Auteur Topic: Wellemsblokken ja/nee ?  (gelezen 4333 keer)

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Wellemsblokken ja/nee ?
« Reactie #30 Gepost op: za, 10 mrt 2012, 18:10:51 »
Als ik het goed begrijp hebben ze je auto uitgelijnd door eerst het stuur recht te zetten?
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Raymon

  • L86C-0190
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.501
  • Geslacht: Man
  • Raymon Gerrist
Re: Wellemsblokken ja/nee ?
« Reactie #31 Gepost op: za, 10 mrt 2012, 21:12:56 »
Nee want ik heb behalve de voorpoten toen ook de stuurkogels vervangen dus dat was niet mogenlijk :)
Raymon 

Always be yourself unless you are Monday then be Friday

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Wellemsblokken ja/nee ?
« Reactie #32 Gepost op: za, 10 mrt 2012, 22:35:59 »
Bij de Polo is slechts 1 stuurstang stelbaar. Als het stuur dus scheef staat na het uitlijnen, kan je alleen het stuur zelf verstellen (loshalen, tandje verdraaien, vastzetten).
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Wellemsblokken ja/nee ?
« Reactie #33 Gepost op: zo, 11 mrt 2012, 09:33:11 »
Dat dacht ik ook, vond het een beetje onduidelijk/verwarrend. Maar ja ik weet ook niet alles :)
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Raymon

  • L86C-0190
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.501
  • Geslacht: Man
  • Raymon Gerrist
Re: Wellemsblokken ja/nee ?
« Reactie #34 Gepost op: zo, 11 mrt 2012, 12:45:15 »
De monteur heeft ze toch echt beide losgehad  -dunno-
Raymon 

Always be yourself unless you are Monday then be Friday

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Wellemsblokken ja/nee ?
« Reactie #35 Gepost op: ma, 12 mrt 2012, 06:59:38 »
Hoe dan ook

Wellemsblokken hebben zeker nut!
Ik heb het nog niet gelezen maar ook niet onbelangrijk, het vermindert bumpsteer.
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Wellemsblokken ja/nee ?
« Reactie #36 Gepost op: ma, 12 mrt 2012, 09:41:29 »
Ik zal deze week ff een setje maken. Foto's volgen.
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Wellemsblokken ja/nee ?
« Reactie #37 Gepost op: ma, 12 mrt 2012, 15:00:04 »
 -thumbsup-
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline vw-gj

  • L86C-0234
  • Non-Register lid
  • Berichten: 89
  • Geslacht: Man
  • Gertjan Willem
Re: Wellemsblokken ja/nee ?
« Reactie #38 Gepost op: di, 13 mrt 2012, 06:53:21 »
Deze middag zijn mijn nieuwe toplagers binnen en dan kan ik beginnen met het monteren van m'n schroefset vooraan.. i
k heb wellemsblokken, deze set, maar kan iemand me vertellen waar/hoe ik dit moet installeren?
 


Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Wellemsblokken ja/nee ?
« Reactie #39 Gepost op: di, 13 mrt 2012, 09:39:22 »
Vooraan bij je stabi, de originele bevestiging vervangen.
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Wellemsblokken ja/nee ?
« Reactie #40 Gepost op: di, 13 mrt 2012, 10:08:44 »
gezien zijn vraag iets meer info denk ik:

1. de metalen houders en rubbers aan de voorzijde van de stabistang losschroeven en weghalen (4 bouten)
2. de boutgaten van de wellemsblokken komen precies overeen met de originele boutgaten in het chassis.
3. plaats de wellemsblokken om de stabistang met  de boutgaten zo ver mogelijk naar achter. (dus met de uitsparing voor de stabistang zo veel mogelijk naar voren)
4. met een krik, eventueel wat mankracht of anders (gebruik je fanatasie) de blokken goed voor de gaten in het chassis brengen.
5. plaats de metalen dekplaat aan de onderzijde van de wellemsblokken en doe de bouten er door.
6. draai de bouten aan
7. plaats de twee 'ringen' aan de buitenzijde van de wellemsblokken strak er gegenaan en schroef vast (moet nog eventueel worden aangepast bij de uitlijnboer)

Offline Lowrida

  • Non-Register lid
  • Berichten: 312
  • Geslacht: Man
  • Remon Koen
    • Garage Koen
Re: Wellemsblokken ja/nee ?
« Reactie #41 Gepost op: di, 13 mrt 2012, 13:23:48 »
Wat doen die 2 ringen precies? De stabistang kan toch nergens meer heen in principe?
Het leven is net een kartbaan: Sensatie, adrenaline en veel te snel voorbij!

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Wellemsblokken ja/nee ?
« Reactie #42 Gepost op: di, 13 mrt 2012, 14:05:31 »
ringen? je bedoelt de buisjes in de blokken?
Die zorgen ervoor dat het geheel echt niet kan gaan bewegen.
In eerdere versies zat dit volgens mij niet en dat leverde blijkbaar (op den duur) toch problemen op.


of bedoel je de 'washers'
Die zorgen ervoor dat het niet lostrilt  :)

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Wellemsblokken ja/nee ?
« Reactie #43 Gepost op: di, 13 mrt 2012, 15:07:45 »
Ik denk dat de halve maantjes bedoeld worden. Ivm de breedte verstelling van de stabi moet je kunnen vastzetten.
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Wellemsblokken ja/nee ?
« Reactie #44 Gepost op: di, 13 mrt 2012, 15:44:32 »
aha!

idd. volgens mij gaat het anders enigzins schuiven.
Des te meer alles op zijn plaats blijft: des te strakker stuurt en rijdt het geheel  -thumbsup-