Auteur Topic: Dode 2f  (gelezen 4299 keer)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Dode 2f
« Reactie #15 Gepost op: do, 16 mei 2013, 19:58:08 »
Overigens: je accu kan ook gewoon opeens (intern) overleden zijn...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Re: Dode 2f
« Reactie #16 Gepost op: do, 16 mei 2013, 21:25:30 »
Even hierop doorborduren... Deze avond de lege accu een klein beetje bijgeladen.. gestart..en lopen. Alles goed lijkt het. Daarna stukje rijden door het dorp om te proberen om de accu wat bij te laden. Na 1 km gaat het mis, vermogen valt weg en zodra de auto op bijna stationair toerental draait, valt de motor stil.. herhaaldelijk startpogingen gedaan, startmotor slaat rond, benzinepomp zoemt, maar starten ho maar. 6 a 7 keer proberen te starten, daarna accu weer leeg. Moet ik het zoeken richting het contactblokje, of is er iets anders aan de hand?

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Dode 2f
« Reactie #17 Gepost op: do, 16 mei 2013, 21:56:37 »
Het lijkt mij de dynamo,maar ik kan er ook naast zitten.
Het beste is gewoon lijkt mij om de accu volledig op te laden en dan kijken wat die doet.
Maar je had toch een andere accu geplaatst?
Kijk eens wat die daar mee doet.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Re: Dode 2f
« Reactie #18 Gepost op: do, 16 mei 2013, 22:06:14 »
Het lijkt mij de dynamo,maar ik kan er ook naast zitten.
Het beste is gewoon lijkt mij om de accu volledig op te laden en dan kijken wat die doet.
Maar je had toch een andere accu geplaatst?
Kijk eens wat die daar mee doet.


Lijkt mij niet de accu.. na wegvallen van vermogen kon ik de auto meerdere malen starten, motor pakte alleen niet aan..

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Dode 2f
« Reactie #19 Gepost op: do, 16 mei 2013, 22:17:30 »
Mwoah, als-ie genoeg kracht heeft voor de startmotor wil dat niet zeggen dat-ie ook nog genoeg kracht heeft voor ontsteking...
Gewoon even laten doormeten (ja, laten, want zelf kun je hooguit meten dat er spanningsverschil is tussen de polen en dat/of-ie bijgeladen wordt door de dynamo.

Aangezien je dingen wil uitsluiten, zou ik dat wel op meten=weten-basis doen.

Vwb uitvallen en niet aanslaan kan het veel zijn. Platte/defecte accu kan, contactblokje kan, Hall-sensor kan, bobine kan, bougiekabels kan, rotor en/of verdelerkap kan, te weinig benzine in de tank kan...
er kan een heleboel, dus uitsluiten maar?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Dode 2f
« Reactie #20 Gepost op: vr, 17 mei 2013, 15:48:30 »
Zitten je accu klemmen wel goed vast? Heb het probleem ook gehad, wel starten maar niet aanslaan. Massa van de vonkjes module maakte niet goed contact bij de accuklem.
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Re: Dode 2f
« Reactie #21 Gepost op: vr, 17 mei 2013, 19:10:02 »
@recordc; zou kunnen..

inmiddels een andere accu erin gezet en vooralsnog snort ie als een zonnetje. Ik laat morgen de oude accu even meten om te checken of die echt overleden is..


Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Re: Dode 2f
« Reactie #22 Gepost op: di, 28 mei 2013, 22:56:37 »
Lijkt mij niet de accu.. na wegvallen van vermogen kon ik de auto meerdere malen starten, motor pakte alleen niet aan..

Opgelost.. viel me op dat de zoemer vande brandstofpomp ook geen sjoege meer gaf. Meten is weten.. relais kapot, deze relais in het stekkertje zaten niet in hun klem naast de computer, maar lagen in de waterlekbak naast de computer, er was dus vocht uit de lekbak in het relais gekomen en was daardoor van binnenuit aangevreten..  nieuw relais erin en netjes in zijn klemmetje en hij doet ut weer.. -thumbsup-

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Dode 2f
« Reactie #23 Gepost op: wo, 29 mei 2013, 21:11:53 »
 -thumbsup-

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Re: Dode 2f
« Reactie #24 Gepost op: wo, 17 aug 2016, 15:20:41 »
...vermogen valt weg en zodra de auto op bijna stationair toerental draait, valt de motor stil.. herhaaldelijk startpogingen gedaan, startmotor slaat rond, benzinepomp zoemt, maar starten ho maar. 6 a 7 keer proberen te starten, daarna accu weer leeg. Moet ik het zoeken richting het contactblokje, of is er iets anders aan de hand?

Vandaag weer een oud probleem ervaren. Stukje autogereden, probleemloos. Opeens zo'n 15 km verderop begint de auto tijdens het rijden wat lichtjes in te houden, vooral bij gasgeven. Ineens valt dan mototvermogen weg als je tijdens de vermogenswegval het gaspedaal gebruikt valt de motor uit. Laat je het gaspedaal echter ongemoeid,bblijft de motor stationair lopen, maar bij gasgeven valt deze alsnog uit. Starten wil dan niet. 1 minuutje stilstaan, auto op contact, brandstofpomp zoemt. Starten gaat moeizaam, maar je krijgt hem aan de praat. Vervolgens gaat rijden weer probleemloos als vanouds. Toch dient het probleem zich dan 10 a 15 minuten later weer aan. Brandstofpomp zoemt wel bij iedere keer op contact zetten, maar tijdens het rijden lijkt de pomp meer lawaai te maken (snerpend) dan normaal. Is de pomp aan het overlijden?

Offline azertion

  • L86C-0236
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 107
  • Geslacht: Man
  • eerste wagen
Re: Dode 2f
« Reactie #25 Gepost op: za, 20 aug 2016, 02:12:27 »
Vuile benzine filter? Heb dat met de mijne gehad. Had em zelf noot gewisseld. En had er toen 30k km mee gedaan -gert-
Polo 2f 1.3 aav '94 164k km daily
Polo derby gls 1.1  '77 95k km