Auteur Topic: VW Polo '89 Steilheck  (gelezen 3560 keer)

Offline JBuurma

  • Non-Register lid
  • Berichten: 6
  • Geslacht: Man
VW Polo '89 Steilheck
« Gepost op: wo, 15 nov 2006, 19:38:07 »
Hallo allemaal, -marcel-

Ik kom me even voorstellen, maar dan met de auto van moeders een "Polo Steilheck" uit '89 vorige week aangeschaft!
De Polo heeft een 1300 injectie motor en een tellerunit met toerenteller. (weet niet of dit standaart is bij dit model)
Er zitten rode koni schokdempers onder maar ik betwijfel of deze verlaagt is. Helaas is er veel geknipt in de kabels, er heeft ooit centrale deurvergrendeling ingezeten die er snel "knip knip" uitgehaalt is. Ook zit er naast het stuur onder bij je linker knie een schakelaar die je omhoog en naar beneden kan klikken iemand enig idee waarvoor die ooit bestemt is geweest? Nu namelijk niet meer aangesloten.
Heb zelf een Golf 1 Cabrio maar leek me leuk om me hier ook aan te melden met de Polo waar al het 1 en ander aan verandert is.  -klus-

Tot nu toe verandert is:

- Interieur van een nieuwere type polo incl deur/zeipanelen en kuipstoeltjes.
- Lerenpookknop uit golf 2
- Kopsteunen achterbank
- Dichte hoedenplank
- Zwarte zonnekleppen
- Andere grill met rode lijntjes
- Witte asbak en kachel schakelaars (werkt super in het donker al gebruiken we de asbak niet)

To do list:

- Benzine geur verklaren (ergens een lek?) (bij aankoop geen benz. geur)
- Handremkabel vervangen (is met kroonsteentjes doorverbonden door vorige eigenaar maar zit wel een jaar APK op RaRa)









PS: Sierstrip onbreekt laatste stukje maar is nog wel aanwezig, zoek nog een goeie bevestigings mogelijkheid zodat we hem niet kwijtraken.

Groeten, Jim -thumbsup-




Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
VW Polo '89 Steilheck
« Reactie #1 Gepost op: wo, 15 nov 2006, 20:08:49 »
die van de deur ook even opnieuw plakken. Die gaat ook loslaten gok ik, als ik zo naar de foto kijk.

Je kan het plakken met Motip dubbelzijdige tape (speciaal voor dit soort sierlijsten)
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline JBuurma

  • Non-Register lid
  • Berichten: 6
  • Geslacht: Man
VW Polo '89 Steilheck
« Reactie #2 Gepost op: wo, 15 nov 2006, 20:15:18 »
Ja ik zal eens kijken of die los zit inderdaad, zo op de foto zit hij niet mooi strak  -dunno-  Heb vandaag zo'n rolletje in de hand gehad (€3,65) maar wist niet of die zo sterk was om zo'n dikke rubberstrip te dragen. Ik wou hem anders met dat zwarte kit erop monteren.
Bedankt in ieder geval -thumbsup-

Offline shadow

  • Non-Register lid
  • Berichten: 12
  • Geslacht: Man
VW Polo '89 Steilheck
« Reactie #3 Gepost op: wo, 15 nov 2006, 22:30:06 »
Hallo allemaal, -marcel-

Ik kom me even voorstellen, maar dan met de auto van moeders een "Polo Steilheck" uit '89 vorige week aangeschaft!
De Polo heeft een 1300 injectie motor en een tellerunit met toerenteller. (weet niet of dit standaart is bij dit model)
Er zitten rode koni schokdempers onder maar ik betwijfel of deze verlaagt is. Helaas is er veel geknipt in de kabels, er heeft ooit centrale deurvergrendeling ingezeten die er snel "knip knip" uitgehaalt is. Ook zit er naast het stuur onder bij je linker knie een schakelaar die je omhoog en naar beneden kan klikken iemand enig idee waarvoor die ooit bestemt is geweest? Nu namelijk niet meer aangesloten.
Heb zelf een Golf 1 Cabrio maar leek me leuk om me hier ook aan te melden met de Polo waar al het 1 en ander aan verandert is.  -klus-

Tot nu toe verandert is:

- Interieur van een nieuwere type polo incl deur/zeipanelen en kuipstoeltjes.
- Lerenpookknop uit golf 2
- Kopsteunen achterbank
- Dichte hoedenplank
- Zwarte zonnekleppen
- Andere grill met rode lijntjes
- Witte asbak en kachel schakelaars (werkt super in het donker al gebruiken we de asbak niet)

To do list:

- Benzine geur verklaren (ergens een lek?) (bij aankoop geen benz. geur)
- Handremkabel vervangen (is met kroonsteentjes doorverbonden door vorige eigenaar maar zit wel een jaar APK op RaRa)









PS: Sierstrip onbreekt laatste stukje maar is nog wel aanwezig, zoek nog een goeie bevestigings mogelijkheid zodat we hem niet kwijtraken.

Groeten, Jim -thumbsup-

Hoi Jim

FF over de benzinegeur

Mogelijk dat de vulhals van de benzinetank rot is, komt vaker voor evt, nieuw verkrijgbaar bij winparts (89euro)  

Groetjes René -klus-  -klus-

Offline JBuurma

  • Non-Register lid
  • Berichten: 6
  • Geslacht: Man
VW Polo '89 Steilheck
« Reactie #4 Gepost op: wo, 15 nov 2006, 22:50:42 »
Zoiets vermoede ik al, maar kan het ook een benzine slang zijn die poreus is ofzo? Want volgens mij drupt het er soms wat onderuit hang onderaan die slangetjes+dorpel en ruikt naar benz. Ze zijn in ieder geval creatief geweest met tectyl voor de verkoop waarschijnlijk. Omdat we bij de koop nog geen benzine lucht roken, en de tectyl vochtig en er zo af te halen is bij de benzineleiding bij de vulhals. Trouwens slecht uitgedacht van vw om de vulhals in de spatbord rand te verwerken en er geen plaatje voor gemaakt heeft. Ben een echte VW man, maar toch jammer zulke dingetjes. -nana-
Maar verder leuke wagen doet me beetje denken aan de dichte type golf 1 van de voorkant. Alleen is golfje 1 iets breder en groter dacht ik?  -marcel-

Offline shadow

  • Non-Register lid
  • Berichten: 12
  • Geslacht: Man
VW Polo '89 Steilheck
« Reactie #5 Gepost op: do, 16 nov 2006, 20:00:44 »
De slangentjes die je ziet zijn waarschijlijk de belucht en ontluchtingsslangetjes van de tank, de benzineleiding zit onder de auto bij injectie aan de achterzijde van de tank en gaat via een pomp naar de injectie mogelijk dat daar ook nog ff kan cheken.

suc6
 -sturen-
René

p.s nog ff wat

Hoe vol was je tank bij aanschaf ? en begon je de bezine pas te ruiken na je eerste tankbeurt? Dan is het Voor 99 procent de vulhals (eerder gelezen :2006 het jaar van de lekke tank) -prut-




Offline JBuurma

  • Non-Register lid
  • Berichten: 6
  • Geslacht: Man
VW Polo '89 Steilheck
« Reactie #6 Gepost op: vr, 17 nov 2006, 20:41:49 »
De tank was inderdaad bijna leeg bij aanschaf, waarschijnlijk dus niet voor niets?  -gert-  Nou lekker dan.. is het een grote klus zo'n vulhals vervangen en is er ook een tijdelijke oplossing voor de winterperiode?
Bedankt voor jullie tips alvast! -thumbsup-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
VW Polo '89 Steilheck
« Reactie #7 Gepost op: za, 18 nov 2006, 06:55:51 »
tijdelijke oplossing is net zo veel werk als tank vervangen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline shadow

  • Non-Register lid
  • Berichten: 12
  • Geslacht: Man
VW Polo '89 Steilheck
« Reactie #8 Gepost op: za, 18 nov 2006, 14:07:25 »
Hoi

Tijdelijke oplossing is geen oplossing,en alleen de vulhals vervangen is geen optie, de vulhals en tank zijn één geheel.
De tank vervangen is goed te doen maar het is wel handig als je op een brug of boven een smeerkuil kan staan want je heb wel ff wat ruimte nodig om het geheel er onderuit te laten zakken en terug te plaatsen.Ook is het een klus om ff met z,n tweeén te doen.Let op bij bestellen van tank op de uitvoering van de tank carb of injectie dit i.v.b met de aansluitingen.
 
 -klus-  -klus-
groetjes René




Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
VW Polo '89 Steilheck
« Reactie #9 Gepost op: za, 18 nov 2006, 16:51:59 »
In je eentje met de auto op bokjes is ook wel te doen hoor.  :)
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
VW Polo '89 Steilheck
« Reactie #10 Gepost op: za, 18 nov 2006, 19:22:51 »
ik sluit me bij Martin aan is best te doen aan 1 kant op de krik en in je uppie (wel ff stappeltje velgen onder de drempel voor je eigen veiligheid)
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline shadow

  • Non-Register lid
  • Berichten: 12
  • Geslacht: Man
VW Polo '89 Steilheck
« Reactie #11 Gepost op: zo, 19 nov 2006, 12:54:32 »
Hier nog ff twee adressen waar je een Nieuwe tank kan bestellen.
      
 www.Hartsant.nl  

 www.winparts.nl

Bij Hartsant staat de tank niet in de webshop maar ze schijnen hem wel te kunnen leveren en ze ze zij iets goedkoper heb ik gelezen.

Groetjes René -klus-  -klus-

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
VW Polo '89 Steilheck
« Reactie #12 Gepost op: zo, 19 nov 2006, 15:07:18 »
Hartsant levert hem voor 65 euro.
ik kan de mijne morgen ophalen.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline JBuurma

  • Non-Register lid
  • Berichten: 6
  • Geslacht: Man
VW Polo '89 Steilheck
« Reactie #13 Gepost op: ma, 20 nov 2006, 22:55:21 »
Moet je de tank dan zelf nog behandelen tectyleren of iets?  -klus-

Offline shadow

  • Non-Register lid
  • Berichten: 12
  • Geslacht: Man
VW Polo '89 Steilheck
« Reactie #14 Gepost op: wo, 22 nov 2006, 17:35:52 »
Hoi

De tank die ik gemonteerd heb, bij carparts vandaan, was één laag gespoten mat zwart .
Heb de tank eerst gemonteerd, daarna bovenzijde in de tectyl en onderzijde in de bodycoat .
En vooral de vulhals lekker behandelen.
Die had ik wel voor de montage een extra laag zinkverf gedaan.

Groetjes
         René