Auteur Topic: Kabelbomen uitpluizen  (gelezen 4596 keer)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Kabelbomen uitpluizen
« Reactie #30 Gepost op: do, 15 sep 2011, 22:16:39 »
jongens echt, ik heb dit topic om een reden geopend, ik heb allang gekeken hoe die 3f kabelboom moet lopen, dit is nou al de zoveelste keer dat ik dit zeg. Dat jullie tot meerdere keren toe blijft herhalen dat ik dat moet doen, wordt dan als zeer vervelend ervaren ja. Het is helemaal niet zo dat ik adviezen in de wind sla, sterker nog ik heb dit keer meer voorwerk gedaan en dan nog krijg ik zulke achterlijke reacties? Ja het is nooit goed blijkbaar? Of ik nou wel of geen voorwerk doe, jullie blijven slecht lezen en mijn bevindingen gewoon negeren.
En dan mij respectloos noemen? En bedankt. (hier had ik nu een respectloze opmerking willen plaatsen, maar dat doe ik dus niet)

Daarbij, ik laat zien dat ik wel degelijk wat doe ermee, maar ook dat wordt gewoon in de wind geslagen. Ja jongens kijk eens even naar jullie eigen gedrag voordat jullie tegen mij beginnen te mekkeren, want ik heb af en toe t idee dat de "ervaringsdeskundigen" hier niks willen laten weten aan mensen die dingen vragen en moeite doen om zelf onderzoek te verrichten om tot een oplossing te komen. Dat noem ik pas respectloos. "ahjoh, ookal doe je moeite, zoek t lekker zelf uit" Lijkt wel een slechte mbo school hier...

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Kabelbomen uitpluizen
« Reactie #31 Gepost op: do, 15 sep 2011, 23:11:16 »
Ik heb de draadjes al wel gevonden,.. in een 3F kabelboom.

foto: motormanagement, met op de foto: de 2 draadjes voor de oliedruksensoren:


Grotere geheel: de blauwe en gele draad zijn duidelijk zichtbaar, onderin de foto.



Ergo: Je mist een stukkie kabelboom.

Oplossing: uit je AAV kabelboom plukken, of, als je de AAV kabelboom voorlopig heel wilt houden... de AAV kabelboom uitpluizen en zoeken waar de blauwe en gele draad op de zekeringkast zitten: Zelf draadjes in de 3F kabelboom hangen.

foto's? gevonden met een heel korte zoekactie op Google: motorkabelbaum + 3f > kiezen voor 'afbeeldingen' -> plaatje op de 2e rij.

http://cgi.ebay.at/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=220780942848


*edit*

@Rutger: Ben jij echt zo goed? Maak jij echt geen fouten? Als ik het hele topic lees, begrijp ik steeds minder wat je nou precies wilt. Heb ik stront in mijn ogen? Waarschijnlijk wel. Je wéét hoe de 3F kabelboom hoort te lopen. Je wéét waar de oliedruksensoren zitten. Je wéét dat een AAV anders is dan een 3F.   Je wéét dat jouw stukkie kabelstreng géén draadjes bevat voor de oliedruk sensoren.  Wat wil je nou weten? Dat je zelf draadjes moet gaan trekken? Nee, dat opper je zelf al, als 2e keus.  Maar wat is nou je eerste keus? Ik zie het niet, ik zie het niet, ik zie het niet!! ARGH!
ENGLISH MOTHERFUCKER: DO YOU SPEAK IT!

« Laatst bewerkt op: do, 15 sep 2011, 23:56:14 door Jaap »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Re: Kabelbomen uitpluizen
« Reactie #32 Gepost op: do, 15 sep 2011, 23:33:53 »
Bedankt Jaap!
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Kabelbomen uitpluizen
« Reactie #33 Gepost op: do, 15 sep 2011, 23:38:04 »
 :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Kabelbomen uitpluizen
« Reactie #34 Gepost op: do, 15 sep 2011, 23:48:56 »
hmm, jaap ik weet niet of jij t ook ziet, maar het stuk draadboom van deze sensoren zit aangesloten op de kleinste kabelboom, en dat met een stekkerverbinding.

het lijkt op nummer 23 of nummer 8 op deze afbeelding: http://www.wagenstad.com/diagrams/po-1991-1994/9-117-00.gif

Dus Of die kleine kabelboom is bij een aav ook anders, Of er zit nu een doorverbinding op de motorkabelboom, omdat bij een aav dus deze sensoren daarin zijn opgenomen.

Ik ga morgen eens kijken of ik die doorverbinding ergens kan vinden in mijn aav kabelboom.
Het kabelboompje maken voor die 2 sensoren moet geen probleem opleveren. Heb van jelle een heleboel kabeltjes overgenomen, dus daar kan ik vast wel wat mee.

Ik heb zelf alleen het bovenste aparte gedeelte van de kabelboom, dus wat specifiek voor t blok bedoeld is.


Offline Marcel86c

  • L86C-0034
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.163
  • Geslacht: Man
Re: Kabelbomen uitpluizen
« Reactie #35 Gepost op: do, 15 sep 2011, 23:53:31 »
Citaat
Ergo: Je mist een stukkie kabelboom.

Dus zoals ik op pagina 1 al zei:

Alle niet motormanagment gerelateerde kabels zitten in een aparte kabelboom.
Impossible isn't a fact, it's an opinion.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Kabelbomen uitpluizen
« Reactie #36 Gepost op: do, 15 sep 2011, 23:56:02 »
Mmmm, zou dat met voorbedachten rade zijn gedaan?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Kabelbomen uitpluizen
« Reactie #37 Gepost op: do, 15 sep 2011, 23:57:22 »
bij de 3f idd, zoals ik ook al had verwacht, alleen dus nu even uitzoeken hoe de aav kabelboom dan op die kleine kabelboom zit aangesloten voor deze signalen door te geven. Maar daar moet ik die even voor gaan volgen in de auto zelf. (ik heb zelf alleen de motorkabelboom gevolgd en uitgeplozen)
bij een aav zit t dus wel in de motormanagement gerelateerde kabelboom.

Ik ga morgen even kijken. Gelijk even wat nieuwe fotos van de auto.

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Kabelbomen uitpluizen
« Reactie #38 Gepost op: vr, 16 sep 2011, 00:03:23 »
somehow I told you so just isn't enough.

Volgens mij heb ik in mijn eerste reactie iets over een ander deel van de kabelboom gezegd. Maar jij eigenwijs als je bent wist zeker dat het niet zo was.
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Re: Kabelbomen uitpluizen
« Reactie #39 Gepost op: vr, 16 sep 2011, 00:03:50 »
Citaat
@Rutger: Ben jij echt zo goed? Maak jij echt geen fouten? Als ik het hele topic lees, begrijp ik steeds minder wat je nou precies wilt. Heb ik stront in mijn ogen? Waarschijnlijk wel. Je wéét hoe de 3F kabelboom hoort te lopen. Je wéét waar de oliedruksensoren zitten. Je wéét dat een AAV anders is dan een 3F.   Je wéét dat jouw stukkie kabelstreng géén draadjes bevat voor de oliedruk sensoren.  Wat wil je nou weten? Dat je zelf draadjes moet gaan trekken? Nee, dat opper je zelf al, als 2e keus.  Maar wat is nou je eerste keus? Ik zie het niet, ik zie het niet, ik zie het niet!! ARGH!
ENGLISH MOTHERFUCKER: DO YOU SPEAK IT!

Ah! Ik zie dat jij ook terug bent gegaan naar de openingspost, ik was het spoor ook al bijster :)
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Kabelbomen uitpluizen
« Reactie #40 Gepost op: vr, 16 sep 2011, 00:11:28 »
somehow I told you so just isn't enough.

Volgens mij heb ik in mijn eerste reactie iets over een ander deel van de kabelboom gezegd. Maar jij eigenwijs als je bent wist zeker dat het niet zo was.

jup klopt, mij niet eigenwijs noemen, ik ben nou eenmaal visueel ingesteld en wil zoiets dus zien, das heel wat anders. Das ook de reden waarom ik met tekeningen heb geprobeert erachter te komen. Maar uit die tekeningen is dat niet te halen, enkel van een foto van die kabelboom in specifiek, zoals jaap toont.
Sowieso als je goed gekeken had (en gelezen) was ik daar al vanuit gegaan dat t in een andere kabelboom zit, maar mij was (en is) nog niet duidelijk waar precies. Weet nu wel welke kabelboom, maar nu eens even kijken of de kabelboom die nu daar ligt, ook die bedrading heeft, of dat deze bij een 3F ook anders is.

Kost nou eenmaal uitzoekwerk. Ik ben iig wel verder gekomen in het onderzoeken nu.
@jaap: het ging me enkel om het uitvinden waar die oliedruksensoren op zitten aangesloten bij een 3f boom. Blijkbaar dus in de kleinste kabelboom waar o.a. de ruitensproeier op zit. Mits die kabelbomen in alle 2fjes gelijk zijn. En dat laatste DAT moet ik nu nog uitzoeken, door te kijken of er nu daar een doorverbinding van de motorkabelboom naar die kleine kabelboom ligt. Zo ja, ben ik er iig uit. Dat stukje kabelboom maken voor de oliedruksensoren, das zo gebeurt natuurlijk.

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Kabelbomen uitpluizen
« Reactie #41 Gepost op: vr, 16 sep 2011, 00:17:14 »
prutser, duik even in de andere kabelbomen. Daar zit er nog wel een stuk bij.
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Kabelbomen uitpluizen
« Reactie #42 Gepost op: vr, 16 sep 2011, 00:19:41 »
bij de spullen die ik je gestuurd heb moet dat stuk kabelboom ook bij zitten.
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Kabelbomen uitpluizen
« Reactie #43 Gepost op: vr, 16 sep 2011, 00:20:15 »
prutser, duik even in de andere kabelbomen. Daar zit er nog wel een stuk bij.

jij kan nog altijd niet lezen, Enkele posts eerder staat dat al:

Citaat
Het kabelboompje maken voor die 2 sensoren moet geen probleem opleveren. Heb van jelle een heleboel kabeltjes overgenomen, dus daar kan ik vast wel wat mee.

Offline rayl

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1
Re: Kabelbomen uitpluizen
« Reactie #44 Gepost op: vr, 16 sep 2011, 00:20:47 »
Wat een gezeik!!!!
Waarom stoppen jullie nog energie in hem!!!!