Auteur Topic: AAV te hoog CO  (gelezen 2069 keer)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: AAV te hoog CO
« Reactie #15 Gepost op: do, 31 jul 2008, 22:43:02 »
en als je de lamda stekker trekt ?

 we slaan nu theoretisch gekeuvel over en gaan uitsluiten  -ja-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: AAV te hoog CO
« Reactie #16 Gepost op: do, 31 jul 2008, 22:55:32 »
durf het niet meer met zekerheid te zeggen, ondertussen al zoveel geprobeert. weet wel dat toen ik hem de eerste keer na het inleren v/d gasklep, toen de lambda nog iets pendelde en hij ineens wat pktjes meer had. heb ik de lambda stekker nog losgetrokken omdat 't in de tank te merken was, hierna is deze weer wat zuiniger gaan rijden.

nu schiet me ineens te binnen. ik heb al eens een 205je gehad met dezelfde injector/gasklephuis. ik weet alleen niet meer wat het probleem precies was. denk haast te hoog co. maar toen hebben we van een andere 205 de luchttemperatuursensor omgewisseld en toen kwam ie wel weer door de apk. die 205 staat nog op het werk dus morgen eens uitproberen..

zal ook eens de gasklep in nullast op weerstand meten en kijken of het overeen komt met de standaard waarden, als deze niet klopt moet ik hem zowiezo weer opnieuw afstellen/inleren
« Laatst bewerkt op: do, 31 jul 2008, 23:36:46 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: AAV te hoog CO
« Reactie #17 Gepost op: vr, 01 aug 2008, 06:58:54 »
en anders eens zachtjes met luchtspuit tegen je hitte oogje blazen op je injector huis
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: AAV te hoog CO
« Reactie #18 Gepost op: vr, 01 aug 2008, 12:52:34 »
dan daalt het co, heb er een andere inlaatluchttempsensor opgezet maar geen effect. reargeert wel wat directer
gaskleppositiesensor waarde gemeten en die staat wel goed dus die afstelling moet goed zijn.
het co is wel een stuk lager met de deksel van het luchtfilterhuis er af, maar als nog veels te hoog.
zag een aantal scheurtjes in de poreuse carterontluchting, flink ingetaped, maar ook geen effect..
dadelijk maar eens complete gasklephuis omwisselen, zal ook wel niks helpen  -boehoe-
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: AAV te hoog CO
« Reactie #19 Gepost op: vr, 01 aug 2008, 17:33:36 »
op problemcar/amtforum staat een bericht van iemand met een golfje 1.6 met het zelfde probleem. bleek uiteindelijk het ontstekingsmoduul/bobine te zijn. morgen maar eens vervangen. computer vv, geen effect, gasklephuis vv ook geen effect. zit nog maar 1 ding op,... moduul
hoor net van iemand die ooit ook zo'n polo heeft gehad, zelfde probleem, tientallen garages afgeweest en bleek uiteindelijk ook dat ding te zijn...
nou dat zijn er al 2, ik hoop dat ik nummer 3 ben :D
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: AAV te hoog CO
« Reactie #20 Gepost op: vr, 01 aug 2008, 19:48:09 »
Ik help het je hope.. maar vaag is het wel.

Ach: Ik kan mij Mark z'n 2f nog herinneren: Ook zo'n AAV ding met zo af en toe de vaagste kuren.. en de rest van de tijd als een zonnetje..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: AAV te hoog CO
« Reactie #21 Gepost op: za, 02 aug 2008, 13:40:01 »
na und ?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: AAV te hoog CO
« Reactie #22 Gepost op: za, 02 aug 2008, 22:11:35 »
nou ik heb het voor elkaar, maar dat heb ik vaker gedacht.
lambda blijft nogsteeds op 1, maar het CO en lambda waarde aan de 4-gas is wel ok, heb complete gasklephuis vervangen, zat ik aan de 0,5% op toeren, luchtfilter er uit gegooid.. co = prima :)
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: AAV te hoog CO
« Reactie #23 Gepost op: zo, 03 aug 2008, 16:02:07 »
dus je gloeidraadje was stuk (lees lucht temp meter )
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: AAV te hoog CO
« Reactie #24 Gepost op: zo, 03 aug 2008, 21:21:30 »
nou nee, want die had ik eerst ipv het complete huis vervangen, 1 torx boutje. en dat hielp niet
ik denk dat de injector gewoon vervuilt is en open blijft staan. wat je wel niet betaald voor die rotzooi aan de pomp, heb er 2 filters op zitten, gewoon orgineel, en dan ook nog voor de injector bij het blok een leiding filter, dat ding wordt heel snel smerig. of beter gezegt, en alsnog vervuilde injector :)
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: AAV te hoog CO
« Reactie #25 Gepost op: zo, 03 aug 2008, 21:28:07 »
das best wel natte plasser dan
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: AAV te hoog CO
« Reactie #26 Gepost op: ma, 04 aug 2008, 11:58:18 »
Tja,. injectoren zijn gevoelig ( want zeer fijne mechanica ) én elke druppel benzine komt door dat pis-klein openingetje..
Daarbij verdampt er natuurlijk nog het een en ander, waardoor je aanslag krijgt, welke nogmaal gewoon door alle filters heen stroomt..
Waarschijnlijk gewoon een stukje van een Dinosaurus in je injector! :)

Desondanks: Top dat ie het weer prima doet!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: AAV te hoog CO
« Reactie #27 Gepost op: ma, 04 aug 2008, 18:01:04 »
het zit me allemaal niet mee met de keuring :) na het monteren (en natuurlijk sporing afstellen) van het verlagingssetje heb ik ineens 2 kapotte wiellagers (voor). het is me de eerste 2 dagen niet opgevallen (omdat ik alleen maar op m'n nieuwe sound lette :D). lager heb ik gewoon knoepels vast gezet zoals normaal. heb als eens meegemaakt dat ze zijn losgelopen, kreeg ik nogal joelend geluid bij afremmen op motor. na vastdraaien hoorde ik niks meer.

ik denkt dat ze langzaam kapot zijn gelopen door verkeerde ET(en toen een keertje losgelopen, maar had weinig te leiden). en nu ik hem nog wat lager heb het nu meer belast wordt en nu ineens meer belast wordt. het lijkt me nogal vreemd dat er iets mis is gegaan met de- en monteren. maargoed. 25 euro 2 nieuwe lagers :D nog ff wachten en dan kan ie gekeurd worden... foei foei foei. het ene probleem opgelost. komt het ander teboven :(
« Laatst bewerkt op: ma, 04 aug 2008, 18:04:50 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: AAV te hoog CO
« Reactie #28 Gepost op: ma, 04 aug 2008, 20:57:34 »
Ik heb sinds kort ook een joelend lager rechtsvoor.. maar nu nog alleen als ik linksaf stuur...  Waarschijnlijk doordat ik ongeveer 500 km gereden heb met verkeerde sporing ( fix verkeerd: was niet / amper mee te rijden )
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: AAV te hoog CO
« Reactie #29 Gepost op: ma, 04 aug 2008, 22:00:41 »
was er ook niet zo blij mee toen het gejoel in de bocht naar links en rechts erger werdt :(
ik heb wel duizenden km met verkeerde sporing(door gebroken veer) en ook nog eens een stuiterbak (verlaagd met orgi dempers) gereden. nu snap ik ook waarom het zo snel kapot gaat. die veren zo extreem veel, een normale veer heeft nog minder te lijden. vind het dan ook niet gek dat ze moe worden.
vind het alleen wel vreemd dat het zo ineens gebeurt is. de lagers kunnen toch niet te vast zitten? heb de naaf geblokkeerd en met een kruissleutel van ongeveer armlengte ding vast gezet. weet zo 1.2.3. geen aanhaalmoment, maar zal toch wel rond de 200Nm zitten denk ik

ff gesearcht en zie dat het 210Nm is, aardig in de buurt :)
« Laatst bewerkt op: ma, 04 aug 2008, 22:02:35 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen