Auteur Topic: kmstand corrigeren  (gelezen 5454 keer)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
kmstand corrigeren
« Gepost op: vr, 05 mrt 2010, 11:32:42 »
Gezien mijn kmteller en dagteller niet lopen moet ik dus een nieuwe tellerbak erin zetten (alleen tellergedeelte natuurlijk)
De kilometerstand van mijn eigen tellerbak loopt zowiezo ruim 400km achter en misschien wel meer (geen idee hoeveel km die heeft gereden dat de tellerbak het niet deed)

Maar de andere tellerbak staat dus meer dan 20.000km lager dan de mijne. Ik wil graag voor ik de andere teller erin zet, deze kmstand iig gelijk draaien (plus nog die 400km) aan de huidige.

Op welke manier moet ik dit doen? Ik wil niet dat ik alles sloop en er nog niks aan heb.

Tevens wil ik graag weten hoe je de tellerbak los krijgt. Heb in de vraagbaak wel gevonden hoe je m eruit moet halen, maar niet hoe je de kmkabel moet loshalen.

de snelheidsmeter doet het overigens wel nog.

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: kmstand corrigeren
« Reactie #1 Gepost op: vr, 05 mrt 2010, 12:10:18 »
Schroef de teller uit elkaar en verwijder de wijzer en schijf van de teller. Met een kleine schroevendraaier kun je de tandwieltjes verdraaien/klikken.

De tellerbak kun je loskrijgen door 4 lange pennen in de zijkanten van de unit te steken. Met wat wrikken komt de unit naar voren. De snelheidskabel zit er in geschoven en de stekker moet je samen knijpen.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: kmstand corrigeren
« Reactie #2 Gepost op: vr, 05 mrt 2010, 12:13:40 »
Schroef de teller uit elkaar en verwijder de wijzer en schijf van de teller. Met een kleine schroevendraaier kun je de tandwieltjes verdraaien/klikken.

De tellerbak kun je loskrijgen door 4 lange pennen in de zijkanten van de unit te steken. Met wat wrikken komt de unit naar voren. De snelheidskabel zit er in geschoven en de stekker moet je samen knijpen.


duidelijke uitleg, thx

Het kan niet zo zijn dat de teller het niet doet omdat de kabel er niet ver genoeg in zit?

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: kmstand corrigeren
« Reactie #3 Gepost op: vr, 05 mrt 2010, 12:19:50 »
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: kmstand corrigeren
« Reactie #4 Gepost op: vr, 05 mrt 2010, 12:33:03 »
ik heb gezocht op zowel de zoekfunctie als op google, maar kon er niet zo snel wat over vinden...  -dunno-

Overigens, bij een 2f, die kmstand, is dat tot 99.999,9 of 999.999 wat erop kan staan?

ben er niet helemaal uit.
heb wel fototje van de andere tellerbak die ik heb liggen:


ik zie overigens net dat deze maar een goeie 15.000 minder heeft. Dus dat scheeld iets draaiwerk. Kan ik het beste gewoon de meest rechtse verdraaien zodat die een heeeeeel aantal keren rond heeft gedraait (ongeveer 15.0000x :P) zodat de teller ongeveer goed staat? Anders krijg je van die raar uitziende tellers.

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: kmstand corrigeren
« Reactie #5 Gepost op: vr, 05 mrt 2010, 13:22:47 »
tel het aantal vakjes zou ik zeggen.

999.999 is mogelijk. hij gaat per km.

dagteller gaat tot 100 m
(het witte tellertje)

maar euh. Waarom al die moeite.
Je weet toch al dat hij niet klopt. Je gaat dus al die moeite doen om een teller aan ta passen van een niet kloppende stand naar een andere niet kloppende stand. Wat dnek je daarmee te winnen?

Ik zou em gewoon lekker inbouwen. Zonde van je tijd en energie

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: kmstand corrigeren
« Reactie #6 Gepost op: vr, 05 mrt 2010, 13:41:41 »
ik weet dattie niet klopt, maar ik wil m wel graag iets omhoog draaien. zodat de kmstand meer overeenkomt met wat het ongeveer is.

ja aantal vakjes, maar omdat de dagteller met 100m doet, dacht ik dat de kmstand dat ook deed ;)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: kmstand corrigeren
« Reactie #7 Gepost op: vr, 05 mrt 2010, 13:43:33 »
Met het schroevendraaier-trucje om de tandwieltjes te verdraaien (let op: plastic, dus kan kapot) moet je natuurlijk niet de meest rechtse 15000 klikken. Best kans dat de volgende niet eens meegaat. Gewoon direct de getalletjes afzonderlijk op de juiste stand klikken.

Maar ik ben het wel eens met Roel: waarom al die moeite? Voor de NAP? Lekker belangrijk bij deze auto, lijkt me? Onderhoudsintervallen gewoon aanpassen aan je nieuwe stand?!
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: kmstand corrigeren
« Reactie #8 Gepost op: vr, 05 mrt 2010, 13:46:43 »
Met het schroevendraaier-trucje om de tandwieltjes te verdraaien (let op: plastic, dus kan kapot) moet je natuurlijk niet de meest rechtse 15000 klikken. Best kans dat de volgende niet eens meegaat. Gewoon direct de getalletjes afzonderlijk op de juiste stand klikken.

Maar ik ben het wel eens met Roel: waarom al die moeite? Voor de NAP? Lekker belangrijk bij deze auto, lijkt me? Onderhoudsintervallen gewoon aanpassen aan je nieuwe stand?!

Nja ik heb toch liever de kmstand redelijk in orde. Geen NAP, maar gewoon voor het gevoel.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: kmstand corrigeren
« Reactie #9 Gepost op: vr, 05 mrt 2010, 14:41:59 »
 -uitlachen-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: kmstand corrigeren
« Reactie #10 Gepost op: vr, 05 mrt 2010, 18:03:49 »
Zoals al eerder gezegd, een km stand vóóruit draaien...... -gert-

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: kmstand corrigeren
« Reactie #11 Gepost op: vr, 05 mrt 2010, 18:47:58 »
Zoals al eerder gezegd, een km stand vóóruit draaien...... -gert-

mwah. als hij nog NAP had. Dan zou ik het zeker begrijpen en zelfs zeer respecteren.
Maar aangezien hij zelf al aangeeft dat dat niet zo is...

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: kmstand corrigeren
« Reactie #12 Gepost op: vr, 05 mrt 2010, 20:00:42 »
tis meer het gevoel van dat ie wel zoveel km heeft gehad, en meer zelfs. Maar als er ineens 15.000km af is, dan lijkt het ineens een stuk minder zegmaar. Blokje heeft veel gelopen, maar dan nog, ik wil niet dat ik dalijk met 3,3 ton ineens een stilstaande auto heb omdat t blok op is. Enkel omdat ik was vergeten dattie er eigenlijk ongeveer 3.5 op heeft staan. Tja
nja zal er ooit toch een ander blok in lepelen.

Offline Pierre

  • L86C-0101
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.410
  • Geslacht: Man
  • papa pierre
Re: kmstand corrigeren
« Reactie #13 Gepost op: vr, 05 mrt 2010, 20:12:47 »
beetje rare redenatie  -dunno-
wie zijn billen brand moet blij zijn dat hij/zij niet andersom stond

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: kmstand corrigeren
« Reactie #14 Gepost op: vr, 05 mrt 2010, 20:17:49 »
ik ben raar  -nana-

ik durf t risico dat t misgaat wel te nemen, want anders komt er gewoon een andere tellerbak.