Auteur Topic: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel  (gelezen 209371 keer)

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #885 Gepost op: do, 08 mei 2008, 22:49:45 »
Hij wordt alleen (met cruizen bij 110 per uur) wel aardig warm (qua olie dus)..

Nou heb ik uberhaupt nog nooit eerder een aangesloten en werkende olie-temperatuur-meter gehad, dus referentiekader = 0.

120 graden? Lijkt mij te warm niet?

Mijn TDI (met olietemp. meter)  komt met flink doorrijden op de snelweg wel tegen de 120 graden. Bij normaal gebruik zit de temp rond de 90.

Maar goed bezig Jaap.  -klus- -thumbsup-

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #886 Gepost op: do, 08 mei 2008, 22:56:33 »
Mijn Equus meter met peilstoksensor geeft met dit weer ook 110 a 120 aan op de snelweg.
Waar heb je de tempsensor zitten?
En ga je in Denemarken de testbank op?

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #887 Gepost op: vr, 09 mei 2008, 06:57:40 »
drivebij

 vanuit stilstand  bij voorbij komen  is het 100 per uur met 2 man er in
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #888 Gepost op: vr, 09 mei 2008, 06:59:00 »
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #889 Gepost op: vr, 09 mei 2008, 08:46:55 »
Wat zou je aan zo'n resonantie kunnen doen? Ik heb echt geen idee...
ietsie 't stationair omhoog gooien?

Heb gisteren dus bij m'n garage gevraagd of ie even aan de roet-tester mocht hangen,. nee; niet voor de roetmeting, maar puur en enkel en alleen om even het toerental te meten: stond stationair op 1300 rpm... das wat ruig. Naar beneden gedraait (met de opbrengstschroef  :D ) tot 990 rpm.  Is in iedergeval niet zo'n zenuwachtig blokje meer, maar dat resoneren :(

Overigens: 't gaat wel hard met inrijden.. eerst 500km zitten d'r op.  Begin ondertussen vertrouwen te krijgen in 't blokje.. 

oliekoelert dan maar? 't is druk-zat voorop 't blokje dus dat kan d'r ook nog wel bij  :P
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #890 Gepost op: vr, 09 mei 2008, 09:31:37 »
Is de olietemperatuur ook werkelijk zo hoog?

Resoneren komt door de puls-luchtstroom uit de g-lader? Zonder aangesloten g-lader doettie het ook?

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #891 Gepost op: vr, 09 mei 2008, 10:17:12 »
Resoneren komt door de diesel.. G-lader spint als een zonnetje..

't is precies waar Douwe mij (ooit) voor waarschuwde; een stationair draaiende diesel geeft heel fikse trillingen, en of de lader daar op de lange termijn tegen kan?


Olietemperatuurmeter doet 't verder zoals verwacht:
- starten = koud
- opwarmen = stukkie van een kilometer of 5 pokkelen: oplopend naar 80, 90 graden
- langer rijden ( volgende 10 km) tussen 85 en 100 graden
- cruizen op 110 p/u  (65mph) na een tijdje ( halfuurtje) 110 a 120 graden.

Nu was 't gistermiddag natuurlijk niet echt koel buiten, maar geen file gereden.

Bedrading is nieuw; 1 lange sensordraad (zonder onderbreking) van ongeveer 4 meter, metertje is nieuw, sensor is nieuw.

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #892 Gepost op: vr, 09 mei 2008, 10:31:06 »
En waar zit de sensor? (bij mij in 't carter)

Maandag lange rit naar Zemst?

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #893 Gepost op: vr, 09 mei 2008, 11:04:31 »
En waar zit de sensor? (bij mij in 't carter)

Carter ja, sensor in de  lange uitvoering

deze dus:


(en niet deze http://www.sandtler.de/katalogangebote/instrumente/geber/bilder/650545.jpg )

Citaat

Maandag lange rit naar Zemst?
Dikke twijfel: JA, de G40D is way-stoerderder dan de Polo 1n, maar die is (met frisse lak) nog niet op Mania geweest. ( en al wel 2 keer eerder in Rat-style)... Voor 't inrammel is natuurlijk ideaal: Zoals ik al zei: Ja, ik heb de eerst 500 km er al zo'n beetje opzitten, maar ooh, wat zou ik graag eens vol willen doortrekken.. 

Bedacht mij gisteren wat 't grote verschil is met de auwe diesel: Die had alleen een aan en uit schakelaar: reed bij normaal provinciaal/stads-verkeer vrijwel altijd 'vol gas' omdat er anders gewoon geen gang in zat. Nu hoef ik maar een streepje gas te geven, en vooral weer doorschakelen!

RetroMania:
[  ] Polo 1 n
[  ] Polo 2 CL-G40-Diesel-PPO

zegt u het maar
« Laatst bewerkt op: vr, 09 mei 2008, 11:06:30 door Jaap »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #894 Gepost op: vr, 09 mei 2008, 11:19:14 »
RetroMania:
[  ] Polo 1 n
[X] Polo 2 CL-G40-Diesel-PPO

(heb beetje hetzelfde: weer met originele GT of lelijke classic verder inrijden)

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #895 Gepost op: vr, 09 mei 2008, 15:39:13 »
[  ] Polo 1 n
[X] Polo 2 CL-G40-Diesel-PPO (en open die kap!)

[  ] Originele GT
[X] lelijke classic (en open die kap!)

Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #896 Gepost op: vr, 09 mei 2008, 16:02:05 »
[  ] Originele GT
[X] lelijke classic (en open die kap!)

Ik mag graag mijn eigen topicje vervuilen!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #897 Gepost op: vr, 09 mei 2008, 16:44:23 »
Kom je dan ook nog een keer deze kant ops turen voor een dagje meneermetikhebnogwelwatdaagjesvrijtenemenongeveer4maandenterugtoegezegd ?  -klappen-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #898 Gepost op: vr, 09 mei 2008, 17:27:45 »
Kom je dan ook nog een keer deze kant ops turen voor een dagje meneermetikhebnogwelwatdaagjesvrijtenemenongeveer4maandenterugtoegezegd ?  -klappen-
SP3 afwachten?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL
« Reactie #899 Gepost op: vr, 09 mei 2008, 18:53:12 »
Nee want ik heb pas een PS3 gekocht  -hug-