Auteur Topic: Polo verlaagd 40-40 maar erg veel verschil voor/achter  (gelezen 4454 keer)

Offline coupeetje

  • Non-Register lid
  • Berichten: 213
  • Geslacht: Man
  • Ron Schelberg
Re: Polo verlaagd 40-40 maar erg veel verschil voor/achter
« Reactie #60 Gepost op: vr, 15 jul 2011, 07:05:46 »
tja volgens mij is het een echte 1f,hebben we toendertijd ergens in leiden geloof ik gehaald,die man moest er van af,helaas wegens een relatiebreuk het ding daar moeten laten,dus wat erna ermee is gebeurt,hij is wel verkocht door zijn ex maar de polo stond toen al geruime tijd stil met alle gevolgen van dien geloof ik,weet er eigenlijk niet veel meer vanaf sinds 2008.

maar dit terzijde,heb met een passat 32b de veerpoot ook eens laten zitten aan de stuurkogel,dan kan je m met t stuur draaien zo onder het spatbord uitdraaien en met de veerpoot schuin alles van boven losdraaien(eerst wel van bovenin de carosserie losgdraaid dan),of mischien de aandrijfas laten vast zitten boven los en stuurkogel los en zo de poot wegdraaien dan onder het spatbord uit zodat je er vanboven aan kan,scheelt weer tijd he
« Laatst bewerkt op: vr, 15 jul 2011, 07:12:29 door coupeetje »
polo 1 l ''75, audi 50 gls ''77, polo 1 ls ''78, polo 2 coupe gt ''88, polo 2 sedan, polo 2 coupe ''88, polo 2 coupe sprinter ''89, polo 2 coupe '90 nz, polo 3 coupe, action aav, huidige wagen

Offline CoupePart2

  • Non-Register lid
  • Berichten: 67
  • Geslacht: Man
  • Ronald Venema
Re: Polo verlaagd 40-40 maar erg veel verschil voor/achter
« Reactie #61 Gepost op: vr, 15 jul 2011, 08:08:55 »
Ik neem gewoon de spoorstang, stabi-stang, en de bovenste moer los, ook die geweldige vw moer haal ik los, en dan......veerspanners aandraaien, spanbandje om de bovenkant van de schokdemper om deze naar binnen te trekken, voetje op de remschijf, voorzichtig beetje drukken en je pakt de veer zo weg, denk half uur werk per kant....."Beetje" beun de haas, maar het kan, haha


Het is dus niet per definitie nodig om de hele poot te verwijderen, heb dit ook al eens zo gedaan met een golf 3 tdi, ging ook goed, zelfs zonder veerspanners....De schokdemper heb ik ook zo verwijderd, die grote dop met de pijpentang los gedraaid, ging erg makkelijk want ze waren zo lek dat alles lekker in de olie zat, je kan hem dan via het grote gat zo verwijderen, en het olie was er bij mij al bijna uit, laatste beetje met een tuinslang eruit gehaald.

Monteren natuurlijk in omgekeerde volgorde.....
« Laatst bewerkt op: vr, 15 jul 2011, 08:12:13 door CoupePart2 »

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Polo verlaagd 40-40 maar erg veel verschil voor/achter
« Reactie #62 Gepost op: vr, 15 jul 2011, 08:51:37 »
om de veerpoot te verwijderen hoef je enkel de bovenste moer, de spoorstang en de fuseekogel eraf te halen. Als je van te voren ook nog de aandrijfas hebt losgedraait ben je zo klaar. En heb je zeeën van werkruimte. Snap niet dat je t op zo'n omslagtige manier doet.
Heb je de veerschotel aan de bovenzijde wel er terug op gezet?

Offline CoupePart2

  • Non-Register lid
  • Berichten: 67
  • Geslacht: Man
  • Ronald Venema
Re: Polo verlaagd 40-40 maar erg veel verschil voor/achter
« Reactie #63 Gepost op: vr, 15 jul 2011, 10:49:16 »
ach, omslachtig, vind het wel meevallen, alleen voor een veer verwijderen ga ik geen veerpoot volledig loshalen.
En natuurlijk de hele handel goed in elkaar gezet..

Offline coupeetje

  • Non-Register lid
  • Berichten: 213
  • Geslacht: Man
  • Ron Schelberg
Re: Polo verlaagd 40-40 maar erg veel verschil voor/achter
« Reactie #64 Gepost op: vr, 15 jul 2011, 20:48:44 »
ey succes met het vinden van het probleem,hang de flex er maar eens in -naughty-
we zien het resultaat wel en wat het probleem was :)
polo 1 l ''75, audi 50 gls ''77, polo 1 ls ''78, polo 2 coupe gt ''88, polo 2 sedan, polo 2 coupe ''88, polo 2 coupe sprinter ''89, polo 2 coupe '90 nz, polo 3 coupe, action aav, huidige wagen

Offline CoupePart2

  • Non-Register lid
  • Berichten: 67
  • Geslacht: Man
  • Ronald Venema
Re: Polo verlaagd 40-40 maar erg veel verschil voor/achter
« Reactie #65 Gepost op: za, 16 jul 2011, 14:03:33 »
Nou, aan de voorzijde zat alles in elkaar zoals het moet, niks raars gevonden, heb nu wel 1 winding op de veer minder! haha, veer zit er nu nog mooi op spanning tussen, en aan het rijgedrag is ook helemaal niks veranderd, gelukkig.

Achterkant niet meer los gehad, zat volgens mij ook gewoon goed, in elkaar, heb het nog wel even bekeken, is het een idee om daar de originele VW veerschotel te gebruiken om iets meer hoogte te krijgen, zodat voor en achter gelijker zijn.

De auto is door het verwijderen van die ene winding ongeveer een 1,5 cm gezakt, kijk het eerst zo even aan, anders haal ik er misschien nog wel 1 af, qua veerspanning gaat dat wel...

Foto's heb ik nog niet..


Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Polo verlaagd 40-40 maar erg veel verschil voor/achter
« Reactie #66 Gepost op: za, 16 jul 2011, 14:25:05 »
1winding 1.5cm.. vreemd want ik heb er 1 winding af maar kom lang niet bij 1.5cm!! ben jij ook zo,n zwaar persoon? }
als je er meer afhaald kun je de veren beter meteen weg gooien want dan is er geen spanning meer denk!

Ik ben ben benieuwd naar die foto,s :)
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline CoupePart2

  • Non-Register lid
  • Berichten: 67
  • Geslacht: Man
  • Ronald Venema
Re: Polo verlaagd 40-40 maar erg veel verschil voor/achter
« Reactie #67 Gepost op: za, 16 jul 2011, 16:09:21 »
Nou, ben gelukkig niet zo'n zwaar iemand haha, ik hoop dat ie nu nog een beetje na-zakt, ook nog een cm ofzo, dan is ie goed.... foto's wordt vandaag niet meer, het regent hier namelijk.....

denk dat als ik er nog 1 afhaal ik nog steeds wel spanning heb, maar kijk het eerst even aan, in principe zou je het natuurlijk ook kunnen meten of je spanning houdt.......

Offline coupeetje

  • Non-Register lid
  • Berichten: 213
  • Geslacht: Man
  • Ron Schelberg
Re: Polo verlaagd 40-40 maar erg veel verschil voor/achter
« Reactie #68 Gepost op: za, 16 jul 2011, 16:20:25 »
ik denk dat dat te veel word nog 1 winding ivm losliggende veer dan,dus hij ligt voor nog iets hoger dan nou?
polo 1 l ''75, audi 50 gls ''77, polo 1 ls ''78, polo 2 coupe gt ''88, polo 2 sedan, polo 2 coupe ''88, polo 2 coupe sprinter ''89, polo 2 coupe '90 nz, polo 3 coupe, action aav, huidige wagen

Offline CoupePart2

  • Non-Register lid
  • Berichten: 67
  • Geslacht: Man
  • Ronald Venema
Re: Polo verlaagd 40-40 maar erg veel verschil voor/achter
« Reactie #69 Gepost op: zo, 24 jul 2011, 13:20:10 »
Even een tijdjes " Radio stilte " gehad maar ben er nu achter wat het probleem was...

Let vooral op wat er achter de auto staat, dit is dus de "boosdoener"



Nou ja, eind goed al goed......

Offline abje

  • L86C-0176
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.186
  • Geslacht: Man
  • Albert Steur
    • fantasy radio
Re: Polo verlaagd 40-40 maar erg veel verschil voor/achter
« Reactie #70 Gepost op: zo, 24 jul 2011, 13:26:59 »
ziet er nou normaal uit ja  -thumbsup-

ziet er gelijk een stuk beter uit hoor

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Polo verlaagd 40-40 maar erg veel verschil voor/achter
« Reactie #71 Gepost op: zo, 24 jul 2011, 13:56:51 »
hij doet me weer denken aan me matzwarte coupe zo -thumbsup-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline CoupePart2

  • Non-Register lid
  • Berichten: 67
  • Geslacht: Man
  • Ronald Venema
Re: Polo verlaagd 40-40 maar erg veel verschil voor/achter
« Reactie #72 Gepost op: ma, 25 jul 2011, 18:22:47 »
ben er zo ook wel tevreden over, eerst maar weer eens een keer wassen, haha....

Offline coupeetje

  • Non-Register lid
  • Berichten: 213
  • Geslacht: Man
  • Ron Schelberg
Re: Polo verlaagd 40-40 maar erg veel verschil voor/achter
« Reactie #73 Gepost op: di, 26 jul 2011, 07:21:51 »
hehe,jezus,tja,al goed dan ziet er goed uit nou,ik heb ook nog een 80/60 setje liggen,die moet er ook nog eens onder in de vakantie, :)

ik weet niet wat je voor een rubbers ertussen hebt maar je kan van die aanslagrubbers kopen die je eromheen kan duwen,je hoeft niet het spul los te halen dan,bij tuningszaken te verkrijgen,gaat dat zakken wat tegen
« Laatst bewerkt op: di, 26 jul 2011, 07:23:57 door coupeetje »
polo 1 l ''75, audi 50 gls ''77, polo 1 ls ''78, polo 2 coupe gt ''88, polo 2 sedan, polo 2 coupe ''88, polo 2 coupe sprinter ''89, polo 2 coupe '90 nz, polo 3 coupe, action aav, huidige wagen

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Polo verlaagd 40-40 maar erg veel verschil voor/achter
« Reactie #74 Gepost op: di, 26 jul 2011, 07:44:05 »
tsss... wie neemt er dan ook zo'n hele ondergrondse vuilniscontainer mee..  -gert-

maar euh. mooi dat dat is opgelost  -thumbsup-