Auteur Topic: Project [ KV-81-FK ] Polo 2 classic  (gelezen 118324 keer)

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ KV-81-FK ] Polo 2 classic
« Reactie #825 Gepost op: do, 22 sep 2011, 00:33:47 »
Vanavond wel gekeken bij de montana: 1 draadje is domweg niet aangesloten,
andere is foetsie -dunno-
Niet aan toegekomen om diezelfde setup te proberen.....

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ KV-81-FK ] Polo 2 classic
« Reactie #826 Gepost op: do, 22 sep 2011, 09:14:16 »
bij mijn weten zonder boekie is de gele aan massa en de blauwzwart is voor lage druk en die is belangrijk.want die laaat jeledje knipperen . de gele is voor hoge druk en die laat na 2000 rpm dan bij nonmassa  een irritante zoemer afgaan .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ KV-81-FK ] Polo 2 classic
« Reactie #827 Gepost op: vr, 23 sep 2011, 18:29:44 »
Wat Serge zegt :)
Dat was bij mij ook het geval,boven de 2000 toeren begon dat kreng te janken.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ KV-81-FK ] Polo 2 classic
« Reactie #828 Gepost op: za, 24 sep 2011, 19:35:47 »
Blauwe draadje losgetrokken => klaar
Alleen de gele aan massa is voldoende -thumbsup-

Aansluiting voorpijp naar middenpijp is nu dicht, maar nu lekt de aansluiting
van middenpijp naar einddemper.......geen tijd meer voor gehad: das voor de volgende keer.

Carb's beetje afgesteld: remluchtsproeiers had ik al dicht gezet + hoofdsproeiers vol tin laten lopen
en opgeboord naar 110. Synchroon *check*. CO 0,14% *check*.
Wielen eronder, lucht in de bandjes => sinds maanden mocht weer buiten spelen -sturen-
Liep al heel leuk, maar tussen 3000 en 5000 hield ie in en mengselmetert kakte in.
Hoofdsproeiers opgeboord naar 120 => stukken beter.
Best geinig zo, maar kan ik er ook een 6e versnelling achter knopen? :)

Gewassen + gepoetst => morgen meeting VW Team Brabant de gekste

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ KV-81-FK ] Polo 2 classic
« Reactie #829 Gepost op: za, 24 sep 2011, 20:27:54 »
heeft iemand wat afgekeken met solderen  :)

zal wel beter lopen als een 1.3 -thumbsup-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Project [ KV-81-FK ] Polo 2 classic
« Reactie #830 Gepost op: za, 24 sep 2011, 20:32:08 »
beter DAN een 1.3  -nana-

zal vast wel ja..

lijkt me best kicke zon blokje in de polo..

mischien wat voor de auto van me meisje
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ KV-81-FK ] Polo 2 classic
« Reactie #831 Gepost op: zo, 25 sep 2011, 01:00:21 »
Respect Sjon, je praat erover alsof je een fietsband hebt geplakt!  -notworthy- -prut-
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ KV-81-FK ] Polo 2 classic
« Reactie #832 Gepost op: zo, 25 sep 2011, 08:14:12 »
is het toch ook net  -klus-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ KV-81-FK ] Polo 2 classic
« Reactie #833 Gepost op: zo, 25 sep 2011, 10:28:33 »
Ja, ook respect voor jou Serge. (Jaloers? -uitlachen-)
Ik vond het met een puch al heel wat als ik er een ander zuigertje in gezet had en hij liep daarna gewoon weer.  :)
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ KV-81-FK ] Polo 2 classic
« Reactie #834 Gepost op: zo, 25 sep 2011, 17:20:17 »
nee hoor niks jaloers ,alleen top hoe sjon het opgepikt heeft  -thumbsup-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ KV-81-FK ] Polo 2 classic
« Reactie #835 Gepost op: zo, 25 sep 2011, 17:43:48 »
Respect hoor, mijn humor is soms wat rukkend, vandaar mijn bijnaam.
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ KV-81-FK ] Polo 2 classic
« Reactie #836 Gepost op: zo, 25 sep 2011, 18:42:42 »
 -uitlachen- Tegenwoordig heb ik sneller een setje carb's eraf & erop, dan dat ik een fietsband plak.

Vandaag dus op en neer naar Oss geweest:
vanmorgen leek ie te arm te lopen en werd de olie best warm: 105 graden op de snelweg (in 't carter),
voor de poort in de rij zelfs 120....als de fan ging draaien zakte ie ietsje.
Daarstraks leek 't mengsel juist weer wel oke, maar de olie nog steeds te warm naar me zin.
Mengsel kan ik wel verklaren, denk ik: was 's morgens best koel & vochtig = meer zuurstof.
En das simpel te checken door es een bougie te bekijken -klus-

Maar olietemp ben ik nog niet over uit.
Olietempsensor van VDO, maar olietempmetertje is van Equus => zou dat nog kunnen uitmaken?

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Project [ KV-81-FK ] Polo 2 classic
« Reactie #837 Gepost op: zo, 25 sep 2011, 19:07:02 »
Kan zijn dat de sensor een andere weerstands curve heeft dan je meter verwacht. Van beide de specs opzoeken en vergelijken.
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ KV-81-FK ] Polo 2 classic
« Reactie #838 Gepost op: zo, 25 sep 2011, 19:49:54 »
-uitlachen- Tegenwoordig heb ik sneller een setje carb's eraf & erop, dan dat ik een fietsband plak.

Vandaag dus op en neer naar Oss geweest:
vanmorgen leek ie te arm te lopen en werd de olie best warm: 105 graden op de snelweg (in 't carter),
voor de poort in de rij zelfs 120....als de fan ging draaien zakte ie ietsje.
Daarstraks leek 't mengsel juist weer wel oke, maar de olie nog steeds te warm naar me zin.
Mengsel kan ik wel verklaren, denk ik: was 's morgens best koel & vochtig = meer zuurstof.
En das simpel te checken door es een bougie te bekijken -klus-

Maar olietemp ben ik nog niet over uit.
Olietempsensor van VDO, maar olietempmetertje is van Equus => zou dat nog kunnen uitmaken?

bij een methanol motor kan ik me dat voorstellen te arm of te rijk bij tempverschillen . ik denk dat je er nog 0,05mm naast zit in sproeier door laat of veerdruk iets verslappen

en @mk1-madness ,had je humor opgevat ,maar ik ben ruk in weergeven  :)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ KV-81-FK ] Polo 2 classic
« Reactie #839 Gepost op: zo, 25 sep 2011, 23:46:57 »
 -off- Dat word dus lache 16-10
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..