dus het beste kan de kat ertussen uit middendemper laten zitten en achter een sportdemper
Het beste is, als je alles gewoon origineel zo laat zoals het is.
Als je meer vermogen wilt, kom je d'r niet met een andere uitlaat (zeker niet met alleen een andere einddemper). De katalysator kan je leeg maken; dat geeft bij een MH / HZ een ander uitlaat geluid, zonder gevaar voor de motor. Bij een NZ, 3F en PY
kan dit voor een andere motorloop zorgen, door een andere temperatuur aan de lambdasonde (steekt zo'n beetje IN de katalysator).
Ik weet niet van welk bouwjaar jouw Polo is, of wat voor motorcode je hebt, maar als ie al weer zo'n 20 jaar mee gaat, en de kat is nog origineel, dan zal ie wel niet heel veel meer doen.
'Sport' einddemper brengt ook met een volle kat een hoop herrie, zonder extra vermogen t.o.v. een standaard uitlaat. Als je echt wilt dat de motor beter uit-ademt, moet je vanaf voor tot achter de boel 'ruimer' aanleggen: de bottleneck zit vaak verder naar voren dan je denkt.