Het Polo86c Register

Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Markopolo op do, 17 jun 2004, 22:03:27

Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Markopolo op do, 17 jun 2004, 22:03:27
Vanmiddag ff  ebay aanwinst opgepikt.

Maar wat nu, nog proberen te monteren voor Denemarken of niet ?
Zo ja hoe en wat ? Is dit op korte termijn te realiseren ?
Bedoeling is dus om ze aan m'n 900tje te plakken. Is op HH nokker na standaard.

Serge ?



Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Markopolo op do, 17 jun 2004, 22:04:06
..
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Serge op vr, 18 jun 2004, 20:14:40
jup check msn en pm
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Serge op vr, 18 jun 2004, 20:15:33
of op 0645790267
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Serge op zo, 27 jun 2004, 20:27:12
loop tie al ,foto's ? -klus-
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Markopolo op zo, 27 jun 2004, 20:40:40
Uhm,...Serge...iets doet mij vermoeden dat je het spruitstuk alleen op een compleet kale kop hebt gepast....
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Serge op zo, 27 jun 2004, 20:45:30
ooooooooops ..hmmmzzzz is op te lossen .pijpje iets inkorten en dan een rubber slangetje er op ,zodat deze langs de bougie flext -sturen-
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Markopolo op zo, 27 jun 2004, 20:53:02
Heb gisteren ff 1m (38mm) slang opgehaald.
Vandaag 4 stukken op lengte gemaakt, heb ze iets langer gemaakt dan jij ze had. Ik heb er weer een ander merk brandstofpomp op zitten, die is "hoger".
FF paar slangklemmen erom.
Chokekabel lijkt er voor gemaakt te zijn  -klus-  -prut-



Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Markopolo op zo, 27 jun 2004, 21:01:28
ooooooooops ..hmmmzzzz is op te lossen .pijpje iets inkorten en dan een rubber slangetje er op ,zodat deze langs de bougie flext -sturen-

Gaat wel lukken   -klus-

Volgende moet nog gebeuren :

- T-stukje maken voor retour v/d benzineleiding.
(met restrictie aan retourzijde uiteraard)
- Gaskabel , waarschijnlijk met heveltje op carbs. om de korte slag te compenseren.
- T-stukje op vacuumleiding van rembekrachtiger t.v.b. vacuumvervroeging ontsteking.
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Markopolo op zo, 27 jun 2004, 21:04:46
Heb ook al een kandidaat voor m'n filterkast/verzamelkast gevonden.
Moet 'm wel ff een stuk smaller/minder diep maken zodat ie het schutbord niet raakt.

z.o.z



Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Markopolo op zo, 27 jun 2004, 21:05:43
..
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Markopolo op zo, 27 jun 2004, 21:06:35
..
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Serge op zo, 27 jun 2004, 21:08:01
kijk dat ziet er goed uit ,ben benieuwd ,of je me bij houd -sturen-
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Serge op zo, 27 jun 2004, 21:09:51
zeggen de duutsers in denemarken ;die hollander sind verrukt
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Markopolo op zo, 27 jun 2004, 21:13:36
Hehehe  -naughty-

Als Dennis me z'n GK filterkast nou nog ff verkoopt, gaat ik die nog ff erin schroeven.
Vervolgens een verbinding ( slang dus ) tussen filterkast en verzamelbak maken. En klaar is ik.

Vroem vroem -sturen-
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Serge op zo, 27 jun 2004, 21:15:08
janken met dat ding  -love-
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Dennis op zo, 27 jun 2004, 22:15:41
Hehehe  -naughty-

Als Dennis me z'n GK filterkast nou nog ff verkoopt, gaat ik die nog ff erin schroeven.
Vervolgens een verbinding ( slang dus ) tussen filterkast en verzamelbak maken. En klaar is ik.

Vroem vroem -sturen-

Jo, kom maar halen dat ding!

Ik belde je al, maar je nam niet op..
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: DJsjonk op zo, 27 jun 2004, 23:05:47
Stoer!!! Keep us updated  -hug-

(Sjon kijkt heel geinteresseert mee -dj- )
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Markopolo op zo, 27 jun 2004, 23:18:56
Hehehe  -naughty-

Als Dennis me z'n GK filterkast nou nog ff verkoopt, gaat ik die nog ff erin schroeven.
Vervolgens een verbinding ( slang dus ) tussen filterkast en verzamelbak maken. En klaar is ik.

Vroem vroem -sturen-

Jo, kom maar halen dat ding!

Ik belde je al, maar je nam niet op..

Stond onder de douche, check later m'n foon.....uit  ? Vreemd -dunno-
Tuurlijk ! accu leeg.....typisch
Dus ook geen melding "oproep gemist" Vandaar..

Edit: Is inmiddels geregeld, woensdag wisselt luchtfilterhuis van eigenaar  -prut-



Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Jaap op ma, 28 jun 2004, 08:55:42
YEAAAHAAA

Gevalletje koekblik.. ehmz CAKEBLIK TJOENING?



MOEHAHA
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Michiel op ma, 28 jun 2004, 11:01:02
Errug stoeah!
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Markopolo op di, 29 jun 2004, 23:35:21
Update :

Eerst 't goeie nieuws :  - Hij loopt !
                                   - Reageert op 't gas en de choke.

En 't "slechte" nieuws :  - Carbs. lekken ( understatemend ) benzine bij benzine-toevoer (T-stuk), daar zullen dus nieuwe O-ringen in moeten.
                                    - Hij loopt op 3 poten.
                                    - Backfire



Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Markopolo op di, 29 jun 2004, 23:37:25
-klus-



Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Jaap op wo, 30 jun 2004, 08:02:28
Roet Rot Niet!

BackFire ff richten op je achterklep!
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Marjolijn op wo, 30 jun 2004, 13:46:40
Backfire is leuk om golfjes 4 mee te laten schrikken...  -naughty-

Serge gaat dit jaar niet met een barrel dus we moeten er nog wel eentje hebben die lekker knalt!
Die van ons doet het niet meer sinds Serge m heeft afgesteld  -wanker-
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Jaap op wo, 30 jun 2004, 16:10:06
backfire is wat anders dan back-fire :-)

Backfire versie 1) Vlammen uit het inlaatspruitstuk (door carb + eventuele filters)

Back fire: vlammen uit de uitlaat
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Michiel op wo, 30 jun 2004, 17:02:43
backfire is wat anders dan back-fire :-)

Backfire versie 1) Vlammen uit het inlaatspruitstuk (door carb + eventuele filters)

Back fire: vlammen uit de uitlaat

Wij hadden last van Backfire dus. Maakt minder herrie dan Back fire!
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Marjolijn op wo, 30 jun 2004, 17:46:50
Maar het knalt wel!!! -ja-
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Serge op wo, 30 jun 2004, 18:13:28
als je mag kiezen tussen horsies en knallen ,kies ik voor de knallen van de zweep die de horsies laten galoperen .oftewel de eeuwige strijd tussen bodemplaat en gaspendaal door douwe in zijn leren slip met rits in een audi 50 -naughty-



Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Wendy op do, 01 jul 2004, 19:15:25
zeggen de duutsers in denemarken ;die hollander sind verrukt

DE DUUKS UUT HOLLAND!
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Markopolo op do, 01 jul 2004, 21:07:04
Updeetje :

 - 'T belangrijkste, ik heb eindelijk vakantie , YESSS !!  

- Carbs. heb ik inmiddels gedemonteerd en ga morgen op zoek naar O-ringen en pakking voor 't vlotterkamerdeksel. Tevens 't vlotternivo afstellen volgens 't boekje, maar dat zal waarschijnlijk nog wel aangepast moeten worden i.v.m. de veeel minder stijle inbouwhoek, schat ik zo.
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Michiel op do, 01 jul 2004, 22:57:28
Ga je Denemarken halen?  -klus-
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Jaap op do, 01 jul 2004, 23:15:33
Ga je Denemarken halen?  -klus-

Citaat
- 'T belangrijkste, ik heb eindelijk vakantie , YESSS !!  



dat denk ik dus wel !
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Markopolo op do, 01 jul 2004, 23:27:00
Daar ga ik hard aan werken iig !  -klus-

Ik ga er van uit dat als alles straks lekvrij is, het "alleen nog maar" een kwestie van afstellen is ( klusje voor Mr. Afstel ).  -klus-

Ach, 't originele carbarateurtje kan er in een handomdraai weer opgezet worden. Dus wat dat betreft geen stress   -prut-

Ow , GK filterhuis van Dennis gaat niet door. Bleek bij nader inzien dat het onderste deel non-GK was. We hebben nog ff gekeken of een G40 filterhuis zou passen, maar die heb de uitgang op een van de hoeken zitten en wijst dan richting kop/kleppendeksel.....kortom...isniks.. -boehoe-
Dusss...dan wordt het waarschijnlijk alleen airbox van polyester ( "koekblik" dient dan als mal ) met een zij-uitgang met daarop universeel conisch/cilindrisch filter (K&N of ander merk). Iemand misschien nog zoiets liggen toevallig ?



Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Markopolo op vr, 02 jul 2004, 20:43:11
Lambda sonde zit er inmiddels in.
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Markopolo op vr, 02 jul 2004, 21:10:28
Verder vandaag:

- Carbs. van nieuwe O-ringen voorzien.
- Heb nog geen pakking voor vlotterdeksel kunnen bemachtigen, daarom eerst maar vloeibare pakking gebruikt.
- Alle sproeiers schoongemaakt.
- Vlotternaalden gecheck.
- Vlotternivo's afgesteld.
- CO schroeven gecheck & 2,5 slag uitgedraaid.
- Gaskleppen op 't oog synchroon afgesteld.
   ( Oftewel: carbs op looplamp leggen en net zolang stellen totdat alles precies op 't zelfde moment een streepje licht doorlaat. )
- 't hele zaakie weer gemonteerd en aan de praat gemaakt !

1)  Alles is lekvrij -prut-
2)  M'n blokkie loopt nu al een stuk beter als eerst, alleen blijft 1 cilinder nog steeds slecht lopen.
3)  Heb nu nog maar heel af en toe een backfire ( uit de carb. dus ;) )
4) 'K heb lambda-waarde mbv m'n multimeter gemeten
     - stationair zit ie op 0,11 Volt
     - als ik gas geef duikt ie eerst naar 0 en dan weer omhoog richting 0,20   0,25



Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Serge op vr, 02 jul 2004, 21:53:50
eeehhmmz ,mark .draai alle 4 de co schroeven open en haal eerst het vacuum slangetje van de ontsteking af en dop deze af ,volgens mij moet je dan wel 4 cylinders hebben (of het synchroon staat meters naast de moeder) -klus-
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Markopolo op vr, 02 jul 2004, 23:23:05
Zal ik morgen ff proberen Serge  -klus-

Heb net endje gereden , vanaf 3000 tpm houdt ie verschrikkelijk in  -boehoe-
Heb vervolgens de bougies eruit gedraaid en weet inmiddels dat cil. 3 alvast weekend heeft genomen :)  ( zie foto )

Maar eerst  -prut-  en dan een paar bomen omzagen :)
Zien we morgen wel weer verder.
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Markopolo op vr, 02 jul 2004, 23:27:27
Sweet dreams.....
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Serge op vr, 02 jul 2004, 23:27:46
goed sproeier bezetting staat goed zo te zien alleen cylinderstaat of te rijk of idd is je vonken doos overleden  -klus-
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Serge op zo, 04 jul 2004, 17:13:45
en hoe rijd ie ,staat wel goed onder de kap -hug-
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Markopolo op zo, 04 jul 2004, 20:42:49
Lijkt goed, klinkt goed  -wanker-
Maar werk nog niet goed.

    - CO schroefen staan al zo ver open dat ze er bijna uitvallen.
    - Alle 4 cil. doen 't iig wel weer.
    - Geen backfire meer.
    - Heb sproeiernaalden al 2x omhoog gezet met 0,7 mm per keer, waardoor m'n bougiekleur van grijs/bruin naar roetzwart is gegaan.
     - Verder heb ik vernieuwd: bougiekabels, rotor, verdelerkap, contactpunt, condensator.

Maar 't helpt allemaal niks........ -boehoe-
Hij wil tijdens 't rijden niet verder dan 3000tpm -boehoe-
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Serge op zo, 04 jul 2004, 21:06:10
okee co naalden weer verder dicht en je ontsteking zo vervroegen dat hioj stationair beter gaat lopen
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Markopolo op zo, 04 jul 2004, 21:36:46
Hmmmz.... zal 't morgen ff proberen, maar ik betwijfel of 't gaat werken.....
Had zelf ontsteking ook al vervroegd, kreeg daardoor weer backfire's, maar nog steeds 3000tpm max.



Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Serge op ma, 05 jul 2004, 09:36:29
komen de lucht schuiven wel los als je gas geeft ?,schoot me zomaar te binnen
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Markopolo op ma, 05 jul 2004, 09:45:54
Ga ik ook ff checke Serge, heb net me koffie op en ga duik nu m'n box weer in -klus-

Maaruh, als 't voor de middag nie meer lukt gaat me vertrouwde 31pic er weer op.....anders kom ik in tijdnood...
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Serge op ma, 05 jul 2004, 09:50:13
gelijk heb je ,anders kunnen we na denemarken wel een keer samen kijken .
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Markopolo op ma, 05 jul 2004, 10:28:04
Lijkt me beter, schuifen komen wel omhoog en heb net co teruggedraaid. Maar 't helpt niks, ga nu de 31pic er op zetten en me concentreren op de reis naar Denemarken...... -sturen-

 

To be continued.... -ja-



Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Markopolo op zo, 07 nov 2004, 11:48:55
Kwam nog 2 korte filmpjus tegen op m'n HD.

Gasgeven1
Gasgeven2

-love-
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Michiel op zo, 07 nov 2004, 13:00:56
-wanker-
Zet die carbs er weer op!
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: martijn op zo, 07 nov 2004, 14:51:05
klinkt lekker!! Ik zou de moeite nemen om ze er toch lekker op te knallen. -hug-
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: DJsjonk op zo, 07 nov 2004, 15:19:10
Tijdje terug voor 't eerst van me leven een motorzaak binnengestapt (ff gaskabel scoren)
Heb ff staan lullen met die kerel daaro (krijg je he, als verteld dat ik motorfietscarb's op een auto schroeft -gert- )
Kerel had een schurfthekel aan open luchtfilters, doet ze dus ook NIET verkopen/monteren.
Anders moeten ze grotere sproeiers monteren......bla bla....moeilijk moeilijk.....zucht.....zucht.
(ik had zoiets van: ja en...... gaat 't uiteindelijk toch allemaal harder)
Misschien ligt hier ook jouw probleem, Mark.
Teveel lucht, te weinig benzine, fout mengsel.
Wel lopen, maar boven de x-aantal toeren niet verder gaan -dunno-

Misschien lul ik uit me nek, misschien heb je er wat aan.........
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Markopolo op zo, 07 nov 2004, 15:42:01
Dat is inderdaad wel 't proberen waard, heb in 't verleden polo's gehad die prima stationair liepen, maar zodra het filterdeksel eraf ging domweg afsloegen en vervolgens niet stationair wilden lopen...ook zoiets.
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Jaap op zo, 07 nov 2004, 19:33:31
Meestal in combi met een overleden voetpakking zeker?

Dan loopt ie al krap,.. en zonder lufi helemaal niet meer..
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: DJsjonk op zo, 07 nov 2004, 19:51:28
Welke voetpakking? -dunno-
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: martijn op zo, 07 nov 2004, 20:07:16
van die carb (neem ik aan) of bedoel je de pakking van de inlaat op het blok??

dan loopt hij ook erg moeizaam bij lage toeren..
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Jaap op ma, 08 nov 2004, 07:52:59
Welke voetpakking? -dunno-

De voetpakking die onder een standaard carb zit..

Ok, bij motorfietscarbs heb je niet veel meer dan een set rubber-ringen.. maar ik doelde meer op de 'eerdere polo'tjes van mark-o-polo'.. die liepen vast niet (en zeker niet allemaal) op motorfiets carbs.. (toch?)...

Door een rotte voetpakking loopt de motor al arm..


........ brainwave.......

zonder of met lufi veranderd het mengsel toch helemaal niet?

.........theorie in de prullebak geflikkert......

iemand (afgestudeerd automonteur ofzo) idee-en?
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Markopolo op ma, 08 nov 2004, 10:31:34
Met luchtfilter en/of luchtfilterkast crëeer je iets meer tegendruk/onderdruk waardoor er meer benzine aangezogen zal worden.....uhm...tenzij je CV carbs hebt....want dan gaat de zuiger alleen nog maar verder omhoog ...
Heet niet voor niets ConstantVacuum carb. natuurlijk....

Hmmmz....bedenk me net...bij 't gasgeven zoals op de filmpjes te zien is schoten de zuigers vrij ver omhoog.
Zouden ze bij 3000 tpm al aan hun max. zitten ?
Oftewel zijn de carbs wél te klein ?
Kan 't me haast niet voorstellen cbr400 draait 13.000tpm+ bij 400cc; Polo 7000tpm bij 900cc.....maar misschien gaat dit rekensommetje domweg niet op.



Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Jaap op di, 09 nov 2004, 12:33:21
Compressie zal wellicht voor een andere mengelsbehoefte zorgen...
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Markopolo op di, 09 nov 2004, 13:15:51
Misschien dat ik een setje carbs van een cbr600 's een keer moet proberen...iemand zoiets te leen misschien ?



Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: DJsjonk op di, 09 nov 2004, 13:34:14
Misschien dat ik een setje carbs van een cbr600 's een keer moet proberen...iemand zoiets te leen misschien ?

Heb setje cbr600 liggen voor me classic.
Voorlopig nog niet nodig. (Dit jaar iig niet denk ik zo)
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Markopolo op di, 09 nov 2004, 15:49:09
Top ! -hug-
Gaan we binnenkort ff regelen, Sjon   -dj-  -love-
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: DJsjonk op ma, 15 nov 2004, 23:45:11
Nu nog ff erop schroeven en kijken of ie nu wel de toeren in wil.
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Markopolo op ma, 15 nov 2004, 23:52:21
Jup, ben blij dat m'n home-made spruitstukkie enigszins past.
Wordt een en ander al een stuk simpeler van.  -klus-
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Polo1000 op di, 16 nov 2004, 13:53:44
Jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjja: dit MOET ik dus natuurlijk ook gaan doen...

MarkoPolo: hoe is de "alltagstauglichkeit" van je auto met deze gasfabriek? Niet te rauw/moeilijk starten en ZUIPEN ofzo?

Waarom heb je eerst die dubbele Solexen met spruitstuk verkocht: geeft deze installatie meer vermogen/is dit beter dan die Solexen?

Wie maakt die prachtige zelfgemaakte spruitstukken? Op dit topic zag ik er eentje die eruit zag als van aluminium gelast en eentje uit staal gelast. Kosten?

Heel verkeerd dit zoals ik al zei in mijn eigen topicje van de 5-bak.... Ik begin dit VEEL te leuk te vinden (het brommer opvoer gevoel komt weer helemaal terug op bejaarde leeftijd)...

Ben momenteel op zoek naar een 1.300 motor. Heeft er iemand nog iets goeds tekoop? Ik begreep dat er onlangs een 1.600 16v motor van eigenaar is gewisseld: kost zoiets?

Groet, Jan.

PS: hoe krijg je zo'n plaatje onder je alias wanneer je een posting doet?
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Markopolo op di, 16 nov 2004, 16:00:37
- FF in het kort dit topic/project samengevat:

M'n 900tje loopt vooralsnog niet op CBR carbs, ik heb 't geprobeerd met een setje van een CBR400RR...alleen wil ie dan niet meer dan 3000 tpm draaien. Werkt dus niet
Ga 't dus nu proberen met een CBR600 setje ( geleend van Sjon die ze later op z'n Classic gaat schroeven ).

- Wat betreft dagelijks gebruik, zuiniger/efficienter dan standaard spul over het gehele toerengebied.
Vraag Serge, die heeft er al de nodige ervaring mee.
- Spruitstukken maken -> vraag Serge  ( maakt ze nu alleen nog van RVS ? )
- De Solexen hebben er iig nog nooit opgezeten, zijn 40mm en daarmee iets te groot voor een 900cc blok. ( Ze zijn btw nog steeds te koop ! )



Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: martijn op di, 16 nov 2004, 16:03:07
Weer een polo enthusiast!!

Je bent goed op weg, 5 bak, 1300, toerenteller!

Ook mijn plannetje, maar heb nu nog steeds 2 1050's staan.

Samen wel 2.1 Liter 16v -uitlachen-  withstupid
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Marjolijn op di, 16 nov 2004, 16:11:24
Wij (lees Michiel en ik) hebben een 1.6 16v blok ingebouwd, volledig origineel uit een 6N GTI gelepeld.
Zonder ervaring NIET DOEN! We zijn bijna 2 jaar bezig geweest voor het blok liep. Blok kostte overigens 1850 eurieoos.
Sjon (lees djsjonk) doet hetzelfde alleen hij heeft de injectie vervangen door carburateurs, dit maakt het wel ietsiepietsie eenvoudiger, maar nog steeds geldt zonder ervaring niet aan beginnen.

Overigens als je al deze verhalen wilt lezen kijk dan even onder het kopje Projecten, daar vindt je de verhalen over al deze ombouwprojecten.
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: DJsjonk op di, 16 nov 2004, 17:17:02
Ja, we gaan de topic van Mark ff om zeep helpen -uitlachen-

Ik (zei de gek) had tot pak-hem-beet 10 maanden geleden nog nooit aan een motorblok gesleuteld.
Totdat de klusschuur zich meldde..............toen is 't pas begonnen.
Wel loop ik al een paar jaar mee in de scene, eerst research gedaan dus.

Oh ja, de prijs voor een ombouw zoals de mijne: keb 't niet uitgerekend,
ga ik ook niet doen (slecht voor me hart), maar al zeker boven de 2000 euro.....
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: janko op di, 16 nov 2004, 20:52:15
Ja, we gaan de topic van Mark ff om zeep helpen -uitlachen-

Ik (zei de gek) had tot pak-hem-beet 10 maanden geleden nog nooit aan een motorblok gesleuteld.
Totdat de klusschuur zich meldde..............toen is 't pas begonnen.
Wel loop ik al een paar jaar mee in de scene, eerst research gedaan dus.

Oh ja, de prijs voor een ombouw zoals de mijne: keb 't niet uitgerekend,
ga ik ook niet doen (slecht voor me hart), maar al zeker boven de 2000 euro.....

doe ik ook nog even mee...

het kan wel goedkoop...
1e ombouw van 900cc naar 1300 MH incl remmerij en 4 naar 5bak kostte alles met mekaar niet meer dan 200 euro.  -naughty-

de daaropvolgende ombouw naar GK 75pk en andere 5bak kostte alles bij mekaar misschien een 500 euro.

ik had geen ervaring met ombouwen. de eerste ombouw viel mee qua moeilijkheidsgraad, de tweede viel tegen, blok was niet compleet en er moest veel "uitgezocht" worden. met dank aan de forumleden mag ik wel zeggen -prut-

ze vielen wel beide tegen qua tijd, maar je leert er errug veel van en t is de moeite waard! -sturen-

@Polo1000: wat trouwens het gemakkelijkst is: scharrel een complete afdanker op met blok er nog in, dan heb je sowieso alle benodigde extra onderdelen (als: juiste bobine, stuurapparaat, uitlaatspruitstuk, enz, enz...)



Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Serge op di, 16 nov 2004, 21:23:22
tja de inlaten worden enkelt nog van ijzer of van rvs gemaakt .
hopenlijk gaat mark met een genotsknots rijden  -klus-



Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Jaap op di, 16 nov 2004, 22:35:28
Doe mij een alu inlaat :)

Das natuurlijk het ultimative non plus ultra: Een uit 1 blok alu gefreesde inlaatspruitstuk voor motorfiets carbs.
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Serge op wo, 17 nov 2004, 19:22:37
Doe mij een alu inlaat :)

Das natuurlijk het ultimative non plus ultra: Een uit 1 blok alu gefreesde inlaatspruitstuk voor motorfiets carbs.

als je ff tijd over hebt ..
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: martijn op wo, 17 nov 2004, 19:53:13
en geld!! Heb je toch een blok aluminium voor nodig. Nu zal RVS ook niet heel goedkoop zijn.
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Serge op wo, 17 nov 2004, 20:07:48
rvs is duurzamer als alu ,alu gaat scheuren .die van mark had hij ook als probeersel (lees gratis)
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Markopolo op wo, 17 nov 2004, 20:32:35
Die van alu. was na een paar keer monteren/demonteren dusdanig gaar dat ik maar besloten had er zelf eentje inmekaar te bakken van staal,
met gelukkig een goed en (hopelijk) duurzaam resultaat.  -klus-
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Polo1000 op vr, 19 nov 2004, 11:44:58
Hallo allemaal,

Heb eergisteren met Douwe gesproken, nadat ik van Jaap de aanrader had gekregen het even bij zijn bedrijf te proberen.

Allemaal dank voor de adviezen.

Heb nu het volgende maar even besloten:

1. Ga lid worden van het 86c forum, want dan heb ik ook zo'n stoer plaatje onder mijn aliasje.

2. Wil binnenkort eens met een club evenement meedoen, zodat ik jullie ook eens allemaal "live" mee kan maken.

3. Zie op korte termijn af van de carburateur ombouw, omdat ik afhankelijk ben van mijn Polootje en het mij momenteel niet kan permitteren ermee te "knoeien".

4. Ga dit weekend de ombouw doen om een (waarschijnlijk te "lange") 5-bak aan mijn uitstekende 1.000-tje te monteren.

5. Komende zomer kan ik, wanneer een van jullie een "werkbaar" plug and play systeem voor een 1.000-tje heeft misschien zo'n project doen.

Meer in mijn topicje.

Heb overigens nog steeds geen toerenteller gevonden: heeft iemand van jullie er een voor mij?

Groet, Jan.
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Mark op wo, 02 feb 2005, 21:11:16
Hoooly Moooly !! Wat een geluid -wanker- -wanker-

'T werkt !!  Yeah baby, yeah ! -gek-

Nog niet synchroon, CO op de gok en zonder vacuum-vervroeging ( en rembekrachtiger )......toch vlot naar de 140km/h en goed oppakken van onderuit !   -love-
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: janko op wo, 02 feb 2005, 21:48:22
-thumbsup-  -thumbsup-  -thumbsup-

lekker gevoel als 't loopt! en brult waarschijnlijk!
btw: dit is op een 900 cc blok zonder verdere aanpassingen??
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Serge op wo, 02 feb 2005, 21:52:51
deus binnen kort ,je carbs stellen ?
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Mark op wo, 02 feb 2005, 22:13:39
@ Janko : HA + HH nokkenstok

@ Serge : Misschien verstandig om eerst ff vacuum-vervroeging in orde te maken ? Moet namelijk nog vacuum-aansluiting op m'n spruitstuk maken.

@ Sjon : Carbs verkopen ?  -naughty-
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Serge op wo, 02 feb 2005, 22:27:57
Hoooly Moooly !! Wat een geluid -wanker- -wanker-

'T werkt !!  Yeah baby, yeah ! -gek-

Nog niet synchroon, CO op de gok en zonder vacuum-vervroeging ( en rembekrachtiger )......toch vlot naar de 140km/h en goed oppakken van onderuit !   -love-

nu nog een 296 of 316 stok en facher ,gillen met die zeug  -love-
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: DJsjonk op wo, 02 feb 2005, 22:58:22
@ Sjon : Carbs verkopen ?  -naughty-

Aha.......'t werkt....das mooi.......
Maar hoe verklaar je dit?
cbr400 leveren domweg niet genoeg?

Zoals je weet zijn die carb's eigenlijk bedoeld voor me classic.
Maar wat bied je? -naughty-
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Mark op wo, 02 feb 2005, 23:40:23
Na stevig onderhandeld te hebben ( ahum.. )
Zijn de leen-carbs nu officieel van mij !
Thanks Sjon  -hug-
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: DJsjonk op wo, 02 feb 2005, 23:49:36
En weer een blije klant -prut-
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Jaap op do, 03 feb 2005, 08:30:48
Ha.. KOEL

900cc CBR power?!!


140? Zonder remmen? Niet doehoen!
:)
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Mark op do, 03 feb 2005, 09:16:58
:)
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Michiel op do, 03 feb 2005, 11:57:27
Stoer! Gefeliciteerd!
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Bas op do, 03 feb 2005, 12:17:17
Goed bezig!

Heb je ook filmpjes (MET geluid?)
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Mark op do, 03 feb 2005, 12:35:49
Ben momenteel nog ff bezig om benzinedruk te reduceren, heb nl. teveel druk (ondanks retour en standaard mech. pompje !). Had 't eerst ff snel met dubbelgeknikt slangetje opgelost.

Zodra ie weer loopt zal ik ff filmpje maken.



Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Mark op do, 03 feb 2005, 14:35:03
Filmpje



Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Wendy op do, 03 feb 2005, 15:29:58
lekkerrrr!!! -naughty-
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Serge op do, 03 feb 2005, 15:31:48
ken dit ergens van  -dunno-  -thumbsup-
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Mark op do, 03 feb 2005, 16:08:06
Kan brandstofdruk nog niet echt onder controle krijgen.

Zal wel even een el. pomp aan moeten denk ik, maar welke.  -dunno-
Serge, wat heb jij er voor pomp aanhangen ?
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Serge op do, 03 feb 2005, 16:09:42
in de originele retour zit een vernauwing deze moet eruit anders krijgen de carbs te veel benzine
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Mark op do, 03 feb 2005, 16:10:58
En die zit waar ?
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Serge op do, 03 feb 2005, 16:28:48
telefopatisch overleg wees uit dat de retour leiding onder de auto te veel tegedruk levert
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Jaap op do, 03 feb 2005, 17:22:06
Doorblazen en klaar?

Zit de retour bij een 1f nog zoals bij m'n 1? (T-stuk met vernauwing?) of zoals bij m'n 2: retour direct op carb-deksel?
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Serge op do, 03 feb 2005, 17:25:33
retour onder de auto jaap  -prut-
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Mark op do, 03 feb 2005, 19:43:43
Update:

Om een lang verhaal kort te maken, originele pompdruk + retour = te hoge druk.
Nu heb ik een "imitatie" pomp gedemonteerd en daarvan de veer die het membraan bediend ingekort met 10mm en daarmee de druk verlaagd.

Net km of 20 gereden  -thumbsup-

Vanaf 5000tpm begint ie een heel klein beetje in te houden en bij 6500 heb ie niet veel zin meer. Waarschijnlijk veer iets te veel ingekort of een stuggere veer nodig voor meer standvastigheid bij hogere tpm.
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Mark op do, 03 feb 2005, 19:45:29
Oh en dank aan de Spottuning helpdesk natuurlijk :)
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Serge op do, 03 feb 2005, 20:10:10
als ie na de 5000 rpm niet echt wilt
verschillende opties :ontsteking vervroegen  en of een veertje op vullen van je pomp met vul ringen ,
maar gaat goed komen denk -thumbsup-
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Mark op do, 03 feb 2005, 20:56:08
Psies.

Vacuum-vervroeging  eerst ff fixen ( aansluiting maken ). -klus-
Dan weer 's verder kijken, gaat wel lukken  -prut-
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Serge op do, 03 feb 2005, 20:57:54
Psies.

Vacuum-vervroeging  eerst ff fixen ( aansluiting maken ). -klus-
Dan weer 's verder kijken, gaat wel lukken  -prut-

vacuumvervroeging van cylinder 2 en 3 pakken zodat je 2 cylinder spakt en niet 1 waardoor je motor nog steeds ruk loopt
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Mark op do, 03 feb 2005, 21:00:37
Check
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Serge op vr, 04 feb 2005, 22:30:02
en al wat opgeschoten ?
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Mark op vr, 04 feb 2005, 22:48:48
Nope, ben ff weer met verbouwing bezig...... druk,druk,druk.... :)
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Mark op vr, 04 feb 2005, 22:49:35
Spruitstuk aanpassen moet ik sowieso elders doen...

Dat kan niet eerder dan volgende week...



Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Serge op vr, 04 feb 2005, 22:50:23
is alleen jammer dat ik het filmpje op wendy der pc heb gekeken ,moet nog wat audio op die van mij zetten ,maar ze klinken lekker  -thumbsup-
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Mark op vr, 04 feb 2005, 22:51:26
-love-
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Serge op wo, 09 feb 2005, 18:20:21
ze klinken nu ook lekke op mijn pc ,maar wanneer ,real live entertainment
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Mark op wo, 09 feb 2005, 19:24:58
Geduld, geduld.... -hug-

Heb inmiddels choke gefixed en heb al geschikte buisjes voor 't vacuum-verhaal gescored.  -thumbsup-
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Serge op wo, 09 feb 2005, 21:12:54
zolang het niet wordt
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Jaap op do, 10 feb 2005, 11:19:31
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Marjolijn op vr, 11 feb 2005, 23:41:57
sjniesjnaasjnappiesjnappiesjnappiesjnap :P :P :P
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Michiel op za, 12 feb 2005, 00:09:41
-gek- -gek- -gek- -gek- -gumuz-
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Serge op za, 12 feb 2005, 10:17:03
-gek- -gek- -gek- -gek- -gumuz-

zat er weer wodka in de redbull??  :D
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Jorp op za, 12 feb 2005, 17:16:20
Hoeveel verschillende van dat soort carbs zijn er eigenlijk? En welke zijn nou geschikt voor bijv. 900 1100, 1300, 1400 of 1600cc? Kan iemand wat namen van al die soorten geven?

cbr
fireblade
zzrr?
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Serge op za, 12 feb 2005, 17:31:52
te groot kun je ze niet hebben te klein wel
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: DJsjonk op za, 12 feb 2005, 17:56:46
Keihin Carburetors
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Jorp op za, 12 feb 2005, 19:07:23
Deze heb jij dus sjon?

En Mark jij hebt 400cc carbs op je 900cc motor!

Serge wat heb jij op die 1300 van jou?
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Serge op za, 12 feb 2005, 19:48:27
600cc 36mm keihin carbs ptot 1`300cc 36mm minimaal
tot 1600cc 38mm
na 1600cc 40mm
neem ze wel vvan na 93 ivm de vloternaalden
en het liefste keihin carbs
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Mark op za, 12 feb 2005, 20:12:07
@ Jorp : Heb er nu setje van een CBR600F aan hangen. En als ik op de lijsten van Sjon's link kijk, moet dat een CBR600F2 zijn, met 32 of 33er venturi.

Het 400 setje functioneerde dus niet !
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: DJsjonk op za, 12 feb 2005, 20:15:52
Dus minimaal:
400cc 32 mm keihin op  900cc poloblok (Mark's oude plan)
600cc 36 mm keihin op 1300cc poloblok (Serge's blauwe)
900cc 38 mm keihin op 1600cc poloblok (mijn coupe)

Maar groter is niet erg -naughty-
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: DJsjonk op za, 12 feb 2005, 20:18:20
Het 400 setje functioneerde dus niet !

Maar had wel kunnen werken, toch?
Probleem was toch dat je teveel benzinedruk had?
Of een niet al te frisse set carburateurs?
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Jorp op za, 12 feb 2005, 20:39:16
Oke, kan het dat je te grote carbs er op zet? Bijv. geloof dat ik ergens zzrr 1100 tegenkwam? 1100 cc carbs op een 1300 blokje?

Volgens serge's berekening: 600 cc met 13000 toeren of 1300 cc met 6500 toeren. (.

Maar goed als mijn NZ niet goed komt zit ik er toch aan te denken om daar maar carbs op te zetten. Vooral omdat ik ergens (wendy) gelezen heb dat ze toch ook zuinig kunnen zijn! En volgens mij is zijn die carbs wat eenvoudiger te begrijpen dan injectie.

Hoe zit het met die carbs in de winter met choke bijvoorbeeld.

Maar goed veel plannen.

Polo 1 900 cc met webers
Rode polo 1300 NZ
En nog een polo met het 3f injectie systeem met GK onder blok met bewerkte NZ kop.

Maar goed eerst ff bedneken wat ik als eerste ga doen! -klus-
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: patrick86c op za, 12 feb 2005, 21:25:57
@ serge: welke carb's heb ik dan van een motorfiets?
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Serge op za, 12 feb 2005, 22:44:34
@ serge: welke carb's heb ik dan van een motorfiets?

jij hebt injectie
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Serge op za, 12 feb 2005, 22:45:57
Oke, kan het dat je te grote carbs er op zet? Bijv. geloof dat ik ergens zzrr 1100 tegenkwam? 1100 cc carbs op een 1300 blokje?

Volgens serge's berekening: 600 cc met 13000 toeren of 1300 cc met 6500 toeren. (.

Maar goed als mijn NZ niet goed komt zit ik er toch aan te denken om daar maar carbs op te zetten. Vooral omdat ik ergens (wendy) gelezen heb dat ze toch ook zuinig kunnen zijn! En volgens mij is zijn die carbs wat eenvoudiger te begrijpen dan injectie.

Hoe zit het met die carbs in de winter met choke bijvoorbeeld.

Maar goed veel plannen.

Polo 1 900 cc met webers
Rode polo 1300 NZ
En nog een polo met het 3f injectie systeem met GK onder blok met bewerkte NZ kop.

Maar goed eerst ff bedneken wat ik als eerste ga doen! -klus-

goed lezen jorp is nog altijd een kunst


Posted on Feb. 12 2005,17:31
--------------------------------------------------------------------------------
te groot kun je ze niet hebben te klein wel
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Jorp op zo, 13 feb 2005, 13:39:16
Het is toch zo dat je de venturi's van een weber ook te groot kan nemen! Maar goed lezen is nooit mijn sterkste kant geweest!
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Jorp op zo, 13 feb 2005, 14:01:19
Op die link die sjon gaf staan achter elke carbs een H of D die sjon heeft staat een D bij. Voor een polo blok heb je dan toch een H van horizontaal nodig? Of houd downdraft in dat de carbs een beetje schuin naar beneden moet wijzen.
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Jorp op zo, 13 feb 2005, 14:04:21
Zou dit dan wat zijn? carbs 4x34mm

Of staan ze in het midden te ver uit elkaar.



Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Wendy op zo, 13 feb 2005, 14:32:02
het leuke van motorcarbs is... variabele venturi! regelt zichzelf wel! vandaar die leuke koppelcurve.
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Jorp op zo, 13 feb 2005, 14:47:08
Das handig
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: DJsjonk op zo, 13 feb 2005, 17:15:26
Zou dit dan wat zijn? carbs 4x34mm

Of staan ze in het midden te ver uit elkaar.

Hopelijk heb ik goed onthouden wat Serge me geleerd heeft:
Rode lijn moet horizontaal gemonteerd worden.

Bij mijn cbr900 carb's is die lijn veel rechter tov carbs, zeg maar.

Voorbeeldje van Jorp zitten ze in 't midden wel ver uit elkaar.
Mogelijk wel pas te maken, maar dan wordt je inlaatspruitstuk wel wat langer.
Das weer niet zo gunstig...liever kort erop en in 1 lijn zonder bochten
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Serge op zo, 13 feb 2005, 19:02:39
sjon snapt het -thumbsup-  -prut-
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Jorp op zo, 13 feb 2005, 20:05:27
Oke nu zie ik het op de site ook bij de H loopt die lijn evenwijdig met de in->uitlaat. Op de foto niet dus als ik ooit zo'n carb neem moet ik op die "schuinte" letten. De D dus op die carb site.
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Mark op wo, 23 feb 2005, 22:42:20
Update:

Spruitstuk was niet helemaal naar m'n zin.
De gaten zaten niet mooi zuiver voor de inlaatpoorten, buizen te dikwandig daardoor binnendiameter eigenlijk te klein en doordat ie eigenlijk voor het 400 carb setje bedoeld was zat er teveel spanning in de slangen met als gevolg dat de carbs zich los gingen werken en valse lucht trokken.

Dus ben ik maar "ff" overnieuw begonnen......
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Mark op wo, 23 feb 2005, 22:48:05
Wordt vervolgd...  -klus-
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Dennis op wo, 23 feb 2005, 23:42:18
Netjes!

Moet mij daar binnenkort ook maar eens over buigen, een inlaat voor de motor-injectie.
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Mark op do, 10 mrt 2005, 20:43:04
Sneak preview
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: vw-edje op do, 10 mrt 2005, 22:03:10
sjesis dat is wel ruig, heb je daar alleen die carbjes aan veranderd? het lijkt wel of ik een kortere overbrenging heb ofzo...
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Mark op do, 10 mrt 2005, 22:35:30
HA blokkie ( 895cc ) met een HH (1300cc) nokker + Carbs van een CBR600F2

Eerst zat de standaard GG bak er nog achter, maar is vorig jaar verruild voor een QR bak. ( beiden 4-bak )

In het filmpje schakel ik trouwens van 2 naar 3

Ennuh ....welkom.

Maar wat is dan jouw "ride" ?



Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Mark op do, 10 mrt 2005, 22:43:39
Derby met HA blokkie lees ik net in ander topic, leuk.
Btw: mijn blokkie komt oorspronkelijk uit een 79er Derby   -thumbsup-



Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: vw-edje op vr, 11 mrt 2005, 12:40:40
ik denk dat ik een HA blok heb maar ik kan die motorcode niet vinden arrrrggg.  maar als jij schakelt dan duikt ie iets van 1850 toeren terug, ik heb (nog) geen toerenteller erin maar bij mij klinkt het heel anders. maar goed maakt ook niet uit, je hebt wel het nodige aangepast... nice job. -thumbsup-
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Mark op vr, 11 mrt 2005, 12:45:38
-prut-
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Bas op vr, 11 mrt 2005, 12:52:24
Sneak preview

Klinkt lekkerrrrrrrr!
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Mark op vr, 11 mrt 2005, 13:04:29
Zekers in RL helemaal -thumbsup-

Viel nog tegen trouwens, camera vasthouden;sturen en "ff" schakelen. -sturen-
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Mark op vr, 11 mrt 2005, 13:13:39
ik denk dat ik een HA blok heb maar ik kan die motorcode niet vinden arrrrggg.  maar als jij schakelt dan duikt ie iets van 1850 toeren terug, ik heb (nog) geen toerenteller erin maar bij mij klinkt het heel anders...

Als ik 't me goed herinner is de 3e versnelling van m'n huidige (QR) bak gelijk aan die van de 4e versnelling van de originele GG bak.
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Wendy op vr, 11 mrt 2005, 15:46:18
headcam aanschaffen? -naughty-
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Mark op vr, 11 mrt 2005, 17:03:36
Zoiets ja :)

Kan wel proberen om m'n camera op m'n kop te knuppen natuurlijk :D
Met een paar elastiekies of zo... -uitlachen-
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Mark op za, 19 mrt 2005, 16:20:08
Update:

Goed vandaag eindelijk m'n mengverhouding voormekaar gekregen.
Misschien was het sommigen al opgevallen dat ik "relatief vroeg" schakelde in 't filmpje....klopt, want op dat moment trok ie gewoon geen natte krant meer van tafel.

Nu heb ik v/d week maar een paar centjes bijmekaar geschraapt en lambda-meter aangeschaft. ( Lambda sonde zat al in/aan de uitlaat; zie begin topic )
Vandaag na uren met benzinedruk te lopen kloten, toch maar ff de naalden een paar mm omhooggezet.......woei !   ....maar dat maakt verschil....sodeju.
Zat eerst met veel te mager mengsel vanaf 4000tpm....nu trekt ie zowieso door naar 6500tpm !  met mengsel tussen lambda=1 en"rijk" in -love-

Een en ander houdt wel in dat ik de Polo niet schoon heb kunnen maken voor de show en shine morgen :D
Anyway, morgen ff voltanken spul inladen en gaan met dat ding !
 -thumbsup-
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Mark op za, 19 mrt 2005, 16:23:44
Voorlopig maar ff zonder asbak ;)



Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Mark op za, 19 mrt 2005, 16:29:01
In rust I trust....
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Serge op za, 19 mrt 2005, 16:40:03
ken dat heb die van mij voor de leut vandaag achter een gti 16klappert aan maar tot de 8000 doorgetrokken (gk ontsteking verwisseld voor mh ,scheelde een berg)
door gebrek aan grip zelfs in de 3 kon ik hem alleen maar bij houden (weg was nat) bwel de 160 aangetikt in 3  -naughty-
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Serge op za, 19 mrt 2005, 16:44:51
mark zet wel je ontsteking op minimaal 10 graden voor bdp ,vindt ie best lekker
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Mark op za, 19 mrt 2005, 16:56:51
Heb (nog) geen "flitslampie" met gradenverstelling, maar hij staat al een redelijk stuk vroeger.....zo op 't oog..uhm..1 cm v/d lip af zeg maar....heb 'm al verder gehad maar daar was ie 't niet mee eens :D
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Michiel op za, 19 mrt 2005, 17:28:15
Nice!  -naughty-  Goed bezig!
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: TomKraft op za, 19 mrt 2005, 17:34:56
dat wil ik morgen eens horen  -wanker-
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Mark op za, 19 mrt 2005, 17:43:01
Je hoort me vanzelf aankomen, kan niet missen  -naughty-
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Serge op za, 19 mrt 2005, 23:23:42
denk mij ook wel als ik kom
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: TomKraft op za, 19 mrt 2005, 23:45:01
Mij ook wel hoor trouwens  -naughty-
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Serge op za, 19 mrt 2005, 23:55:16
ook met 8000rpm ?open carbs ,geen filters alleen kelken ?
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Serge op za, 19 mrt 2005, 23:58:09
ben benieuwd goe zo'n 900cc loopt ,zal moeten kunnen krijsen als een mager speen varken in hongersnood
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: TomKraft op zo, 20 mrt 2005, 00:10:39
ook met 8000rpm ?open carbs ,geen filters alleen kelken ?

toch 7500 ... maar met filterbak  -moon-  maar horen doe je het zeker wel ...
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Jaap op zo, 20 mrt 2005, 07:30:53
nou... .die 895cc'tje van mij zul je waarschijnlijk gewoon NIET horen...


..... tenzij ie net een 'back-fire' klap geeft wegens te arm mengsel :-)




Misschien onderweg ff wat plak-letters scoren:

Old Volkswagens Never Die.. They Just Get Slower!



Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Folkert op ma, 21 mrt 2005, 19:43:53
op de foto ziet het er allemaal best makkelijk uit...

Dus wat je nodig hebt is... Motorfietscarburateurs H, en inlaatspruitstuk... en dan plug and play??? (met afstellen enzo natuurlijk, en gaskabel en chokekabel, benzineleidingen aanpassen, benzinepomp) of er komt er nog veel meer bij kijken?

Voor welke prijs ben je dan ongeveer klaar???
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Serge op ma, 21 mrt 2005, 20:06:12
een 200 voor inlaat en een 100 tot 150 voor carburateurs .en 7 euro voor gas kabel setje .makkelijker kan niet
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Serge op ma, 21 mrt 2005, 20:06:55
ook met 8000rpm ?open carbs ,geen filters alleen kelken ?

toch 7500 ... maar met filterbak  -moon-  maar horen doe je het zeker wel ...

en gehoort toen ik wegreed -naughty-
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: TomKraft op ma, 21 mrt 2005, 22:45:40
Best wel  -wanker-
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Folkert op ma, 21 mrt 2005, 23:15:39
is dus eigenlijk veel slimmer om te doen dan de motor op webers te zetten, 1=goedkoper en 2 je hebt geen carburateurgat??

En met kop bewerken en grotere kleppen en andere uitlaat moet er nog meer pk uit te halen zijn ook ofnietdan??
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Serge op ma, 21 mrt 2005, 23:30:12
klopt ,maar grotere kleppen is niet perse noodzakelijk
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Jorp op di, 22 mrt 2005, 10:03:01
Citaat
en gehoort toen ik wegreed


ZO volgens mij gingen er een stuk of 200 koppies richting de blauwe polo!!!

Klonk zeeeeeeer goed serge!!!! -wanker-
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: patrick86c op di, 22 mrt 2005, 20:43:46
ik had het eigenlijk wel willen filmen,maar ja te laat. -boehoe-
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Serge op ma, 18 apr 2005, 21:39:26
en mark hoe staat je co en hoe loopt ie met de leen nokker  -naughty-
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Mark op ma, 18 apr 2005, 22:11:22
..
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Mark op ma, 18 apr 2005, 22:19:39
Gisteren ff 280° "leen nokker" van Serge gemonteerd.

Eerste rit was eigenlijk een beetje teleurstellend, tot 3000tpm  minder koppel en voor de rest geen winst.

Zal morgen nog ff de kleppen opnieuw stellen ( nu wel warm ).
Tevens enkele downpipe/uitlaatsysteem vervangen door dat van een 1.3 & co.



Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Sjon op di, 19 apr 2005, 00:24:44
Pas op met uitlenen aan Mark: wil ie strakjes overkopen -naughty-

mmmm
Jaap: ik "laat" alles doen
Mark: ik "leen" alles
Marcel: ik "las" alles
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Jaap op di, 19 apr 2005, 08:12:33
Jaap: ik "laat" alles doen
Mark: ik "leen" alles
Marcel: ik "las" alles

Sjon: Ik lul over alles?
Sjon: ik leun tegen alles?
Sjon: ik lieg over alles?


of:

Sjon: ik lach over alles :) -uitlachen-
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Sjon op di, 19 apr 2005, 13:43:26
Sjon: ik lieg over alles?

Die snap ik niet -dunno-
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Jaap op di, 19 apr 2005, 14:06:17
1 van de opties met een L..

Vond die ik lach over alles ook een betere :)

Of: Lul alles aan elkaar :)
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Jaap op di, 19 apr 2005, 14:08:04
Marcel: last alles aan elkaar.
Jaap: Laat alles aan elkaar zetten
Mark: Leent alles bij elkaar
Sjon: Lult alles aan elkaar
Serge: Lijmt alles aan elkaar
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Serge op di, 19 apr 2005, 15:46:14
lijmen ???????????
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Jaap op di, 19 apr 2005, 16:09:11
Kitten is toch ook een soort van lijmen?
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Serge op di, 19 apr 2005, 16:12:52
vloeibare pakking ,altijde goed
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Sjon op di, 19 apr 2005, 16:59:20
Wat er ook gebeurd: altijd blijven lachen -naughty-
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Gert op di, 19 apr 2005, 21:08:11
Gert : ik had alles
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: martijn op di, 19 apr 2005, 21:10:48
martijn: ik wil alles...
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Serge op zo, 24 apr 2005, 20:49:25
maar vergeten te vragen ,mark .verbetering?
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Mark op zo, 24 apr 2005, 21:30:50
Nog niet.
Ik ga v/d week ff andere uitlaatsysteem monteren.

@Jaap ( the number-cruncher ):
Nummer spruitstuk ( die in de garage-box lag ) is 052 129 591 D, volgens nonkel edgar "bestaat" die niet.
De 052 129 591 C wel (voor HC,HH en HJ blok).  
Maar C is geen D, dus ben ff nieuwsgierig wat het dan wel voor een ding is....heb zelf iig geen idee waar ie oorspronkelijk op zat -dunno-
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Jaap op ma, 25 apr 2005, 08:14:31
Nummer op spruitstuk hoeft ook niet overeen te komen met een nummer van Ome Edgar,..
Maar als andere er wel in staan.. en omdat je een spruitstuk volgens mij wel gewoon los kunt kopen..

Of nee wacht: spruitstuk koop je met de tapeindjes er al in..

Zal toch wel van een Golf ofzo afkomen (alhoewel 't GF en GG blok met een E eindigen)...
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Mark op ma, 25 apr 2005, 10:39:18
Hmmm, ach...nouja zolang ie maar past -klus-
....v/d week ook nog ff moer scoren bij fabory voor de lambda-sonde, kan ik die er ook nog ff inbakken.
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Volkswagenaar op ma, 25 apr 2005, 23:56:29
pracht project -wanker-
wil ik later ook op m'n MH, cbr carbs.
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Jaap op di, 26 apr 2005, 07:57:26
Afgemaakt met de spiegel-hanger he?!

En als je Mark los laat in z'n natuurlijke habitat,. (Omgeving Emmen/Erica) dan heb je al snel een verrekijker nodig om te zien waar ie zit..

(bochtjes aldaar zijn echt leuk,.. maar met standaard ophanging, 900cc en rotte koppeling toch minder)

Kan (bijna) niet geloven dat 't een 900 cc'tje is..
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: martijn op za, 26 aug 2006, 20:24:04
heb net een setje Keihins gehaald van een R6. Nog nooit gebruikt, rechtstreeks uit het krat gehaald.

Op de zijkant van de buitenste carbs (li en re.) zit een dikke slang (diam. 12mm). Als ik daar aan in blaas, gaan de zuigers omhoog. Op de afbeeldingen van de cbr carbs zie ik dit niet zitten.

Heb ik echt alleen maar de benzine aanvoer en retour nodig? Dan zou ik deze slangen moeten afdoppen oid..

Ga eerst maar eens een inlaatje klussen.
 -dj-
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: martijn op zo, 27 aug 2006, 11:57:37
Citaat
The R6 features Yamaha's first foray into ram-air induction on a production motorcycle.


hmm, daar zijn die slangen dus voor..

Citaat
There is an air reservoir behind the carbs to charge the float bowls during extended high-speed runs.

Volgens mij worden deze slangen op het plenum aangesloten  en  extra 'lift' van de zuigers geven bij langdurige vraag naar vermogen?

Een soort RAM AIR dus?

Tra, wat mot ik daar nou weer mee.. Eerst maar afdoppen en 't blokkie op de carbs laten lopen.
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Mark op zo, 27 aug 2006, 12:15:45
Zou ze niet afdoppen.

Zoals je zelf al zei bewegen de schuifen op het moment dat je er in blaast, dus als je ze gaat afdoppen zou dat de schuiven kunnen 'afremmen'.

Bij mij zijn ze ook nog open.
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: martijn op zo, 27 aug 2006, 12:49:46
ok, heb je ze gewoon los liggen?

Dan is het toch geen verkeerd idee om een keer een mooie airbox te gaan maken. dan kunnen de slangen daar op aangesloten worden.
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Mark op zo, 27 aug 2006, 15:00:55
Jup.
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: martijn op zo, 27 aug 2006, 16:08:32
heb je trouwens nog tips om een inlaat te maken?
Ik neem aan dat je vier aansluitplaatjes gemaakt hebt, waarop 4 runners gelast zijn?
Of heb je één plaat (overeenkomend met een voetpakking van normaal spruitstuk) waarop de 4 runners gelast zijn?

Je hebt het eerder gedaan, misschien heb je nog dingen wat ik vooral niet moet vergeten..

Thnx
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: martijn op wo, 30 aug 2006, 21:47:43
Nog even alle info tot mij genomen..

Volgende puntje:

ik heb nu Keihins van een R6 (bouwjaar 2000), splinternieuw!

Heb de carbs helemaal schoongemaakt, sproeiers schoongeblazen etc. Nu heb ik ook de gasklepdiameter even opgemeten, dit is:

38mm!!! Lijkt mij een beetje veel voor een 3f blokje, aangezien iedereen hier met 34mm op een 1272cc'tje rijdt. Een 3f heeft standaard al meer vermogen, zou het dan ook wijs zijn om iets grotere carbs te pakken?

Is het de moeite waard om het te proberen of adviseren jullie om toch maar een setje 34'ers of 36'ers te gaan halen??

Je zou zeggen dat een cbr600 en yzf R6 toch redelijk op elkaar moeten lijken, zo'n groot verschil had ik niet verwacht tussen de productiefietsen.
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: martijn op vr, 01 sep 2006, 16:35:21
niemand?  -dunno-

Dan bak ik gewoon een spruitstuk en zie ik waar het schip strand..
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Serge op vr, 01 sep 2006, 17:28:10
Nog even alle info tot mij genomen..

Volgende puntje:

ik heb nu Keihins van een R6 (bouwjaar 2000), splinternieuw!

Heb de carbs helemaal schoongemaakt, sproeiers schoongeblazen etc. Nu heb ik ook de gasklepdiameter even opgemeten, dit is:

38mm!!! Lijkt mij een beetje veel voor een 3f blokje, aangezien iedereen hier met 34mm op een 1272cc'tje rijdt. Een 3f heeft standaard al meer vermogen, zou het dan ook wijs zijn om iets grotere carbs te pakken?

Is het de moeite waard om het te proberen of adviseren jullie om toch maar een setje 34'ers of 36'ers te gaan halen??

Je zou zeggen dat een cbr600 en yzf R6 toch redelijk op elkaar moeten lijken, zo'n groot verschil had ik niet verwacht tussen de productiefietsen.

kennerlijk nog niet goed genoeg gelezen
max venturi gelijk aan inlaatklepdiameter ,dus 38 is eig iets te groot ,maar is prima mee te rijden
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: martijn op za, 02 sep 2006, 17:11:07
wel goed gelezen hoor,  -wanker- maar ik weet niet uit mijn hoofd wat voor klepdiameter een 3F blok heeft.

Ik had al een vermoeden dat het iets aan de grote kant zou zijn, maar ik ga het proberen. Wie niet waagt...

Thanks!
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: Serge op za, 02 sep 2006, 19:20:06
3f is 36 mm inlaat en 29 uitlaat
Titel: Cbr400 carbs
Bericht door: martijn op zo, 03 sep 2006, 10:49:52
genoteerd!

heb materiaal al besteld voor het inlaatje.!