Auteur Topic: verkoop topic  (gelezen 4629 keer)

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: verkoop topic
« Reactie #15 Gepost op: zo, 30 mrt 2008, 22:53:50 »
Ik sluit me trouwens bij Roel aan.

Verkoop topic aan 'beide' zijden geeft een ieder zelf de keus
wat hij binnen de 'club' of in het openbaar wil aanbieden.


Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: verkoop topic
« Reactie #16 Gepost op: zo, 30 mrt 2008, 23:26:28 »
Mis of gebruik:

Ik kan mij wel vinden in wat Serge zegt, en blijkbaar komt er ook een hoop 'gespuis' langs, en komt er soms ergernis van: We kennen allemaal de episode 'HH-kop' nog wel.  Echter: 't is hier nog (lang) niet zo erg als bijvoorbeeld op Volksforum.com -> Er komen hier geen tientallen dagjes mensen langs die alleen 1 advertentie plaatsen en vervolgens noooit meer terug komen. De 'niet hier reageren (want ik kom hier toch nooit weer), maar e-mailen' advertenties hebben zeker niet de overhand.

Op bijv het Audi forum hebben ze een regeling dat je pas vanaf een x-aantal berichten advertenties kunt plaatsen: houdt de eenmalige marktplaats-spammert weg, maar is ook weer een hoop geregelen achter de schermen.

Dub dub: Aan beidezijden van de muur dan maar? 'Alles Graties/van-ruilen-komt-huilen'-topic is wellicht wel handig om binnen de register-muren te plaatsen,.. voor de rest? Who am I to judge :)

extra optie speciaal voor mijzelf toegevoegd :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: verkoop topic
« Reactie #17 Gepost op: ma, 31 mrt 2008, 04:55:42 »
* Nachtdienst meldt zich *

Gelijk maar het ijzer gesmeed nu het nog heet is..

Lang verhaal kort:
Ledensectie heeft nu óók een Vraag en aanbod gedeelte.
Tevens bevat deze nu de eBay links én het gratis aangeboden topic.

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: verkoop topic
« Reactie #18 Gepost op: ma, 31 mrt 2008, 06:46:39 »
* Nachtdienst meldt zich *

Gelijk maar het ijzer gesmeed nu het nog heet is..

Lang verhaal kort:
Ledensectie heeft nu óók een Vraag en aanbod gedeelte.
Tevens bevat deze nu de eBay links én het gratis aangeboden topic.

Zozo ...die polls duren hier niet lang.
Geen woorden maar daden hè

Offline Area51

  • Non-Register lid
  • Berichten: 213
  • Geslacht: Man
Re: verkoop topic
« Reactie #19 Gepost op: ma, 31 mrt 2008, 09:32:20 »
Citaat van: Mark
Ledensectie heeft nu óók een Vraag en aanbod gedeelte.
Tevens bevat deze nu de eBay links én het gratis aangeboden topic.

Ahh, dus voor de écht interressante onderdelen moet ik dus lid worden? ??

No thanks !!

Polo'tje is voor mij bijzaak, maar voor de meesten hier hun hele leven begrijp ik, wat moet worden afgeschermd voor de grote alles opkopende en handelende buitenwereld.
Dan kun je -in mijn ogen- net zo goed gelijk het hele vraag en aanbod topic (voor niet betalende leden) wegpleuren, want de meesten zijn hier lid, dus iedereen gaat z'n onderdelen lekker uit het zicht verhandelen en te koop aanbieden, toch ?
Wel 'leuk' om te weten hoe er over forumleden wordt gedacht die hier zo af en toe wat posten of wat te koop aanbieden.. die jaag je nu naar marktplaats of andere fora.
Ik sloop zelf ook nog wel eens wat (meestal luchtgekoeld), maar als er nou straks wat Audi50, Polo1 of 86c spul voorbij komt, zal ik dat hier in ieder geval niet meer gaan aanbieden.

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Re: verkoop topic
« Reactie #20 Gepost op: ma, 31 mrt 2008, 09:53:18 »
En hier moet ik Alain dan ook gelijk in geven, ik heb mijn contributie ook nog niet betaald, en twijfel heel erg om het te doen, het gaat me niet om die 12,50 die kan ik wel missen, het gaat me meer om het principe..

Begrijp me niet verkeerd ik vind het een heel gezellig forum, met leuke informatie, maar om hier nou 12,50 voor te betalen? Ik ben geen polofiel, ik vind oude auto's leuk, en heb per toeval eigenlijk een audi 50, maar de rest van de polo's heb ik vrij weinig tot niks mee. Ik ga nooit naar een polo-meeting van hier, omdat ik het niet de moeite waard vind om een halve dag te rijden en dan 20 polo's te zien op een openbare parkeerplaats.
Ik zit ook niet echt IN de groep, zoals jullie dat wel allemaal zijn, heb ik ook niet echt behoefte aan, maar vind t leuk om te zien dat jullie er zo van genieten. Ik snap ook niet waarom jullie het zo exclusief voor leden willen maken? Zo duur is een forum onderhouden volgens mij niet (iig niet zo'n klein forum als 86c.nl) en van die erwtensoep en koffie op jullie meetings maak ik geen gebruik. Dus als ik die ledenlijst zie x 12,50 dan vraag ik me toch echt af waar dit voor gebruikt word, is niet mijn zaak om te weten.

Maar met de instelling om alles exclusief te gaan maken voor betalende leden, vraag ik me af waar de leuke hobby-waarde van t forum naartoe gaat, en zal ik me dus ook onttrekken van dit forum, jammer maar helaas, ik zal nog wel afentoe wat posten, maar als ik de trend zie dat alles exclusief voor leden word dan zal dit niet veel zijn..

en daarbij wat alain zegt:
wat moet worden afgeschermd voor de grote alles opkopende en handelende buitenwereld.
Dit zie ik een aantal van hier heel erg doen op ebay, overal maar ff snel 1 euro op bieden vooral nos spullen, zodat ze zelf een behoorlijke opslag van spullen hebben, en deze mensen zie ik weinig tot nooit de rest helpen als iemand iets zoekt, terwijl je dit van deze als vooraanstaande leden net zou verwachten. Andere mensen doen dit wel en die waardeer ik ook echt op dit forum.

Uit ander topic:
1) Het foldermateriaal is ook daadwerkelijk in de papieren vorm in ons bezit, d'r is daadwerkelijk voor betaald, en er is veel tijd in gaan zitten om het allemaal online te krijgen.

Ik heb ook een aantal folders en artikelen ooit ingescand en opgestuurd, is alleen nooit de moeite gedaan om dit online te zetten, Ik heb ze toen ook maar op volksforum gewoon in het album gezet. Ik snap niet waarom jullie het niet gewoon leuk kunnen vinden om dit alles gratis en voor niets aan iedereen tentoon te stellen, zo help je toch veel meer mensen, en hier gaat t voor mij toch echt om binnen de hobby, en zal je ook veel meer leden werven, die allemaal hun eigen inbreng hebben..

my 2 cents.. :(
« Laatst bewerkt op: ma, 31 mrt 2008, 10:04:03 door Folkert »

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: verkoop topic
« Reactie #21 Gepost op: ma, 31 mrt 2008, 10:30:16 »
 withstupid

same here; ik heb lidmaatschap ook nog niet betaald voor 2008 vanwege een zelfde soort reden. Dit is voor mij een mooie plek om informatie uit te wisselen over 'de polo', en zo nu en dan te laten zien wat ik zelf aan mijn auto gedaan heb.
De folders heb ik (bijna) nog nooit ingezien, zo'n purist ben ik niet. Om 12,50 te betalen voor die extra's staat mij ook een beetje tegen.

Als het forum zo omgebouwd wordt, dat je als 'niet lid' weinig meer kan, dan gaat de 12,50 wel wat betekenen. Dat is echter een geforceerde constructie, dat is qua kosten niet te onderbouwen en puur een beschermende maatregel voor de vaste bezoekers.

De optie;  'waar betalen we anders lidmaatschap voor' valt ook om te draaien; waarom betalen we lidmaatschap? Serverkosten/onderhoud begrijp ik, maar is dat niet via een sponsordeal op te lossen? Er zijn genoeg bedrijfjes die dit soort fora willen steunen, al is het maar met een paar tientjes.
« Laatst bewerkt op: ma, 31 mrt 2008, 10:33:26 door martijn »
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: verkoop topic
« Reactie #22 Gepost op: ma, 31 mrt 2008, 10:43:10 »
 withstupid Sluit me volledig aan bij de vorige 3 schrijvers!

Ik heb nog nooit last gehad van gespuis, en de episode ''HH-kopje'' kan je van verschillende kanten bekijken. Dat had naar mijn idee niets te maken met lid of niet-lid, maar meer met redelijk gedrag. Verder mag ik hier met plezier komen, ik vind het een leuk forum en draag dan ook jaarlijks met plezier bij aan de gemaakte kosten.

Oja nog wat, beetje vreemd dat er op basis van 15 stemmen een conlusie word getrokken. -wanker-
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: verkoop topic
« Reactie #23 Gepost op: ma, 31 mrt 2008, 11:17:30 »
Het leven kan zo simpel zijn : alles maar omdraaien naar eigen voordeel as usual .
Mensen betalen hier lidmaatschapsgeld . Voor mijn part gaan ze ermee naar de hoeren .
Waar het om gaat is dat er idd opvreters zijn die hier alleen maar komen om ff snel geld te verdienen .
Daar is niks mis mee maar de echte Polo liefhebber zit daar kennelijk niet op te wachten .
Mijn onbescheiden mening is dat er te vaak iemand ff een Polotje koopt voor een tijdje en dan hier op het forum komt .
Erg leuk en meer dan welkom .
Polo gaat kapot en vervolgens hoor je er nooit meer wat van of over omdat ze dan in een Golf 2 of desnoods een Nissan 100 NX rijden want die had de buurman nog over .
Dus sommigen betalen er wel voor en die vinden het dan helemaal niet erg om er iets extra's voor te krijgen .
Sterker nog : die zijn bereid om sommige onderdelen iets goedkoper weg te doen aan de "echte" liefhebbers die wel vaker een Polo onder den net uit de luiers gevallen bips hebben .
Niet meer en niet minder .
Betalen = iets extra krijgen .
Niet betalen is bijna alles krijgen wat je nu ook krijgt .
Dat er na 15 stemmingen iets nu kennelijk besloten wordt is niet so verwonderlijk : er is al heel vaak over gesproken op meetings .
Zelfs op duitse Polo meetings en die liggen al heel wat jaren achter ons .
Dus het is niet op stel en sprong gebeurd  :D

@ Folky : wat betreft dat Ebay verhaal .. daar moet je het maar gewoon niet meer over hebben . Je hebt gelijk maar daar hebben we het al zoveel over gehad en er veranderd niks  -gert-

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: verkoop topic
« Reactie #24 Gepost op: ma, 31 mrt 2008, 11:29:59 »
Die 12,50 heb ik niet heel veel voordeel bij hoor... Ik dacht dat dat wel duidelijk was -dunno-
Een uurtje werken en ik heb een jaar aan lidmaatschap verdiend. Als 'het bestuur' daar van naar de hoeren wil, mij best -cool-

Het gaat mij er om 'wat ik voor 12,50 krijg' in vergelijking tot andere fora. Ik stoor mij persoonlijk niet aan mensen die een jaar lang komen buurten op dit forum en daarna in een Dacia Logan stappen omdat de polo een kapotte thermostaat had. Als je ze ook maar 1 keer hebt kunnen helpen heeft het nut van zo'n forum zich bewezen. Ik heb nog maar weinig gezien dat er mensen zijn die hier komen om 'ff snel geld te verdienen'?? Als iets te duur is, dan wordt hij vakkundig afgezeken, wij weer iets te lachen, hij/zij een illusie armer.

Als de lidmaatschapsbijdrage een bewijs is dat je serieus bent en van plan bent om nog jarenlang polo te rijden;  -gert-
Ik vind het jammer dat op deze manier een deel van het forum beperkt blijft tot de vaste kliek. Dat blijkt wel uit het feit dat ik mijn lidmaatschap nog steeds niet betaald heb, dat begint me steeds meer tegen te staan.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Re: verkoop topic
« Reactie #25 Gepost op: ma, 31 mrt 2008, 11:38:38 »
 withstupid

Indd fora zijn er om mensen te helpen en niet om een selectie te maken tussen echte liefhebbers en eigenaren, iedereen is blij als iemand hem kan helpen met een bepaalde kwaal..

Op dit forum hangt sowieso een soort van vaste kliekgevoel en als je daar niet bij hoort, je toch wat minder geholpen/ er wat minder op je gereageerd word.


Offline Pierre

  • L86C-0101
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.410
  • Geslacht: Man
  • papa pierre
Re: verkoop topic
« Reactie #26 Gepost op: ma, 31 mrt 2008, 12:29:54 »
withstupid

Indd fora zijn er om mensen te helpen en niet om een selectie te maken tussen echte liefhebbers en eigenaren, iedereen is blij als iemand hem kan helpen met een bepaalde kwaal..

Op dit forum hangt sowieso een soort van vaste kliekgevoel en als je daar niet bij hoort, je toch wat minder geholpen/ er wat minder op je gereageerd word.



ben ik het niet mee eens

loop hier ook nog niet lang mee  en heb niet echt het gevoel dat ik genegeerd word 

het is gewoon een gezeligge polo club met de nodige gekken en dus de bijbehorende gebreken

dat ik dan 12,50 moet bijdragen so be it  heb het er graag voor over

wie zijn billen brand moet blij zijn dat hij/zij niet andersom stond

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: verkoop topic
« Reactie #27 Gepost op: ma, 31 mrt 2008, 13:15:13 »
Er staat ook dat het mijn mening is .
En die telt net zoveel / zoweinig als die van iemand anders .


Grappig : er valt wat te 'rellen' en er gaan weer mensen postten en zijn weer de hele tijd hier online  -klappen-

Offline Area51

  • Non-Register lid
  • Berichten: 213
  • Geslacht: Man
Re: verkoop topic
« Reactie #28 Gepost op: ma, 31 mrt 2008, 13:22:25 »
Begrijp me niet verkeerd, vind het hier een superinformatief forum, met weinig off topic gezeik (je moet er ook voor betalen om het te kunnen lezen, dus dat struikelpunt is al opgelost  :D ), ebay volg ik niet, en als ik iets gratis wil aanbieden gooi ik het in het vervolg wel gewoon weg, heeft de âwht ijzâhboeâhr hier ook nog wat.

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: verkoop topic
« Reactie #29 Gepost op: ma, 31 mrt 2008, 13:29:12 »
Als ik ergens voor kies dan kies ik (EDIT: 'ik' tussengevoegd) voor de lusten maar ook voor de lasten. De keuze die ik maak is op dat moment de juiste keuze anders maak ik hem niet.

Als in de toekomst blijkt dat er situaties veranderen kan dat betekenen dat mijn keuze verandert. Dat kan een andere keuze zijn met andere lusten en lasten. Maar dat is op dat moment wederom voor mij de juiste keuze.

En als blijkt dat er in een aantal weken tijd 15 stemmen genoteerd worden betekent dat, dat er 15 mensen iets duidelijk wilden maken met betrekking tot een keuze. Heb je niet gestemd .... vul zelf maar in.

Lucster
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift