Nou gisteren weer de hele dag aan het knutselen geweest bij/met Dennis.
-Rare geluid dat ik eerder gemeld heb rondom de g-lader;
Dynamo vervangen voor een ander, was wel nodig omdat koolsborstels van de "oude" op waren.
Geen verschil in geluid, mijn vermoeden dat het toch de lader is. Dennis denk misschien de waterpomp. Baal er behoorlijk van, moet maar even bij Arno langs binnekort denk ik.
-Slecht reageren op het gas vanaf stationair
Injectoren gewisseld voor een set frisse van Dennis.
Toen de aangepaste gasklep geprobeerd, echter ging hij toen 3000 tpm stationair lopen, geen succes. Stationait schroef bijgesteld, geen verschil. Rechterhand linkerschouder, stik er maar in.
ook na het wisselen van de blauwe temp sensor werd het wat beter. Tevens tijdens het terugplaatsen van mijn ori gasklep het mechanisme vervangen met die twee kunststof oogjes er aan. Er was op de één of andere manier verschil tussen drie gaskleppen los, en die ik erop had, de originele. Ik kon met de hand OP de gasklep hem helemaal indrukken, dit kon niet met de andere drie. (dus van boven op het kunststof oogje/rondje/klik klik ding)
Na terug te hebben gereden gisteren en vandaag eens stuk te hebben gereden kan ikw el zeggen dat het beter geworden is met de reactie van het gas. Ik geef toch nooit in één keer volgas dus vind ik het prima zo.
-Lekkende uitlaat
Uitlaat er vanaf de kat onder weg gesloopt, netjes opnieuw opgehangen en tussen de aansluitingen uitlaat cement, resultaat; een stuk minder irritant geluid. Hij lekt alleen bij de einddemper nog wel wat. Maar die gaat er toch onderuit, want hij staat onder mijn auto niet, en Jaap vd V heeft er belang bij voor onder zijn Derby. Al met al, het klinkt veel beter.
Verder de kap die voor/om de IC zit die ik gekocht had gemonteerd. Toch weer een stuk originele onderdelen terug geplaatst
Sfeer plaatjes:
Voor de oplettende kijker: Die blokjes onder de auto, ja dat was nodig. Alles opkrikken, blokken eronder en dan omhoog