ik denk niet dat ik het nog voor 3 aug ga redden, maar de polo moet weer apk,
alleen is het CO te hoog.
lambda geeft 1 aan en pendeld niet. (4 lambda's geprobeerd waarvan 2 zekerweten goed zijn.) dus denk niet dat het daar aan ligt.
laatst had ik een te hoog lambda getal en pendelde deze heel langzaam, 2x in 10 sec(bleef ook vooral in de rijke stand hangen). CO was toen wel goed.
stationair liep ie niet echt lekker en onbelast op toeren begon de motor te pruttelen, zakte in toeren, komt dan weer bij en begint weer te pruttelen en zakken.. gasklep basisstand ingeleerd met vag-com. stationair, op toeren en de lambda was ook weer goed (volgens 4-gas, lambda zelfde werking als hiervoor...
nu twijfel ik.. volgens mij heb ik eerst de gasklep in nulpositie ingeleerd en daarna lambda gemeten, maargoed.
nadat ik de gasklep had ingeleerd ging het CO ineens omhoog. omdat de gasklep positie sensor er af is geweest dacht ik dat deze dan te ver zou staan en de ECU meer gaat inspuiten. terug gesteld. weer ingeleerd. en het CO + Lambda waren goed (op 4gas)
nu een weekje later heb ik m'n rotte einddemper ook maar eens vervangen door nog een middendemper. en daarna nog eens voor de zekerheid CO gemeten. en ja hoor... weer veels te hoog...
KVS temp sensor is goed, spanning ook, inlaatspruitstuk verwarming ook, maar lijkt me nutteloos bij lambda regeling/warme motor (deze stekker is wel een tijdje los geweest)
ik kan me weinig bedenken wat het nog kan zijn. of de computer is defect, maar lijkt me stug. of omdat m'n vorige einddemper zo slecht was en ik hem daarop heb afgesteld, de waardes nu weer anders zijn omdat het uitlaat systeem weer in orde is?
te veel CO is toch te veel brandstof? zit dan wel wat in als de vorige demper lucht mee trok. maar dan zou lambda toch weer rijk moeten aangeven :S
ik weet het niet meer..
please help!
via de search ben ik hier terecht gekomen maar aangezien de laatste reactie in april is geweest maak ik maar een nieuwe topic..
http://www.polo86c.nl/smf/index.php/topic,5211.0.htmlik heb geen last van een verzuipende motor, maar 't scheelt niet veel volgens mij.
toen ik laatst voor het afstellen v/d gaskleppositiometer het gasklephuis heb ingeleerd trok het aavtje ook ongekend. ik bleef maar lachen
.