Het Polo86c Register

Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: rens*g40 op zo, 10 jan 2010, 07:07:39

Titel: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: rens*g40 op zo, 10 jan 2010, 07:07:39
Hallo,

k he een polo G40 en wil hier wat leuks van mken, zat te denken om er een Vr6blok in te hangen.
Kan iemand mij vertellen wat hier allemaal bij komt kijken, wat past er wel en wat niet?

Alvast bedankt, Gr. rens
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: Der Ghopmeister op zo, 10 jan 2010, 09:12:41
 -welkom-voorstellen doe je hier (http://www.steilheck.nl/smf/index.php/board,29.0.html)
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: Sjon op zo, 10 jan 2010, 09:48:01
Zoekterm bigblock
Voor op straat en bochtencircuit => niet doen.
Only sprint => doe je ding
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: coupe92 op zo, 10 jan 2010, 10:11:40
-welkom-voorstellen doe je hier (http://www.steilheck.nl/smf/index.php/board,29.0.html)
-welkom-
Erg leuk........
Kijk maar eens op youtube op polo turbo
Hier zie je wat er goed en wat er goed fout kan gaan.... -boehoe-
Suc6 -klus-                               
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: martijn op zo, 10 jan 2010, 10:27:55
Zoekterm bigblock
Voor op straat en bochtencircuit => niet doen.
Only sprint => doe je ding

sprinten met een polo VR6 is ook niet aan te raden. Het geld dat je kwijt bent aan een VR6 motor in het kleine koetsje te bouwen had je beter uit kunnen geven aan een (al standaard) snelle BMW of een 4wiel aandrijver.
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: Der Ghopmeister op zo, 10 jan 2010, 10:49:50
Polo 86c VR6 Turbo Allrad (http://www.youtube.com/watch?v=oJ26ME2z9Vw)

Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: martijn op zo, 10 jan 2010, 10:53:44
ik zie geloof ik alleen 2 polo koplampen...  :)  -klus-

wat een torquesteer heeft dat apparaat, niet te zuinig..
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: Marjolijn op zo, 10 jan 2010, 10:54:05
Tering past dat fysiek echt? Het vr6 blok uit de Passat staat er bij ons naast, dat is echt monsterlijk groot. Ik kan me bijna niet voorstellen dat dat past?  -gert-

Misschien leuk als middenmotor project  :)
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: Der Ghopmeister op zo, 10 jan 2010, 11:09:12
(http://img185.imageshack.us/img185/3091/11oj6.jpg)

past wel....
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: richard-polo op zo, 10 jan 2010, 11:32:51
Alles past als er maar word gelast :)

vr6 motors zijn gewoon niet goed! {de opbouw is verkeerd} worden tijdens de sprint veel te heeet op benzine. dat gaat er dus mis met de motor..
een 16v T of 20vT heeft net zoveel dan al niet meer pk,s en word niet zo heet -naughty-
op g-lader forum staat een hoop daarover..
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: Steilheck op zo, 10 jan 2010, 12:02:57
Is een POLO G40 niet leuk?  -dunno-
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: Der Ghopmeister op zo, 10 jan 2010, 12:09:46
Is een POLO G40 niet leuk?  -dunno-

 withstupid
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: richard-polo op zo, 10 jan 2010, 12:37:41
als je dat gewend bent is dat indd niet meer leuk -nana-
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: vwinfo op zo, 10 jan 2010, 12:40:57
(http://img185.imageshack.us/img185/3091/11oj6.jpg)
Dit ding ziet er geweldig uit..!!   
 -wanker- -wanker- -wanker-

Het werd mij afgeraden niet te doen .. ivm een golf 3 front dat er dan opmoet..

 -welkom- Trouwens
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: Sieperman op zo, 10 jan 2010, 13:04:13

Het werd mij afgeraden niet te doen .. ivm een golf 3 front dat er dan opmoet..

 -welkom- Trouwens

Dus je hebt nu een 86c VR6 staan?  -nana-
http://www.youtube.com/watch?v=yi74wZmyj2A&feature=related (http://www.youtube.com/watch?v=yi74wZmyj2A&feature=related)

een achtcilinder past dus ook ??
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: richard-polo op zo, 10 jan 2010, 13:26:17
(http://www.vwaudiscene.de/tcswerke/motorraeme/polomotor04.jpg)
(http://img214.imageshack.us/img214/2135/2326451xv.jpg) front verzaagd!!
(http://forum.polomagazin.de/attachment.php?attachmentid=3445)



Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: heuvel op zo, 10 jan 2010, 15:22:39
@vwinfo..

over dat golf 3 front..was als grap bedoelt..dat het erin wil en past is ee nding wat zeker is..
maar er moet zoveel aangepast worden..dat je ook aan de koets moet gaan werken..
dit is zeg maar kort gezegd niet een klus die je in een week klaart..

je moet hierbij dus denken dat je de motorsteunen zelf moet maken..de andrijfassen..je moet er een subframe onderhebben..
vanwege het feit dat de koets anders scheurt..

brandstof systeem moet naar hogere druk..dus andere pomp.
uitlaat systeem moet aangepast worden naar 63.5mm(dus zelf bouw vanaf het spruitstuk.

remmen moeten groter, en veering moet aangepast worden aangezien er meer gewicht in de neus ligt.
dan moet je nog de kabelboom aanpassen..

dit soort klussen zijn zelf het goedkoopste te doen...maar dan nog ben je veel geld en tijd kwijt..
als je dit door een bedrijf laat doen..incl aanlevering van de motor..moet je toch denken aan een bedrag rond een 10.000euro..

wij hebben op de zaak wel eens van dat soort klussen..en zitten al gauw op zo'n bedrag..

wil je wat leuks maken van je g40..koop dan een turbo kit pas klaar..
dit is monteren en rijden..vooreen aankoop bedrag zo rond de 1600,-euro..ex montage kosten..

hierdoor wordt de g40 zeker een groot stuk leuker..en heb je de slijtage niet van de lader..
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: richard-polo op zo, 10 jan 2010, 15:42:21
{remmen moeten groter, en veering moet aangepast worden aangezien er meer gewicht in de neus ligt.
dan moet je nog de kabelboom aanpassen..}

Dit moet allemaal van een vr6 over gezet worden! de schotel waar de voorpoot in komt onder de kap moet ook verlast worden naar golf3 ;) anders past het 1 en ander niet van de vr6..

Dit is niet te vergelijken met een vr6 in golf1 want een polo heeft een hele andere koets bouw.
de vr6 turbo van youtube staat op material-mord.de die was niet klaar in 1 week -klus-
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: rens*g40 op zo, 10 jan 2010, 16:11:08
Oke, bedank voor jullie reacties.

Denk dat hetd an idd gewoon een turbo op zet.

Nu heb ik nog een vraag, mijn auto rijd als ik rustig rij gewoon goed, maar zodra ik 1x vol gas gegeven heb is het drama.
Wat zou dit kunnen zijn, er zitten nieuwe bougies in en kabels.

Alvast bedankt, en ik ga me even voorstellen;)
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: vwinfo op zo, 10 jan 2010, 16:42:56
@vwinfo..

over dat golf 3 front..was als grap bedoelt..dat het erin wil en past is ee nding wat zeker is..
maar er moet zoveel aangepast worden..dat je ook aan de koets moet gaan werken..
dit is zeg maar kort gezegd niet een klus die je in een week klaart..
Haha.. oke dacht al na deze foto's te zien -thumbsup-
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: Serge op zo, 17 jan 2010, 01:04:50
het kan nog gekker in een lupo en dat is ook al zo beroerd krap qua motorruimte  (http://www.youtube.com/watch?v=f7o88PMGFSw&feature=fvw)
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: vw4all op vr, 22 jan 2010, 23:09:15
Voor een VR6 in een polo moet je eens kijken bij Salzmann.

Persoonlijk raad ik je aan de G40 te upgrade ipv zo'n ombouw.
Ik ben gestart met een 1.8 G60 in een polo 2 maar ben na 3 jaar gestopt.

Er komt erg veel slijp en laswerk aan te pas en enorm veel frustraties.

Wanneer je de G40 een diesel krukas geeft en oversized zuigers, zit je 1500 cc.
Doe daar een K04 S turbo bij met een chip op maat en een groep A systeem kom je ruim over de 200 pk uit. -naughty-
EN, je weegt 100kg minder dan met een 174 pk vr6 in het vooronder..

Ben benieuwd wat je uiteindelijk gaat verbouwen..

Olav
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: Pierre op vr, 22 jan 2010, 23:13:45
wow   tis echt lego dus  :)
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: Serge op vr, 22 jan 2010, 23:24:37
alleen zul je dan boring 77,3 moeten nemen en dan heb je akelig dunne cylinderwanden
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: Sander Beer op za, 23 jan 2010, 19:24:33
als je dan echt iets extreems wil probeer dit dan(is van een engels forum), is in een v8 in een 6n

http://i279.photobucket.com/albums/kk153/Mattyja/V8polo1.jpg

http://i279.photobucket.com/albums/kk153/Mattyja/V8polo2.jpg

http://i279.photobucket.com/albums/kk153/Mattyja/polo8.jpg
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: Sieperman op za, 23 jan 2010, 20:08:13
Maar daar mag ook "bijna" alles en daarbij komt dat ze ook nog een beetje -gert- "koekoek" zijn.
Ze knopen ze ook in mini's en je kunt bij wijze van spreken een kenteken op je tuinhuisje krijgen.
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: Janne op wo, 26 jan 2011, 14:05:20
http://www.youtube.com/watch?v=oB77YFeGla0

V8 past maar daar houd het wel mee op :)
Mooi is anders
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: Dennis op wo, 26 jan 2011, 15:06:20
Oke, bedank voor jullie reacties.

Denk dat hetd an idd gewoon een turbo op zet.

Nu heb ik nog een vraag, mijn auto rijd als ik rustig rij gewoon goed, maar zodra ik 1x vol gas gegeven heb is het drama.
Wat zou dit kunnen zijn, er zitten nieuwe bougies in en kabels.

Alvast bedankt, en ik ga me even voorstellen;)

Wat versta jij onder drama?
Klinkt als noodloop: lopend uitlezen op foutcodes / meetwaarden.
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: martijn op wo, 26 jan 2011, 15:30:58
Zou Rens al een jaar zitten te wachten op antwoord  -dunno-  :)
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: Dennis op wo, 26 jan 2011, 18:35:11
Duhhh..
Vond het al vreemd dat ik het topic niet kende.
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: Martin op wo, 26 jan 2011, 18:48:40
Wauw, een vr6 in een 86c! -naughty-

Kom je aanrijden in Nunspeet met je dikke V6 sound, NIEMAND die het begrijpt. :)
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: RoelG op wo, 26 jan 2011, 20:24:55
tsss....een lid van het forum die een VR6 in zijn polo heeft gebouwd en dat heeft kunnen geheimhouden en er geen projecttopic over heeft aangemaakt...  -gert-  Dat wil ik zien

 :) -nana-
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: Serge op do, 27 jan 2011, 12:35:40
vr6 in een 86c , ik doe maar 1 ding bij de bochten  -uitlachen-
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: Martin op zo, 30 jan 2011, 18:53:26
http://www.youtube.com/watch?v=_ttbblvUdA0

Denk dat deze wel de hoek om wil. -naughty-

http://www.youtube.com/watch?v=IIqM8dy1Yg0&feature=BF&list=ULnnxug3-3f9k&index=1

http://www.youtube.com/watch?v=-yY72d3ov6M&feature=mfu_in_order&list=UL

Of dit ook niet onaardig.

http://www.youtube.com/watch?v=db2y2FsiZeo

Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: polo 3 op do, 24 mrt 2011, 18:32:56
Is er eigenlijk nergens een fatsoenlijke project pagina waar ze een 86c naar een vr6 ombouwen met foto's?
Zie tot nu toe eigenlijk alleen maar slechte gefilmde filmpjes van polo's met te brede wielbakken en ver uitstekende wielen rondom.
Neem aan dat je zoiets ook netjes in kan bouwen, en de wielen niet 20 cm uit steken....

Arno
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: Martin op do, 24 mrt 2011, 18:55:41
Misshien maakt het volgende stukje text wat duidelijk...

Citaat
VR6 im Polo

 

Hallo @ all,

 

möchte mich auch wenigstens 1mal zu diesem leidigen Thema äußern.

 

Die Geschichte die mir zu diesem Thema einfällt ist etwas lang, da reichen die 30000 Zeichen nicht. Ich fasse also mal so zusammen:

Man nehme einen wunderschönen Polo 1 und schlachte ihn aus. Dann nimmt man einen Golf 3 VR6 und shclachtet ihn ebenfalls komplett.

Man nimmt den schönen Motor und es war nur ein 2,8l lästt ihn für 4000 Euro tunen.

Während seiner Abwesenheit baut man den ganzen 1er Polo um (Gewindefahrwerk, größere Radläufe, andere Achsen Hilfsrahmen im Motorraum, ausschneiden der Innenradhäuser, anpassen eines Golf 3 Amaturenbrettes, usw.)

Der Motor kommt zurück und soll implantiert werden, doch siehe da er passt in den kleinen motorraum des 1er Polos nicht rein, aber in einem 2er Polo hat man es schon gesehen.

Die 1er Karosse wird also umgebaut verkauft und eine 2er Karosse angeschafft.

Bessere Idee: ertsmal den Antireb anpassen!

Einige Quadratmeter Blech, ein Hilfsrahmen, einige Meter Kabel, einige Spezialteile, einige Arbeitsstunden und reichlich Euros später ist das Werk vollbracht und der Motor läuft.

Für großartige Probefahrten ist keine Zeit da ja bald das erste treffen ansteht.

Alles wieder auseinander und den Wagen zum Lackierer.

3000 Euro später erstrahlt der Polo in edlem Flip-Flop.

Alles wieder rein. Die erste Probefahrt. Der Polo rennt wie Sau, nicht einmal Traktionsprobleme (kein Wunder bei dem Zusatzgewicht auf der Antriebsachse.

Erste Vollbremsung auf Firmengelände:

Das Heck ist zu leicht und bricht vollkommen aus, schöner Dreher ca. 1000° und das bei grad mal 120km/h.

Wie bekommen wir bloß Gewicht auf die Hinterachse?

BLEI! DIE IDEE! Am besten in die Reserveradmulde!

Super nur wurde die ja wegen dem Mittelauspuff entfernt.

Also Auspuff wieder in Serienposition, flexen und schweißen an der frisch lackierten Karosse, Reserveradmulde halb voll blei.

2. Fahrversuch: Immer noch zu leicht auf dem Heck.

Reserveradmulde voll Blei (ca. 300kg)

3. Fahrversuch: Nicht stabile aber akzeptable Straßenlage.

AUF ZUM TÜV! Lob für den gewagten Umbau und die saubere Verarbeitung. KRITIK: Gesamtgewicht des Fahrzeugs überschritten! FAZIT: KEIN TÜV DA AUFLASTUNG NICHT MÖGLICH!

OK, Auf zum Treffen mit roter Nummer!

Nach ca. 50km mal sehen was in dem Polo steckt! Mit Schwung in Richtung Kurve, etwas überheblich, gebremst im Kurvenscheitelpunkt, Abflug, 3-fache Rolle, Totalschaden, Motor platt.

 

Damit hat mein Kumpel seinen Traum von Polo und seinen Bausparvertrag getötet.

 

UNSER FAZIT: SOLLS EIN GROßER MOTOR SEIN, ACHTE AUFS GEWICHT GAR FEIN!!!

 

Meine persönliche Erfahrung sagt also, dass der VR6 zwar passt aber im Polo unfahrbar ist.

Ich denke die Grenze sollten 1,8l Hubraum darstellen und wer mehr will sollte sich lieber ein größeres Auto kaufen.

 

Noch ein kurzes Kommentar zu dem Polo 1,8 20V:

Ich erweise dir für diesen umbau meinen vollen Respekt und wünsche dir stets gute Fahrt! Find es echt super Klasse dass es noch Leute wie dich gibt die ein Projekt durchziehen und es von vorn herein der Öffentlichkeit zur Verfügung stellen.

MFG Speedy

http://www.motor-talk.de/forum/vr6-turbomotor-im-polo-86c-t845885.html

 -imstupid-
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: polo 3 op do, 24 mrt 2011, 19:01:36
hij had het dus in een polo  1 gemeubeld.
En toen was de achterkant veel te licht en niet fatsoenlijk mee te rijden....
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: Martin op do, 24 mrt 2011, 20:00:11
Nee die 1 heeft nooit gereden, die 2 wel. Vond het gewoon een mooi verhaal, vandaar. ;)

Echte project topics van een VR6 in een polo ken ik ook niet helaas.
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: patrick86c op do, 24 mrt 2011, 20:16:29
zo zie je maar weer dat de 1.6 smallblock het veiligste is voor een 86C.
Die jongens die wel met een vr6 rijden,die doen alleen maar langstrekken in Berlijn enzo.
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: Bas op do, 24 mrt 2011, 20:52:26
in deze (http://www.youtube.com/watch?v=REoT4qB4CkQ) zit volgens hun site sinds dit jaar een 3,1L 6 cilinder met turbo

Rechtuit gaan lijkt al een probleem   -sturen-


Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: Serge op do, 24 mrt 2011, 21:02:49
hard recht door, kan iedereen met een baksteen op het gaspendaal  :)
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: polo 3 op do, 24 mrt 2011, 21:09:16
Vraag me toch af waar t dan mis moet gaan.
Als je het subframe en de voorvering/poten overzet van de vr6.
En bepaalde dingen naar achteren plaatst om achter wat gewicht op de achteras te krijgen..
Dan zou je toch wat meer stabiliteit moeten krijgen.
En anders wat meer negatieve wielvlucht achter....?

Die bak weegt trouwens wel aardig wat, dat is niet normaal.
Heb zelf een rode corrado vr6 gehad, en heb het blok er toen uitgetakeld voor de ketting revisie.
Dat blok is vrij compact, en bouw je zo uit.
Maar een vr6 blok met een atv? bak zal niet passen, en laat staan dat het heel blijft.
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: Serge op do, 24 mrt 2011, 21:16:32
gezien hoe een big blokin een golf hangt is deze hoek dermate ruk voor een polo dat er meer gewicht voor je voorwielen komt .en als je dat dus net als uit het topic van de duitser moet compenseren door je reserve wielbak vol met lood te plempen (het bakje is gauw een 20 liter  maal 11,35kg de liter)zit je dus aan het gewicht voor een golfje 3 waar dus een vr6 beter in past .en bij die polo was de wegligging dus nog steeds ruk ondanks het lood .

echt je kunt beter een 1.6 smallblock pakken en hier een g60 lader op knopen en deze tot de max opvoeren .
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: polo 3 op do, 24 mrt 2011, 21:20:51
maar die maakt niet het geluid wat een vr6 doet  -naughty-
Niet dat ik het in ga bouwen,maar het zou toch te doen moeten zijn..
Heb al genoeg rare creaties gezien, en die reden ook goed/normaal.
Ookal zit het in een klein chassis een fatsoenlijke wegligging lijkt me niet onhaalbaar..
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: Serge op do, 24 mrt 2011, 21:25:50
geluid van een vr6 komt door de absurde foute constructie van die motor 3 korte inlaat trajecten versus 3 lange en dat idem voor de uitlaat . tevens staan de zuigers scheef tov de cylinderkop waardoor lineaire krachten van ontbranding naar kop en zuiger niet optimaal afgegeven worden (was een vr6 nou hemisferisch dan zou het prima kunnen )

eigenlijk is een vr6 een thaise transeksueel in het donker die verschrikkelijk geil kan kreunen , je denkt er leuk mee te kunnen stoeien tot je ze echt aan de ballen voelt en dan voel je je zwaar genaaid  :)
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: Bas op do, 24 mrt 2011, 21:28:20
eigenlijk is een vr6 een thaise transeksueel in het donker die verschrikkelijk geil kan kreunen , je denkt er leuk mee te kunnen stoeien tot je ze echt aan de ballen voelt en dan voel je je zwaar genaaid  :)

Je kunt zo een tegeltjes-fabriek beginnen   :) -thumbsup-
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: Martin op do, 24 mrt 2011, 21:35:05
Ik zou nog altijd een keer een golfje 2 om willen bouwen naar VR6, echt een top combinatie. -love-
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: Serge op do, 24 mrt 2011, 21:39:59
en daar heb ik er ook al legio van gezien en zelfs al 1 van mee gebouwd .zou dan wel een g60 koets nemen ivm abs en torsie stijfheid (en evt voor de keuring ivm motorvermoegen )midden tunnel van een g60 is hoger waardoor er een stijvere tunnel ontstaat . tevens een golf 3 vr6 wrak er bij kopen . alles letterlijkover zetten in je g60 koets tot aan de ophanging aan toe en de originele uitlaat .dan rdw keuren en daarna pas echt leuk beginnen .
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: polo 3 op do, 24 mrt 2011, 21:44:34
Tegenwoordig krijg je een vr6 blok stukken makkelijker op kenteken in een golf 2.
De golfjes 2 op kenteken met een vr6 zijn daardoor ook flink in prijs gezakt..
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: jellehier op do, 24 mrt 2011, 22:02:01
inderdaad, niet alleen golf 2. Alles is wat dat betreft makkelijker.

@serge het grootste verschil bij een g60 kas is nog wel de gekitte voor ruit. Dat merk je ook enorm in de stijfheid.
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: Serge op do, 24 mrt 2011, 22:03:38
zal allemaal best ,maar zelfs een vr6 in een golf2 is dodelijk .een golf 2 heeft al een dweilerig weggedrag ondanks dat je hem zult verlagen en verstevigen .daarom is die abs zo noodzakelijk ,dan kun je hem nog een beetje recht houden met het stuur terwijl je het paniek pendaal tot aan de bumper intrapt .
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: Der Ghopmeister op do, 24 mrt 2011, 22:09:22
inderdaad, niet alleen golf 2. Alles is wat dat betreft makkelijker.

@serge het grootste verschil bij een g60 kas is nog wel de gekitte voor ruit. Dat merk je ook enorm in de stijfheid.

Die kun je ook in een normale mk2 plaatsen
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: Serge op do, 24 mrt 2011, 22:10:26
jups
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: Gekke Gerrit op do, 24 mrt 2011, 22:11:41
Pfff, ik lees maar over Golf 2 (G60, Millenium en zo), het lijkt hier zo langzamerhand wel het Volksforum... En dat terwijl de Golf 2 gewoon een Kadett van VW is?! -gert-
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: polo 3 op do, 24 mrt 2011, 22:13:00
inderdaad, niet alleen golf 2. Alles is wat dat betreft makkelijker.

@serge het grootste verschil bij een g60 kas is nog wel de gekitte voor ruit. Dat merk je ook enorm in de stijfheid.

(http://www.kuldipsingh.net/catalog/catalog/images/BISON%20UNIVERSEEL%20VOEGKIT.JPG)
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: Martin op do, 24 mrt 2011, 22:29:13
Niet zo eenkennig Gerrit -nana-

Een polo is ook maar gewoon een Corsa van VW.  :)
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: Serge op do, 24 mrt 2011, 22:32:42
Pfff, ik lees maar over Golf 2 (G60, Millenium en zo), het lijkt hier zo langzamerhand wel het Volksforum... En dat terwijl de Golf 2 gewoon een Kadett van VW is?! -gert-
volksforum ,ga je mond spoelen met thinner , daar los je tenminste het meeste plastic mee op wat daar rondhangt  :)
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: Gekke Gerrit op do, 24 mrt 2011, 22:34:20
Ben niet eenkennig, hoor, ben alleen gewoon geen fan van de logge Golf 2...
Corsa A rijdt ook veel geiniger dan een Kadett E. Heb ooit ook nog een tijdje rondgescheurd in een echte Kadett City (Polo-formaat/gewicht met achterwielaandrijving  -naughty-)
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: richard-polo op do, 24 mrt 2011, 22:42:33
Ben niet eenkennig, hoor, ben alleen gewoon geen fan van de logge Golf 2...

gebeurd niet vaak dat ik het eens ben met je maar  -thumbsup-
enigste golf die ik leuk vind is de golf MK1 voor de rest polo for altijd :)
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: Gekke Gerrit op do, 24 mrt 2011, 22:53:46
Ben bang dat je het vaker met me eens bent dan je denkt, Richard, ik geef het alleen niet altijd toe... -nana-
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: Gerard op do, 24 mrt 2011, 22:56:53
Zo log is een golf nou ook weer niet, men 1300 weegt maar 90kg meer dan men ex-sedan!
Als mis ik men sedan wel, vooral het 'kart gevoel'.  :)
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: jellehier op vr, 25 mrt 2011, 07:00:06
ik rij na een uitstap naar gti en g60 toch ook weer polo.....

er rijd gewoon eigenlijk niets leuker dan polo0

ik moet gewoon altijd lachen als ik een rondje om ga met de polo

dat was met de golf wel anders

de g60 was een stuk langzamer met zn 205 pk dan mn 55 pk polo (over de postbank
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: Serge op vr, 25 mrt 2011, 07:12:50
een golf is en blijft een dweil zolang er een big blok in het vooronder hangt
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: Martin op vr, 25 mrt 2011, 07:35:24
Ik had anders altijd veel plezier met mijn platgeslagen golf 1 met big-block... -sturen-

http://www.youtube.com/watch?v=j8Tpep7c_6U&feature=related

Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: Serge op vr, 25 mrt 2011, 08:13:06
laat ik het zo zeggen een golf2 tot en met 4 is en blijft een dweil
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: patrick86c op vr, 25 mrt 2011, 08:21:30
gebeurd niet vaak dat ik het eens ben met je maar  -thumbsup-
enigste golf die ik leuk vind is de golf MK1 voor de rest polo for altijd :)
Wel een cabrio,dat blijft voor mij de mooiste.maar een normale golf 1 is ook wel cool.
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: richard-polo op zo, 27 mrt 2011, 11:59:33
(http://www.polotreff.de/guestcar/upload//24/94/c1/cf630b3347e4d546937b33e7f946a526e0_1_large.jpg?4d8f097705b7f)
(http://www.polotreff.de/guestcar/upload//24/94/c1/cf630b3347e4d546937b33e7f946a526e0_3_large.jpg)
(http://www.polotreff.de/guestcar/upload//24/94/c1/cf630b3347e4d546937b33e7f946a526e0_4_large.jpg)
(http://www.polotreff.de/guestcar/upload//24/94/c1/cf630b3347e4d546937b33e7f946a526e0_5_large.jpg)
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: Lewis-coupe op vr, 11 jan 2013, 18:34:21
polo met vr12  {2mal vr6 erin}
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/plo.jpg)
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/polo_v12.jpg)
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/vr6.jpg)

vond ik toevallig...
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: patrick86c op vr, 11 jan 2013, 18:56:14
Deze zal wel voor de 1/4 mijl gebouwd worden. -naughty-
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: Lewis-coupe op ma, 26 aug 2013, 13:42:03
(http://i1279.photobucket.com/albums/y523/richard-polo/vr6_zpsdca918e9.jpg)
(http://i1279.photobucket.com/albums/y523/richard-polo/vr61_zpsd22db49b.jpg)
(http://i1279.photobucket.com/albums/y523/richard-polo/vr62_zpsf0f049f0.jpg)
(http://i1279.photobucket.com/albums/y523/richard-polo/vr63_zps355f11d7.jpg)
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: martijn op zo, 01 sep 2013, 09:04:10
 -dj- ziet er wel heel passend uit -klus-
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: Lewis-coupe op ma, 02 sep 2013, 16:23:36
kwam een filmpje op facebook voorbij..
http://www.youtube.com/watch?v=7oWGNDGcpF0&feature=youtu.be
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: patrick86c op ma, 02 sep 2013, 17:17:49
Het blijft wel gaaf  :)
Titel: Re: Vr6 blok in Polo G40
Bericht door: Hofstay op ma, 02 sep 2013, 17:54:27
De uitlaatrubbers zetten het ook meteen op een lopen  -uitlachen-