

Mijn 1.nulleke doet 's ochtends heel soms moeilijk:
Starten, lopen, en direct netjes stationair.
Maar soms, aan het einde van de straat (van 2e terug naar 1e versnelling, full-stop), wil ie soms ineens niet meer oppakken, stottert de boel (prut-prut; plop) en slaat ie af. Start ik m dan weer, dan is er niets meer aan de hand, en loopt de boel weer als een zonnetje.

Ik heb t vermoeden dat ie gewoon door vochtig weer komt: bevriezende injector ofzo, of de lambda sonde die nog niet helemaal wakker is. Voor de rest doet ie het prima: warm, koud, warme start: pas de problemmes

Zolang het maar heel af en toe voorkomt wordt storingzoeken ook erg lastig: misschien een keer laten uitlezen?

Wat jij zegt jaap,zo gaat het bij ij altijd met de koude motor.
starten,lopen even netjes stationir lopen maar naar een paar tellen wordt het minder.
dan klinkt hij een beetje als een boot.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
AAU perikelen
« Reactie #18 Gepost op: di, 13 feb 2007, 13:27:28 »
Jups: Nu je het zegt: boot. Wat je ook doet (pompen met het gas zoals ik met de carburateurtjes gewend ben), klinkt alsof je rijdend het contact uitschakeld.
Maar goed: contact uit en weer starten en het probleem is weg.
Blauwe sensor + contactslot heb ik al eens eerder vervangen. (contactblokje bleek t probleem, niet de blauwe sensor).

Lambda wellicht.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
AAU perikelen
« Reactie #19 Gepost op: di, 13 feb 2007, 13:47:11 »
Even je brandstofsysteem reinigen helpt ook wel eens.
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
AAU perikelen
« Reactie #20 Gepost op: di, 13 feb 2007, 13:48:01 »
Het getik is over. Het zullen dus vast de stoter zijn geweest.

Nu vraag ik me alleen af hoe het kan dat de stoters begonnen met tikken. Van 3 dagen stil staan kunnen ze toch nog niet leegraken? En benzine komt er niet in de buurt, dus een bij een gebrek daaraan zou dit nog geen gevolgen voor de stoters moeten hebben.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
AAU perikelen
« Reactie #21 Gepost op: di, 13 feb 2007, 15:51:07 »
Het getik is over. Het zullen dus vast de stoter zijn geweest.

Nu vraag ik me alleen af hoe het kan dat de stoters begonnen met tikken. Van 3 dagen stil staan kunnen ze toch nog niet leegraken? En benzine komt er niet in de buurt, dus een bij een gebrek daaraan zou dit nog geen gevolgen voor de stoters moeten hebben.

Geen idee hoe die stoters precies werken: dat laat ik aan anderen over om uit te zoeken :)

Maar als ik het goed heb, vullen ze zich met olie door de oliedruk vanuit de pomp... Bij langer stilstaan kan er dus ongetwijfeld ook olie uit lekken. Of dat normaal is, of dat dit niet hoort: geen idee.

Heb met mijn oude MH ooit een tikkende stoter opgelost door een oplosmiddel aan de olie toe te voegen (vlak voor de olie-wissel, je kent die goedjes was).
Met mijn ABD gingen er kleppen tikken als de olie heet werd (stukje doortrappen op de snelweg)
Na een beurtje (olie afgetapt geweest) of bij een frisse motor-opbouw (kopwissel ofzo) tikken de stoters altijd een beetje, maar dat gaat snel (binnen 5 minuten) helemaal over..

Ik zou mij niet te veel zorgen maken, tenzij het bij elke koude start optreedt
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline vwpolocoupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 216
  • Geslacht: Man
    • www.midlands.nl
AAU perikelen
« Reactie #22 Gepost op: do, 15 feb 2007, 00:47:45 »
en verholpen?
Hier het zelfde probleem
Druk pomp maakte als hij warm is al een raar geluid.
en nu start hij helemaal niet meer.

Krijgt geen benzine meer.
Opvoerpomp hoorik wel een beetje.

Welke zekering is het eigenlijk in het kastje?
en welke relais moet of KAN ik vervangen? voor de brandstofpompen?


Join the club

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
AAU perikelen
« Reactie #23 Gepost op: ma, 19 feb 2007, 09:42:35 »
Ja is reeds verholpen en de auto heeft al weer de nodige kilometers erop zitten. Tikken is inderdaad over dus naar alle waarschijnlijkheid de stoters. Dat vermoeden had ik al, maar ik snapte de link niet met de andere problemen en van 3 dagen stil staan konden de stoters mijn inziens nog niet leeg zijn. I stand corrected!

Ook gelijk een ander luchtfiltertje er in gekwakt (op het oog kon de andere er echter nog wel een tijdje mee door) en éénmaal de inhoud van één flaconnetje Wynns Injectie Cleaner door de vulhals gedonderd: géén gestotter/inhouden meer! (tot dusver iig)  -sturen-

Mijn problemen waren dus wat anders dan degene die jij nu ondervindt. Ik heb in je andere topic al gezien dat je bent gewezen op de relais, maar of dat werkelijk het probleem is?

Succes iig! Ik weet dat het heel frustrerend kan zijn als het probleem maar niet is vast te stellen.