Auteur Topic: kmstand corrigeren  (gelezen 5466 keer)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: kmstand corrigeren
« Reactie #45 Gepost op: ma, 08 mrt 2010, 12:25:54 »
-thumbsup-


Lampjes: 1,2Watt steeklampjes
http://www.autobulbsdirect.co.uk/R509T-Dashboard-Bulbs-12V-1.2W-black.html

Bij de dealer of brezan of gelijk welke autozaak dan ook.  Is overigens een APK afkeurpuntje als de verlichting van de snelheidsmeter het niet voldoende doet.


best dure lampjes zeg voor dat formaat, bij de dealer meestal op voorraad? (en moet ik dan op : £1.10 = €1,12 per stuk rekenen?)
Hoe kunnen ze trouwens daarheen kijken in een verlichte autogarage :P Maar iig bedankt. Snelheidsmeter is nu totaal niet verlicht, enkel toerenteller zegmaar. Denk dat ik wel beide lampjes tegelijk vervang dan, scheeld over een tijdje weer werk.

@luc, thx voor de tip. Maar omdat ik de andere teller al uit elkaar heb gehaald om te kijken wat er daarmee mis was, had ik al gemerkt dat de naald niet zo graag eraf wil :P
Hopelijk zit t probleem enkel in verkeerd nulpunt.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: kmstand corrigeren
« Reactie #46 Gepost op: di, 09 mrt 2010, 20:45:50 »
wijzer stond dus idd niet op nul. stond zoals ik verwachtte precies tussen nokje en streepje in. Nu heb ik ongeveer standaard teller zegmaar. Dus 5km harder op teller dan werkelijke snelheid.

Offline Bunkerrat

  • L86C-0200
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.425
  • Geslacht: Man
  • Jorin Elstrodt
Re: kmstand corrigeren
« Reactie #47 Gepost op: wo, 07 jul 2010, 10:39:24 »
Schroef de teller uit elkaar en verwijder de wijzer en schijf van de teller. Met een kleine schroevendraaier kun je de tandwieltjes verdraaien/klikken.

De tellerbak kun je loskrijgen door 4 lange pennen in de zijkanten van de unit te steken. Met wat wrikken komt de unit naar voren. De snelheidskabel zit er in geschoven en de stekker moet je samen knijpen.


Zijn dit speciale pennen of wat kan je anders gebruiken?

Offline Pierre

  • L86C-0101
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.410
  • Geslacht: Man
  • papa pierre
Re: kmstand corrigeren
« Reactie #48 Gepost op: wo, 07 jul 2010, 14:04:58 »
bijv spaken van een fiets oid  -thumbsup-
wie zijn billen brand moet blij zijn dat hij/zij niet andersom stond

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: kmstand corrigeren
« Reactie #49 Gepost op: wo, 07 jul 2010, 18:03:32 »
trekstukje van een dunne  ongebruikte popnagel, of kleine spijkertjes, Als t maar lang genoeg is en dun genoeg.

Bij mij ging ie niet los met enkel pinnetjes erin steken, je moet je radio eruit halen en vervolgens vanaf daar de beugeltjes induwen en de pinnetjes erin steken aan die kant
dan trek je m er zo uit zonder beschadigingen (linker beugeltje kun je haast niet bij, moet je al het ventilatorrooster eraf halen en de buis verplaatsen, voor je er aan die kant bij kan. maar dat is ook niet nodig)

Let wel: Bij een maatje victor stuur, moet je t stuur zelf eraf halen, anders kom je er niet langs. En haal even je stuurkolomkappen eraf, werkt ook makkelijker.

Offline Bunkerrat

  • L86C-0200
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.425
  • Geslacht: Man
  • Jorin Elstrodt
Re: kmstand corrigeren
« Reactie #50 Gepost op: wo, 07 jul 2010, 18:05:34 »
Stuur moet toch nog een keer goed rech gezet worden, dus die moet er toch af -klus-

Thanks, ik ga pielen!