Auteur Topic: Ervaring bandenmerken  (gelezen 5909 keer)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Ervaring bandenmerken
« Reactie #15 Gepost op: za, 14 jun 2008, 23:51:04 »
Tsja, wat nou "het nieuwe rijden" => doet me moeder al jaaaaren

daarom 2 ton  -thumbsup-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Ervaring bandenmerken
« Reactie #16 Gepost op: zo, 15 jun 2008, 12:30:30 »
Hoor ik voor 't eerst -dunno-
Me ouders deden bijna 2 ton (ja echt!) met 4 stuks banden onder de Vento.

(Ik doelde eigenlijk sarcastisch op de opmerkingen van een ander...)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Re: Ervaring bandenmerken
« Reactie #17 Gepost op: zo, 15 jun 2008, 12:46:39 »
Waarom staat Dunlop niet in het lijstje eigenlijk?
Vind ik persoonlijk het fijnste bandje op een Polo, de SP2000.
Yokohama (die semi-slick) was 's winters een drama
Fulda rookten we op een (koeriers-) Caddy op binnen 10.000 km
Toyo T1-S beviel heel goed onder de Vento
Michelin is übercomfortabel en behoorlijk slijtvast (maar DUUUUUUR)
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline vw-edje

  • L86C-0078
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.014
  • Geslacht: Man
  • Edwin Jagersma
Re: Ervaring bandenmerken
« Reactie #18 Gepost op: zo, 15 jun 2008, 13:10:55 »
Owja op de g*lf 1 had ik de yokohama a539, in de regen levensgevaarlijk (vaak aquaplaning, terugzakken naar 80km/h en dan nog op t randje) , op droog prima bandjes. Zat nog wel profiel genoeg op.

Offline tweet

  • Non-Register lid
  • Berichten: 85
  • Geslacht: Man
Re: Ervaring bandenmerken
« Reactie #19 Gepost op: zo, 15 jun 2008, 15:19:26 »
Heb nog nooit een nieuwe band gekocht. Rij altijd op een tweedehands band. Is super goedkoop en rij altijd op merk. Moet soms wel even geduld hebben voor een bepaalde maat maar dat is niet erg toch. betaal gemiddel voor een 165 / 13 band 10 euro met 4 tot 5 mm profiel.
Adres van de bandenzaak:AYCA CARS

Spoorsingel 39

3134 XR Vlaardingen

Tel:010-2343002 Fax:010-2343002   
 
 -thumbsup-
ex polo rijder.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Ervaring bandenmerken
« Reactie #20 Gepost op: zo, 15 jun 2008, 15:58:15 »
Heb nog nooit een nieuwe band gekocht. Rij altijd op een tweedehands band. Is super goedkoop en rij altijd op merk. Moet soms wel even geduld hebben voor een bepaalde maat maar dat is niet erg toch. betaal gemiddel voor een 165 / 13 band 10 euro met 4 tot 5 mm profiel.
Adres van de bandenzaak:AYCA CARS

Spoorsingel 39

3134 XR Vlaardingen

Tel:010-2343002 Fax:010-2343002  
 
 -thumbsup-

leuk een 2ehands band die met 50 een stoeprand is opgeklapt  -gert-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Ervaring bandenmerken
« Reactie #21 Gepost op: zo, 15 jun 2008, 16:44:23 »
Ik heb eerst Conti sportcontact banden gehad: grip houdt niet over, slijt best snel, die koop ik niet meer.

Op de mini-wheels heb ik Nankang NSII (omdat die alleen die bandenmaat levert) en die bevallen me prima, zelfs bij een 'pittige' rijstijl nog geen moment getwijfeld aan de grip (zowel op droog als op nat).

Volgende week hoop ik m'n setje 13" er onder te hebben, daar liggen falken ze502 banden op. Die heb ik op de maat uitgezocht (165/60 is er alleen van Falken). Erg goedkoop bandje, ben benieuwd naar de kwaliteit -dunno-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Ervaring bandenmerken
« Reactie #22 Gepost op: zo, 15 jun 2008, 17:03:59 »
Ik heb eerst Conti sportcontact banden gehad: grip houdt niet over, slijt best snel, die koop ik niet meer.

Op de mini-wheels heb ik Nankang NSII (omdat die alleen die bandenmaat levert) en die bevallen me prima, zelfs bij een 'pittige' rijstijl nog geen moment getwijfeld aan de grip (zowel op droog als op nat).

Volgende week hoop ik m'n setje 13" er onder te hebben, daar liggen falken ze502 banden op. Die heb ik op de maat uitgezocht (165/60 is er alleen van Falken). Erg goedkoop bandje, ben benieuwd naar de kwaliteit -dunno-

vindt een 53000km met sportieve rijstijl best wel wat voor sportieve banden .

maarja als een band snel slijt is het eenzachte compound .hetgeen jij dan geen grip hebt duidt op of/en verkeerde bandenspanning ,maatvoering of foutieve uitlijning
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: Ervaring bandenmerken
« Reactie #23 Gepost op: zo, 15 jun 2008, 17:44:24 »
Pff moeilijke vraag, ik heb voor de Toyo's gestemd. Bij polo's heb ik namelijk alleen echt ervaring met de toyo proxes T1-R, deze gaven veel grip wat vooral te danken is aan de zachte compound. Wat mij betreft een heerlijk bandje. -sturen-

Bij mijn vorige werkgever (subaru) monteerde we vaak Bridgestone's potenza's onder de dikkere impreza's, een goede band zoals Sjon al aangaf en ze willen inderdaad goed slijten. De potenza's hebben een vrij stijve wang waardoor je wat meer gevoel hebt met het sturen, maar je wat comfort inlevert.

Wij hebben thuis ook nog een ford focus die ik zelf onderhoudt, en daar lagen eerst conti's op. Maar die waren aan vervanging toe, en die heb ik vervangen voor een setje michelin's, en deze bevallen veel beter. Ze geven voor mijn gevoel meer grip bij koud weer en minder afrolgeluid, ook zijn ze wat comfortabeler wat vooral te danken is aan de slappe wang.

Ik zou zelf liever niet van die budget banden onder mijn auto willen, maar voor de gemiddelde particulier maakt het niet veel uit. Werk nu bij Ford, en als een klant moet kiezen tussen een Semperit van 75 Euro en een Michelin van 110 Euro dan gaan ze meestal voor de Semperit. Nog nooit een klacht over de Semperit's gehad. -dunno-

Citaat
Continental/Semperit, want huismerk van VW

 :D VW's worden staan standaard geleverd op Michelin's, alleen pon vervangt ze voor Conti's als de auto's in Nederland aankomen.
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
Re: Ervaring bandenmerken
« Reactie #24 Gepost op: zo, 15 jun 2008, 22:11:35 »
Net een setje Nankangs besteld voor de Ibiza, ik ben benieuwd. Wordt wel hoog tijd voor een setje banden, rijdt namelijk nog steeds op winterbanden...  :P

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
Re: Ervaring bandenmerken
« Reactie #25 Gepost op: zo, 15 jun 2008, 22:18:40 »
Verdere banden-ervaringen;

Conti's; aardig grip maar wel herrie schoppers.
Michelin; zelfde ervaringen als Sjon, slijten langzaam maar grip houdt niet over.
Dunlop; droog wegdek veel grip, bij nat houdt 't over.
Pirelli & Uniroyal; grip bij zowel nat als droog wegdek.

Dit is bij verschillende auto's, maten en zomer- / winterbanden. Dus daar zal ook nog wel de nodige verschillen inzitten.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Ervaring bandenmerken
« Reactie #26 Gepost op: zo, 15 jun 2008, 22:27:24 »
bij mij waren het allen op de nangkang na 175/50-13 op 7j velgen op 2,3 bar druk.
 nangkang was op 6j velg met 185/45-15 en allen onder een polo 2
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline alwin

  • L86C-0116
  • Non-Register lid
  • Berichten: 214
  • Geslacht: Man
  • Alwin Koning
Re: Ervaring bandenmerken
« Reactie #27 Gepost op: ma, 16 jun 2008, 11:25:39 »
ik heb fulda carat 175/50-13 op 5,5j velgen, rijd wel redelijk op droog maar bij nat weer is het bagger.
de dunlop sp9000 195/45-14 op 7j en 8j velgen doen het op droog wegdek heerlijk bij nat is het wel stukken minder, maar denk dat het ook komt door wat bredere bandjes op een lichte auto dat ie bij nat weer wat minder doet.

Offline polo1983

  • Non-Register lid
  • Berichten: 88
  • Geslacht: Man
Re: Ervaring bandenmerken
« Reactie #28 Gepost op: di, 17 jun 2008, 17:52:52 »
Lijstje

Polo: 175/50R13 Conti Sport Contact prima band zeker op droog wegdek (rij niet in de regen -gert-)

Sierra: Voor 195/50R15 Pirelli Drago veel grip, Achter 185/65R14 alles waar nog profiel op zit -naughty- driften kost banden

V70 2.5 20V 205/50R16 Conti Sport Contact 2 Hele goede allrounder met oog op sportief / Woonwerk verkeer

V70 D5: 205/60R16 Conti Premium Contact 2 goede banden voor deze auto alleen voorbanden slijten hard of is 198PK/435Nm te veel -naughty-

Conti's zijn eigenlijk best er zullen vast betere banden zijn maar ik kan er voor een habbekrats aan komen
Why ride high, if you can fly low....

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: Ervaring bandenmerken
« Reactie #29 Gepost op: di, 17 jun 2008, 18:47:06 »
Conti sportcontact sleet mij te snel : nooit meer en dat had niks met verkeerde bandenspanning te maken .

Uniroyal Rainsport is mijn eerste keus : goed bij droog en nog steeds goed bij nat .