kwa bobina maakt niks uit indd maar de 1 gaat sneller kapot dan de andere las ik wel...
er is weer een tegenslag
maar dat zijn we wel gewend nou...(is maar goed dat ik therapie krijg
)
Dit maal de drijfstangen die iets te lang zijn!!
ik had hier van te voren al voor gewaarschuwd na mijn revisiemaat, maar die vertelde me dat er redelijk wat vlees van de krukas enz vanaf gehaald kon worden, dat werd wel vaker gedaan zei die..
ik had er al een hard hoofd in naar alle tegenslagen, dus ik wist dat dit ook weer tegen ging zitten..
En ja hoor ik werd weken later gebeld met de mededeling dat de stangen of zuigers te hoog uitkwamen.
ik vond dit vreemd want ik had duidelijk aangegeven toen ik de zuigers bestelde dat de pistonpen iets hoger gezet kon worden
dit is niet gebeurd helaas en ik heb geen behoefte om andere zuigers te bestellen en weer 6 tot 8weken te moeten wachten...
dus dat maar voor lief genomen en iets anders bedacht..
er moesten iets kortere stangen gemonteerd worden...(nadeel is weer dat er teveel krachten op de stangen komen te staan ten aanzien van de cilinderwand door die kortere stangen.
dus 136mm besteld en die gaan we proberen te monteren..
enigste nadeel is het pistonpen gat!! die is in de nieuwe stangen 22 en de zuigerpen is 20mm..
dat werd goegemaakt met bussen is me verteld!!
die werd ook iets hoger geplaatst zodat we nog wat kunnen spelen met de compressieverhouding en het afvlakken..
ik denk ook dat er problemen gaan komen met de oliedruk vanwege die slechte oliepomp!! ik heb zuigerbodemkoeling erin laten zetten en er komen andere lagers(drijstang) in met een iets grote oiliekanaal...
we zullen zien.
word vervolgt