Auteur Topic: Kabelbomen uitpluizen  (gelezen 4599 keer)

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: Kabelbomen uitpluizen
« Reactie #15 Gepost op: do, 15 sep 2011, 15:40:53 »
De 4pins aansluiting van de injector kabelboom met de kabels op de injectierail in een plastic behuizing is al reeds tijdens de polo2 productie geintroduceerd, mijn polo2 modeljaar 1990 met NZ motor heeft deze ook. De oliedrukschakelaars-bedrading zit echter vrijwel hetzelfde als Jaap al heeft aangegeven.

Het enige verschil bij mij is dat de oliedruk-bedrading een 2 polige stekkerverbinding heeft aan het inlaatspruitstuk, dan gaat het samen met de bedrading van 1 van de watertemperatuursensors (degene voor de cockpit) en een paar andere draden die ik niet verder heb gevolgd door het schutbord op de door Jaap aangegeven locatie. Deze bedrading zit op veel plekken met tie-wraps vast aan de motorkabelboom, maar maakt daar geen deel van uit.
Pimp my Polo

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Kabelbomen uitpluizen
« Reactie #16 Gepost op: do, 15 sep 2011, 16:20:55 »
heb je een foto van de injectorrail bij jou en stekkerverbinding van de oliedruksensoren?, ik ga sowieso ffkes in je topic kijken of je daar een foto van hebt.
Iig de oudere NZ, 3F en py hebben t dus zo zitten zoals bij jaap, maar das dus net de kabelboom die ik niet heb.

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Kabelbomen uitpluizen
« Reactie #17 Gepost op: do, 15 sep 2011, 16:35:14 »
dan ga je toch niet in de auto kijken zoals voorgesteld.
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Kabelbomen uitpluizen
« Reactie #18 Gepost op: do, 15 sep 2011, 16:36:47 »
dan ga je toch niet in de auto kijken zoals voorgesteld.

Is het nou zo moeilijk om te snappen dat dit bij een aav op de motorkabelboom zit? Zit zoals op de tekening van de aav, zoals ik al 3x in het topic heb gemeld. lezen is iets wat jij duidelijk nog moet leren...

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Kabelbomen uitpluizen
« Reactie #19 Gepost op: do, 15 sep 2011, 16:58:35 »
maak eens een paar duidelijke foto's van het betreffende kabelboom en plant ze hier eens neer.
dan kunnen we allemaal meekijken en kijken hoe het zit,kleine moeite en minder frustraties.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: Kabelbomen uitpluizen
« Reactie #20 Gepost op: do, 15 sep 2011, 17:37:19 »
Ik heb nog geen foto's, en de stekkerverbinding zit wat weggestopt en is moeilijk te zien, maar ik zal morgen proberen wat foto's te maken.
Pimp my Polo

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Kabelbomen uitpluizen
« Reactie #21 Gepost op: do, 15 sep 2011, 17:43:21 »
Ja,en als Rutger dat nou ook doet van zijn losliggende bomen. :)
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Kabelbomen uitpluizen
« Reactie #22 Gepost op: do, 15 sep 2011, 18:01:55 »
of leest weer gewoon niet wat ik voorstel en reageert weer disrespectvol.

Wat ik voorstelde is volgende,

Je pakt je 3f kabelboom, je loopt naar buiten. Doet je motorkap los en legt de kabelboom neer zoals deze in de motorruimte hoort. Dan kun je zo zien wat waar aangesloten word. En waarschijnlijk zie je dan ook waar je missende draden zijn gebleven
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Kabelbomen uitpluizen
« Reactie #23 Gepost op: do, 15 sep 2011, 18:28:10 »
en ik zeg nog een ding, ga is gewoon kijken en aan het werk in plaats van hier hulp te vragen en te verwachten dat wij op honderde Kms afstand je direct het antwoord verwacht wat je zoekt.

We proberen je alleen maar te helpen
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Kabelbomen uitpluizen
« Reactie #24 Gepost op: do, 15 sep 2011, 20:29:14 »
Denk toch dat er iemand die hier een 3F of NZ of PY in een 2f zal moeten helpen
Ik moet helemaal niets!  -nana-

Mijn 1990ér Coupé met NZ blok ( en 2f achtige kabelboom: duidelijk een overgangsmodelletje) staat helaas voor jou niet thuis voor de deur,.. .
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Kabelbomen uitpluizen
« Reactie #25 Gepost op: do, 15 sep 2011, 20:47:18 »
haha ik bedoelde met "moeten" dat t dus geen nut heeft met een oudere kabelboom zoals op je py zit, omdat daar behoorlijke verschillen in zitten met de nieuwere kabelbomen.

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Re: Kabelbomen uitpluizen
« Reactie #26 Gepost op: do, 15 sep 2011, 21:13:31 »
Echt ongeloveloos dit.... Loop naar je Polo met de kabelboom en kijk wat waar aangesloten hoort!

"Och ja; Jaap nog bedankt dat je speciaal voor mij de moeite hebt genomen om naar buiten te lopen, de motorkap te openen, foto's te maken en deze te posten"  -dunno-
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Kabelbomen uitpluizen
« Reactie #27 Gepost op: do, 15 sep 2011, 21:33:34 »
Echt ongeloveloos dit.... Loop naar je Polo met de kabelboom en kijk wat waar aangesloten hoort!

"Och ja; Jaap nog bedankt dat je speciaal voor mij de moeite hebt genomen om naar buiten te lopen, de motorkap te openen, foto's te maken en deze te posten"  -dunno-

weer zo'n niet-lezer. Moeilijk he? bij mijn aav zijn de 2 draden voor de oliedruksensoren onderdeel van de motorkabelboom. en dat is PRECIES de reden waarom ik dit topic geopend heb, omdat bij een 3F kabelboom dit niet het geval is.

met een beetje zoeken op internet heb ik inmiddels afbeeldingen gevonden van t losse kabeltje voor die 2 sensoren. Maar ik kan t niet volgen (tis en blijft 2d beeld) Ik kan dus niet zien waar het uiteindelijk uitkomt. Lijkt met de boegiekabels mee te lopen.
In principe kan ik dat kabeltje nog zelf maken, maar moet wel weten waar het heenloopt.
« Laatst bewerkt op: do, 15 sep 2011, 21:35:23 door Pobresh »

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Kabelbomen uitpluizen
« Reactie #28 Gepost op: do, 15 sep 2011, 21:48:55 »
Je bedoelt en weer heb ik niet gelezen

Pak je kabel oom loop naar buiten en leg en in de motorruimte dan zie je vanzelf wat je waar over het hoofd heb gezien

Maar waarom lezen wat ervaringsdeskundigen te vertellen hebben als je ze ook gewoon kunt negeren of afbranden
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Re: Kabelbomen uitpluizen
« Reactie #29 Gepost op: do, 15 sep 2011, 22:02:17 »
Er staat hier een 3f voor de deur, maar ik (of Michiel) ga absoluut niet voor jou de moeite nemen om daar nog foto's van te maken na het lezen van bovenstaand topic. Wat een respectloos gedrag vertoon je wederom! Maar kennelijk komen de boodschappen die hierboven staan niet aan bij je, dus ik ga er verder geen woorden meer aan vuil maken.

O ja, en Jaap bedankt voor alle moeite die jij wel hebt genomen om te helpen, jammer dat dat niet wordt onderkend...
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen