Auteur Topic: kmstand corrigeren  (gelezen 5443 keer)

Offline Pierre

  • L86C-0101
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.410
  • Geslacht: Man
  • papa pierre
Re: kmstand corrigeren
« Reactie #15 Gepost op: vr, 05 mrt 2010, 20:21:27 »
de mijne is van 119xxx naar 250xxx gegaan  so what op tijd zijn onderhoud en gaan met die polo  -thumbsup-
wie zijn billen brand moet blij zijn dat hij/zij niet andersom stond

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: kmstand corrigeren
« Reactie #16 Gepost op: vr, 05 mrt 2010, 21:05:49 »
Blokje heeft veel gelopen, maar dan nog, ik wil niet dat ik dalijk met 3,3 ton ineens een stilstaande auto heb omdat t blok op is. Enkel omdat ik was vergeten dattie er eigenlijk ongeveer 3.5 op heeft staan.

Mijn motortje gaat inmiddels 367.000 km mee.
Staat mij te wachten dat binnenkort mijn blok 'op is'?,
of kan jouw blok gewoon nog goed zijn en maak jij je misschien ten onrechte zorgen?  -dunno-

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: kmstand corrigeren
« Reactie #17 Gepost op: vr, 05 mrt 2010, 21:10:03 »
Mijn motortje gaat inmiddels 367.000 km mee.
Staat mij te wachten dat binnenkort mijn blok 'op is'?,
of kan jouw blok gewoon nog goed zijn en maak jij je misschien ten onrechte zorgen?  -dunno-

zou goed kunnen. Nee ik bedoel niet dat je het kunt verwachten. Ik zal zowiezo goed op het onderhoud letten. Maar ik weet niet goed wat het onderhoud is geweest aan het blok. Rotor en verdeelkap zijn nieuw, maar de kleppendekselpakking lekt. Heb een bon erbij gekregen van afgelopen zomer van een D-riem, maar of die gemonteerd zit kan ik niet zien. Ik kan ook niet zien of de beurt die de verkoper zegt te hebben uitgevoerd, oook daadwerkelijk is uitgevoerd.

Aan de remmen te zien (blokjes waren 3mm en dunner) is er niet veel aan onderhoud gedaan, Schijven waren ook al dunner dan 8mm.

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: kmstand corrigeren
« Reactie #18 Gepost op: za, 06 mrt 2010, 00:11:33 »
allemaal wel en aardig, maar wat is het causaal verband met je kilometerstand?

Je geeft twee dingen aan:
1. Je weet eigelijnlijk niet wat de werkelijke staat van het ondehoud aan de polo is.
2. Je weet uberhaupt niet wat de werkelijke kilometerstand is.

Aangezien jij de enige bent die de auto bestuurd danwel het onderhoud 'beheert' hoef je geen rekening te houden met de verwachtingen van anderen.
Verkeerde aannames van anderen over het onderhoud op basis van een verkeerde kilometerstand (als de staat van het onderhoud al bekend zou zijn) zijn dus ook niet van toepassing.

Zowel voor jezelf als voor anderen levert het aanpassen van de kilometerstand dus geen enkele toegevoegde informatie op.

Maar goed. Ik houd je niet tegen. Iedereen is vrij om te doen wat hij wil. Maar realiseer je: Volgens mij heb je je in je hoofd gehaald dat dit nodig is, en houd je je nu  wanhopig aan deze gedachte vast.

Gezien je eerdere opmerking over het geld dat je beschikbaar hebt (tenminste zo ver ik mij herinner was jij dat) zou ik nu niet gaan kijken of je de tellerunit eventueel onnodig kunt beschadigen en de tellers lekker inbouwen.

Zo te lezen kun je in diezelfde tijd (en voor maringale kosten) in ieder geval een kleppendekselpakking vervangen.....


(vergeef me mijn formulering, ben al sinds vanochtend 8.30 an het werk en blijf dan een beetje in de formele formulering hangen)

Enne alhoewel eventueel belerend overkomend. Zo is het niet bedoeld hoor. Doe vooral je ding  -hug-


Offline Gerard

  • 28/07/1988 - 12/02/2016 † L86C-0131 Allmighty
  • Register Moderator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.329
  • Geslacht: Man
  • Gerard Knol
Re: kmstand corrigeren
« Reactie #19 Gepost op: za, 06 mrt 2010, 02:09:30 »
Echt, ik vond al direct dat je zo onmogelijk moeilijk doet bij elk schroefje wat je vervangt, maar dit slaat alles :)
No offense :P maar wie draait er nou een KM stand vooruit naar een stand welke uberhaupt al niet klopte  -gert-

En even paar punten op een rij:

1 Je koopt een auto met een bult werk
2 Je wilt nu een nieuwe APK, terwijl deze nog kleine 2 maand geldig is (eind april)
3 Hebt eigenlijk geen geld voor bovenstaande omdat het 1 en ander gefixt moet worden
4 Dingen om je te helpen met punt  2 zijn te duur (garagekrik, vraagbaak)
5 Dingen slopen om vervolgens weer te moeten kopen kan wel (tellerunit)
6 Reserveringen van zooi die je niet nodig hebt voor APK doen over het hele verkoopforum kan ook

Niet dat ik een wonder ben met geld (in tegendeel!) en mijn plannen zijn ook vaak erg optimistisch, maar dit gaat bij mij zelfs tegen alle logica in  -dunno-
Zou dat ding eerst eens rustig APK klaarmaken (je hebt er immers 7 weken voor) en dán maar eens ouwehoeren over hoedenplanken, speakers, open luchtfilters  -gert- enz enz

En ik quote
Enne alhoewel eventueel belerend overkomend. Zo is het niet bedoeld hoor. Doe vooral je ding  -hug-

Same here  ;)

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: kmstand corrigeren
« Reactie #20 Gepost op: za, 06 mrt 2010, 07:18:57 »
Ben het eigenlijk ook wel met gerard eens, want als je nou ipv die versterker, speakers en heldere knipperlichtjes en weet ik niet allemaal gewoon een kleppendekselpakking of andere spul koopt voor een beurtje heb je misschien ook nog langer plezier van je polo -thumbsup-

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: kmstand corrigeren
« Reactie #21 Gepost op: za, 06 mrt 2010, 07:37:22 »
Echt, ik vond al direct dat je zo onmogelijk moeilijk doet bij elk schroefje wat je vervangt, maar dit slaat alles :)
No offense :P maar wie draait er nou een KM stand vooruit naar een stand welke uberhaupt al niet klopte  -gert-

En even paar punten op een rij:

1 Je koopt een auto met een bult werk
2 Je wilt nu een nieuwe APK, terwijl deze nog kleine 2 maand geldig is (eind april)
3 Hebt eigenlijk geen geld voor bovenstaande omdat het 1 en ander gefixt moet worden
4 Dingen om je te helpen met punt  2 zijn te duur (garagekrik, vraagbaak)
5 Dingen slopen om vervolgens weer te moeten kopen kan wel (tellerunit)
6 Reserveringen van zooi die je niet nodig hebt voor APK doen over het hele verkoopforum kan ook

Niet dat ik een wonder ben met geld (in tegendeel!) en mijn plannen zijn ook vaak erg optimistisch, maar dit gaat bij mij zelfs tegen alle logica in  -dunno-
Zou dat ding eerst eens rustig APK klaarmaken (je hebt er immers 7 weken voor) en dán maar eens ouwehoeren over hoedenplanken, speakers, open luchtfilters  -gert- enz enz

En ik quote
Same here  ;)

 withstupid

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: kmstand corrigeren
« Reactie #22 Gepost op: za, 06 mrt 2010, 07:56:32 »
Jullie hebben me overtuigt hoor  -hug-
APK is idd nog tot eind april geldig, maar ik wil dat alvast doen, zodat ik van die zeik af ben de komende 13 maanden ofzo.

Tellerbak bouw ik wel gewoon om, want jullie geven allemaal aan dat het risico te groot is dat ik m sloop. En dan gaat het wel geld kosten. Nu dus niet omdat ik die teller toch al heb liggen (hopelijk doet ie het wel)

Aantal dingen reserveren, veel komt pas met de meeting in mei, dus dan heb ik er het geld weer voor. Dan kan t ook niet meer voor de apk nodig zijn, want dan zal die al zijn verlopen.

Vraagbaak ligt als het goed is vandaag op de deurmat.
Autokrik ga ik over een uurtje bij de aldi halen ;)

Ik ben een rare, en ja ik doe wel eens moeilijk, maargoed. Ik bedoel er niks verkeerds mee naar anderen toe  -dunno-

Die kleppendekselpakking komt er ook binnenkort, hou niet van lekkages. Het valt gelukkig nog mee, tis niet zo dat het op de grond aant druppelen is.

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: kmstand corrigeren
« Reactie #23 Gepost op: za, 06 mrt 2010, 08:02:38 »
Als de Km stand toch "belangrijk" is kun je altijd de standen van de uitgaande teller en ingaande teller noteren op het moment van vervangen. Bijvoorbeeld in je projecttopic.

Verders goed bezig hoor.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: kmstand corrigeren
« Reactie #24 Gepost op: zo, 07 mrt 2010, 09:34:59 »
hmm, ik heb de teller vervangen. Hij doet het  -thumbsup-
maar ik heb het idee dat ik een afwijking heb in de snelheid.
154 pakt ie max nog wel (dus zelfde als vorige teller) maar op een of andere manier lijkt het alsof 80 op de teller, maar 60 is, en 70 op de teller dat ik 50 rij.
Ik vind het nogal vreemd.
Weet iemand waar dit aan kan liggen? Tis dezelfde teller zegmaar, alleen zitten er bij de nieuwe wat extra indicatiestrepen op.

Viel me toevallig ook op dat de led van de handrem niet brandde. Vervangen en nog niks. Zal in de schakelaar wel wat mis zijn (tja een kapotte led komt niet zo vaak voor natuurlijk)

foto van de 2 tellers (rechts de oude) zo heb ik gelijk de kmstand :)


Ik weet ook niet waar het in zit. Nummers zijn hetzelfde, verdeling is hetzelfde. kmtrage klopt wel (tis ongeveer 22km vanaf mijn werk naar huis, en dat klopte dus ook. Beetje op de hectometerpaaltjes gelet of de dagteller klopte)

de oude heb ik uit elkaar proberen te halen, maar ik kon geen gebreken vinden  -dunno- denk dat t wormwieltje niet meer draaide, daardoor de kmstand en de dagteller ook niet.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: kmstand corrigeren
« Reactie #25 Gepost op: zo, 07 mrt 2010, 11:35:18 »
Voordat ik de naald demonteer, markeer ik eerst z'n rustpunt met een stukje tape:
meestal aardig in de buurt van 't kleine witje streepje op de rand van de tellerplaat,
+/- tussen 20 km/u en dagtellerknop

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: kmstand corrigeren
« Reactie #26 Gepost op: zo, 07 mrt 2010, 12:34:58 »
P'cies: is de tellernaald los geweest? In dat geval is-ie niet meer op de juiste positie teruggeklikt...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: kmstand corrigeren
« Reactie #27 Gepost op: zo, 07 mrt 2010, 12:36:10 »
P'cies: is de tellernaald los geweest? In dat geval is-ie niet meer op de juiste positie teruggeklikt...

maar hoe kan het dan dat de max snelheid bij beide gelijk is???

 -dunno-

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: kmstand corrigeren
« Reactie #28 Gepost op: zo, 07 mrt 2010, 12:39:27 »
Is een veer die opdraait. Zelf al eens gedaan? Het begin kun je wel aanpassen, maar uiteindelijk heb je toch ongeveer dezelfde kracht nodig voor het laatste stuk.
Bij de Passerati is het verschil in werkelijkheid met wat-ie aangeeft ook minder naarmate de auto harder rijdt...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: kmstand corrigeren
« Reactie #29 Gepost op: zo, 07 mrt 2010, 13:22:09 »
ik heb de naald niet los gehad -dunno-