Pff moeilijke vraag, ik heb voor de Toyo's gestemd. Bij polo's heb ik namelijk alleen echt ervaring met de toyo proxes T1-R, deze gaven veel grip wat vooral te danken is aan de zachte compound. Wat mij betreft een heerlijk bandje.
Bij mijn vorige werkgever (subaru) monteerde we vaak Bridgestone's potenza's onder de dikkere impreza's, een goede band zoals Sjon al aangaf en ze willen inderdaad goed slijten. De potenza's hebben een vrij stijve wang waardoor je wat meer gevoel hebt met het sturen, maar je wat comfort inlevert.
Wij hebben thuis ook nog een ford focus die ik zelf onderhoudt, en daar lagen eerst conti's op. Maar die waren aan vervanging toe, en die heb ik vervangen voor een setje michelin's, en deze bevallen veel beter. Ze geven voor mijn gevoel meer grip bij koud weer en minder afrolgeluid, ook zijn ze wat comfortabeler wat vooral te danken is aan de slappe wang.
Ik zou zelf liever niet van die budget banden onder mijn auto willen, maar voor de gemiddelde particulier maakt het niet veel uit. Werk nu bij Ford, en als een klant moet kiezen tussen een Semperit van 75 Euro en een Michelin van 110 Euro dan gaan ze meestal voor de Semperit. Nog nooit een klacht over de Semperit's gehad.
Continental/Semperit, want huismerk van VW
VW's worden staan standaard geleverd op Michelin's, alleen pon vervangt ze voor Conti's als de auto's in Nederland aankomen.