Grofweg gezegd passen alle smallblock's die voorover gekanteld in de motorruimte staan:
type 084 (4-bak) of 085 (5-bak) erop monteren en je hebt 2 van de 3 motorsteunen plug&play.
3e motorsteun, de dynamosteun kun je slechts 2 van de 3 bouten in een 1.6 8v/16v onderblok schroeven:
dat voldoet prima, meeste krachten zitten toch bij de bak. Maar inmiddels heb ik de 3e bout bevestigd
aan een plaat naar onder toe: doet ie toch nog een beetje mee.
8v is makkelijker dan 16v, minder aanpaswerk iig: ontsteking en krukaspouly past gewoon,
bij de 16v mot je dat zelf pas maken.
Uit- en inlaatspruitstukken zijn anders: uitlaat 1.3 8v en 1.6 8v zijn wel hetzelfde, maar 1.6 16v niet.
Boutpatroon inlaat 1.6 8v is anders dan 1.3 8v en 1.6 16v is compleet anders.
Elektronica is niet mijn ding, o.a. daarom rij ik op carb's: met een verbruik van 1op12/13 ben ik tevreden.
Afstellen cv-carb's is niet moeilijk, als je de werking eenmaal doorhebt, maar das met alles zo.