Het Polo86c Register
Algemeen forum => Voorstellen => Topic gestart door: Yukio Langenberg op vr, 05 aug 2011, 23:13:11
-
Goedenavond!
Hierbij wil ik mij voorstellen. Ik ben Yukio Langenberg, 18 jaar en woonachtig in Oud-Sabbinge(omgeving Goes). Ik heb via het VWForum een VW Polo Coupe '86 gekocht, tevens zal ik proberen bij de project pagina een project topic te onderhouden. Ik mag 16 augustus op voor mijn rijbewijs en hoop dan te slagen! Zodat ik deze zomer nog lekker kan touren in mijn autootje! Dit is tevens mijn eerste auto.
Zo kocht ik hem:
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/DSC_0027.jpg)
En zo staat hij er nu bij:
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/DSC_0001.jpg)
en zonder plank/dakdragers:
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/DSC_0020-1.jpg)
Specificaties
Origineel lag er in deze polo een 1.0 MH motor, dit is door een voorgaande eigenaar verbouwd naar 1.3 NZ. Hij is uit september 1986 dus wordt binnenkort belastingvrij!
Hierbij zal ik wat foto's zetten, want ze zeggen altijd iets over fotos en woorden... -gert-
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/DSC_0038.jpg)
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/DSC_0036.jpg)
Setje sportstoelen gekocht op de sloperij, toen ik eigenlijk om een pook ging. (pook ook nog gekocht, achteruitbeveiliging was versleten evenals het veertje)
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/DSC_0002-1.jpg)
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/DSC_0018.jpg)
Kleine To-Do-List
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/DSC_0005.jpg)
Mvg, Yukio.
PS: Kan iemand mij een toelicht geven op De Project pagina, ik las al wel dat dit was voor betalende leden, betalen deze contributie en zo ja hoeveel?
-
-welkom-
-
Hee yukio! toch hier ook maar aangemeld -thumbsup-
info over lidmaatschap kun je hier vinden: http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,4255.0.html
Ik ga morgen naar de sloperij, zal een setje van die hoedenplankkoortjes meenemen voor je, had ik op vwforum ook al gezegt ;)
Welkom hier iig!
-
Leuke polo en welkom, tellerunit komt van een golf 1 cabrio. Geen afwijkingen qua snelheid?
-
Origineel lag er in deze polo een 1.0 MH motor,
MH is 1.3!
Maar welkom en veel -sturen- plezier als je je roze papiertje mocht halen.
-
Welkom.
Vorige eigenaren waren idd actief op vw-fora.
(degene die h'm omgebouwd heeft naar 1.3 zat pch-forum......naam is me ff ontschoten)
Was een 1.0 (sleeptuimelaar GL of hydrostoter HZ)
Daarna heeft een andere eigenaar h'm geel gespoten.
-
-welkom-
-
Bedankt voor alle welkoms reacties!
Mijn excuses, het was een HZ motor! Zou leuk zijn als ik een oud topic over de polo zou kunnen vinden! Ik ga hier eens een poging naar wagen. Het topic van de vorige eigenaresse had ik al gevonden.
Over de afwijking in aangegeven snelheid van de teller kan ik nog niks kwijt, dit zou ik een keer moeten onderzoeken met een tomtom/GPS-app als ik mijn rijbewijs heb.
-
-welkom- Leuke surf kanarie!!
-
Er liggen nu velgjes te wachten op nieuwe banden :D binnenkort maar even bestellen!
Nankang NS-2 155/55/14 heeft iemand hier ervaringen mee?
-
for a start: typ hier (http://www.steilheck.nl/smf/index.php) rechts boven "Nankang" en klik [zoek]
-
Welkom!
Leuk ding zo kanarie geel met zwarte wielen. Surfplankje staat 'm ook wel goed, maar moet je dan niet achter een rode plaat monteren ivm uitsteken? -nana-
-
Vorige eigenaren waren idd actief op vw-fora.
(degene die h'm omgebouwd heeft naar 1.3 zat pch-forum......naam is me ff ontschoten)
De naam Jurian borrelt bij mij naar boven.. Ik weet alleen niet meer zeker of hij nou een steilheck of coupé had. Was in ieder geval een gele 86c met donkerrode 15" wielen..
-
Dat doet bij mij Steilheck met Hella achterlichten borrelen, maar zeker weet ik t ook niet (meer)
-
Jurrian had een gele steilheck met hella eigenbouw achterlichten.
-
Hij is door de vorige eigenaar geel gespoten en die heette geen Jurrian (;
-
as promised, ik heb een setje hoedenplanktouwtjes voor je. pm maar wat je ervoor wilt geven ;)
-
welkom yukio
leuk z`n gele polo
veel plezier ermee -thumbsup-
-
Bedankt voor de leuke reacties! Binnenkort maar eens lid worden van t register/forum, zodat ik een projecttopic kan gaan aanmaken!
Update(je)
Vandaag mijn praktijk examen B gehad en ben geslaagd in 1 keer. -cool-
-
gefeliciteerd met je rijbewijs! Over een weekje ophalen en dan -sturen-? ;)
-
Gefeliciteerd met je rijbewijs en wees er zuinig op,kost toch al een hoop geld. :)
-
Ook gefeliciteerd van mijn kant! -thumbsup-
-
Bedankt allemaal! Ik ga er zeer zuinig op zijn! Nu nog wachten tot volgende week dinsdag, gelukkig heb ik een weekendje lowlands als afleiding :)
-
Gefeliciteerd -thumbsup-
Ik ga ook naar lowlands :) veel plezier, maar dat zal zeker wel lukken denk ik zo -thumbsup-
-
Congratz -thumbsup- -sturen- wees er zuinig mee met je roze pasje
-
Vorige eigenaar was hier ook min of meer actief (http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,7390.0.html)
Welkom overigens!
-
ik meende deze al te kennen.
-
bedankt! Linnie was ook actief op VWForum.nl waar ik hem dan ook van gekocht heb!
-
Een man van zijn woord?! http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,7390.msg235313.html#msg235313
:D
-
Ligt eraan hoe je het bekijkt.. de auto is nog steeds niet "weg" aangezien hij nog steeds ergens rondrijdt :P
En alles heeft een prijs zeggen ze dan ook weer ;)
Anyhoee: hopelijk heeft de nieuwe eigenaar er veel plezier van! :), gefeliciteerd met je rijbewijs idd! nu lekker tuffen
Las op de vorige blz. iets dat je iets vroeg over autobandjes:
Nankang NS-2 155/55/14 heeft iemand hier ervaringen mee?
Wel, over het algemeen zijn Nankangs lekker goedkoop -thumbsup- Kameraad van mij had 15 inch Nankang NS2, was over het algemeen zeer tevreden.. alleen bij regen heb je niet zoveel grip.. het wordt natuurlijk nooit een Michelin, Vredestein of Conti.
Maar ik ga in iedergeval ook Nankangs bestellen zodra ik mijn 14 inch stalen velgjes heb gespoten -thumbsup- -sturen-
-
Een man van zijn woord?! http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,7390.msg235313.html#msg235313
:D
Haha eerder vrouw van haar woord!
Bedankt allen voor de fijne reacties!
Vinkees, ik had al wat reacties gelezen over de grip onder natte omstandigheden. Ik heb mezelf al voorgenomen om onder natte omstandigheden niet al te onrustig te rijden, aangezien ik ook gelezen heb dat je met een verlaagde auto onder natte omstandigheden wel wat op het rijgedrag moet inleveren.
Heel treurig om te melden, maar de polo staat even bij de plaatselijke garage. Hier t verhaal:
Ik ging vandaag een stukje rijden, omdat ik vanochtend mijn rijbewijs opgehaald had. Alles ging goed, tot dat ik na het tanken(al zeker 14km gereden) een rood waarschuwingslampje + zoemer van mijn olie bij vullampje(of oliedruk?). Hierna de auto zo snel mogelijk geparkeerd en even laten afkoelen. Toen heb ik het oliepeil gecheckt (prima tussen de lijnen) en weer een poging tot rijden gedaan. Na ongeveer 400 m weer hetzelfde, weer de auto geparkeerd en wachten op mijn ouders om mij naar de garage te slepen. Bij de garage werd ook niet veel duidelijk behalve dat de oliesensor recent was vervangen. Nu wordt de olie ververst en de sensor vervangen.
Heeft iemand zo'n soort gelijk situatie meegemaakt?
-
Volgens mij werkt dat lampje ook bij te lage remolie -dunno-
-
er zitten 2 oliesensoren op het blok. Als 1 van de 2 is vervangen, kan de andere ook stukgaan he. of de verkeerde waardes gemonteerd. Hij gaat trouwens ook mekkeren bij te weinig remvloeistof ja (of was dat t lampje van de handrem?)
-
Dat is het lampje van de handrem! 100 % zeker, want ik had een x een lekke remcilinder ;) toen dacht ik dat de sensor van de handrem slecht contact maakte.. totdat ik ineens een 2e koppeling erbij had en ik niet meer kon remmen haha
-
Mijn verlaagde sedan staat momenteel op de standaard 155/70 R13 Roadhog (ook budget net als Nankang)..en die auto is 60/40 verlaagd.. en ik moet zeggen valt best mee met de grip die je verliest op nat wegdek.. heb wel eens dat ik met een redelijke gang een rotonde doorga als de weg nog een beetje nat is.. en ja dan begint ie wel een beetje tractie te verliezen haha.. maar over het algemeen heb ik weinig te klagen daarover -thumbsup- maarjah dat is mijn mening.
-
continental heeft ook last van slecht grip op een natte weg, (vooral de 4seasons van ze) Dus budget merk of A merk,soms hebben ze dezelfde (negatieve) eigenschappen.
-
Ik denk dat elke band zijn negatieve punten heeft, ik heb zelfs ergens gelezen dat een bepaald type A-merk band meer aan slijtage leed dan een Nankang band. Ik ga gewoon die Nankangs proberen. Ik heb in de Polo een tellerbak van een Golf 1 cabrio zitten, hier zit geen lampje van de handrem op. Maar hoe kan het dan zijn dat het de handrem is als deze niet aangetrokken is?
-
handremlampje wordt ook gebruikt om een te laag pijl van de remvloeistof aan te geven.
Ja elke band heeft zijn eigen eigenaardigheden, toyos bijvoorbeeld hebben goed grip, maar slijten daarom wel veel sneller dan andere banden.
-
Als ik me nog goed kan heugen,heeft een golf 1 tellerbak geen handremlampje dus die vlieger gaat niet op zoals hier wordt gezegt.
je zal wel de oliedruklampje hebben die lekker zoemt, dus daar maar naar kijken?
-
De olie is ververst, olie filter is vervangen en de oliedruksensor is ook vervangen. Toen ik naar mijn werk reed (a 10 km) niks aan de hand. Toen ik terug wilde rijden, na 100m weer een rood signaal en piepen. Zachtjes (niet meer dan 2000 rpm) naar huis gereden eenmaal in het dorp ging het signaal uit, dus ik een rondje door de polder en tot max. 4000 rpm gereden, nog geen signaal. Vanochtend na 100m van mijn huis, weer een signaal rood en piepen.
Ik denk dat het of het zeefje is in mijn carter wat flink aangekoekt is of dat de oliepomp het aan het begeven is.
(en de ergste situatie zou zijn dat mijn blok stervende is.)
Ik ga zo naar de garage waar ik hem gisteren gebracht heb en vragen of ze de oliedruk kunnen meten en of betere oplossingen hebben.
-
Begin eens met een oliedrukmeter monteren. Dan weet je tenminste of je voldoende druk hebt.
-
De garage heeft de druk gemeten en die was oke. Hierna een rondje gereden a 15km en toen brandde er niks meer. Vanmiddag ook nog flink wat gereden en nog geen signaal, ik denk dat hij last heeft gehad van het lang stilstaan.
-
kan idd zijn dat de olie niet goed rond te krijgen was door t stilstaan. Maar t kan ook zijn dat ze niet de juiste sensor hebben geplaatst. Klopt ook dattie boven de 2000toeren dan gaat mekkeren, maar de lage druk sensor kan kapot zijn (er zitten 2 sensoren in de kop) Reden waarom ie piept is omdat het echt niet gezond is om met een te lage oliedruk te rijden.
-
begin eens met het terug plaaten van je originele tellers,en ga dan eens kijken hij dan nog piept.
-
Morgen wordt de lage druk sensor vervangen en dan kan ik eventueel als het probleem zich nog voor doet de originele tellers er terug in zetten. Vrijdag had ik nog even het signaal en gelijk naar de garage gereden en deze adviseerde mij om gewoon door te rijden aangezien het waarschijnlijk de lage druk sensor is. Sindsdien geen signaal meer gehad en al flink wat km's gereden :)
-
Vaak is het niet zozeer de sensor, als wel de bekabeling die ergens massa maakt...
-
Is niet gewoon de tellerbak+controlelampjes defect?
Bij 1 van mijn vorige polo's ging altijd het koelwater-indicatorlampje branden. In het verleden heb ik toen ook de auto aan de kant gezet en alles nagekeken om de storing te verhelpen. Uiteindelijk bleek gewoon een defect aan de tellerbak te zitten. Unit uitgewisseld voor een andere en klaar!
-
Is niet gewoon de tellerbak+controlelampjes defect?
Bij 1 van mijn vorige polo's ging altijd het koelwater-indicatorlampje branden. In het verleden heb ik toen ook de auto aan de kant gezet en alles nagekeken om de storing te verhelpen. Uiteindelijk bleek gewoon een defect aan de tellerbak te zitten. Unit uitgewisseld voor een andere en klaar!
Daarom zei ik ook al....gewoon de originele terug zetten, dat is al minder werk als een sensor vervangen die mischien niet eens stuk is.
-
de lage druk sensor is toch vervangen, het leek mij niet echt verstandig om deze van buiten ook te smeren (oftewel deze zat onder de olie aan de buitenkant..). Als het probleem zich voor blijft doen, dan zet ik de originele tellers er terug in.
Moet ik nog ergens op letten bij het demonteren en monteren van de tellerbak? Deze zit toch vast met de 2 schroeven en een stekker?
-
Even zoekfunctie gebruiken in de FAQ sectie -thumbsup-
-
2x schroefjes, stekker en tellerkabel. Eerst stuur eruit, dan is het zo gepiept!
-
(http://farm7.static.flickr.com/6184/6099701179_c30fb06960_z.jpg) (http://www.flickr.com/photos/yukiolangenberg/6099701179/)
(http://farm7.static.flickr.com/6082/6100248274_07f6038d15.jpg) (http://www.flickr.com/photos/yukiolangenberg/6100248274/)
(http://farm7.static.flickr.com/6064/6099704247_158ced9550.jpg) (http://www.flickr.com/photos/yukiolangenberg/6099704247/)
BMW e30 Kroonkurk 14 inch 6j et35 met Nankang 155/55/14
:) en weer 1 jaar apk. :)
-
Goed bezig, niks bijzonders dus voor de keuring!
-
BMW e30 Kroonkurk 14 inch 6j et35 met Nankang 155/55/14
:) en weer 1 jaar apk. :)
Oeh, die velgen zijn echt nice -thumbsup-
Hoeveel was je polo nou verlaagd?
-
Mooie velgen! heb ik ook!!! -thumbsup- -thumbsup-
-
-thumbsup-
-
Bruut ding ;) ziet niet zoveel gele polos terwijl het gewoon een echt dikke kleur is :)
Kroon kurk velgjes staan ook erg mooi -thumbsup-
-
Bedankt voor de reacties!
JJ ik zou eerlijk gezegd niet weten wat voor verlaging er onder ligt, ik heb een gerucht gehoord over 60/40. Zou het wel vet vinden om te zien hoe 80/60 eronder zou staan, maar dat is een toekomst gedachte.
-
lijkt 40-40 -dunno-
-
40/40 zou ie in de kont hangen JurreJan ;)
Denk eerder dat dit vrij nieuwe 60/40 is of nog minder. 40 voor en achter niets?
-
ik gok ook 60-40 met wellems -dunno-
-
Zojuist 38mm Mikuni carbs gescoord (ies graties)! Toekomst plannen worden dus sparen voor onderdelen voor de ombouw!
Zal vanmiddag/vanavond foto plaatsen.
Binnenkort ook maar eens lid worden van het register :)
En rutger, ik ben die touwtjes nog niet vergeten! Binnenkort hoor je van me!
-
Zou het knap vinden als hij daar hier op reageert, is gebanned.
-
Hij kan het wel lezen :)
-
-thumbsup-, en maar hopen dat hij dat doet dan!
-
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/IMAG0203.jpg)
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/IMAG0205.jpg)
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/IMAG0206.jpg)
:) Morgen maar s langs de sloop gaan en kijken of daar nog Polo's staan!
-
Dat ziet er goed uit Yukio -thumbsup-
-
Hierbij nog een kleine update, binnenkort echt eens lid worden. Dan kan ik tenminste een mooi project topic maken!
De Mikuni's moest ik helaas weer retouneren, dus dat gaat niet meer door. Ik ga nu proberen wat onderdelen bij elkaar sparen om mijn NZ blokje op te voeren. Vind rond de 80 pk toch wel leuk klinken -sturen- (Topic NZ opvoeren gelezen -naughty-)
Tijdens de pekel en andere troep heb ik niet met de Polo gereden. Deze stond lekker in een geisoleerde schuur :)
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/shot_1328022908280.jpg)
(na de eerste lichte sneeuwbui binnen gereden)
Vandaag heb ik lekker in het zonnetje een ronde gereden en heb besloten dat ik de zwarte kunstof randen ga demonteren. Dit vanwege het behandelen van roest en ook zodat er geen verdere roestvorming onstaat.
Dus met een boortje van 6mm diameter bezig geweest en de linkerzijde is los (:
Nu ook al met een staalborstel en schroevendraaier bezig geweest. Ik kan dus concluderen dat ik binnenkort aan de slag kan gaan met o.a. slijptol, plaatstaal en lasapparaat.
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/IMAG0157.jpg)
Excuses voor de kwaliteit, de foto's zijn met mijn slimme telefoon gemaakt.
Weet iemand trouwens of dit geroeste plaatstaal schadelijk is, van belang is of een functie heeft?* Zo ja, welke/hoezo?*
*doorstrepen wat niet van toepassing is*
Aan de bovenkant zit de wielkast rechtsachter, links het zijpaneel achter de bijrijdersportier en de foto is van binnenuit geschoten.
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/IMAG0155.jpg)
-
Dat is/was(*) de beschermende en geleidende buis van je 'tuinslang' die zorgt voor ontluchting van je tank...
De buis is niet 100% noodzakelijk, maar de slang wel.
(* doorhalen wat niet van toepassing is). :D
-
De slang is nog helemaal intact. Dat is dus al een zorg minder :)
-
Heftig buisje, ook lastig als je die wil fixen. Leuke foto ook trouwens -thumbsup-
-
Heftig buisje, ook lastig als je die wil fixen. Leuke foto ook trouwens -thumbsup-
de vraag is moet je die fixen. Ik heb hem bij mijn mk1 eruit gezaagd. Gewoon een goede slag erdoor en klaar -thumbsup-.
Als het toch wilt maken dan is vaak ook de koker slecht. Deze zaag je iets verder weg en zet een een pijp in. Anders moet je bij de ingang en uitgang een groter gat maken waar een nieuwe buis doorkan.
Ik vind hem wel al behoorlijk krokant....
-
Ach, ik heb ze zelden beter gezien. Volgens mij kwam de roestpreventie daar niet... -dunno-
Al moet ik wel zeggen dat het vaak ook een voorteken was van een slechte vulhals en een rottende rechterdorpel...
-
Ach, ik heb ze zelden beter gezien.
*check*
-
*check*
tja 3 x *check* :)
al moet ik zeggen dat ik het alleen bij mijn twee polo mk1's en de adi50 zo heb gezien. De andere polos die ik heb gehad waren absoluut niet rot. Ook de polo2 uit 86 die naar ab ging niet.
-
Hierbij nog een update. Heb nu zelfs in mn agenda geschreven dat ik lid moet worden! -gert-
Na de roest tijdelijk in de menie te hebben gezet vond ik het blauw, welke zich onder de kunstof randen bevond, aardig vloeken met het geel. Dus had nog verf staan en heb samen met vriendin -thumbsup- de randen gerold. Aangezien ik toch binnenkort alle roest moet repareren lees slijpen en lassen is het niet met uiterste perfectie gedaan -nana-
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/DSC_0003-1.jpg)
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/DSC_0007.jpg)
Afgelopen zondag met een paar vrienden naar Heaven On Wheels Tuning Day 9 geweest, eigenlijk de eerste meeting met de Polo. Maar ik ging meer voor de gezelligheid en om andere auto's te bekijken. Hierbij nog een paar Polo-foto's!
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/DSC_0018-1.jpg)
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/DSC_0072.jpg)
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/DSC_0085.jpg)
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/DSC_0113.jpg)
-gert-
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/DSC_0095.jpg)
Deze was ik laatst op het forum tegen gekomen, nu in het echt mogen bezichtigen!
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/DSC_0119-1.jpg)
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/DSC_0120.jpg)
Als laatste heb ik nog een setje 85/70 van FK gekocht. Deze verwacht ik vrijdag binnen te krijgen, heeft al een week vertraging -boehoe- Een setje nieuwe toplagers heb ik al liggen.
De status van en na het monteren van de veren hoop ik als register lid met jullie te kunnen delen -thumbsup-
-
-thumbsup-
(Wat heb jij een rare camera -gert- :))
-
Vind het juist wel leuke foto,s zo , is een keer iets anders :)
Zit er nou een beeldscherm daar onder de motorkap van die ene polo -gert-
-gert-
(http://i397.photobucket.com/albums/pp57/Yukio/DSC_0095.jpg)
-
Ja, klopt dat was een TFT schermpje -gert- Vind dat verchroomde en vernikkelde wel netjes, begrijp alleen niet waarom je met leer je motor zou cleanen..
Het was een fisheye opzet stuk, vandaar de leuke foto's!
-
Had al zo'n vermoeden. Heb je nog meer gewone foto's gemaakt?
-
Ik had een paar normale foto's gemaakt, maar die waren non-Polo. Dus ik weet niet of dit toelaatbaar is -dunno-
-
Niet vw-polofoto topic (of is dat leden sectie, ff checken....)
Yes, nog een reden om lid te worden -thumbsup-
-
sow, apart te zien dat linnie toch de peuleu verkocht heeft...
meen dat ik met kevin ( haar vriend ) destijds afgesproken had dat deze terug zou komen naar ons als deze verkocht zou worden ;)
toch maar even waar je wat aan hebt.
door die polo heb ik mijn huidige vrouw leren kennen.
het is haar eerste auto geweest ( vanaf 2004 )
de originele HZ motor is kapot gelopen en we hebben de wagen volledig omgebouwd naar NZ.
aangezien me vrouw in 2006 in verwachting was hebben we de wagen in ( ik meen ) 2007 verkocht aan linnie.
pix van de ombouw van hz--> nz vind je via de volgende link:
http://rbeurske.home.xs4all.nl/polo/
mocht je verdere vragen hebben, just shoot.
-
Je moet het zo zien....ze rijd nog.
Van mij rijd er geen ex polo meer rond. -boehoe-
-
dat is inderdaad waar..
al die moeite is een jaar of 7 geleden niet voor niks geweest.
dat ik de wagen een 2de leven gegeven heb, heeft een goede uitwerking erop gehad..