Arno ( Polo3 ) is onze 'huis' revisi-deur , en hij weet zo ongeveer alles van die dingen; welke fabrikanten er zijn geweest, en hoe deze aan de codes op de laders te herkennen ( VWO LDL ofzoiets: ik ben geen expert ).
Nadraaien: 't is geen Turbo die loeiheet wordt en oliegesmeerd/gekoeld is; De lader wordt wel degelijk gesmeerd, dus 'heet' weg zetten is niet zo verstandig: Beter is 't om ( net al bij normale motoren ) niet na een stuk flink planken de motor 'tak' uit te zetten, maar gewoon even de laatste kilometers rustig en normaal te rijden. Belangrijker is het rustig warm rijden.
180.000 hoeft nul komma niks aan problemen te betekenen, maar kan ook 1 grote bak ellende zijn, waarbij de voorgeschiedenis vooral belangrijk is: Een ongereviseerde lader kan er bij die kilometerstand beter aan toe zijn dan een 4 keer gereviverfde lader: Reviseren is (schijnbaar) een vak apart, en sommigen maken meer kapot dan je lief is.
Overigens; Je hebt dus al een auto op het oog? Misschien is ie hier al bekend: foto's?
Overigens: D'r zijn minimaal 5 verschillende G-40 laders; In de Polo 2 zaten d'r al een stuk of 3, in de 2f dus ook nog 2 verschillende. Maar waar bij de 2f de laders ongeveer gelijk zijn, zijn ze bij de Polo 2 juist heel erg verschillend.
Overigens; Welkom