Auteur Topic: Verschillen in radiator Polo 2  (gelezen 4938 keer)

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Verschillen in radiator Polo 2
« Gepost op: za, 18 jun 2011, 13:56:27 »
Na enig onderzoek heb naar de verschillende radiatoren geleverd in de Polo 2 ben ik tot de volgende conclusies gekomen, en heb ik nog een paar vragen.

De 380 mm brede radiator was standaard op modellen zonder katalysator, De G40 (PY motor) had een dikkere variant.

De 430 mm brede radiator was voor modellen met katalysator, of bij gebruik in warme landen. Dit is dezelfde radiator als ook op de Passat 32b is gebruikt.

De 525 mm brede radiator was gebruikt voor de 75pk modellen (GK en 3F motor), en de diesel (MN motor) en voor gebruik in warme landen voor motoren met katalysator.

Mijn vragen:

Was er voor al deze breedtes zowel een variant met als zonder ingebouwd expantievat en vulopening?

Er zijn voor zover ik heb kunnen nagaan 3 verschillende onderdeelnummers voor de 525 mm radiator, 1 voor GK, 1 voor 3f en 1 voor MN motor en katalysator motoren in warme landen. Wat zijn de verschillen in deze 3 radiatoren? Die van de GK is trouwens ook gebruikt in de Passat 32b, ATP autoteile verkoopt deze erg goedkoop.
Pimp my Polo

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: Verschillen in radiator Polo 2
« Reactie #1 Gepost op: za, 18 jun 2011, 15:33:48 »
Radiator hangt bij ons onder de vensterbank,  -uitlachen-
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: Verschillen in radiator Polo 2
« Reactie #2 Gepost op: za, 18 jun 2011, 15:59:42 »
ok, radiateur dan
Pimp my Polo

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Verschillen in radiator Polo 2
« Reactie #3 Gepost op: za, 18 jun 2011, 16:52:41 »
GK radiateur is er zowel met als zonder expansievat geweest. Ik heb er zelf in in de ToekToek gebouwd.
Verschil GL en GK radiateur (smalst versus breedst)



denk ook aan de waaierkap, die past alleen bij de smalle en de iets bredere variant. Bij GK/3F/MN heb je beugeltjes nodig ( bij de dealer te koop )
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: Verschillen in radiator Polo 2
« Reactie #4 Gepost op: za, 18 jun 2011, 17:59:50 »
Als ik ome Edgar goed interpreteer dan hebben de vroegere sleeptuimelaars een radiateur met ingebouwd expantievat, en vanaf chassisnummer E-000 001 een los expantievat. Kan iemand dit, of iets in de trand bevestigen of ontkrachten?
Pimp my Polo

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Verschillen in radiator Polo 2
« Reactie #5 Gepost op: za, 18 jun 2011, 18:01:13 »
HK en MH zonder kat hebben ook gewoon een normale breedte radiateur.
Volgens mij is 't zo bij de 86c:
-smal = 1.0 (vroege 2 met 1.1 ook smal? -dunno-)
-normaal = gewone 1.3 (G40 heeft dezelfde breedte, maar dan met meer opbrengt)
-breed = 1.3 75pk en diesel

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Verschillen in radiator Polo 2
« Reactie #6 Gepost op: za, 18 jun 2011, 18:07:19 »
Als ik ome Edgar goed interpreteer dan hebben de vroegere sleeptuimelaars een radiateur met ingebouwd expantievat, en vanaf chassisnummer E-000 001 een los expantievat.
Kan iemand dit, of iets in de trand bevestigen of ontkrachten?
De overgang zit iig bij een bepaald bouwjaar, ongeacht welke motor erin ligt.
Gokje: modeljaar 1984 kregen los expansievaatje?
Chassisletter C is modeljaar 1982, D is 1983, E is....jawel hoor => modeljaar 1984 -thumbsup-

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: Verschillen in radiator Polo 2
« Reactie #7 Gepost op: za, 18 jun 2011, 18:15:47 »
De informatie heb ik van ome Edgar, er is geen garantie op juistheid, daarom vraag ik het hier.  -dunno-

Ome Edgar zegt ook dat die beugeltjes niet meer leverbaar zijn sinds 2005.

Mijn belangrijkste vraag is: de breedste radiateurs, van 525mm breed, zonder ingebouwd expantievat, zijn er met 3 verschillende onderdeelnummers, zijn er ook daadwerkelijk verschillen, of maakt het niet uit welke je pakt?
Pimp my Polo

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Verschillen in radiator Polo 2
« Reactie #8 Gepost op: za, 18 jun 2011, 18:30:32 »
Mijn belangrijkste vraag is: de breedste radiateurs, van 525mm breed, zonder ingebouwd expantievat, zijn er met 3 verschillende onderdeelnummers,
zijn er ook daadwerkelijk verschillen, of maakt het niet uit welke je pakt?
Zie maar 2 veschillende onderdeelnummers:
871 121 253 A = 3F 75pk
871 121 253 G = MN diesel (en NZ, die verkocht is in een of ander vaag land)
Geen idee wat 't verschil is -dunno-

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: Verschillen in radiator Polo 2
« Reactie #9 Gepost op: za, 18 jun 2011, 18:45:25 »
Dan moet je bij de radiateurs voor sleeptuimelaars kijken.

GK vanaf E-000 001 = 321 121 253 BM

Er staat geen radiateur vermeld voor GK motoren voor dit chassisnummer.
Pimp my Polo

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Verschillen in radiator Polo 2
« Reactie #10 Gepost op: za, 18 jun 2011, 19:05:20 »
GK vanaf E-000 001 = 321 121 253 BM
*zoemer*
321 121 253 BM is GK tot E-000 001 met ingebouwde expansie (dus niet vanaf E-000 001 )
321 121 253 H is GK vanaf D-200 000

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: Verschillen in radiator Polo 2
« Reactie #11 Gepost op: za, 18 jun 2011, 19:08:58 »
Ehh, D-200 000 is voor E-000 001

er zal er dus een tot en met D-200 000 zijn en een ander vanaf E-000 001

of gaat deze logica niet op?

In ome Edgar staat: F..-E-000 001>>
dat lees ik als Fahrzeugnummer E-000 001 en hoger
maar ik heb het wel vaker mis

321 121 253 H heb ik nog niet terug kunnen vinden
« Laatst bewerkt op: za, 18 jun 2011, 19:16:40 door PoloDennis »
Pimp my Polo

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Verschillen in radiator Polo 2
« Reactie #12 Gepost op: za, 18 jun 2011, 19:17:26 »
HK en MH zonder kat hebben ook gewoon een normale breedte radiateur.
Volgens mij is 't zo bij de 86c:
-smal = 1.0 (vroege 2 met 1.1 ook smal? -dunno-)
-normaal = gewone 1.3 (G40 heeft dezelfde breedte, maar dan met meer opbrengt)
-breed = 1.3 75pk en diesel

Bijna goed volgens mij:

Polo 2:
1.0 = smalste versie
1.1 & 1.3 = iets bredere versie
1.3 GT /MN/3f = Breedste versie
1.3 G40 = smalste versie met hogere capaciteit.

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Verschillen in radiator Polo 2
« Reactie #13 Gepost op: za, 18 jun 2011, 20:10:30 »
Bij 1.1 twijfelde ik al ja.
1.3 G40 = smalste versie met hogere capaciteit.
Maar dan heeft de 2f G40 wel normale breedte als normale 1.3:
ik ging er automatisch vanuit dat dit bij de GT G40 ook zo was....sorry hoor :)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Verschillen in radiator Polo 2
« Reactie #14 Gepost op: za, 18 jun 2011, 21:14:12 »
Hoe het bij 2f zit: geen idee :) :)

Wel dat 3F en G40 dan ineens weer wel t zelfste zijn. (en dus dat G40 bij de 2f niet een speciale koeler meer heeft)

Was ook niet belerend bedoelt, meer 'wat het volgens mij ongeveer zou moeten zijn', want ook ik weet t niet zeker hoe 't helemaal zit met die 1.1'tjes, en of er verschil is tussen kat en niet kat? Daar had ik nog nooit over na gedacht.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken